Kochimodo's weg naar atheisme

Getuigenissen van kerkverlaters, ex-moslims en voormalige sektariërs.
Het is niet de bedoeling om discussies op te zetten over het afvallig worden van de topic starter.

Moderator: Moderators

Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Kitty schreef:Noachied, een persoonlijke vraag, wat vindt je vrouw hiervan? En is zij nog wel steeds geheel in het evangelische geloof? En hoe ga je hier dan mee om?
Die is er letterlijk stil van! Ik heb haar gisteren mijn brief aan God (idd een hoofdletter want het is net als een naam 8) ) laten lezen en mijn reactie nav het getuigenis van XcsM en een antwoord van mij aan Rereformed. Zij is eind 2004 ook gestopt met naar onze voormalige pinkstergemeente te gaan en heeft een tijdje een joods-messiaanse gemeente bezocht. Daar ook mee gestopt eind 2006 en toen niets. Dat hele pinkster-gedoe is zij ook wel van genezen! Gelukkig! Twijfelt nog over Jezus, als messias. Eerlijk gezegd en is ze al geruime tijd niet praktizerend meer. Dwz niet bidden, niet lezen, geen kerkbezoek. Dus ik denk dat daar binnen ook wel e.e.a. gebeurd. Mijn vrouw is heel apart vind ik. Als ze geen zin heeft om ergens energie in te steken stopt ze de hele zaak ergens in een hoek van haar hoofd en doet de deur dicht. Op enig moment haalt ze het er dan weer uit (als ze er aan denkt tenminste) en gaat er dan wat mee doen. Ik wacht dus eerlijk gezegd nog op een reactie. Ze gaf gisteren aan dat ze het even wilde laten bezinken. Dus dat is de actuele stavaza.

Groetjes.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Dank je voor je antwoord. Gelukkig maar dat zij er ook niet meer vol inzat, anders had het denk ik nog veel moeilijker geworden.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

Kochimodo???
De reformatorische Kochimodo van HGN :?:
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

*zit weer op stoel, na eraf gevallen te zijn door de grote schok*
Beste Kochimodo,
kijk je nog steeds hetzelfde aan tegenover seks met iemand van hetzelfde geslacht?
Dan doel ik op deze posting van jou:
Kochimodo schreef:
Youhn schreef:]Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". De betekenis van het woord discriminatie is in maatschappelijk en juridisch opzicht gaan afwijken van de letterlijke betekenis; in die context wordt onder discriminatie verstaan: "het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen"
http://nl.wikipedia.org/wiki/Discriminatie
Ik heb in de online Van Dale discriminatie opgezocgt en omdat ik sex tussen mensen van hetzelfde geslacht een zonde noem val ik idd onder die definitie. Mijn mening is ws onrechtmatig omdat er ergen een wet bestaat die zegt dat ik dat geen zonde mag noemen?
Youhn schreef:Hetroseksueel gedrag accepteren en homoseksueel gedrag als zondig bestempelen, waarmee je homofilie in feite demoniseert, is discriminerend.
Nou, nou demoniseer! Dat meen je toch niet? Vlgs. de officiele definitie idd discriminatie maar demonisering....En als ik dan zeg dat ik sex tussen mensen van hetzelfde geslacht niet goedkeur, omdat ik het onnatuurlijk vind. Wat dan?
Youhn schreef: Verder volg ik je niet helemaal. Aan de ene kant vind je homoseksueel gedrag een zonde (een gruwel zelfs, volgens verschillende bijbelvertalingen), maar aan de andere vind je niet dat het onacceptabel zou moeten zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik ben al lang blij dat je homo's niet in het verdomhoekje wilt plaatsen, maar wijk je hierin niet af van de bijbel ... ?
Nee, ik vind dat het niet onacceptabel moet zijn omdat hierdoor de homosexuelen tenminste als volwaardig mens worden gezien. En naar mijn mening zijn ze dat ook! Het grappige is dat ik met homosexuele collega's juist heel goed kan opschieten en ik respecteer ze gewoon als mens. Wat ze doen is m.i. niet mijn zaak, maar tussen hen en God. Dus wie ben ik om hen dan anders te benaderen dan een heterosexueel?

Of ik afwijk van de Bijbel? Ik geloof dat god de homosexueel actieve man/ vrouw nog steeds liefheeft en als volwaardig schepsel van Hem zie,t alleen heel duidelijk de daad afkeurt. Dus ik denk dat ik niet afwijk.
Daarnaast had ik begrepen dat jij het zo'n verademing vond om va nde Pinkstergemeente naar de reformatorische kant toe te gaan:
Kochimodo schreef:
Alissa schreef:
Kochimodo schreef:Wat vind jij dan van de kerkgenootschappen die de mening hebben dat deze zaken alleen de eerste apostelen en eerste gemeente toebehoorde? Ik bedoel er zijn genoeg kerken te vinden die helemaal geen genzingsdiensten hebben. Dan wordt vaak alleen door de dominee voor alle zieken in de gemeente gebeden, zonder handoplegging en zonder dat zij erbij zijn.
Tot voor kort dacht ik over veel dingen anders dan dat wat ik nu ben begonnen in te zien. Het is een omslagproces, iets wat nog gaande is.

