Nope, waarom zou ik ? Ze hebben tot nu toe geen enkele poging gedaan om te evangeliseren, ze hebben hun denkbeelden, maar zijn imo kritische zoekers en hoewel ik het niet met hen eens zijn inzake religie heb ik respect voor hen en dat weten ze ook en omgekeerd geldt mi hetzelfde. Het is de toon ook die de muziek maakt hé.....bij tromgeroffel en trompetgeschal wordt een picolo'tje niet gehoord ...Sta jij bij hen dan ook op die manier klaar bij hen met je oordeel?
Nee, dat zijn slechts een paar voorbeelden uit een oud boek, dat door een deel van de mensheid letterlijk volkomen serieus genomen wordt en dat door een ander deel van de gelovige mens met de mantel der liefde bedekt wordt, want het zijn immers toch broeders in het geloof, weer een ander deel denkt het zijne van die letterlijke interpretatie, maar kán (of wil) er niets aan doen, omdat ze dan ook hun eigen religieuze overtuiging onder loep zullen moeten nemen en dan hebben we nog ID wat een "heel goed" idee was om de woestijngoddiensten nieuw leven in te blazen, of er worden lezingen gehouden waarin over schilderijen, composities ed gesproken wordt en waarbij een hele blikken theologisch woordgegoochel opengetrokken moeten worden, om het religieus gevoel maar in stand te kunnen blijven houden.Nee dat is een antwoord op de vraag: "wat vind jij bizar aan de opvattingen van Xander?" Niet een antwoord op de vraag die ik stelde.
Is het werkelijk zo moeilijk om begrijpend te lezen Sararje?Kortom, omdat de massa iets beweert is het waar en niet meer bizar? Come on, ik had toch op een betere argumentatie gehoopt.

Wel ik schreef je vanmorgen al dat jij het vast veel beter, subtieler en vriendelijker en geduldiger kan uitleggen aan Xander, dus wat hield je tegen? 8)Wat denk je nu zelf? Zou Xander (of een gelovige) daar zin in hebben als je hem zo afschildert? Klein gokje hoor, maar ik beetwijfel of Xander daar zin in heeft. En nee, dat verbaast me gek genoeg niets. Waarom niet? Omdat jij (en sommige andere forummers trouwens ook) al je oordeel in al zijn subtiliteiten en nuanceringen klaar hebt. Waarom zou hij dan tegen een gevestigd oordeel al een minderheidsopinie gaan verkondigen?