Jesus lies.

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

Rereformed schreef: Maar aan de andere kant blijft ze altijd op het Freethinker forum scharrelen, omdat de verleidelijke vrijheid lokt. Ze is ahw gijzelaar van het religieuze wereldbeeld, en kijkt voortdurend uit het raampje naar buiten.

Zitten we hier op pak me dan als je kan of zoiets?

Denk dat de analyse die jij en theoloog over mij maken jullie op het lijf is geschreven.
Waarom ik op FT blijf scharrelen? Nu in het begin dacht ik dat het een forum was waar men vrijelijk van gedachten kon wisselen. Deze vrijheid kan ik niet ontdekken. Wel de Vrijheid opgesteld in de statuten. Die vrijheid beent mij. Zet me in een hokje waar ik niet wens te zitten. Nou nee ik ken atheïsten waar ik op gelijke voet mee kan discuteren. Respect tegenover respect voor elkanders denkbeelden, ook al verschillen we in bepaalde punten van mening. Ik ervaar hun niet als het opdringen van hun mening en ik wordt als zodanig ook niet ervaren. Dat zie ik als vrijheid te kunnen zijn wie we zijn.
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Jessy schreef: Waarom ik op FT blijf scharrelen? Nu in het begin dacht ik dat het een forum was waar men vrijelijk van gedachten kon wisselen. Deze vrijheid kan ik niet ontdekken.
Volgens mij ben je hier al aardig lang lid, en heb je al aardig wat gepost. Je bent nooit geband, niemand heeft jou een strobreed in de weg gelegd, en dan krijg je zoiets. Waar in hemelsnaam slaat dit op? Moet iedereen het met jou eens zijn of zo?
Er wordt je alleen gevraagd om het één en ander te beargumenteren. Is dat zó onredelijk? Moeten we zomaar alles geloven wat jij beweert?
Ik ervaar hun niet als het opdringen van hun mening en ik wordt als zodanig ook niet ervaren. Dat zie ik als vrijheid te kunnen zijn wie we zijn.
Wie dringt hier zijn mening op? Als jij iets beweert, dan moeten we het maar aannemen omdat jij 'zo ervaren bent'. En als men het niet met jou eens is, en men sceptische vragen stelt, dan kom je met dit soort verdachtmakingen. Bah!

Gegroet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Jessy schreef:
4. Jesus dacht oprecht dat hij de waarheid sprak, maar het was niet de waarheid.
Wat zei hij dan dat jij de mening bent toegedaan dat het niet de waarheid was?
Let even op ja? Er staat een 4 voor, dat betekent dus dat het één van de 4 mogelijkheden zou kunnen zijn, meer niet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Jessy schreef:
Ik snap niet dat je deze inhoudelijke mening geeft.

Je geeft een mening over mij weer, hoe jij en anderen over mij denken terwijl je mij verdenkt ervan.
Ach werkelijk, ik zal je geheugen even opfrissen.
Ik vroeg aan jou:
Wat wil je hiermee impliceren ?
Waarop jij antwoorde:
Wat er staat.
Aangezien dat jij geen zin hebt om jezelf uit te leggen geef ik er vervolgens mijn eigen interpretatie eraan en dan is het nog niet goed.

Of had je weer zin om te klieren ?
Fuck met alles.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Jessy schreef:Heer vergeef het hun want ze weten niet wat ze schrijven.
Let op er staat Heer en niet God.
Met Heer word niet God bedoeld.
En Jezus is niet Christus.
Luister Jessy, een mens zoals jij die zo ontzettend ver boven ons verheven is 'door jaren van studie en ervaring', die zou zich toch een beetje moeten kunnen verplaatsen in de geestelijk minder bedeelden zoals wij. Mensen hier begrijpen jouw raadseltjes niet. Je roept ze volgens mij alleen maar om irritatie op te wekken, en dan kun je weer lekker afgeven op die sceptici met die vervelende vragen, want dat doe je immers iedere keer.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Ach Devious, wij zijn gewoon niet verlicht genoeg om Jessy's esoterische waarheden in te zien.

Om te beginnen vereist dat 'openheid van geest'.

Komt er op neer dat je compleet kritiekloos zweverig gezam moet slikken, en 'ooh' en 'aah' moet roepen wanneer mevrouw haar inzichten met je deelt.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Plons schreef:
Jessy schreef:
Ik snap niet dat je deze inhoudelijke mening geeft.

Je geeft een mening over mij weer, hoe jij en anderen over mij denken terwijl je mij verdenkt ervan.
Ach werkelijk, ik zal je geheugen even opfrissen.
Ik vroeg aan jou:
Wat wil je hiermee impliceren ?
Waarop jij antwoorde:
Wat er staat.
Aangezien dat jij geen zin hebt om jezelf uit te leggen geef ik er vervolgens mijn eigen interpretatie eraan en dan is het nog niet goed.

Of had je weer zin om te klieren ?
ach gewoon weer iemand die "raad eens wat ik geloof" speelt.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Jessy wéét.
Dat heeft ze me zelf verteld.
Andere mensen denken ook te weten en daarom is Jessy haar weten zeker niet minder gelijk. Vindt Jessy.

Alleen weet Jessy zekerder dan andere mensen, zodat argumenten een kenmerk worden van niet zo zeker weten als dat Jessy weet. Vindt Jessy.

Ondoordringbaar handgeschilderd bord vol eigen wijsheid voor de kop.
Ik mag het graag zien als iemand daar onder, over, door of langs probeert te komen. Vergeet het maar, want Jessy WééT.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

Devious schreef:
Jessy schreef:Heer vergeef het hun want ze weten niet wat ze schrijven.
Let op er staat Heer en niet God.
Met Heer word niet God bedoeld.
En Jezus is niet Christus.
Luister Jessy, een mens zoals jij die zo ontzettend ver boven ons verheven is 'door jaren van studie en ervaring', die zou zich toch een beetje moeten kunnen verplaatsen in de geestelijk minder bedeelden zoals wij. Mensen hier begrijpen jouw raadseltjes niet. Je roept ze volgens mij alleen maar om irritatie op te wekken, en dan kun je weer lekker afgeven op die sceptici met die vervelende vragen, want dat doe je immers iedere keer.
Devious.

Wat wil je bereiken met bovenstaande opmerking. Dat is nu net datgene wat ik bedoel met niet vrij te zijn en geen respect hebben voor iemands mening. Heb ik ooit gezegd dat ik mij ver verheven voel boven jullie? Alleen al de gedachten eraan geeft mijn inziens te kennen dat er iets mis is met jullie zelfbeeld. Ik vind die opmerking dan ook thuishoren in de kinderkamer.

Lees je wel wat mij hier op dit forum wordt toegedicht?
Ik zie je daar geen opmerkingen over maken. Is dit jouw beleid?
Volgens jou geef ik dus alleen maar af op de sceptici. Ik ben nog nooit naar iemand op dit forum persoonlijk geworden zonder dat men mij persoonlijk iets toedichtte.
Men mag hier ongereglementeerd dingen zeggen over mij, daar hoor ik jou niet over.

Daarbij ruk je in je vorige posten aan mij gericht alles uit haar verband.

Ieder mens die zich ook maar een beetje verdiept heeft in het zoeken uit welke geschriften de bijbel is samengesteld weet de verschillen.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Jessy schreef: Wat wil je bereiken met bovenstaande opmerking. Dat is nu net datgene wat ik bedoel met niet vrij te zijn en geen respect hebben voor iemands mening. Heb ik ooit gezegd dat ik mij ver verheven voel boven jullie?
Bijna iedereen hier heeft dat beeld van jou Jessy. Ben jij volmaakt? Doe jij niets verkeerd? Ligt het altijd aan al die anderen? Of maak jij soms zelf ook fouten; fouten in je argumentage; fouten in de manier waarop je op anderen reageert? Dat mensen zo op jou reageren, dat is niet zomaar Jessy? Denk daar maar eens over na. Even in het spiegeltje kijken.
Lees je wel wat mij hier op dit forum wordt toegedicht?
Ik zie je daar geen opmerkingen over maken. Is dit jouw beleid?
Ik heb het laatste half jaar geen klachten van jou ontvangen. Heeft een andere moderator een klacht gekregen?
In deze draad kan ik slechts zien dat jij komt met één of ander raadseltje, zoals je wel vaker doet, en dat wekt irritatie, want mensen kunnen daar niets mee. Het irriteert vooral als ze soortgelijke dingen al ..tig keer hebben gehoord. Kom toch gewoon met argumenten die voor de mensen die niet jouw niveau hebben, begrijpelijk zijn.
Volgens jou geef ik dus alleen maar af op de sceptici. Ik ben nog nooit naar iemand op dit forum persoonlijk geworden zonder dat men mij persoonlijk iets toedichtte.
Men mag hier ongereglementeerd dingen zeggen over mij, daar hoor ik jou niet over.