Maar als ik kijk naar wat ik de afgelopen weken geleerd heb, dan zie ik in jouw quote een onderdeel beschreven van waarom satan het wel prima vindt zo. Hij heeft bijna alle christenen overtuigd dat we ook voor de dingen die God ons heeft opgedragen te doen, God moeten vragen om die te doen. Maar God doet niet iets, als Hij in Zijn Woord zegt dat wij aktie moeten ondernemen en dat daar automatisch uit voorvloeit dat Zijn kracht vrijgezet wordt.
Dan denk ik dat ik juist een omgekeerde weg van jou ben gegaan. Ik was dus actief lid van een pinkstergemeente waar ook voor zieken werd gebeden en er was zelfs een speciaal strijdersteam die bad voor mensen die bezeten waren. Op de zondagavond waren er ook speciale diensten een tijdje en daar was ik dan een van de ondersteuners bij het gebed. Dus ik heb op dat gebied wel e.e.a. gezien en gehoord. Op het laatst kreeg ik steeds meer moeite mee. Je wil niet weten wat er soms gebeden werd. Dingen die ik in de bijbel niet kon terugvinden. Toen ik daar uit was gestapt en in een reformatorische gemente kwam vond ik het echt een verademing. De voorganger bad gewoon heel rustig voor alle zieken en de ernstig en langdurig zieken bij naam. Bij mijn vader die is overleden aan kanker kwam de dominee van de kerk waar hij ging en die deed ook een gebed zonder poespas en poeha en dat heb ik toch als prettig(er) ervaren. Maar ja dit is natuurlijk niet meer dan mijn persoonlijke mening.
Ook vertelde jij richting mij, in de afgelopen weken dat jij geloofde dat God jou zou kunnen genezen indien je erom vroeg, maar dat dit niet hoefde.

Hoe is het mogelijk, dat iemand die zo standvastig in zijn geloof overkomt ineens zegt niet meer te geloven of ernstig te twijfelen? Ik wil je niet beledigen, mijn beste maar ik wil graag hardop mijn gedachten delen. In hoeverre ben jij oprecht en eerlijk op dit forum?

Groetjes,
Martha
Laatst gewijzigd door biajas op 19 feb 2008 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Martha
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Ja, daarom kwam dit hele verhaal nogal raar op mij over. Vandaar mijn vraag of er op HGN ook uitleg wordt gegeven. Ik zou het namelijk zonde vinden als deze transformatie voor de christenen aldaar verbogen blijft ...
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

Joe Hn schreef:Ja, daarom kwam dit hele verhaal nogal raar op mij over. Vandaar mijn vraag of er op HGN ook uitleg wordt gegeven. Ik zou het namelijk zonde vinden als deze transformatie voor de christenen aldaar verbogen blijft ...
Dat vind ik weer zeer kort door de bocht...
ik vind dat hij zelf moet bepalen in hoeverre hij aldaar wilt prijsgeven hoe zijn gedachtengangen nu zijn.
erg GRISTELIJK VAN JOU!!!
Martha
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

@ Biajas,

Dit schreef ik aan Yoyo:

Ik schrok ook dat ik (hoe onvolledig de test ook was) ik maar 20% reason oriented was! Dus 80% heb ik weggegeven! Voor me laten denken! Al mijn meningen -ook al voelde ik diep in mijn hart iets anders - maar geconformeerd aan de bijbel.

Nu ga ik even los hoor! Ik ben voor homohuwelijk! voor recht op euthanasie! voor abortus! voor donor worden! voor crematie! tegen doodstraf! tegen gristenpolitiiek! Zo dat is eruit!

Lees even alle berichten vanaf het begin van mij bij dit topic. Ik was hier begonnen als Noachied 13 maar heb net mijn naam laten wijzigen in Kochimodo! Ja, Biajas ik heb de ECHTE Kochimodo heeeel lang verloochend! Gretverdrie!
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Kochimodo was voorheen Noachied13
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

biajas schreef:
Joe Hn schreef:Ja, daarom kwam dit hele verhaal nogal raar op mij over. Vandaar mijn vraag of er op HGN ook uitleg wordt gegeven. Ik zou het namelijk zonde vinden als deze transformatie voor de christenen aldaar verbogen blijft ...
Dat vind ik weer zeer kort door de bocht...
ik vind dat hij zelf moet bepalen in hoeverre hij aldaar wilt prijsgeven hoe zijn gedachtengangen nu zijn.
erg GRISTELIJK VAN JOU!!!

