Artikel NY Times: Leven na de dood

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

fbs33
Bevlogen

Re Kevin onverklaarbare ervaringen

Bericht door fbs33 »

Ik ben de nuchterheid in persoon (geloof ik zelf tenminste) maar heb één ervaring die later notabene bevestigd werd bovendien.
Ik had mijn nichtje al jarenlang niet meer gezien, maar een toevallige omstandigheid creëerde een ontmoeting.
Ik vond haar op dat moment klein (kleiner dan in mijn herinnering) maar babbelde over koetjes en kalfjes.
Bij een latere gelegenheid (enige maanden nadien) zag ik haar wéér en vond haar ineens een stuk groter dan bij die eerste (her)ontmoeting.
In een pauze van onze gesprekken die wéér over koetjes en kalfjes ging, merkte ZIJ peinzend op, dat ik bij de vorige ontmoeting zo groot had geleken!
Ik aanvaardde die mededeling zonder commentaar en we vervolgden ons gesprek over k en k.
Ik weet dat ik niet in een paar maanden zo'n 15 cm gekrompen ben, en als zij niet expliciet haar indruk had vermeld, zou ik het allang vergeten zijn.
Terwijl ik nú nog steeds niet verder kom dan 'typisch, wat zou dat toch zijn geweest?
Eenmalig zo'n ervaring (in de rest van mijn leven verloopt alles normaal naar verwachting, of er is een plausibele verklaring voor het niet verwachte :lol:)
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Vat dit niet verkeerd op, maar ik schiet graag een paar gaten in je interpretatie
Prodigy schreef:Nee hoor die wil ik best delen. De 2 ervaringen van mijzelf:

- Mijn vrouw liep een jaar of 3 geleden thuis de gang in en kwam terug omdat mijn hond stokstijf voor de deuropening van een slaapkamer stond te grommen. Ik liep de gang in en ging bij hem kijken, hij was gefixeerd op de (lege)slaapkamer. Ik zei tegen hem: "er is niks" en liep de kamer in maar hij volgde mij niet. Ik pakte zijn halsband en trok hem de kamer in, hij trok zich gelijk los en deinsde terug. Voor de beeldvorming: mijn vorige woning was een appartement op 9 hoog (4 woningen per woonlaag). De betreffende kamer was leeg en was de buitenste dus had ook geen buren. Er is ook niets wat vanaf de straat deze reactie kan hebben opgewekt. De enige conclusie die ik kon trekken is dat hij bang was voor iets wat ik blijkbaar niet kon zien. Aangezien mijn vader(tijdens zijn leven al een kwelgeest) pas was overleden kreeg ik het idee dat hij zijn gezicht had laten zien in mijn huis.
Je vult hier een hoop in, terwijl er feitelijk niet veel meer aan de hand is dan dat de hond gromt en de kamer niet in wil.
Prodigy schreef:- Toen ik een jaar of 17 was zat ik thuis een boek te lezen achter mijn bureau toen plots alle boeken van de voor mijn neus bevestigde boekenplank mijn kant op vielen. De deur begon vervolgens te trillen als een uit de kluiten gewassen trilplaat. Toen het ophield ben ik gelijk naar beneden gerend en omdat ik alleen was op straat gaan zitten, ik voelde me niet meer prettig alleen in huis.
Andere verklaringen zijn waarschijnlijker. Een langsrijdende vrachtwagen, die je niet opgemerkt had omdat je in het boek verdiept was. Een aardschok. Of iets anders.
Prodigy schreef:En de ervaring van mijn kennis:
- Haar vader was pas overleden en zij en haar man zaten op de bang toen ze plotseling een tikkend geluid hoorden. Ze zijn samen gaan zoeken, het geluid kwam uit de kast. Toen ze het opentrokken zagen ze de urn van haar vader heen en weer bewegen in de kast, deze tikte tegen de daarboven gelegen plank aan.
Kan ook inbeelding geweest zijn. Zoals dit filmpje laat zien heeft verwachting een grote invloed op wat men waarneemt. Dat gaat heel ver.
Prodigy schreef:Ik weet ook een verhaal wat een groep mensen die ik ken allemaal bevestigden. In de sportschool waar onder andere pentac silat werd gegeven stond ook een tafeltennis. Toen de groep na het trainen nog even wat bleven drinken merkte 1 van hen op dat de deurklink op en neer bewoog waarop de rest het ook opmerkten en schrokken. De trainingsruimte was leeg en verder was er daar geen ingang, alleen een nooduitgang die afgesloten was. Ze hebben gelijk de Pentac Silat trainer gebeld, die geschrokken reageerde. Er schijnt nadien een soort van reinigingsritueel te zijn gehouden.
Een op en neer bewegende deurklink. Kan ook inbeelding zijn. De eerste dacht dat hij het zag, en de anderen volgden.
Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