Als iemand hier iets tegen jou heeft gezegd wat tegen de regels is, dan moet je een klacht indienen bij een moderator, en niet je onvrede spuien op het forum, en in dat geval al helemaal niet met allerlei verwijten en verdachtmakingen komen zoals je ook hier weer doet. Je gebruikt dat zelfs als wapen in de discussie. (en dan gaan mensen uiteraard hetzelfde terug doen)
Ieder mens die zich ook maar een beetje verdiept heeft in het zoeken uit welke geschriften de bijbel is samengesteld weet de verschillen.

De verschillen van wat?

Gegroet.
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

Als ik in de spiegel niet spiegeltje kijk en nadenk over het feit dat bijna iedereen op het forum FT zo over mij denkt, kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat ik niet thuishoor op dat forum. Natuurlijk maak ik fouten dagelijks. Elke dag nog moet ik mij zelf tot de orde roepen als mijn persoonlijkheid weer eens op eigenbelang uit is. Dat mensen zo op mij reageren is dat zij een andere visie hebben als ikzelf, en er geen plaats is voor mijn visie.
Begrijpelijk. Hoef ook niet broodnodig iets wat men niet wenst te horen uit te dragen. Echter af en toe vind ik dat sommige forummers te ver gaan in hun uitspraken. Ik heb het idee dat net deze uitspraken een grote waarde wordt toegekend. Zoals ons kent ons.

Nu ik ben niet van plan tegen ook maar iemand een klacht in te brengen. Waarom zou ik. Vrijheid betekend toch ook dat men de ander de vrijheid geeft te zeggen wat hij te zeggen heeft.
Dus als iemand een onwaarheid(verdachtmaking) over mij op dit forum schrijft mag ik niet terug reageren. Ik ben dan diegene die verdachtmakingen uit. Ik had nu eens besloten op hun persoonlijke ongerijmdheden mijn persoon betreffende in te gaan, bewust. En dat wat nu gebeurt is het resultaat.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Jessy schreef:Als ik in de spiegel niet spiegeltje kijk en nadenk over het feit dat bijna iedereen op het forum FT zo over mij denkt, kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat ik niet thuishoor op dat forum. Natuurlijk maak ik fouten dagelijks. Elke dag nog moet ik mij zelf tot de orde roepen als mijn persoonlijkheid weer eens op eigenbelang uit is. Dat mensen zo op mij reageren is dat zij een andere visie hebben als ikzelf, en er geen plaats is voor mijn visie.
Ik weet juist ab-so-luut niet wat je visie is, en die heb je ook niet duidelijk kunnen maken.
Je hebt een serieus communicatieprobleem. :shock:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

Ik weet juist ab-so-luut niet wat je visie is, en die heb je ook niet duidelijk kunnen maken.
Je hebt een serieus communicatieprobleem.
Dan toch op dit forum.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Jessy schreef:
Je hebt een serieus communicatieprobleem.
Dan toch op dit forum.
Whatever. Het is heel simpel. Je zult gewoon uit moeten leggen hoe je zaken ziet, en daar argumenten voor geven. Als je dat niet wilt, dan is dit niet het forum voor je.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Jessy schreef: Dat mensen zo op mij reageren is dat zij een andere visie hebben als ikzelf, en er geen plaats is voor mijn visie. .
Onzin, het probleem is dat je moeite hebt om je visie te beargumenteren. En dit forum gaat verder als alleen een discussie forum, het is meer een debating forum.
Fuck met alles.
Plaats reactie