SIOE Nederland

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

biajas schreef:ik zie in SIOE een zeer gevaarlijke racistische organisatie...
Even voor de correctheid; islam is geen ras. Extreem rechts is wellicht een betere omschrijving.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Waarin is SIOE volgens jou 'rechts', Devious?

Bovendien kan niet ontkend worden dat in geheel Europa en Noord-Amerika de meerderheid van de bevolking blank en (post)christelijk is, terwijl de immigranten kleurlingen zijn uit Pakistan, Somalie, Irak, Turkije en Marokko, en dat er belangrijke cultuurverschillen zijn, bovenop verschillen in huidskleur, verschil in klasse (onderklasse vaak), en verschil in religie.

Je kunt dus niet zomaar doen of het verschil in huidskleur en zeden (klederdracht) niets te maken heeft met de angst voor moskeeen en immigratie van moslims.
Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

Persoonlijk heb ik SIOE nog nooit extreemrechts genoemd, maar het is wel een feit dat ze rechts en extreem zijn. Daarbij vallen ze links de hele tijd aan op hun website, en hebben ze nationalistische trekjes. Maargoed, of SIOE nu extreemrechts genoemd kan worden of niet, ze liegen in ieder geval, dikken alles aan, en zetten de boel op scherp.

Afbeelding
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Aan Theoloog; Huidskleur(ras) is slechts het onschuldige lichte schuim dat de zware golf van cultuur (al dan niet van religisme voorzien om er gezag aan te ontlenen) markeert.
Een Marokkaan/Turk heeft een te weinig afwijkende kleur om niet voor bv. een Brabander versleten te kunnen worden als hij zich qua cultuur/klasse etc. als Brabander afficheert.
Gekleurde mannen en vrouwen mengen zich op racistische gronden moeiteloos met andere menselijke rassen en willen er jonkies van hebben!
Denk daarbij aan de vele mannen die zich hebben laten besnijden om met een Marokkaanse te kunnen trouwen! (en de vele Ned. meisjes die zich hebben laten inpakken door zgn. lover-boys!)
Politici hebben uit gemakzucht en parasiterend op het niet dóórdenken van hun kiezers de term 'racisme' geintroduceerd zonder zich zelve in dit onderwerp voldoende in te leven om te kunnen nuanceren!
Dat bv. negers op een bepaalde plek (natie/land)een bepaalde cultuur aanhangen, wil niet zeggen dat die cultuur negers van node heeft om te kunnen bestaan.
M.a.w. Je kunt niet zeggen, "De straten zijn nat, dus het heeft geregend" want de sproeiwagen kan wel langs geweest zijn.
Wél kun je zeggen, "Het heeft geregend, dus zijn de straten nat"
Klasseverschil is te overwinnen omdat de menselijke kennis-potentie daartoe gelijk ligt!(die de klasse bepaalt)
En zolang een overheid/bevolking een ras niet generaliserend koppelt met een mindere kennis-potentie (die ingevuld de klasse bepaalt!) is er niets aan de hand.
Door die generaliserende vermenging een handje te helpen (door de hele reutemeteut als 'racisme' te kenschetsen) zijn zij racisme-bevorderend bezig!
Lachwekkend stupide als het niet in-triest was! :(
Want deze basis-gedachte is één v.d.uitgangspunten van beleid die de kloof steeds dieper maakt! (met sukkels die zich verplichten aan een godsdienst als zijnde reddingbrengend, haha)
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Je gaat voorbij het punt, fbs, namelijk dat angst voor de islam gepaard gaat met de angst voor wat vreemd is (xenofobie) en dat dit meerdere aspecten bevat.

In de jaren dat hier Spanjaarden en Italianen naar toe kwamen, werd er negatief gedacht over Spanjaarden en Italianen.
In de jaren dat hier Indo's naar toe kwamen waren het de Indo's die werden gediscrimineerd.
In de jaren dat hier Surinamers naar toe kwamen, klonk het verwijt van drugs en straatcriminaliteit,
Vroeger had men het nauwelijks over 'moslims' in negatieve zin, maar over Turken en Marokkanen. Die werden al gediscrimineerd voor 9/11.

