Wilders wil burka strafbaar stellen

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Moet het dragen van burka buitenshuis strafbaar worden gesteld

Voor strafbaar stellen
17
61%
Tegen strafbaar stellen
9
32%
Geen mening
2
7%

Totaal aantal stemmen: 28

Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Sebastiaan schreef:
Brennus schreef:Ik reageerde op jouw minachtende manier van reageren op wat Kevin schreef.Daar moet je nu weer niet omheen gaan draaien.Nuances zijn blijkbaar niet je sterkste kant.
Mijn kritiek is dat mensen hun mening klaar hebben voordat ze überhaupt serieus hebben gekeken naar iemand stelling. In plaats te kijken naar het inhoudelijke voorstel, staren ze zich blind op de persoon waarvan ze denken politiek tegen te zijn. Kevin reactie is daar een schoolvoorbeeld van, hij verwoord duidelijk een mening die overeenkomt met Wilders voorstel, maar omdat het Wilders voorstel is, stemt hij tegen.

Met andere woorden, Kevin maakt de zelfde fout als jij keer op keer maakt :roll:
Nogmaals... :? ik stem tégen een verbod op de burka, ten koste van de algemene vrijheid... Dat is wat de huidige regering wíl. Wilders wil wel alleen een verbod tegen de burka en de nikaab, máár, het CDA, de PVDA en CU vinden dan dat álle gezichtsbedekkende kleding verboden moet worden. En aangezien de PVV (een geluk voor de vrede) géén regeringsinvloed heeft, hetzij die van de oppositie, komt dat voorstel van Wilders er waarschijnlijk niét door zoals híj het wil..

Ik ben het met Wilders eens, maar ik vind het tegelijkertijd een lelijke ongenuanceerde limburgse kwal bij wie de waterstofperoxide letterlijk naar de hersenen is gestegen. Hij wil een verbod op burka's en nikaabs omdat hij tegen de islam en islamieten is, ik wil een verbod omdat ik vóór de europese westerse normen en waardes ben. Dat is toch een klein nuance verschil denk ik... Wilders benadert het vanuit een andere invalshoek.

Daarom wil ik me graag distantiëren van die limburgse oproerkraai.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Kevin schreef:
Sebastiaan schreef:
Brennus schreef:Ik reageerde op jouw minachtende manier van reageren op wat Kevin schreef.Daar moet je nu weer niet omheen gaan draaien.Nuances zijn blijkbaar niet je sterkste kant.
Mijn kritiek is dat mensen hun mening klaar hebben voordat ze überhaupt serieus hebben gekeken naar iemand stelling. In plaats te kijken naar het inhoudelijke voorstel, staren ze zich blind op de persoon waarvan ze denken politiek tegen te zijn. Kevin reactie is daar een schoolvoorbeeld van, hij verwoord duidelijk een mening die overeenkomt met Wilders voorstel, maar omdat het Wilders voorstel is, stemt hij tegen.

Met andere woorden, Kevin maakt de zelfde fout als jij keer op keer maakt :roll:
Nogmaals... :? ik stem tégen een verbod op de burka, ten koste van de algemene vrijheid... Dat is wat de huidige regering wíl. Wilders wil wel alleen een verbod tegen de burka en de nikaab, máár, het CDA, de PVDA en CU vinden dan dat álle gezichtsbedekkende kleding verboden moet worden. En aangezien de PVV (een geluk voor de vrede) géén regeringsinvloed heeft, hetzij die van de oppositie, komt dat voorstel van Wilders er waarschijnlijk niét door zoals híj het wil..

Ik ben het met Wilders eens, maar ik vind het tegelijkertijd een lelijke ongenuanceerde limburgse kwal bij wie de waterstofperoxide letterlijk naar de hersenen is gestegen. Hij wil een verbod op burka's en nikaabs omdat hij tegen de islam en islamieten is, ik wil een verbod omdat ik vóór de europese westerse normen en waardes ben. Dat is toch een klein nuance verschil denk ik... Wilders benadert het vanuit een andere invalshoek.

Daarom wil ik me graag distantiëren van die limburgse oproerkraai.
En Islamieten zijn niet tegen die Westerse waarden? Onverzettelijk met de koran verplicht in de handen? (overigens vind ik zijn voorstel óók te beperkt, maar vraag me wel af of het uitgebreide voorstel kans v. slagen heeft?)
Vermoedelijk niet, en dan is het kind met het badwater weggegooid,haha.
Overigens,.........Zijn Limburgse kwallen erger, doorzichtiger, etc. dan kwallen uit andere provincies? (dit riekt naar discriminatie!)
0ortje
Forum fan

Bericht door 0ortje »

@ fbs33
Eerst iets over veiligheidsrisico's: Waar kies jij voor? Voor 10 mogelijkheden tot onveilgheid, of '9' mogelijkheden?
Nou, ik kies het liefst voor nul mogelijkheden, maar dan zouden we allemaal naaktlopers zijn.
Pas geleden probeerde in Pakistan één der topschurken uit de Rode Moskee [=haatzaaiende moslimschool] te ontsnappen door zich in burka [ipv smoking of wijde overjas zoals jij stelt] aan het strijdgewoel te onttrekken.
Waar heeft dit mee te maken? Ik vind het enigzins best grappig wat ie gedaan heeft. In het heetst van de strijd, totaal in angst, op zo een manier vluchten. Gewoon een deserteur.
Maar dit hierboven heeft verder niets te maken met wat ik had geschreven, en weerlegt ook niets. Dit aangezien het een vluchtactie betreft, terwijl het ging om de burka, en de mogelijkheden van die burka om eventueel onopgemerkt wapens mee te kunnen dragen. En dit in Nederland, niet in Pakistan of waar dan ook.

Wat handgranaten (en alles wat je verder bedenken kunt) betreft; Ik heb het M.G. terloops genoemd, wetende dat er duizend en één mogelijkheden voor wát dan ook zijn!
(Irak en Afghanistan bewijzen de inventiviteit van mensen die dagelijks meerdere tientallen mensenlevens kosten, en Isr. soldaten laten bij grensposten, mensen zich tot op het bot uitkleden om dat soort verrassingen zoveel mogelijk te ontlopen!)
Eerst wil ik je zeggen dan Nederland geen Afghanistan, Irak, of Israël is. Het ging over de burka in Nederland. Irak of Afghanistan zijn ook echt geen voorbodes voor wat er komen gaat. Ik hoop niet dat je dat denkt, of dacht. Maar dit vooraf....

Je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je dit:
Eerst iets over veiligheidsrisico's: Waar kies jij voor? Voor 10 mogelijkheden tot onveilgheid, of '9' mogelijkheden?[/
En wat later dit:
Wat handgranaten (en alles wat je verder bedenken kunt) betreft; Ik heb het M.G. terloops genoemd, wetende dat er duizend en één mogelijkheden voor wát dan ook zijn!
Als ik iets zou kunnen veranderen zodat er van de 10 mogelijkheden er nog maar 9 overblijven, zou ik het zeker doen. Dit heb jij zo bedoeld in relatie tot de burka.
En ja, inderdaad, als de burka een serieus en aangetoont "middel" zou zijn van terrorisme, en er waren nog 9 andere aangetoonde factoren in "de strijd tegen terrorisme", dan zou ik het zeker proberen te verhelpen.

En even later claim je dat die handgranaten niet zo heel belangrijk zijn, want er zijn toch duizend en één mogelijkheden. Precies zoals jijzelf zegt.
Als er toch duizend en één mogelijkheden zijn, en handgranaten je toch geen ene flikker kunnen schelen, waarom concentreer jij je dan zoveel op de burka als potentieel"midddel" van terrorisme? Waarom de burka, en niet een eventueële handgranaat in een broekzak?

Zoals ik al eerder heb gezegd:

Voor veiligheid tegen terrorisme telt dit niet eens mee.
Dat is een veel groter, en meer complexer verhaal dan dat ik van jou gehoord heb.
Dat ze eventueel wel een machinegeweer bij kunnen hebben. Wat onnozel.

Feit is, dat dat een verboden 'burka' het aantal verrassingen enigszins beperkt!
En daarmee het veiligheidsrisico daardoor dus óók.
Je hebt jezelf al weerlegt. Als er duizend en één mogelijkheden totzijn, dan is helemaal niets beperkt. Wat een hopeloos gezwets.....
Je geeft zelf aan dat er duizend en één mogelijkheden tot zijn. Een verbod op de burka zou dus, en je claimt het eigelijk al zelf, niet veel uitmaken op dat gebied. Je spreekt je zelf totaal tegen.

Terzijde: Een stengun is een vervelend wapen om te verbergen, maar een UZI in een rugzakje,zoals al eens is gebeurd, gaat veel makkelijker!
Oke, je hebt één van de duizend en één mogelijkheden onmaskert. Nog duizend te gaan. Ik denk als jij dat lijstje klaar hebt, je niet eens meer weet wat een burka is. Sterker nog, ik denk dat als jij dat lijstje klaar hebt, je erachter komt dat er niet duizend en één mogelijkheden zijn, maar wel tientuizenden. Veel plezier Sherlock....
Ik acht het veiligheidsrisico niet groot, maar wel zeer degelijk aanwezig!
"Het veiligheidsrisico" zou "de kans op een aanslag, in welke vorm dan ook" moeten zijn.
En ik ben het met je eens. We hebben nog zeker duizend mogelijkheden open staan.
Er is wel degelijk een risico, in welke vorm dan ook.

Over zinsopbouw: Ik schrijf zoals ik denkend, de 'zinnen' vorm die op het scherm komen, ter ene zijde, en de lezer die het om de inhoud (en niet om de stijl gaat) ter andere zijde.
Ik doe het niet expres om een lezer (jou) te pesten of zo!
Een ander lid ergert zich over, wat hij noemt, mijn 'Stokpaardjes', maar laat zijn 'gedachtengangen' (stokpaardjes)onbenoemd, omdat hij ze 'algemeen aanvaard' verondersteld?, enz. enz.
Ik kom nog even terug op dit hieronder, wat ik al eerder had geschreven:
fbs33 schreef: Om op die manier aan zijn gerechte straf te ontkomen (Zó'n man is wel 100 machinegeweren waard haha!) en wilde hij zich (letterlijk) in de dáár gangbare rok van een vrouw verhullen.
Welke vrouw had hij daarvoor eerst doodgeschoten?
0ortje schreef: Wat bedoel je hierboven. Ik kan het je zo wel uitleggen denk ik......
Je zegt het zelf al. Je je schrijft op wat je denkt, en op zo een manier dat je alleen de kernpunten van jou verhaal, wat op dat moment in jou gedachte zit, opschrijft.
Heel veel stof die daarbij hoort schrijf je niet op, en je gaat er vanuit dat ik die stof wel ken. Dan krijg je dingen zoals hierboven, wat ik totaal niet snap, omdat ik de kennis die jij daarover bezit, niet bezit en/of niet kan toepassen in deze manier van comminucatie. Je zou daar eens naar moeten kijken....

M.b.t. 'Terreur-godsdienst(oa Islam) veiligheid etc.' verwijt je me (onzinnige) verbastering!
Die niet zo onzinnig is (als je in staat bent om e.e.a. hierboven goed te lezen?)
Ik verwijt je in eerste instantie niets. Ik, en dit vanuit mijn eigen perspectief, concludeer een verbastering en/of verbasteringen. Je spreekt jezelf ook tegen, in een tijdsbestek van "het typen van hooguit vijftig woorden".
Niet zo nadrukkelijk een risico! Maar wél als één der mogelijkheidjes aanwezig om onder cover je misdaad te plegen. En het hoeft niet eens een Islamiet te zijn die denkt, Maar dát is eigenlijk best een handig idee om eventuele video-camara's te ontlopen.
.
Zeker niet zo nadrukkelijk als jij het beschrijft. En je hebt zelf al gezegd dat er, zowiezo, duizend en één mogelijkhedenzijn. Waarom maak je je zo druk over de burka in relatie tot terrorisme, als er na jou eigen zeggen duizend en één mogelijkheden zijn. Duizend en één mogelijkheden waarvan jij nog niet eens weet welke dat allemaal zouden kunnen zijn, waarna je jezelf totaal focust op de burka, wat een "potentieel middel" voor terrorisme zou kunnen zijn.
Waarom maak je over de burka zo een herrie, terwijl je handgranten, hoe toepasselijk ook, verwerpt? Waarom?

En wát is 'godsdienst' eigenlijk? Is het eigenlijk niet alleen een symbool om regels en wetten, oftewel de ethiek/cultuur van een stel bidders rondom dat symbool te handhaven? En dat het eigenlijk niet om het symbool gaat, maar om een (bepaald!)stel regels en wetten en een stel aanbidders?
Misschien een interresant nieuw topic wat je kan plaatsen? Ik zie de relatie met dit topic en ons gesprek niet.
Met een stel herkenningstekens om al die verschillende aanbidders van al die verschillende symbolen uit elkaar te houden? (waaronder burka-kruis-tulband-besnijding- fez-zwarte kousen-davidster-enz. enz. vallen)?
En dan komen we bij de Islam, een godsdienst die een stel regels en wetten inhoudt (Koran)die rechtstreeks strijdig zijn met zaken die in de beschaafde Westerse wereld als "Achtergelaten sinds de Middeleeuwen", beschouwd worden, maar jij (en vele anderen) dat vinden vallen onder het begrip "Godsdienstvrijheid"? (e.e.a. gebaseerd op visioenen van iemand die in de huidige tijd rechtstreeks de psychiatrische kliniek in zou gaan?)

Waarom laat je jezelf zo gaan? Wat moet ik hiermee? Wat moet ons gesprek hiermee, aangezien die niet gaat over de verschillen van de westerse wereld en de Islamitische wereld.
Wat ik verder zie is dat je de relatie trekt tussen wij, die de burka wel toegestaan willen houden, en jullie, die dat niet willen. Wat je er verder over zegt, is geheel jou eigen ding......Je scheert twee miljard mensenover één kam, je spreekt jezelf tegen en typt gedachtetaal, waarbij je veronderstelt dat we alle informatie, nodig op dat moment, bezitten en gebruiken. Wat moet ik hiermee......?

Kijk eens naar al die Islamitische landen, en wat hun cultuur al die mensen heeft gebracht(en dreigen, in hun domheid en gevoelens van achtergesteld te worden, ook hiér te brengen!)
Heeft absoluut niets meer met het topic "WIlders wil burka strafbaar stellen" te maken.
Het verteld meer over jou, en hoe jij persoonlijk over bepaalde zaken denkt.

CDA cs hebben er natuurlijk alle belang bij om deze makkelijke kapstok recht overeind te laten staan ZONDER er begrenzingen in aan te brengen die de eigen menselijke gedachten (oftewel de ratio) óók een kansje zouden geven om hún vrijheden volledig aan bod te laten komen! (waar óók een homo of lesbienne of een vrouw als volwaardig mens kan worden beschouwd!)
Wáár in de pers of op TV/radio kunnen ze net zo massaal als die godsdiensten,...die zgn. vrijheid van meninguiting te berde brengen?
Weer een voorbeeld van "gedachteschrijven". Wat bedoel je met "deze makkelijke kapstok". Wat ik weet is dat het een geconcludeerde term is van jou gedachtegang, opgekomen in jou gedachte toen je iets ( wat ook in gedachtetaal is ) hebt geschreven. Wat moet ik hiermee, aangezien ik de rest van de stof niet of nauwelijks bevat.
Je moet echt stoppen met die manier van communiceren als je typt, want het is onbegrijpbaar

Je moet jezelf eens een flinke draai om de oren geven zodat het oortje gaat gloeien!
Wakker worden ipv. min of meer pleiten voor verkeerde (m.i.) zaken!
Wakker worden?Ik denk juist dat jij wakker moet gaan worden, en helemaal als je achter je PC zit. Slaapkop.

Met vriendelijke groet,

0ortje.
Het grootste boek van alle, ik bedoel het boek van de natuur, ligt opengeslagen voor ons.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Vrouwen die echt onderdrukt worden door hun mannen, zullen door zo'n dergelijk verbod (m.i) worden verboden om naar buiten te gaan. Om de werkelijke bevrijding van de (islamitische) vrouwen, zal het toch van binnenuit moeten komen. Door school, voorlichting, dingen die de hersenen prikkelen, contact met andersdenkenden.......

Als het om gezichtsbedekking gaat dan zou ik voor (het verbod) stemmen, mits het voor 'alle' gezichtbedekking opgaat (op oog voor de veiligheid). Bij de lichaamsbedekking moeten en mogen vrouwen zelf weten wat ze aantrekken.
Fuck met alles.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Plons schreef: Als het om gezichtsbedekking gaat dan zou ik voor (het verbod) stemmen, mits het voor 'alle' gezichtbedekking opgaat (op oog voor de veiligheid). Bij de lichaamsbedekking moeten en mogen vrouwen zelf weten wat ze aantrekken.
Maar dat verbod is er al decennialang dus er valt, in het geval Wilders, nergens over te stemmen of te kiezen. Je kunt hooguit afwegen of deze wetsbepaling moet verdwijnen of aangepast dient te worden.

Lichaamsbekleding is gedeeltelijk vrij.
Naakt op naaktstrand = ok
Naakt op het gemeentehuis verschijnen = niet ok
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Dankje appelflap, voor je aanvulling. Zo wordt het des duidelijker dat Wilders bedoelingen niet zuiver zijn. Het heeft meer weg van "moslimpje" pesten.
Fuck met alles.
els
Forum fan
Contacteer:

Bericht door els »

Maar mijn bedoelingen zijn wel zuiver. Een burkaverbod omdat het discriminerend en onderdrukkend is, en totale minachting voor vrouwen uitdrukt, dus. :D
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

els schreef:Maar mijn bedoelingen zijn wel zuiver. Een burkaverbod omdat het discriminerend en onderdrukkend is, en totale minachting voor vrouwen uitdrukt, dus. :D
Zuivere bedoelingen en praktische uitvoerbaarheid zijn wel twee dingen die je moet afmeten. Gesteld dat de zuivere bedoelingen er op neer gaan komen dat mensen tegen hun wil kledingstukken wordt verboden dan vraag ik mij ernstig af of deze "zuivere bedoelingen" wel zo zuiver zijn. De geschiedenis kent zeer veel "zuivere bedoelingen"...
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Wat Atli zegt......
Fuck met alles.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Ik kom er maar niet uit, het blijft van ja naar nee gaan.
En 'geen mening' wil ik niet bij dit onderwerp.
els
Forum fan
Contacteer:

Bericht door els »

Beste Atli,

De boerka moet worden verboden, en er moet worden opgetreden tegen het indoctrinerende systeem dat van vrouwen gehoorzame slaven maakt die zich niet durven te verzetten tegen hun familie, uit angst voor de hel, maar ook voor straffen van de familie. Vrouwen worden opgesloten, mishandeld, verstoten en ook in Nederland steeds vaker vermoord als ze rebelleren tegen deze onderdrukking. Verwestersen is tegenwoordig een belangrijk motief bij de eremoorden. Terwijl 'verwestersen' alleen neerkomt op het opeisen van je gelijke rechten en vrijheden.

De burka drijft de onderdrukking van vrouwen zover door dat ze onzichtbaar voor de samenleving worden. Het maakt je persoonlijke identiteit kapot. Wie het wil dragen moet in een moslimland gaan wonen waar vrouwen geen rechten hebben, maar hier moeten we solidair zijn en dergelijke aperte discriminatie verbieden.

Om te kunnen emanciperen moeten mensen eerst bewust worden gemaakt van hun identeit.
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

els schreef:Beste Atli,
Dat ben ik,
De boerka moet worden verboden,

Van wie moet dat?

en er moet worden opgetreden tegen het indoctrinerende systeem dat van vrouwen gehoorzame slaven maakt die zich niet durven te verzetten tegen hun familie,
Dat komt door die burka of door het gedragspatroon van die groep? Hou je er even rekening mee dat (vaak jarenlang) durende vrouwenmishandeling binnenshuis in bijna iedere groep veel veel vaker voorkomt dan je denkt? Schoenen verbieden?
uit angst voor de hel, maar ook voor straffen van de familie.
Uit angst voor de hel zal wel meevallen, maar repressailes van ( of beter samen met) familie komt dus gewoon ook veel vaker in andere culturen en dus ook die van ons. Dit is een gedeelte waar wij zorgvuldig zwijgzaam over zijn. Het Nederlandse "wegdenk" systeem.

Vrouwen worden opgesloten, mishandeld, verstoten en ook in Nederland steeds vaker vermoord als ze rebelleren tegen deze onderdrukking. Verwestersen is tegenwoordig een belangrijk motief bij de eremoorden. Terwijl 'verwestersen' alleen neerkomt op het opeisen van je gelijke rechten en vrijheden.
Zoals je hebt gezien heb ik een kanttekening geplaatst bij dat "verwesteren" omdat wij "verwesterde mensen" zeker geen schoon schip hebben, al denken wij dat in dit soort discussies natuurlijk van wel. To the point, door het verbieden van de burka gaan die vrouwen en families ineens verwesteren, nut, effect?
De burka drijft de onderdrukking van vrouwen zover door dat ze onzichtbaar voor de samenleving worden. Het maakt je persoonlijke identiteit kapot. Wie het wil dragen moet in een moslimland gaan wonen waar vrouwen geen rechten hebben, maar hier moeten we solidair zijn en dergelijke aperte discriminatie verbieden.
Aan wie zijn we dan solidair? Nut, effect?
Om te kunnen emanciperen moeten mensen eerst bewust worden gemaakt van hun identeit.
En dat doen we door iets te verbieden, nut, effect?

Beste Els, ik vind dat je het één en ander niet meer in de context plaatst, wat ik stuitend vind aan deze redernatie is dat jij nergens wezenlijk aangeeft wat het verbieden van een burka toedraagt aan een achetergestelde positie van de vrouw bij andere culturen. het draagt alleen iets toe aan jouw gevoel van "solidaritieit" en dit noem ik geen zuivere motieven. Als de burka wordt verboden gaat het onzichtbaar verder maar kan jij en de rest van de maatschappij de kop in het zand steken!
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

Atli schreef:
els schreef:Maar mijn bedoelingen zijn wel zuiver. Een burkaverbod omdat het discriminerend en onderdrukkend is, en totale minachting voor vrouwen uitdrukt, dus. :D
Zuivere bedoelingen en praktische uitvoerbaarheid zijn wel twee dingen die je moet afmeten. Gesteld dat de zuivere bedoelingen er op neer gaan komen dat mensen tegen hun wil kledingstukken wordt verboden dan vraag ik mij ernstig af of deze "zuivere bedoelingen" wel zo zuiver zijn. De geschiedenis kent zeer veel "zuivere bedoelingen"...
Ik begrijp ook niet zo goed dat hollandse vlaggetjes op zwarte polyester jacks verboden worden op sommige scholen en dat een swastika niet evenals een hamer en sikkel op shirts en vlaggen gedrukt kan worden zonder dat er juridische haarkloverijen van komen. Misschien kan Atli hierin opheldering brengen?

Speciaal voor Els een plaatje dat haar wat op weg helpt bij beantwoording van de vragen van Atli.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door sjun op 19 jul 2007 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
els
Forum fan
Contacteer:

Bericht door els »

Atli schreef:
Els schreef:en er moet worden opgetreden tegen het indoctrinerende systeem dat van vrouwen gehoorzame slaven maakt die zich niet durven te verzetten tegen hun familie
Dat komt door die burka of door het gedragspatroon van die groep?
Beste Atli, de boerka is een uiting van het vernietigen van het beeld van vrouwen en daarmee van hun identeit. Dat een groep druk uitoefent op vrouwen om zichzelf helemaal weg te cijferen komt door de ideologie waarin ze worden grootgebracht. Die ideologie is in dit geval de islam.
Uit angst voor de hel zal wel meevallen, maar repressailes van ( of beter samen met) familie komt dus gewoon ook veel vaker in andere culturen en dus ook die van ons. Dit is een gedeelte waar wij zorgvuldig zwijgzaam over zijn. Het Nederlandse "wegdenk" systeem.
Nou, ik hoor van vele gelovigen dat die angst voor de hel een van de grootste drempels was om hun geloof definitief te verlaten. :wink:

Bepaalde andere culturen zijn ook heel strikt in het bij de kudde houden van de schaapjes, maar dat wil niet zeggen dat je de islamitische druk moet verzwijgen. Dit zwijgen is juist een van de grootste problemen in de islam, omdat daardoor onbekend is wat voor problemen er zijn en hoe grootschalig het is.

Je kan een probleem juist oplossen door het in de openbaarheid te gooien en het bespreekbaar te maken.
Zoals je hebt gezien heb ik een kanttekening geplaatst bij dat "verwesteren" omdat wij "verwesterde mensen" zeker geen schoon schip hebben, al denken wij dat in dit soort discussies natuurlijk van wel. To the point, door het verbieden van de burka gaan die vrouwen en families ineens verwesteren, nut, effect?
Dus niet alleen door het verbieden van de boerka, maar ook door het opheffen van de druk- en dwangmiddelen vanuit de omgeving en de familie. De wens om in onze maatschappij te integreren is er wel degelijk bij heel veel moslims of ex-moslims, maar doordat de omgeving intimideert en zelfs vaak gewelddadig is, lukt het deze mensen niet zich aan te sluiten.

En dat is meteen ook het antwoord op je vraag naar het nut. Moslims kunnen vaak helemaal geen aansluiting vinden bij onze cultuur, ze staan aan de zijlijn, kunnen op school niet meekomen, hebben de slechtste beroepen en de laagste inkomens, en zijn niet voldoende mondig om iets aan hun positie te veranderen.

Deze integratieproblemen worden door een heel groot deel veroorzaakt door de druk vanuit de omgeving om als moslim te blijven leven, ook al willen veel mensen deel worden van onze cultuur. Dat werkt segregatie in de hand. En omdat moslims toch al een scholingsachterstand hebben op de autochtone bevolking, is er weinig kans dat die achterstand wordt weggewerkt.
Aan wie zijn we dan solidair? Nut, effect?
Solidair met de onderdrukten. :D

Het nut: onderdrukking leidt tot frustratie, mensen die worden onderdrukt kunnen zich niet voldoende ontplooien en ze kunnen dus ook niet veel kennis doorgeven aan hun kinderen. De vrouwenonderdrukking is waarschijnlijk een van de grootste oorzaken van de problemen in de islamitische wereld. Het analfabetisme onder moslimvrouwen is enorm, ontelbare moslimvrouwen mogen niet eens hun huizen verlaten, maar wel moeten ze kinderen grootbrengen die moeten deelnemen aan de openbare wereld. Dat lukt gewoon niet.
ik vind dat je het één en ander niet meer in de context plaatst, wat ik stuitend vind aan deze redernatie is dat jij nergens wezenlijk aangeeft wat het verbieden van een burka toedraagt aan een achetergestelde positie van de vrouw bij andere culturen.
Het gaat hier wel over míjn cultuur. Wij hebben hier eeuwenlang een ideologische strijd geleverd voor gelijke rechten voor iedereen, voor mensenrechten, het recht naar school te gaan etc. Nog in mijn jeugd mochten vrouwen niet eens werken zonder dat ze hiervoor schriftelijke toestemming meebrachten van hun echtgenoot. Ik weet dus wel waar ik het over heb, en om welke reden.

Nu komen hier opeens massaal grote groepen mensen naar toe die onze vooruitgang, die wij slechts konden bereiken na een proces van enige eeuwen, in één klap weer wil terugbrengen naar een niveau dat erger is dan het hier ooit geweest is. Deze mensen verbieden ons precies datgene waarmee het ons wel gelukt is vrije rechten voor alle mensen te krijgen, namelijk het vrije woord.

En deze mensen dreigen een meerderheid te krijgen door de voortdurende importhuwelijken en enorme geboorteoverschotten. Ik denk dat er maar één middel helpt, en dat is direct een einde maken aan deze trend van het opnieuw promoten van discriminatie. Want wij weten hoelang het duurt voor je zulke processen kan ombuigen als je afhankelijk bent van argumentatie en open discussies.

Daarom is mijn mening dat wie graag wil dat vrouwen geen rechten en vrijheden hebben, gewoon terug moet naar het islamitische land waar ze oorspronkelijk vandaan komen. Laten we de wereld dan gewoon maar in tweeën verdelen, een deel hier waar we streven naar gelijke rechten, en een deel in de islamitische wereld, waar je vrouwen mag opsluiten en onzichtbaar maken, en ze hun burgerrecht mag afnemen. Dan scheelt heel wat conflicten.
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

sjun schreef:Ik begrijp ook niet zo goed dat hollandse vlaggetjes op zwarte polyester jacks verboden worden op sommige scholen en dat een swastika niet evenals een hamer en sikkel op shirts en vlaggen gedrukt kan worden zonder dat er juridische haarkloverijen van komen. Misschien kan Atli hierin opheldering brengen?
Ja hoor dat kan Atli, 2 huizen verderop woont iemand volgetatoeëerd met swastika's en heeft nog geen enkele keer straf gekregen. Dit terwijl hij zijn sympathieken, het uitroeien van Joden en alles wat niet Arisch is niet onder stoelen of banken steekt.

Veelal zie ik jochies gewoon met Nederlandse en Marokkaanse vlaggetjes naar school gaan, dus je hebt het over specifieke scholen, en er is ook juridische haarkloverij over.

Overigens zijn er dus scholen die wel de burka, vlaggetjes etc. verbieden.....

Heelaas Sjung dit onderbuik offensief van je hou je maar voor de wat minder ontwikkelde forumdeelnemers......
Plaats reactie