Sorry, vergeef me. Maar ik dacht dat vragen vrij stond ... ik hoop dat niemand zich ergens toe gedwongen voelt. 8)
(ben ook geen gristen, slechts erg licht-katholiek opgevoed)
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

Dan heb jij nog steeds niet inhoudelijk gereageerd.
waarom kom je zo anders over op HGN?
je kan niet 1 2 3 zomaar veranderen. Zelf hb ik er ruim 2 jaar over gedaan, en toen was een member op dit forum de eerste aan wie ik dit vertelde... pas 3/4 jaar later kwam ik hier openlijk voor uit, maar nog steeds niet in de gemeente waar ik nog officieel lid ben. Ja.. ze zien mij niet meer, maar dit openlijk vertellen heb ik dus niet gedaan.
*nu ik dit type, krijg ik een telefoontje van de diaconie dat zij mij al maaaanden niet meer hebben gezien... alsof de :twisted: ermee speelt
Martha
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Aan Biajas; Wat was je antwoord op dat telefoontje v.d. diakonie?
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

fbs33 schreef:Aan Biajas; Wat was je antwoord op dat telefoontje v.d. diakonie?
ehmmm :oops: :oops: :oops:
ik heb nog 10 dagen om hierover na te denken... dan komt er een afgevaardigde op visite
Martha
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Twee dagen geleden was je nog overtuigd van het bestaan van god. Bij jij een wonderlijk geval dat het hele twijfelstadium heeft overgeslagen? Zomaar van het ene zeker-weten overgestapt op een ander zeker-weten ... ?
Geplaatst: Zo Feb 17, 2008 12:57 am
Devious schreef: Smile ... en waarom geloof je dat?

ff tussen de reclame door want ik zit naar de K-1 kickboksen te kijken. Een niet rationeel te verklaren zeker weten. Ik heb nooit getwijfeld aan het bestaan van God. Wel regelmatig gedacht, Waarom doet U niks. Maar aan Zijn bestaan getwijfeld, neen. Kan niet met argumenten komen dat zeg ik gewoon heel eerlijk. Ja, gewoon een onverklaarbaar zeker weten. Meer kan ik er niet van maken.

Ik kan er weinig van maken, het hele verhaal roept bij mij juist gevoelens van twijfel op. :?
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Kochimodo schreef:Nu ga ik even los hoor! Ik ben voor homohuwelijk! voor recht op euthanasie! voor abortus! voor donor worden! voor crematie! tegen doodstraf! tegen gristenpolitiiek! Zo dat is eruit!
Ho, nu sla je door naar de andere kant. Het heeft geen zin om je ene fanaticisme door een ander te vervangen. Ik begrijp inmiddels dat er bij een 'conversie' heftige emoties meespelen die om ontlading vragen, maar op welke manier je tegen bovenstaande zaken aankijkt, zul je voor jezelf moeten beslissen. Niet meer geloven betekent niet dat je automatisch voor homohuwelijk bent, voor recht op euthanasie, enzovoort. Je poneert nu een vals dilemma: het is niet het één, dus is het het ander. Laat deze zware topics gewoon nog even voor wat ze zijn; een maand meer of minder maakt ook niet meer uit en de kans is groter dat je uiteindelijk een weloverwogener standpunt inneemt.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Yoyo
Ervaren pen

Bericht door Yoyo »

cymric schreef:
Kochimodo schreef:Nu ga ik even los hoor! Ik ben voor homohuwelijk! voor recht op euthanasie! voor abortus! voor donor worden! voor crematie! tegen doodstraf! tegen gristenpolitiiek! Zo dat is eruit!
Ho, nu sla je door naar de andere kant. Het heeft geen zin om je ene fanaticisme door een ander te vervangen. Ik begrijp inmiddels dat er bij een 'conversie' heftige emoties meespelen die om ontlading vragen, maar op welke manier je tegen bovenstaande zaken aankijkt, zul je voor jezelf moeten beslissen. Niet meer geloven betekent niet dat je automatisch voor homohuwelijk bent, voor recht op euthanasie, enzovoort. Je poneert nu een vals dilemma: het is niet het één, dus is het het ander. Laat deze zware topics gewoon nog even voor wat ze zijn; een maand meer of minder maakt ook niet meer uit en de kans is groter dat je uiteindelijk een weloverwogener standpunt inneemt.
Dit bedoelde ik nu met "rustig aan doen", voordat je idd meteen omslaat want dan kan het goed zijn dat je later weer terugvalt. Je hoeft je niet meteen te "herprogrammeren". Denk eerst maar eens rustig over zaken na alvorens je ineens alles waar de Bijbel tegen was nu goedkeurd. Hoewel je wellicht deze opvattingen al misschien langer in je achterhoofd had krijgen mensen toch wel een rare indruk dat iemand zo ineens een ander persoon lijkt te zijn. Maar volgens mij was jouw geloof dan al lang ook niet meer zo sterk als dat je sommigen heb willen doen laten geloven. :roll:
The most disturbing, heartbreaking and *disgusting thing about the idea of heaven and hell is not that so many people BELIEVE it to be the truth, but that they WANT it to be. ~ yoyo
Plaats reactie