En andersom is men in Turkije bang voor christenen en Westerse invloed, waarbij men wijst naar de geschiedenis om het christelijk imperialisme als essentie voor het Westen aan te wijzen (kruistochten, gouden eeuw, koloniale overheersing, inmenging van de Britten en de Amerikanen in het Midden-Oosten en de rest van de wereld).
Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

Een laatste update over de mysterieuze imam.

Op 16 februari plaatste SIOE op haar website een filmpje met moslims demonstrerende moslims. SIOE schrijft daar onder andere bij dat het een demonstratie tegen vrijheid van meningsuiting is. In een reactie op het nieuwsbericht geef ik aan dat het om vredig demonstrerende mensen lijkt te gaan, die het verkeer er netjes langs laten, en "god is groot" roepen. Daarbij stel ik de vraag of deze mensen niet juist dat recht op vrijheid van meningsuiting beoefenen.

Een dag later past SIOE het bericht aan. Zo staat er nu bij dat de demonstranten enkele aanstootgevende leuzen roepen. Na vertaling van de Deense brontekst blijken deze "leuzen" onderdeel te zijn geweest van een toespraak. In een e-mail heb ik SIOE op deze fout gewezen, men is niet bereid over te gaan tot rectificatie, of zelfs verbetering.

Ook voegt SIOE een imam toe, die enkele dagen eerder gedreigd zou hebben met terroristische aanslagen. Bij vragen over de bron verwijst SIOE naar de oprichter die in Denemarken woont. Andere bronnen maken geen melding van een dergelijke imam, zelfs de bron, de Deense website van SIOE, schrijft er niets over. Een laatste poging de waarheid boven tafel te krijgen, een e-mail naar de Deense afdeling van SIOE. Met daarin de simpele vraag het bestaan van deze imam te bevestigen of ontkennen, blijft onbeantwoord.

Alle pijlen wijzen er op dat deze mysterieuze imam, die op onbekende plaats, in onbekende context, iets gezegd zou hebben over terroristische aanslagen. Helemaal niet bestaat.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Ik had Islam niet eens met name genoemd, maar vooruit dan maar :lol:
Islam legt, net als alle andere religismen, een bestaande cultuur die dan heerst, slechts vast!
Het is het 'vastgelegde' als aspect waar ik bang voor ben omdat het óók de moderne mens vastpint op gedachte-goed dat zo'n 14 eeuwen geleden, inclusief gewoonten gemeengoed was en is! als je gelovig islamiet bent die volgens het boekje wil leven!
En niet MIJ maar de islamiet tot xenofoob bestempelt omdat hij slechts voor dát deel dat het boek hem toestaat de wetenschap wil bedrijven en de rest keihard ontkent!
Daarmee de Nederlander in zichzelf of in de ander ontkent, de hier aanwezige universiteiten ontkent door de vergaarde kennis erin, - - - en bovendien via quantiteit uiteindelijk die universiteiten tot aanpassing aan zijn cultuur(=kennisniveau) lijkt te dwingen.

Jij en ik weten dat religismen slechts menselijk denkwerk behelzen (Ik althans weet dat omdat psychisch analyseren leidt tot de conclusie dat e.e.a. uit de geschriften naadloos aansluit bij de menselijke psyche en zijn fysieke verlangens!) [m.a.w. Ik had dat boek zelf kunnen schrijven, zoals de profeten hebben gedaan haha]
Dat houdt in dat e.e.a. een strijd inhoudt tussen modern menselijk denkwerk versus denkwerk van 14 eeuwen geleden! (en als het het christendom betreft, zelfs 20 eeuwen geleden!! en met het OT erbij nóg langer! )

Het christendom een andere ontwikkeling heeft doorgemaakt die het opener maakte voor godbestrijdende denkbeelden zoals 'De Verlichting' dan de Islam die nagenoeg onverlicht in de diepe duisternis v.d. angst bij zijn gelovigen in het verlichte Europa is ingetreden! (NB!! We praten nog steeds over verschillend menselijk denkwerk dat aan de e.o.a. 'god' is opgehangen om er bij zijn gelovigen het gezag aan te verlenen!!!)

Wáár hang jij 'xenofobie' aan op? Is dat bij jou een zaak van kwaliteit? of van quantiteit?
Bij de autoriteiten is het een zaak van quantiteit! Het democratische systeem stáát of valt ermee (het hemd is nader dan de rok [olie voor immigranten enz. enz.])
Maar de intellectuele eerlijkheid die men poogt hier(op FT) na te streven?
De indo's (indische nederlanders die na Lingadjati ('49) repatrieerden naar Nederland brachten gemor i.v.m. (o.a.) de heersende woningnood alhier met zich mee, maar vonden hun weg naar werk tamelijk snel.
Ambonnezen werden tijdelijk ondergebracht in div. kampen in afwachting van de invulling van hun eigen Staat die er bij verdrag zou moeten komen (maar nooit kwam)
Jouw verhaal over Spaanse/Italiaanse arbeiders is m.i. een fabel! (Ze werkten, en deden dat goed totdat de economie in eigen land aantrok, en zij vertrokken)
Over het algemeen was de Ned. arbeider niet blij met hun komst omdat die gedwongen werden daardoor om een toontje lager te zingen (eerst was er krapte op de arb. markt die macht verschafte aan de werknemers)
De economie bleef aantrekken, niemand had een TV of wasmachine etc.
De Multi's konden de vraag niet aan en schreeuwden om personeel dat ze kregen uit Marokko en Turkije op 5 jarige werkcontracten.
De Multi's hadden hun winsten, de regering zijn belastingwinsten na afloop der contracten!
Toen ze na afloop terug moesten werden ze door hun resp. thuislanden geweigerd en liet de Ned. regering de resp. vrouwen en kinderen hier naar toe over komen (gezinshereniging!)
De Multi's hielden hun winsten en de regering ging interen op hún winsten!

Door hun verhoudingsgewijs lage aantal tot de Ned. bevolking was er sprake van een redelijke aanpassing, maar dat veranderde toen de economische Boemm afgelopen was , en de daarna gevraagde 'geschoolde arbeiders' niet of nauwelijks aanwezig bleken in dat Turks/Marokkaanse bevolkingsdeel en ze in grote getale in Bijstand en WAO terecht kwamen!. Daarbovenop werd HEReniging opgerekt tot import van bruiden en bruidegommen en begon de enclave-vorming als een soort xenofobie in de grote steden.
Het item 'Doorstroming' bezorgde het nieuwe bevolkingsdeel de benodigde (goedkope) woonruimte (en de autochtoon een premie A woning of een duurdere huurwoning. wederzijdse!xenofobie met islam-scholen, eigen 'imams', en afnemende noodzaak om nederlands te leren, enz.
Zelfs verachting viel Nederland ten deel wegens de slappe lankmoedige houding v.d. Ned. autoriteiten die zij t.o.v. Mar. en Turkse Nederlanders innamen(nemen)
Wie discrimineert eigenlijk wie? Wie is er xenofoob?
Overigens kwamen de hard drugs uit het Oosten en de wiet (dat nauwelijks als drugs werd beschouwd) uit het Westen(Suriname en de Antillen), evenals cocaine dat wél als hard drugs werd beschouwd! Veel fietsendiefstallen en auto inbraken (meestal door autochtone junks gepleegd onder invloed van heroine).
Het laat weinig heel van jouw beschouwing!
Maar wat ik vooral van jou mis, is de atheistische kijk op godsdiensten die je minder met mij, maar eerder met de vorming der algemene mening die door de diverse pol. partijen gepropageerd wordt in conflict zouden moeten brengen!
Zelfs uitlatingen van een Marokkaanse minister (die ondanks(of dankzij?) een Ned.-Mar.-adviseuse v.d. koning!) zich de uitlating permiteert dat Nederland de 17e provincie van Marokko zou zijn,- - - of een megalomane Turkse Erdogan, die ferme, maar Oh zo xenofobe taal spreekt tegen zijn?? onderdanen in Europa, doen je niet van mening veranderen over de ware doeleinden van godsdiensten en (in dit geval) de Islam in het bijzonder?
Want het is nog nooit gegaan over kerk/moskee/tempel-bezoek (dat zijn hoofdzakelijk telmachines om de quantiteit waarover beschikt kan worden, te tellen, met een scheutje peptalk om het chauvinisme/nationalisme levendig te houden)
:(
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Theoloog schreef:Waarin is SIOE volgens jou 'rechts', Devious?
Het is een indruk.
Bovendien kan niet ontkend worden dat in geheel Europa en Noord-Amerika de meerderheid van de bevolking blank en (post)christelijk is, terwijl de immigranten kleurlingen zijn uit Pakistan, Somalie, Irak, Turkije en Marokko, en dat er belangrijke cultuurverschillen zijn, bovenop verschillen in huidskleur, verschil in klasse (onderklasse vaak), en verschil in religie.
Racisme is het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde (aldus VanDale). Hoewel de mensen van SIOE wellicht voor het overgrote deel blank en autochtoon zijn, en de mensen waar zij zich tegen richten niet (maar in sommige gevallen ook wel), heeft hun afkeer, of hoe je het ook wilt noemen, geen betrekking op huidskleur of andere raciale kenmerken, maar slechts op religie.
Je kunt dus niet zomaar doen of het verschil in huidskleur en zeden (klederdracht) niets te maken heeft met de angst voor moskeeen en immigratie van moslims.