Theoloog schreef: Je vult hier een hoop in, terwijl er feitelijk niet veel meer aan de hand is dan dat de hond gromt en de kamer niet in wil.
Ik vul hier inderdaad veel in, het is 1 grote aanname. Maar het feit blijft dat het gedrag van mijn hond zich nooit meer heeft herhaald en behoorlijk angstig was. Het is niet het type hond wat snel bang of bevreesd is maar zijn gedrag was uitermate vreemd. Het is inderdaad op die manier uit te leggen.
Theoloog schreef: Andere verklaringen zijn waarschijnlijker. Een langsrijdende vrachtwagen, die je niet opgemerkt had omdat je in het boek verdiept was. Een aardschok. Of iets anders.
Een aardschok had logisch geweest als er (gezien de kracht waarmee de deur bewoog) schade zou zijn of ik minstens hetzelfde had opgemerkt aan de ramen. Feit is dat alleen de deur bewoog alsof er iemand met grote snelheid aan rukte terwijl het in het slot zat.

Theoloog schreef:Kan ook inbeelding geweest zijn. Zoals dit filmpje laat zien heeft verwachting een grote invloed op wat men waarneemt. Dat gaat heel ver.
Interessant, kan je de betrouwbaarheid van deze persoon bevestigen? Hij komt mij een beetje over als een typetje als Chriss Angel, waarbij de omstanders tegen betaling hem afschilderen als een groot magiër.

Overigens moet ik toegeven, het klinkt ook erg ongeloofwaardig. Ik heb ook andere ervaringen gehad waarbij ik de conclusie heb getrokken dat het alleen bestond in mijn hoofd (onder andere onder invloed van LSD) maar deze 2 dingen waren zo vreemd! Toch heb ik bij het tweede geval het idee gehad dat ik op de 1 of andere manier het zelf veroorzaakte...
Niets is zeker en misschien zelfs dat niet.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Derren Brown is for real.. Ik weet niet tot hoever dat gaat, maar wel ver. Het gaat er bij hem ook niet om te laten zien welke kunstjes hij kan, maar te laten zien hoe beïnvloedbaar mensen zijn.

Aan de andere kant: hij gebruikt soms acteurs. Deze meneerzegt dat hij er één is geweest.
Psychokilla2007 (2 months ago)
Sorry guys, but this is all an act, as I am the bald guy that freaks out (just look at my profile pic). It was all an act from start to finish. We auditioned at the Adelphi hotel in Liverpool, and then travelled down to Portmeirion. I even got travel expenses for giving some of the other contestants (the young guy at the start and someone else)a lift, so we where not just random people picked out of the crown. We had to do it several times as the camera man wanted it from different angles.
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Prodigy schreef:
- Toen ik een jaar of 17 was zat ik thuis een boek te lezen achter mijn bureau toen plots alle boeken van de voor mijn neus bevestigde boekenplank mijn kant op vielen. De deur begon vervolgens te trillen als een uit de kluiten gewassen trilplaat. Toen het ophield ben ik gelijk naar beneden gerend en omdat ik alleen was op straat gaan zitten, ik voelde me niet meer prettig alleen in huis.
Een soortgelijke ervaring heb ik gehad toen ik een jaar of 12 was. Ik lag pas in bed waarna de deur gigantisch begon te trillen en de klink ging keihard op en neer. Niet zomaar een beetje. Nu was ik klein, maar ik ben altijd al erg helder geweest. Ik heb zeker een half uur in bed gelegen voordat ik de moed had op te staan om te kijken of er iemand wakker was (het was nacht) en iedereen (behalve mijn pa die nog wakker lag) lag te slapen. Ik vroeg aan mijn pa of zijn deur ook had getrilt maar hij had naast mijn deur niets gehoord. Zulke dingen zet je toch aan het denken.

