Dat is waar ! (en ook weer niet waar)pcrs schreef: hypocrisie ook
Knuppel
Moderator: Moderators
Feitelijk moet je dit onderbrengen bij "naïeve logica", dus de logica en het gezonde verstand die een wetenschappelijke methode vertroebelen.pcrs schreef:Als je een theorie over de zwaartekracht bedenkt en die vertelt je dat bakstenen tegelijkertijd omhoog en omlaag vallen, hoef je niet meer naar punt 2. Als je een moraal theorie bedenkt die verschillend gedrag voor gelijke mensen voorspelt, hoef je ook niet meer langs punt 2 (neemt niet weg dat het interessant blijft om de desastreuze effecten van dergelijke theorieen aan te tonen)
Doet niets af aan de wetenschappelijke methode.siger schreef:Het eerste probleem is dat je denkt "stenen vallen natuurlijk omlaag". Elk bemanningslid van een ruiltestation zal je vertellen dat bij hen voorwerpen in alle richtingen vallen. Hier was je fout dus dat je waarneming geen rekening hield met grensvoorwaarden.
Ik wil niet beweren dat mensen zich gelijk gedragen, alleen dat mensen op grond van biologische overeenkomst niet verschillende rechten kunnen hebben. Als dus voor de 1 moorden en stelen fout is, dan is dat ook voor de ander het geval. Als je die een petje opzet verandert dit niet.siger schreef:Maar nog krasser is als je "gelijk gedrag voor gelijke mensen" vooropstelt. Ken jij twee mensen met hetzelfde gedrag,
Wim,wahlers schreef:Niet alles in het leven heeft met goed of kwaad te maken.
Niet alles in het leven heeft met de waarheid te maken..
Sinds wanneer zorgt de maffia voor straatverlichting, vuilnisophaal, voedsel- en warenkwaliteitsmetingen, reparatie van wegen, verkeerslichten, scholing, een alarmnummer, brandweer, politie en het redden van spaargelden en pensioenen?pcrs schreef:Ik beweer echter dat omdat de overheid vanwege hetzelfde principe opereert als de mafia en ze miljoenen doden op hun geweten hebben en het grootste gedeelte van mensen hun inkomen afneemt, dat dit aan herziening toe is.
O ja natuurlijk, en die overheden konden dat doen zonder de instemming van hun burgers.pcrs schreef:De overheid pakt het wat handiger aan dan de mafia. Hoewel de mafia ook wel fronts heeft (vuilnisophaal) heeft de overheid duidelijk meer fronts. De nederlandse overheid alleen heeft geen miljoenen doden op zijn geweten, hoewel ook nu nog de grootste moordenaar. De 200 miljoen gedode burgers gaan over alle overheden over de afgelopen 100 jaar.
Dus de Hamas - een fanatisch fundamentalische terreurbende in een situatie van militaire bezetting - is de ideaaltypische overheid?De Hamas komt een stuk dichter bij de operaties van de overheid. Ze hebben kleine ziekenhuisjes en scholen, maar alleen als doel om zelfmoordenaars op te pikken en mensen zich afhankelijk laten voelen door competitie te verbieden.
De overheid heft belasting op import omdat de meerderheid in dat land dat wil. Zonder importheffing verdwijnt hier de agrarische sector. De overheid heeft regels over de plaatsing van dakkapellen omdat de meerderheid in dit land het niet zo'n prettig idee vindt dat je buurman een oversizede, foeilelijke kapel op z'n huis kan plaatsen die alle zon uit je huis wegneemt.pcrs schreef:De nederlandse overheid dreigt voornamelijk met moord. Als je je niet aan hun voor 99% belachelijke wetten houdt (importheffingen, dakkapel plaatsingsregeltjes, bevoordeling van bepaalde medicijnenfabrikanten, subsidie onderzoek, etc. etc.) krijg je eerst een boze brief, dan een dagvaardiging, als je niet op komt dagen een dwangbevel, als je ook dat negeert komt er een politieagent aan de deur die geweapend zal zijn. Als je die toegang weigert zal hij geweld gebruiken. Merk op dat als je geen nieuwe Ipod koopt, dat Apple dan niet dezelfde maateregelen tegen je neemt. Dat komt omdat de Ipod aanschaf een win/win situatie is.
Samenzweringtheorieen daargelaten: mensen zijn primaten, en chimpansees roeien net zo goed andere stammen uit in het bos als ze daar de kans voor krijgen. Hebben ze helemaal geen overheid voor nodig.pcrs schreef:Hoeveel doden heeft de NL overheid veroorzaakt? Ik denk dan voornamelijk aan Atjeh en de politionele akties en daarna het NL betrekken in WOII door Duitsland's bondgenoot Japan van Indonesische olie te boycotten op aandrang van de VS, waar Rosseveld er alles aan deed om Japan tot een oorlog te verlokken.
Nee, dan waren ze gevlucht en waren ze misschien op de weg omgekomen. Wie weet.pcrs schreef:Maar ook recentlijk Srebenica 8000 doden. Nee, die zijn niet door NL kogels vermoord, maar hadden die mensen daar als sitting ducks gezeten als ze niet door de NL overheid een veiligheidsgarantie gekregen hadden en dat ze was verteld dat ze hun wapens in konden leveren? Denk het niet.
Hoeveel mensen komen er om in files?En hoeveel mensen komen er om het leven door files op onveilige wegen waar de overheid geen alternatieven toestaat en slechte straatverlichting, verbod op bepaalde medicijnen tot voordeel van medicijnenfabrikanten die de overheid voor dee wet betaald hebben. Als die lobby groepen die wetgeving voor elkaar krijgen die het leven van de burger moeilijker maakt.
Dit is een flauwekul argument. De meeste mensen ervaren het niet als geweld en diefstal, dus kunnen ze er ook niet door op het slechte pad raken.Wat te denken van het voorbeeld dat de overheid geeft aan jongeren op haar scholen over het nobele gebruikt van geweld en de edelmoedige diefstal die ze doen?
Daarvan heb ik in jouw postings anders nog niets gemerkt.pcrs schreef:Dit verwart kinderen, want die denken nog logisch.
Overdrijf niet zo. Zonder een overheid die scholing verplicht en kinderarbeid verbiedt zou jij vanaf je vijfde in de fabriek hebben gewerkt, en had je nooit leren schrijven.Of van het creatieve potentieel dat verloren gaat op die vreselijke breindodende scholen waarop altijd vermeden wordt te zeggen dat de kinderen er zitten omdat hun ouders anders in de gevangenis gegooid worden.
Is dat zo? Laatste keer dat ik bij de dokter kwam, de tandarts kwam, in het ziekenhuis kwam liepen daar toch echt allemaal medisch gecertificeerde lieden rond.pcrs schreef:Wat te denken van de gezondheidszorg die helemaal verdrinkt in niet medisch personeel, omdat er alleen maar geld gegooid wordt naar dingen die slechte resultaten opleveren, zonder te kijken wat er nu mis is.
Die managerscultuur, inclusief hun prijzen, komt toch echt uit het bedrijfsleven zetten. Ze is ook pas opgekomen toen sociale instellingen uit de armen van de overheid weg werden gehaald en werden geprivatiseerd (want dat zou allemaal zoveel efficienter gaan werken). Toen wezen de managers massaal op 'de markt' en wat daar verdiend wordt.pcrs schreef:Thuiszorg, waar managers 20000 euro/maand opstrijken, terwijl die nog nooit iemand hebben geholpen iemand zijn sokken aan te trekken. Het werkt niet? Gooi er maar meer geld tegenaan. In de vrije markt gaat het failliet als het niet werkt, maar in de monopoliewereld wordt het van extra fondssen voorzien.
Dat lijkt me niet. UPC en Vodafone hebben tenslotte ook geen wettelijk beschermd monopolie en daar staat de klant ook niet centraal.Zou het misschien komen omdat ze een wettelijk beschermd monopolie hebben, dat de klanten niet centraal staan?
Peobeer eens:"ik wil de wereld veroveren en volgende week graag 10 miljard DM op die en die rekening en dan ga ik beginnen." Er is een reden dat oorlogen gefinancieerd worden met inflatie, belasting en dienstplicht. Die dwang is niet voor niets. Die dwang is nodig .... omdat mensen weten dat geweld niet werkt en immoreel is.Theoloog schreef:O ja natuurlijk, en die overheden konden dat doen zonder de instemming van hun burgers.
"Wollt Ihr den Totalen Krieg?!" antw. Heil! - Heil! Heil!
De vaag is echter of dat moreel juist is. Ik beweer dat als ik van een Chinees schoenen wil kopen en hij wil ze aan mij verkopen dat de meerderheid net zo min het recht heeft om ons tegen te houden, als dat ze het recht hebben mij tgen te houden als ik met een chinese wil trouwen. De meerderheid hebben maakt foute daden niet goed. Als verkrachten fout is, is groepsverkrachting nog steeds fout, ook als daar een stemming over gedaan wordt. Net als een wetenschappelijke theorie niet war wordt als er maar genoeg mensen achter staan, wordt een moraal theorie niet opeens waar als er genoeg mensen achter staan. Dus als de meerderheid met geweld mijn interaktie met een chinese schoenenfabriekant verbiedt, zitten ze fout.Theoloog schreef:De overheid heft belasting op import omdat de meerderheid in dat land dat wil.
Ik begrijp dat je weinig empathie hebt voor soldaten die als jonge jongetjes de staatsscholen worden ingemarcheerd. Die verteld wordt dat ze blij moeten zijn met de gift van gratis onderwijs van hun overheid. Dat ze het zonder de diefstal die de overheid voor ze pleegde om dit onderwijs te financieren, gedoemd waren te mislukken. Maar dat ze nu onder het zingen van het volkslied en onder de stars en stripes en de foto van hun weldoener Bush (in feite de weldoener van hun onderwijzer), dat kunnen doen waar ze zo van dromen:iets goeds doen voor de samenleving waar ze uitkomen en die ze zo geholpen heeft. Hier is een geweer, ga maar schurken neerschieten in Afghanistan en Iraq. Zo wordt de drang om goed te doen verbouwt tot het doen van kwaad.Theoloog schreef:Als de mensen werkelijk zouden willen dat de Amerikaanse overheid niet voor hun belangen doodt, dan zouden ze de moeite nemen om achter de waarheid te komen en daar politieke actie op nemen. Maar dat doen ze niet. Ze willen helemaal niet weten hoe het werkelijk zit, en laten de smerige klusjes graag door de overheid opknappen. Maar wel achter de coulissen graag.
Lekkere vent ben jij. Als ik hun dood niet bespoedigd had, hadden ze misschien wel allemaal massaal een hartaanval gekregen. Wie weet.Theoloog schreef:Nee, dan waren ze gevlucht en waren ze misschien op de weg omgekomen. Wie weet.
Complete onzin stelling, waar ook weer geen enkel argument voor aangedragen wordt.Theoloog schreef:Overdrijf niet zo. Zonder een overheid die scholing verplicht en kinderarbeid verbiedt zou jij vanaf je vijfde in de fabriek hebben gewerkt, en had je nooit leren schrijven.
Je verwijt een politicus nu dat hij de zaken altijd fraaier voorstelt dan ze zijn en dat hij het voor een appel en een ei kan doen. Maar dan moet je ook de marktkoopman verwijten dat hij net doet alsof hij zijn klanten een korting geeft, waarna zij gretig op zijn aanbod ingaan.pcrs schreef:Peobeer eens:"ik wil de wereld veroveren en volgende week graag 10 miljard DM op die en die rekening en dan ga ik beginnen." Er is een reden dat oorlogen gefinancieerd worden met inflatie, belasting en dienstplicht. Die dwang is niet voor niets. Die dwang is nodig .... omdat mensen weten dat geweld niet werkt en immoreel is.Theoloog schreef:O ja natuurlijk, en die overheden konden dat doen zonder de instemming van hun burgers.
"Wollt Ihr den Totalen Krieg?!" antw. Heil! - Heil! Heil!
Nee, dat is de vraag niet, want jouw positie gaat niet enkel over de vraag of importheffingen een goede zaak zijn of niet, maar of de overheid mensen dwingt tot dit of dat en of ze mag doen. Mijn antwoord daarop is: de mensen kiezen daar zelf voor. Ze hebben gestemd op partijen met programma's en die partijen voeren die programma's uit. Als je het daar niet mee eens bent kun je een partij oprichten die als speerpunt het afschaffen van belastingen heeft. Zal ongetwijfeld populair worden die partij.pcrs schreef:De vaag is echter of dat moreel juist is. Ik beweer dat als ik van een Chinees schoenen wil kopen en hij wil ze aan mij verkopen dat de meerderheid net zo min het recht heeft om ons tegen te houden, als dat ze het recht hebben mij tgen te houden als ik met een chinese wil trouwen. De meerderheid hebben maakt foute daden niet goed. Als verkrachten fout is, is groepsverkrachting nog steeds fout, ook als daar een stemming over gedaan wordt. Net als een wetenschappelijke theorie niet war wordt als er maar genoeg mensen achter staan, wordt een moraal theorie niet opeens waar als er genoeg mensen achter staan. Dus als de meerderheid met geweld mijn interaktie met een chinese schoenenfabriekant verbiedt, zitten ze fout.Theoloog schreef:De overheid heft belasting op import omdat de meerderheid in dat land dat wil.
In de VS is homeschooling een reele mogelijkheid, hoor. Maar weet je wie er het meest patriottisch en religieus zijn? Even raden...pcrs schreef:Ik begrijp dat je weinig empathie hebt voor soldaten die als jonge jongetjes de staatsscholen worden ingemarcheerd. Die verteld wordt dat ze blij moeten zijn met de gift van gratis onderwijs van hun overheid.Theoloog schreef:Als de mensen werkelijk zouden willen dat de Amerikaanse overheid niet voor hun belangen doodt, dan zouden ze de moeite nemen om achter de waarheid te komen en daar politieke actie op nemen. Maar dat doen ze niet. Ze willen helemaal niet weten hoe het werkelijk zit, en laten de smerige klusjes graag door de overheid opknappen. Maar wel achter de coulissen graag.
