De anti-koran film van Geert Wilders

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Een dergelijke film is een goed initatief.

ja
30
34%
ja, maar dan ook graag een film over de Bijbel
25
28%
nee
23
26%
ik weet het niet
11
12%

Totaal aantal stemmen: 89

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

TNS NIPO schreef:Tweederde Nederlanders vindt film Wilders slecht idee

Het is geen goed idee dat Wilders een film gaat maken waarin hij de tekst van de Koran ter discussie stelt, zegt 65 procent van de Nederlanders. Driekwart (76%) denkt dat zo'n film de betrekkingen tussen moslims en niet-moslims in Nederland zal verslechteren. Dit blijkt uit recent onderzoek van TNS NIPO.

Eveneens driekwart (74%) van de bevolking denkt dat een dergelijke film de verhoudingen tussen Nederland en de Arabische landen zal verslechteren. Van deze mensen zegt 77 procent dat een verslechtering van deze relatie kan leiden tot boycots, zoals dat ook het geval was met Denemarken naar aanleiding van de cartoons over de profeet Mohammed.

Schade voor de Nederlandse economie
Van de mensen die denken dat de film de betrekkingen tussen Nederland en de Arabische landen zal verslechteren én daarbij vrezen voor boycots, verwacht 74 procent schade voor de Nederlandse economie. Zestien procent denkt dat dit niet het geval zal zijn. Ouderen zijn bezorgder dan jongeren. Van de ouderen zegt 78 procent bang te zijn dat de Nederlandse economie wordt geschaad door de film van Wilders, tegenover 64 procent van de jongeren.

Met de stelling 'het is onverantwoordelijk van Wilders om de aanval in te zetten op de Koran' is 74 procent van de Nederlanders het eens. Negen op de tien Nederlanders (91%) zijn op de hoogte van de plannen van Geert Wilders om een film te maken waarin hij de tekst van de Koran ter discussie stelt.

C5877 | Methode: TNS NIPObase CASI | Het veldwerk heeft plaatsgevonden in november 2007. Hierbij zijn in totaal 502 personen van achttien jaar en ouder ondervraagd (n=502).
www.tns-nipo.com
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Ach nee man. Nog meer die gruwelreligie belachelijk maken, nog meer kritiek leveren op dat Kutboek, nog meer onaangename feiten verpreiden over die despotische hufter genaamd Mohammed; die moordenaar van vele honderden krijgsgevangenen; nog meer feiten op tafel leggen over de gruwelijke geschiedenis van de Islam. Dat is de remedie. Denkers uit alle landen kunnen daaraan meedoen. Wat nu? Willen ze de hele wereld boycotten? Ze moeten er maar aan wennen. DE WAARHEID MAG GEZEGD WORDEN!
En als datgene wat waar is niet meer gezegd mag worden, laten we dan meteen capituleren. We leven nu dus reeds onder de terreur van de Islam. De voortekenen zijn er. We zijn bang, dus gaan we de waarheid verloochenen, en het weldra misschien taboe verklaren.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Devious schreef:Ach nee man. Nog meer die gruwelreligie belachelijk maken, nog meer kritiek leveren op dat Kutboek, nog meer onaangename feiten verpreiden over die despotische hufter genaamd Mohammed; die moordenaar van vele honderden krijgsgevangenen; nog meer feiten op tafel leggen over de gruwelijke geschiedenis van de Islam. Dat is de remedie. Denkers uit alle landen kunnen daaraan meedoen. Wat nu? Willen ze de hele wereld boycotten? Ze moeten er maar aan wennen. DE WAARHEID MAG GEZEGD WORDEN!
En als datgene wat waar is niet meer gezegd mag worden, laten we dan meteen capituleren. We leven nu dus reeds onder de terreur van de Islam. De voortekenen zijn er. We zijn bang, dus gaan we de waarheid verloochenen, en het weldra misschien taboe verklaren.
Dat ben ik wel met je eens, maar lees de 5e colonne van W.G. van Dorian maar! Huiveringwekkend!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Gaat het nog een beetje, Devious? ;)

Opvallend is het grote verschil tussen de FT poll en de NIPO poll, maar daar kan ik wel inkomen.
a.r.

Bericht door a.r. »