Toen ik 16 was heb ik met een vriend van me geprobeerd 'gedachten te lezen'. Na een tijdje zag ik hem als kleine jongen op de bank zitten terwijl er een rood klein autotje de oprit op reed. Ik vertelde hem dat en hij beaamde dat ze inderdaad zo'n auto hadden gehad.

Nu kan het zijn dat ik onderdelen hiervan (zo niet alles) onbewust heb opgevangen voor het eigelijke expiriment of dat hij me het daarvoor had verteld ooit maar hier herinner ik me niets van. De mogelijkheid bestaat.

Ik zat met dezelfde vriend eens wat op mn kamer te vervelen en ik zei, toen hij vroeg 'wat gaan we doen' voor de grap 'geesje oproepen'. Op datzelfde moment knapte het glas van mn bureaulamp. Toeval? Kan zijn.

Ik heb ook eens gedroomd over een bepaald iemand die ik 3 dagen later precies zoals in die droom tegen kwam en hetzelfde zei wat ik had gedroomd. Toen had ik het grootste dejavú moment uit mn leven tot nu toe (ik heb ze vaker).

Daarnaast heb ik zelf zeker meer dan 40 keer geprobeerd zelf geesten op te roepen op verschillende manieren wat me nooit is gelukt. Dus opzettelijk laten 'ze' :P niets van zich horen. Maar het zet je toch aan het denken. Verhalen van anderen over geesten oproepen (waaronder mijn eigen pa), wat er daarbij allemaal mis is gegaan, etc. zet je toch aan het denken.

Op 17 jarige leeftijd lijkt me het onwaarschijnlijk dat je het je inbeelde. Toch is de kracht van verbeelding groter dan hij lijkt, denk ik. Maar wanneer je zelf (ik heb nog wel wat andere persoonlijkere dingen meegemaakt) met anderen hetzelfde ervaart, onafhankelijk van elkaar, zonder dat je het er op dat moment over had, zet je sterk aan het denken.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Prodigy schreef: - Toen ik een jaar of 17 was zat ik thuis een boek te lezen achter mijn bureau toen plots alle boeken van de voor mijn neus bevestigde boekenplank mijn kant op vielen. De deur begon vervolgens te trillen als een uit de kluiten gewassen trilplaat.
waarschijnlijk een uit de kluiten gewassen aardschok. gebeurt jaarlijks 100'en keren zonder dat het merken. of de boeken stond niet goed en vielen waardoor de deur trilde. gooi maar eens een dikke atlas tegen de deur:)
Prodigy schreef: Een soortgelijke ervaring heb ik gehad toen ik een jaar of 12 was. Ik lag pas in bed waarna de deur gigantisch begon te trillen en de klink ging keihard op en neer. Niet zomaar een beetje.
veel mogelijkheden:
pa die per ongeluk tegen de deur stompt
Prodigy schreef: Toen ik 16 was heb ik met een vriend van me geprobeerd 'gedachten te lezen'. Na een tijdje zag ik hem als kleine jongen op de bank zitten terwijl er een rood klein autotje de oprit op reed. Ik vertelde hem dat en hij beaamde dat ze inderdaad zo'n auto hadden gehad.
zonder respectloos te willen overkomen want je zegt tenslotte niet dat de rode auto vd vriend is. Ik nu zeg dat iedereen wel eens als kind voor de kerstboom kerstcadeautjes heeft opengedaan. Kan ik nu gedachtelezen als dat bij de meesten klopt?
Prodigy schreef: Ik zat met dezelfde vriend eens wat op mn kamer te vervelen en ik zei, toen hij vroeg 'wat gaan we doen' voor de grap 'geesje oproepen'. Op datzelfde moment knapte het glas van mn bureaulamp. Toeval? Kan zijn.
neen
Heb je de hetzelfde hobby (geesstje oproepen) dan ben je er snel. Hoe vaak hebben mijn voetbalmaten niet gevraagd of ik zin had om een balletje te trappen terwijl ik net hetzelfde wou vragen? op een bepaald moment weten mense wel van elkaar hoe ze denken,redeneren en handelen in bepaalde situaties. denk aan levenslange jeugdvrienden, getrouwde koppels etc
Prodigy schreef: Ik heb ook eens gedroomd over een bepaald iemand die ik 3 dagen later precies zoals in die droom tegen kwam en hetzelfde zei wat ik had gedroomd. Toen had ik het grootste dejavú moment uit mn leven tot nu toe (ik heb ze vaker).
dromen doen we allemaal en mensen tegenkomen in die dromen ook. Ik had dat ook in mijn puberjaren tot ik ontdekte dat ik aan inlegkunde deed. gewoon de bewuste dromen opschrijven en achteraf vergelijken. op straat dacht ik hetzelfde als jij maar na vergelijking thuis zag het er toch iets anders uit.
Prodigy schreef: Dus opzettelijk laten 'ze' :P niets van zich horen.
als geestje oproepen je hobby is ben je sneller geneigd om vanalles te zien wat er niet is.
Prodigy schreef: Op 17 jarige leeftijd lijkt me het onwaarschijnlijk dat je het je inbeelde. Toch is de kracht van verbeelding groter dan hij lijkt, denk ik. Maar wanneer je zelf (ik heb nog wel wat andere persoonlijkere dingen meegemaakt) met anderen hetzelfde ervaart, onafhankelijk van elkaar, zonder dat je het er op dat moment over had, zet je sterk aan het denken.
iedereen maakt wel eens "onverklaarbare" dingen mee.
mijn hond (een homertype) begon op een bepaald moment geweldig ambetant te doen. NA een week had ik het hem afgeleerd en 2 weken later zat er een muis in de keuken.
als ik de muis niet gezien had of geestje oproepen is mijn hobby dan zou ik ook heel snel in die richting denken.

als ik teveel wegrationaliseer moet je het maar zeggen
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