Jawel, want zij richten zich slechts op Islam en moslims. Ik heb daar niets kunnen bespeuren wat betrekking heeft op raciale afkomst. Ze hebben het niet over de huidskleur en de zeden van arabische christenen, joden, chinezen, hindoestanen, christelijke afrikanen, etc,, maar slechts over moslims en de Islam.
Noem hen rechts, extreem-rechts of islamofoob wat mij betreft, maar ik heb nergens iets gelezen wat zou duiden op racisme.

Grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Devious, ik had het dan ook niet over racisme, maar over vreemdelingenangst.

Bovendien zit er wel een gevoel van superioriteit in, aangezien men de islam 'achterlijk' noemt.

En ten derde zou het wel eens zo kunnen zijn, dat de godsdienst fungeert als bliksemafleider voor iets dat dieper zit.

Je hebt gelijk dat dit laatste moeilijk aan te tonen valt.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Vreemdelingenangst is hier ook niet van toepassing want dat zou dan moeten gelden voor alle vreemdelingen. Ik zie geen vreemdelingenangst tegenover bijvoorbeeld Chinezen of Engelsen of Fransen, Polen of noem maar op. Je zou het misschien angst voor de Islam kunnen noemen en die angst is gebonden aan die specifieke vreemdelingen die de Islam als hun religie uitdragen. En dat is ergens op gebaseerd, namelijk op de excessen die verbonden zijn aan die Islam.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Theoloog schreef:Devious, ik had het dan ook niet over racisme, maar over vreemdelingenangst.

Bovendien zit er wel een gevoel van superioriteit in, aangezien men de islam 'achterlijk' noemt.

En ten derde zou het wel eens zo kunnen zijn, dat de godsdienst fungeert als bliksemafleider voor iets dat dieper zit.

Je hebt gelijk dat dit laatste moeilijk aan te tonen valt.
fbs33 schreef: 'Superioriteitsgevoelens' horen bij onze dierlijke instincten, zijn algemeen, en worden op FT bijv. uitgevochten op basis van argumenten die op kennis (m.b.v. Ratio) berusten!
En als wij de islam onder de loupe leggen als 'leitmotiv' voor de bevolkingen die daaronder lijden? Wat heeft dat 'motiv' aan zijn bevolkingen gebracht aan levensverbetering?
Aan een knellende halsband,- - gemaakt uit 'Angst' die het denken nóg meer verlamt dan het christendom/jodendom etc.al doen?
Terugwerpt naar een tijdstip zo'n 1400 jaar geleden?
Die wetenschappelijke bevindingen ontkent als zijnde niet strokend met de onaantastbare/onveranderbare leer? (ik weet dat de paus ook op dat oorlogspad was/is op dat vlak [maar die kan weerwoord verwachten, tenminste!])
Mag die superioriteit verwachten dat automatisch (helaas) tot denigrerende kwalificaties leidt van hun leitmotiv?
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Kitty schreef:Vreemdelingenangst is hier ook niet van toepassing want dat zou dan moeten gelden voor alle vreemdelingen. Ik zie geen vreemdelingenangst tegenover bijvoorbeeld Chinezen of Engelsen of Fransen, Polen of noem maar op. Je zou het misschien angst voor de Islam kunnen noemen en die angst is gebonden aan die specifieke vreemdelingen die de Islam als hun religie uitdragen. En dat is ergens op gebaseerd, namelijk op de excessen die verbonden zijn aan die Islam.
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn - het is maar een suggestie hoor - dat die vreemdelingenangst zich richt op de meest zichtbare etnische minderheidgroepen.