lost and not found yet! schreef:
Devious schreef:Ach nee man. Nog meer die gruwelreligie belachelijk maken, nog meer kritiek leveren op dat Kutboek, nog meer onaangename feiten verpreiden over die despotische hufter genaamd Mohammed; die moordenaar van vele honderden krijgsgevangenen; nog meer feiten op tafel leggen over de gruwelijke geschiedenis van de Islam. Dat is de remedie. Denkers uit alle landen kunnen daaraan meedoen. Wat nu? Willen ze de hele wereld boycotten? Ze moeten er maar aan wennen. DE WAARHEID MAG GEZEGD WORDEN!
Dat ben ik wel met je eens, maar lees de 5e colonne van W.G. van Dorian maar! Huiveringwekkend!
Niets doen kan mijn insziens net zo huiveringwekkend zijn/worden! :cry:
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Fenomeen schreef:Gaat het nog een beetje, Devious? ;)
Ik word soms echt een beetje flauw van die angsthazerij. Altijd maar die andere wang aanbieden, bah! Ik stop pas met godslastering als de laatste evangelist is gestopt met evangeliseren. Zolang zij de ether, het internet en het papier vervuilen met hun lariekoek, moeten mensen al het recht hebben om die lariekoek te ontkrachten en te bespotten. Zélfs als ze Wilders heten.
Ik vraag me af wat de volgende stap is. Misschien moeten we Ayaan Hirsi Ali maar uitleveren aan Saoedi Arabië, als ze weer eens de waarheid heeft gezegd. Want óh wee, de economie kon maar eens gevaar lopen, en óh, straks worden onze moslimjongeren boos. Snel uitleveren aan de Mullah's, en ons onderdanig opstellen zoals het de onderworpene betaamt.
We gedragen ons nu al zo. Dus waarom niet gelijk de volgende stap doen? Kerst vieren? Ben je mal? Zo stoten we onze islamitische buren tegen het hoofd. Bier drinken op het terras? Dat mag niet van de Sharia! En meisjes, geen korte rokjes meer aan hoor, want daar kunnen de baarden niet tegen. Homo's, blijf vooral in de kast! Islamcritici? Waar is de laatste? Laten we hem ophangen, dan krijgen we misschien wel een aai over de bol van de Kalief.

Bah!

Soms moet je even wat stoom afblazen :)
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Met de stelling 'het is onverantwoordelijk van Wilders om de aanval in te zetten op de Koran' is 74 procent van de Nederlanders het eens. Negen op de tien Nederlanders (91%) zijn op de hoogte van de plannen van Geert Wilders om een film te maken waarin hij de tekst van de Koran ter discussie stelt.
74% potentiële dhimmies, het doet het goed die Islam.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

Ik heb die poll ook ingevuld, het is erg verneukeratief.

Er staat als vraag of je vreest dat die film geweld zal uitlokken.

Ik heb ingevuld dat ik dat niet vrees, maar dat doe ik natuurlijk wel. Elk weldenkend mens vreest dat, maar dan hoort er echter ook een vraag bij, van "bent u tegen het uitbrengen van die film, en dat staat er niet bij.
Logisch dat zovelen "ja dat vrees ik" ingevuld hebben.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

MOODY BLUE schreef:Ik heb die poll ook ingevuld, het is erg verneukeratief.

Er staat als vraag of je vreest dat die film geweld zal uitlokken.

Ik heb ingevuld dat ik dat niet vrees, maar dat doe ik natuurlijk wel. Elk weldenkend mens vreest dat, maar dan hoort er echter ook een vraag bij, van "bent u tegen het uitbrengen van die film, en dat staat er niet bij.
Logisch dat zovelen "ja dat vrees ik" ingevuld hebben.
Manipulatie heet dat, en de resultaten (onopvallend verdraaid naar iets andere (gepubliceerde)uitkomsten geven dan verschuivingen te zien zónder die als zodanig te benoemen, haha.
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Ik heb voor 'ja, maar dan ook een film over de Bijbel' gekozen.

Wanneer je één partij aan wil pakken, moet je, vind ik, consistent zijn en álle partijen in diezelfde hoek aanpakken, dus ook het Christelijke, en de manier waarop hieruit verkeerde interpretaties kunnen onstaan, en wat het DOET met de geest van een mens.

Mvg,

Kevin.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Eén nuance Kevin.. 'wat het KAN doen met de geest van een mens'.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Een m.i een onmisbare nuance, en het gevaarlijkst van religie is vind ik als je jezelf erin verliest. Maarja, dat gelt misschien ook voor alles ?
Fuck met alles.
Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B »

Als politiek buitenstaander (niet Nederlander) wens ik die film in elk geval te zien.
Het is hoe dan ook niet verkeerd om een film te maken.
Eerst maken, dan zien. Ik zal daarna pas oordelen.
Hoe komt het dat zoveel Nederlanders niet in staat blijken te zijn om deze logische opeenvolging van handelingen te aanvaarden?
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

Willem_B schreef:Hoe komt het dat zoveel Nederlanders niet in staat blijken te zijn om deze logische opeenvolging van handelingen te aanvaarden?
Simpel, een groot gedeelde van de Nederlands denkt dat Wilders "het Kwaad is". :x

Als ze dan het woordje "Wilders" (wat het kwaad is) en "Film" horen zijn ze zonder na te denken meteen tegen. :oops:
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B »

Sebastiaan schreef:
Willem_B schreef:Hoe komt het dat zoveel Nederlanders niet in staat blijken te zijn om deze logische opeenvolging van handelingen te aanvaarden?
Simpel, een groot gedeelde van de Nederlands denkt dat Wilders "het Kwaad is". :x

Als ze dan het woordje "Wilders" (wat het kwaad is) en "Film" horen zijn ze zonder na te denken meteen tegen. :oops:
Voor mijn part mogen ze 200% tegen zijn... NADAT de film is uitgekomen...
Plaats reactie