appelfflap schreef:
Prodigy schreef: - Toen ik een jaar of 17 was zat ik thuis een boek te lezen achter mijn bureau toen plots alle boeken van de voor mijn neus bevestigde boekenplank mijn kant op vielen. De deur begon vervolgens te trillen als een uit de kluiten gewassen trilplaat.
waarschijnlijk een uit de kluiten gewassen aardschok. gebeurt jaarlijks 100'en keren zonder dat het merken. of de boeken stond niet goed en vielen waardoor de deur trilde. gooi maar eens een dikke atlas tegen de deur:)
Prodigy schreef: Een soortgelijke ervaring heb ik gehad toen ik een jaar of 12 was. Ik lag pas in bed waarna de deur gigantisch begon te trillen en de klink ging keihard op en neer. Niet zomaar een beetje.
veel mogelijkheden:
pa die per ongeluk tegen de deur stompt
Prodigy schreef: Toen ik 16 was heb ik met een vriend van me geprobeerd 'gedachten te lezen'. Na een tijdje zag ik hem als kleine jongen op de bank zitten terwijl er een rood klein autotje de oprit op reed. Ik vertelde hem dat en hij beaamde dat ze inderdaad zo'n auto hadden gehad.
zonder respectloos te willen overkomen want je zegt tenslotte niet dat de rode auto vd vriend is. Ik nu zeg dat iedereen wel eens als kind voor de kerstboom kerstcadeautjes heeft opengedaan. Kan ik nu gedachtelezen als dat bij de meesten klopt?
Prodigy schreef: Ik zat met dezelfde vriend eens wat op mn kamer te vervelen en ik zei, toen hij vroeg 'wat gaan we doen' voor de grap 'geesje oproepen'. Op datzelfde moment knapte het glas van mn bureaulamp. Toeval? Kan zijn.
neen
Heb je de hetzelfde hobby (geesstje oproepen) dan ben je er snel. Hoe vaak hebben mijn voetbalmaten niet gevraagd of ik zin had om een balletje te trappen terwijl ik net hetzelfde wou vragen? op een bepaald moment weten mense wel van elkaar hoe ze denken,redeneren en handelen in bepaalde situaties. denk aan levenslange jeugdvrienden, getrouwde koppels etc
Prodigy schreef: Ik heb ook eens gedroomd over een bepaald iemand die ik 3 dagen later precies zoals in die droom tegen kwam en hetzelfde zei wat ik had gedroomd. Toen had ik het grootste dejavú moment uit mn leven tot nu toe (ik heb ze vaker).
dromen doen we allemaal en mensen tegenkomen in die dromen ook. Ik had dat ook in mijn puberjaren tot ik ontdekte dat ik aan inlegkunde deed. gewoon de bewuste dromen opschrijven en achteraf vergelijken. op straat dacht ik hetzelfde als jij maar na vergelijking thuis zag het er toch iets anders uit.
Prodigy schreef: Dus opzettelijk laten 'ze' :P niets van zich horen.
als geestje oproepen je hobby is ben je sneller geneigd om vanalles te zien wat er niet is.
Prodigy schreef: Op 17 jarige leeftijd lijkt me het onwaarschijnlijk dat je het je inbeelde. Toch is de kracht van verbeelding groter dan hij lijkt, denk ik. Maar wanneer je zelf (ik heb nog wel wat andere persoonlijkere dingen meegemaakt) met anderen hetzelfde ervaart, onafhankelijk van elkaar, zonder dat je het er op dat moment over had, zet je sterk aan het denken.
iedereen maakt wel eens "onverklaarbare" dingen mee.
mijn hond (een homertype) begon op een bepaald moment geweldig ambetant te doen. NA een week had ik het hem afgeleerd en 2 weken later zat er een muis in de keuken.
als ik de muis niet gezien had of geestje oproepen is mijn hobby dan zou ik ook heel snel in die richting denken.

als ik teveel wegrationaliseer moet je het maar zeggen
Is er een 'geest'die jou de verhalen van Prodigy en Kevin doet verwarren met elkaar?? :lol:
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

@ fbs33

Kan je nou eens ver***** stoppen met zulke lange quotes als je maar één zinnetje gaat zeggen? Snap je niet dat dat irritant is en overzichtelijk?? Hoe lang moeten de moderators nog achter je aanlopen voor je het eens doorkrijgt :?

En nee, die geest is er niet :P

@ Appelflap, misschien mn pa.. maar dan trilt je deur niet voor een halve minuut samen met de klink. Ik denk een aardschok waarschijnlijker.

Het rode auto gevalletje, was de bedoeling om iets te weten te komen wat hij alleen wist, iets van vroeger dus. Dat was het punt van t expirimentje :P .

Het punt van de lamp die kapot sprong was niet dat ik hetzelfde dacht als hij. Hij stelde de vraag, ik gaf antwoord met 'geesje oproepen' en toen sprong de lamp kapot. Hij wist niet dat ik dat ging zeggen, ik zei het gewoon zomaar omdat ik er toevallig aan dacht. Het vreemde was dat de lamp kapot sprong, letterlijk, inclusief glas.

Nu je het zegt, dat inlegkunde verhaaltje heb ik eens getest en inderdaad er zijn bijna geen overeenkomsten dan. Het kan zijn dat dat die keer ook zo was.

Even voor de duidelijkheid, dat gebeuren is onderhand bijna 8 jaar geleden (toen was ik nog zo goed als een kind). Nu weet ik wel beter en ga ik er wat genuanceerder mee om ;) het was alleen om mijn ervaring in deze met 'onverklaarbaarheid' en 'onzekerheid' aan te geven. Ik heb geesje oproepen nooit als hobby gehad, het was een periode waarin ik daar mee bezig zat.
Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

Geesten oproepen doe ik niet, ik ken iemand die er helemaal door is doorgedraaid en uiteindelijk voor moord heeft vastgezeten. Vroeger heb ik het wel eens gedaan, de dag daarop kreeg ik een ernstig ongeluk met de fiets. Toeval? Zou kunnen maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Niets is zeker en misschien zelfs dat niet.
fbs33
Bevlogen

Re Kevin

Bericht door fbs33 »

Aan Kevin@Ik doe mijn best, maar is (te) vaak niet goed genoeg!
Sorry!
Overigens quootte 'Appelflap' stukjes van JOUW hand die hij voorzag van 'quote Prodigy'
Wat aanleiding was voor mijn 'quote'.
Antiscience
Banned

Bericht door Antiscience »

Heb het nagerekend :

De aangenomen geheugencapaciteit voor een CD-rom ligt inderdaad rond 700 MB.

Bij 1.000.000.000.000.000 bytes
1800 x 1.000.000.000.000.000 = 1800.000.000.000 MB
gedeeld door 2700.000.000 CD-rom
kom je op geheugencapaciteit per CD-rom van 666 MB

Bij 1.125.899.906.842.624 bytes ,
1800 x 1.125.899.906.842.624 = 2026619832316723200
2026619832316 MB gedeeld door 2700.000.000 CD roms
kom je op 750 MB

Een petabyte aan informatie komt ongeveer overeen met:

wikipedia schreef:

Een toren van 1,8 km hoog van gestapelde cd-romschijven zonder doosje

Dus toren van 1800 x 1,8 Km hoogte = 3240 km = 3240.000. m = 3240.000.000 mm
3240.000.000 : 1,2 = 2700.000.000 !! aantal CD-roms
Hoeveel is dan de geheugencapaciteit van 1 CD-rom ? Ongeveer 700 Mbyte ?

De volgende vragen die nu aan de orde komen :

1) Hoe komen ze erbij om te stellen dat onze hersenen deze astronomisch grote
geheugencapaciteit zouden bezitten :?:

2) Sommige beweren dat dit te verklaren valt doordat we ook herinneringen
van onze voorouders meedragen. :?:

2a) M.a.w. nieuwe hersenen baby geen 'tabula rasa' :?:

3) Hoe valt het te verklaren dat d.m.v. van materie 1 zaadje + 1 eiccel
dan deze astronomische informatie in bouwplan hersenen te overdragen. :?:

4) Of is er misschien een vergelijkbaar fenomeen als met de donkere materie.
Dit betekend dan we weten niet waar het grootste deel van dit geheugen opgeslagen is,
we kunnen het niet meten, dus ook niet aantonen. :?:

5) Maken de hersenen misschien deel uit van een netwerk, vandaar
de ernorme hoeveelheid informatie :?: Analoog aan b.v. relatie van een computer
tot andere computers in het internet.

6) Fungeren onze hersenen misschien als soort van relais voor het bewustzijn
en besturingsstation lichaam, en heeft bewustzijn geen materieel substraat :?:

7) Waarom zou de evolutie hersenen met gigantische overcapaciteit bouwen,
die veel energie verbruiken !!! Een zeer groot gedeelte energie gaat nl. naar
de hersenstofwisseling. :?:

Nog even voor de beeldvorming, het voorstellingsvermogen :

Een toren van 700 MB CD-roms zonder doosjes platgestapeld 1,2 mm dikte per CD-rom van 3240 km !! hoog
of 2.700.000.000 !! CD-roms :lol: :wink:
appelfflap
Banned

Re: Re Kevin

Bericht door appelfflap »

fbs33 schreef:Aan Kevin@Ik doe mijn best, maar is (te) vaak niet goed genoeg!
Sorry!
Overigens quootte 'Appelflap' stukjes van JOUW hand die hij voorzag van 'quote Prodigy'
Wat aanleiding was voor mijn 'quote'.
ik zag ze vliegen

excuses
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Antiscience schreef:Heb het nagerekend :

De volgende vragen die nu aan de orde komen :

1) Hoe komen ze erbij om te stellen dat onze hersenen deze astronomisch grote
geheugencapaciteit zouden bezitten :?:

2) Sommige beweren dat dit te verklaren valt doordat we ook herinneringen
van onze voorouders meedragen. :?:

2a) M.a.w. nieuwe hersenen baby geen 'tabula rasa' :?:

3) Hoe valt het te verklaren dat d.m.v. van materie 1 zaadje + 1 eiccel
dan deze astronomische informatie in bouwplan hersenen te overdragen. :?:

4) Of is er misschien een vergelijkbaar fenomeen als met de donkere materie.
Dit betekend dan we weten niet waar het grootste deel van dit geheugen opgeslagen is,
we kunnen het niet meten, dus ook niet aantonen. :?:

5) Maken de hersenen misschien deel uit van een netwerk, vandaar
de ernorme hoeveelheid informatie :?: Analoog aan b.v. relatie van een computer
tot andere computers in het internet.

6) Fungeren onze hersenen misschien als soort van relais voor het bewustzijn
en besturingsstation lichaam, en heeft bewustzijn geen materieel substraat :?:

:
Ik denk dat het een complot is van de ufonauten die in het gat onder de zuidpool wonen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Exdeo
Forum fan

Re: Re Kevin onverklaarbare ervaringen

Bericht door Exdeo »

Het is een toevallige gebeurtenis die alleen bewijst dat mensen groeien. Er vallen in dit leven miljoenen gebeurtenissen samen of niet. Het valt echter alleen op wanneer we er een betekenis aan kunnen geven of willen geven. Mensen die toevallig op het zelfde moment het zelfde denken, valt het niet dat ze dat veel vaker niet doen bovendien worden alleen de bijzondere verhalen doorverteld, gewone verhalen waarin niks gebeurt sterven darwinistisch uit.

Wanneer er een vliegtuig neer stort is er altijd wel iemand die dat voorspeld of voorvoeld heeft, dat is ook niet vreemd in een vliegtuig zitten al snel zo’n 300 mensen stel dat ze gemiddeld 4 achterblijvers hebben die weten wanneer dat vliegtuig vliegt, dan hoeft er maar 1 van die 1200 mensen een eng voorgevoel te hebben die dan waar blijkt te zijn wanneer het vliegtuig daadwerkelijk neerstort in alle andere gevallen word het vergeten.
Hoe groter de ramp, hoe groter de kans dat iemand die heeft voorspeld.
Exdeo
Forum fan

Bericht door Exdeo »

iemand schreef

Een hoeveelheid hersencellen is niet hetzelfde als opslagcapaciteit. Een gedachte of herinnering is een neurologische verbinding die vormt, of gevormd heeft ,tussen meerdere hersencellen. Wanneer je herinnering alle hersencellen zouden beslaan zou je dus geen nieuwe gedachte kunnen vormen, je zou vol zitten. Bovendien sterven hersencellen aan de lopende band af en worden er nieuwe gevormd. De zogenaamde overcapaciteit is er om beschadiging te herstellen zoals wonden genezen. Het is dus een beetje vreemd om te praten over overcapaciteit. Je gaat toch ook niet uitrekenen hoeveel kinderen je kunt verwekken met elke zaadcel die je als man in dit leven aanmaakt.
Plaats reactie