Hetgeen ook waar is, aangezien onderwijs voor de meeste mensen gewoon onbetaalbaar is. Kijk maar naar wat een prive-school kost in de VS. En zonder onderwijs kun je niet rekenen, schrijven, nadenken.pcrs schreef:Dat ze het zonder de diefstal die de overheid voor ze pleegde om dit onderwijs te financieren, gedoemd waren te mislukken.
Daarvoor werden ze de dood in gejaagd bij de Amerikaanse burgeroorlog. Maar dat deden ze ook vast omdat ze als kinderen geindoctrineerd werden op school.Maar dat ze nu onder het zingen van het volkslied en onder de stars en stripes en de foto van hun weldoener Bush (in feite de weldoener van hun onderwijzer), dat kunnen doen waar ze zo van dromen:iets goeds doen voor de samenleving waar ze uitkomen en die ze zo geholpen heeft. Hier is een geweer, ga maar schurken neerschieten in Afghanistan en Iraq. Zo wordt de drang om goed te doen verbouwt tot het doen van kwaad. Het is niet voor niets dat de generatie die als eerste public eductation kreeg in de VS gelijk de dood in gejaagd werd die WOI heette. "Wees maar blij, je sterf niet als een analfabeet". Het onderwijs leek gratis, maar er zat een gemeen addertje onder het gras.
Waar het om gaat is dat je een falende overheid niet kunt gebruiken om aan te tonen dat geen overheid tot een beter resultaat zou hebben geleid. Zonder overheid hadden verschillende etnische groepen in de Balkan elkaar al veel eerder afgemaakt. Tito hield de boel er onder, weet je nog. Net als Saddam Hussein in Irak.pcrs schreef:Lekkere vent ben jij. Als ik hun dood niet bespoedigd had, hadden ze misschien wel allemaal massaal een hartaanval gekregen. Wie weet.Theoloog schreef:Nee, dan waren ze gevlucht en waren ze misschien op de weg omgekomen. Wie weet.
Ik hoef daar maar voor te verwijzen naar de 19e eeuw waarin kinderarbeid heel normaal was totdat de overheid daar een einde aan maakte. In tal van onderontwikkelde landen is het nog steeds normaal. Alleen daar waar de overheid scholing beschikbaar - en in veel gevallen verplicht - maakt, stijgt de welvaart van de armste klassen.pcrs schreef:Complete onzin stelling, waar ook weer geen enkel argument voor aangedragen wordt.Theoloog schreef:Overdrijf niet zo. Zonder een overheid die scholing verplicht en kinderarbeid verbiedt zou jij vanaf je vijfde in de fabriek hebben gewerkt, en had je nooit leren schrijven.
Beste pcrs,pcrs schreef:Complete onzin stelling, waar ook weer geen enkel argument voor aangedragen wordt.Theoloog schreef:Zonder een overheid die scholing verplicht en kinderarbeid verbiedt zou jij vanaf je vijfde in de fabriek hebben gewerkt, en had je nooit leren schrijven.
Ik verwijt de politicus de initiatie van geweld.Theoloog schreef: Je verwijt een politicus nu dat hij de zaken altijd fraaier voorstelt dan ze zijn en dat hij het voor een appel en een ei kan doen. Maar dan moet je ook de marktkoopman verwijten dat hij net doet alsof hij zijn klanten een korting geeft, waarna zij gretig op zijn aanbod ingaan.
Welvaart maakt een einde aan kinderarbeid, niet een pistool. Piistool+armoede+verbod op kinderarbeid=dood kind. Overheid neemt eer die ze niet verdient in deze, ze verslaan draken die al dood zijn.Theoloog schreef:Ik hoef daar maar voor te verwijzen naar de 19e eeuw waarin kinderarbeid heel normaal was totdat de overheid daar een einde aan maakte. In tal van onderontwikkelde landen is het nog steeds normaal. Alleen daar waar de overheid scholing beschikbaar - en in veel gevallen verplicht - maakt, stijgt de welvaart van de armste klassen.
Er is een verschil tussen feiten een uit de lucht geplukte opinies. Dat Hitler een oorlgo voerde is een feit, dat ik vanaf mijn 5de in een fabriek gewerkt zou hebben is een idiote speculatie. Probeer je fantasieen niet te verkopen als feiten en dan de ander te beschuldigen dat hij feitenkennis mist.siger schreef: Beste pcrs,
Als ik zou schrijven "Hitler heeft een oorlog gevoerd" en jij zou antwoorden "stelling waar geen enkel argument voor aangedragen wordt" dan is dat een belangrijk statement over jouw algemene basiskennis