Die chinezen zijn nu niet zo zichtbaar omdat ze in aantal verwaarloosbaar zijn, en voor de Polen geldt hetzelfde.

Maar als er een gestage immigratie van kansarme chinezen naar dit land zou komen, er een bloeiende maostische beweging onder hen zou zijn, en de spanningen zouden oplopen tussen China en het Westen, dan weet ik nog zo net niet of er geen beweging zou komen om de Chinoisering van Nederland te stoppen.

Ik betwijfel niet dat de Islam een (belangrijke) rol speelt; ik betwijfel of dit het enige is dat een rol speelt.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Aan Theoloog;(in je antwoord aan Kitty) Waar het in de allereerste plaats om gaat bij het binnetrekken van mensen, is de vraag "Wat dragen ze materieel bij aan de bestaande gemeenschap"?
Hún werklust dat hen zelfverzorgend maakt, alsmede een belastingafdracht mogelijk maakt die quitte speelt met hun belasting voor de infrastructuur van het gastland dat hun vaderland moet worden!
Dáár worden mensen in de éérste plaats op afgerekend!
En als dán bovendien blijkt dat één van die groepen, die in zijn totaliteit 'negatief' op dié balans prijkt, óók nog niet eens voldoende hun best doet om dat negatieve aspect op die balans zo snel mogelijk weg te werken door een goede adequate scholing, maar het bv. hun 'eer' te na komt om bv. asperges te gaan steken om dat negatieve aspect zo veel mogelijk te beperken?
Dan lok je de woede uit die tot (onrechtvaardige) generalisatie leidt van ieder lid van die specifieke groep.
Als China zijn minder bedeelden hier massaal de spaarpotten zou laten plunderen, dan zouden Chinezen in een wip tot spleetogen gedegradeerd worden!
Zoals het nu allemaal, gegeneraliseerd tot 'islamieten' (ongeacht of het Turken, Pakistani, of Marokkanen zijn) die dat doen.
Maar het zijn de autoriteiten die er geen stokje voor steken dat het verder gaat!
Wie lacht niet die de mens beziet? (ik wél, maar met verdomd veel kiespijn!)
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Het is geen vreemdelingenhaat, het is de afkeer voor de achterlijke godsdienst, de islam.
Er is geen reden om het ingewikkelder te maken dan het is.
Geen enkele nederlander heeft om de islam gevraagd, geen enkele nederlander is de keuze gegeven om de islam nu wel of niet te laten domineren in onze samenleving.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Maar als er een gestage immigratie van kansarme chinezen naar dit land zou komen, er een bloeiende maostische beweging onder hen zou zijn, en de spanningen zouden oplopen tussen China en het Westen, dan weet ik nog zo net niet of er geen beweging zou komen om de Chinoisering van Nederland te stoppen.
En er groepen chinezen zouden zijn die onze vrouwen voor hoeren uitmaken, en ze tempels zouden bouwen waarin wordt gepredikt dat het maoisme de enige staatsvorm is en men ernaar streeft die in Nederland te vestigen. En zij andersdenkenden als minderwaardig zouden beschouwen enz. Ja, inderdaad, dan hadden we wellicht met chinezen ook problemen. En dat zou jij dan weer vreemdelingenhaat noemen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plaats reactie