Hirsi Ali…..She ’s back…

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Exdeo
Forum fan

Bericht door Exdeo »

Mahalingam schreef:En de kwestie is binnenkort slechts academisch want dan komen de wetten inwerking die godslastering en het kwetsen van Gods grondpersoneel verbieden.
Huh…. heb ik iets gemist? Waar word dat ingevoerd? Toch niet in Nederland, dacht ik. Volgens mij staan hier politici klaar om juist de wet tegen godslastering op te heffen. Het is namelijk heel moeilijk voor een rechter om uit te maken of God zich gekwetst voelt. Blijkbaar is er ook een kamermeerderheid voor maar wachten ze op het juiste moment. Het mag geen maatschappelijke onrust geven, en ze willen ook niet dat 1 partrij er mee gaaat scoren. Dus niet naar aanleiding van Wilders uitspraken, en het mag ook geen D66 trofee worden. Tja,.. zo werkt de politiek hier.
Wat mensen betreft, is het ook moeilijk om juridisch uit te maken wanneer iemand zich terecht gekwetst voelt (sommige mensen voelen zich al heel snel gekwetst) ook is het moeilijk om te bepalen of het iemands opzet is om iemand anders te kwetsen. En volgens mij hebben we nog steeds het recht om anderen te kwetsen, alleen geen ambtenaren in functie (politie). En ook dat is al moeilijk, pas was er een rechtzaak over een agent die zich beledigd voelde door het woord homo.
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

Exdeo schreef:Volgens mij staan hier politici klaar om juist de wet tegen godslastering op te heffen.
Waar Mahalingam op doelt is me ook niet helemaal duidelijk, maar dit nu ook weer niet. Vergeet niet dat de CU en het CDA bij elkaar 47 zetels hebben als ik me niet vergis, en dat de PvdA te labiel is om tegengewicht te bieden en een kabinetscrisis te riskeren. Kortom, voorlopig blijft gewoon alles wat dit betreft bij het oude. Nederlandse politiek is nog altijd strooptraag, hetgeen zijn voordelen en nadelen heeft.
Exdeo
Forum fan

Bericht door Exdeo »

Het is een keer op TV geweest, maar ik heb het even gegoogeld, het komt uit het boek: ‘vloeken als een hollander’ van de bond tegen vloeken zie:

http://www.bondtegenvloeken.nl/index.ph ... paginaID=8

naar aanleiding hiervan kwam er een volkskrant artikel, zie:

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article463759.ece
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

DEN HAAG - Een Kamermeerderheid wil af van het verbod op godslastering. PvdA, VVD, SP en D66 zijn voor het schrappen van dit wetsartikel. De coalitie is verdeeld, want CDA en ChristenUnie willen het verbod op smalende godslastering juist behouden. Dat blijkt uit Vloeken als een Hollander, een uitgave van de Bond tegen het Vloeken.
Exdeo, dat een kamermeerderheid af wil van het verbod op godslastering wilt nog niet zeggen dat het daadwerkelijk zover komt. De PvdA is met demagoog Bos aan het roer behoorlijk labiel, en keer op keer heeft de PvdA ingeschikt als het puntje bij het paalte komt, om een mogelijke kabinetscrisis te vermijden en met de kont op het pluche te blijven. Zolang dit kabinet er zit en de PvdA politieke moed ontbreekt vrees ik dat het bewuste wetsartikel onaangetast blijft.
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

Denk toch niet zo provinciaal. Ik doel op het feit dat regels en wetten door de EU worden gemaakt. Een voorbeeldje:
"Television without Frontiers" (TVWF) Directive (89/552/EEC),
In the specific issue of hate broadcasts, Article 22a of the TVWF Directive states: “Member States shall ensure that broadcasts do not contain any incitement to hatred on grounds of race, sex, religion or nationality”.
A similar rule is laid down in Article 7 of the Council of Europe’s European Convention on Transfrontier Television (ECTT): “(1) All items of programme services, as concerns their presentation and content, (...) shall not (b) give undue prominence to violence or be likely to incite to racial hatred
In
http://www.consilium.europa.eu/ueDocs/c ... /93739.pdf
This includes publicly inciting to violence or hatred, even by dissemination or distribution of tracts, pictures or other material, directed against a group of persons or a member of such a group defined by reference to race, colour, religion, descent or national or ethnic origin.
The communiqué goes on to say that member states may choose to punish only conduct which is either carried out in a manner likely to disturb public order or which is threatening, abusive or insulting. Crucially, it also states that the reference to religion is intended to cover, "at least", conduct which is a pretext for racism.
En blogging gaat nu ook transnationaal geregeld worden:
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/w ... 603123.ece
THE Government is seeking to prevent an EU directive that could extend broadcasting regulations to the internet, hitting popular video-sharing websites such as YouTube.

The European Commission proposal would require websites and mobile phone services that feature video images to conform to standards laid down in Brussels.

Ministers fear that the directive would hit not only successful sites such as YouTube but also amateur “video bloggers” who post material on their own sites. Personal websites would have to be licensed as a “television-like service”.
http://www.heise.de/english/newsticker/news/88577
Internet providers will be expected to do more against violence- and hate-extolling pages on the Internet. A declaration of the European Parliament, which will be submitted to a plenary session in Strasbourg next week, is designed to give a decisive push in this direction. The draft of the declaration, which heise online has seen, calls on providers in somewhat vague language to make provisions against "hate pages" part of their standard terms and conditions. The ultimate object of the push by five EU Members of Parliament, Glyn Ford and Claude Moraes of the UK's Labour Party, the Hungarian Liberal Party member Viktória Mohácsi and the two German European Members of Parliament Bernd Posselt (Christian Social Union; CSU) and Feleknas Uca (The Left Party), is to banish racism and hate propaganda from the Internet altogether. The preamble to the declaration mentions anti-Semitism, Islamophobia and anti-Romany campaigns. Should the providers refuse to act more forcefully the five initiators of the declaration have vowed to pressure the European Commission into drafting appropriate legislation.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie