Thieme (PvdD) anti evolutie

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Ben ik even blij dat ik op Maarten 't Hart heb gestemd :lol:
(en de keer daarvoor op Paul Cliteur)
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier »

Devious schreef:Ben ik even blij dat ik op Maarten 't Hart heb gestemd :lol:
(en de keer daarvoor op Paul Cliteur)
Ja en ? Het komt op mij een beetje over alsof je je keuze voor de partij goed probeert te praten, heb je nu eindelijk het licht gezien? :wink:
Geloof verzet bergen onzin.
Herman2
Forum fan

Bericht door Herman2 »

Er zijn nog meer relaties tussen Zevende Dagadventisten en de PvdD. Antoinette Hertsenberg (van Tros Radar) is ook Zevende Dagadventiste, vegetariër en dierenliefhebster, terwijl haar echtgenoot voor de PvdD in de Eerste Kamer zit.

In het programma van Max vertelde zij onlangs dat Zevende Dagadventisten in het algemeen niet tegen het homohuwelijk en abortus zijn, zoals nog wel eens wordt aangenomen. Dat zouden alleen hele strenge adventisten zijn en elk geloof zou zowel fundi's als gematigden herbergen.
Grüss Gott, falls Du Ihn begegnest.
els
Forum fan
Contacteer:

Bericht door els »

Maarten 't Hart zei dat Thieme vanwege haar ideeën haar functie bij de PvdD moest neerleggen. Zij zou als zevendedagadventist geloven in een spoedig einde der tijden, en dat is niet te verenigen met de belofte van een betere toekomst van de dieren. :o

Mensen vermelden hun geloof nooit als zij verbonden zijn aan politieke partij. Je weet het alleen als je op een reliepartij stemt. Anders zou het niet uit moeten maken. Het is wel jammer dat gelovigen in niet-religieuze politieke partijen steeds meer hun stempel op niet-religieuze politiek proberen te drukken.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Gelukkig heb je óók de keuze om op ongelovigen te stemmen binnen die partijen.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
els
Forum fan
Contacteer:

Bericht door els »

Tuurlijk, maar dat weet je meestal niet, en ik wil dat ook liever niet weten. Maar daarom erger ik me des te meer aan evangelisten als Anja Meulenbelt, Huub Oosterhuis etc, die binnen een niet-religieuze partij godsdienst zitten te promoten. Daar hebben we toch religieuze partijen voor? Ook het feit dat niemand ze terecht wijst vind ik storend.
Het is inderdaad wel zo dat ik om die reden heb gezocht naar iemand die atheïstisch is om op te stemmen. Dat lukte niet erg, dus ik heb maar op Agnes Kant gestemd, die profileert zich in elk geval gewoon op een maatschappelijk onderwerp vanuit haar eigen idealisme.
Gralgrathor
Diehard

Bericht door Gralgrathor »

els schreef:Tuurlijk, maar dat weet je meestal niet, en ik wil dat ook liever niet weten. Maar daarom erger ik me des te meer aan evangelisten als Anja Meulenbelt, Huub Oosterhuis etc, die binnen een niet-religieuze partij godsdienst zitten te promoten. Daar hebben we toch religieuze partijen voor? Ook het feit dat niemand ze terecht wijst vind ik storend.
Het is inderdaad wel zo dat ik om die reden heb gezocht naar iemand die atheïstisch is om op te stemmen. Dat lukte niet erg, dus ik heb maar op Agnes Kant gestemd, die profileert zich in elk geval gewoon op een maatschappelijk onderwerp vanuit haar eigen idealisme.
Ik vind het uberhaupt een beetje vreemd dat een land dat vrijheid van godsdienst, de rechten van het individu en scheiding van staat en kerk waardeert politieke partijen gebaseerd op een religieus beginsel toe zou staan. Religie moet een keuze van het individu zijn, en een puur persoonlijke zaak; religie zou zich niet op politieke wijze met de staat mogen bemoeien.
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Gralgrathor schreef:
els schreef:Tuurlijk, maar dat weet je meestal niet, en ik wil dat ook liever niet weten. Maar daarom erger ik me des te meer aan evangelisten als Anja Meulenbelt, Huub Oosterhuis etc, die binnen een niet-religieuze partij godsdienst zitten te promoten. Daar hebben we toch religieuze partijen voor? Ook het feit dat niemand ze terecht wijst vind ik storend.
Ik vind het uberhaupt een beetje vreemd dat een land dat vrijheid van godsdienst, de rechten van het individu en scheiding van staat en kerk waardeert politieke partijen gebaseerd op een religieus beginsel toe zou staan. Religie moet een keuze van het individu zijn, en een puur persoonlijke zaak; religie zou zich niet op politieke wijze met de staat mogen bemoeien.
Religie is onlosmakelijk met politiek verbonden sinds men een god uitvond om de ethiek=de basis van politiek! te stabiliseren (en door te drammen ZONDER dat je als doordrammer daarvan de schuld kon krijgen vanwege het handhaven van god's regels!
Die scheiding tussen een god en een staat is(en was)een farce, zolang 'vrijheid van godsdienst' niet de laatste is in de pikorde van art.1 v.d. grondwet!
Homo's en vrijemeningshebbers, (c.s) dienen de grens aan te geven waar de vrijheid van godsdienst stopt.
Mensen die amok maken daartegen dienen in afkoelingsretraite te worden gehouden tot zij het juiste besef hebben v.d. maatschappij-temperatuur! :lol:
De eerste regering die dát aandurft zal ontdekken hoe groot de 'farce' werkelijk is.
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Taedes A Smedes wees mij in zijn email aan mij op een nuancering van Maarten 't Hart die hij gedaan heeft in een vandaag.
Geachte heer xxx,

Ik heb een tijdje niets van me laten horen, omdat ik het momenteel erg druk
heb met allerlei artikelen, lezingen, conferentie-voorbereidingen etc. De
hele 'Thieme-affaire' heeft veel tijd gekost en was niet bevorderlijk voor
mijn concentratie. Vandaar mijn late reactie. Wel heel aardig hoe de
discussie zich op het forum heeft ontsponnen, en ook bijzonder aardig van
Thieme om u persoonlijk te woord te willen staan (per e-mail wel te
verstaan). Ik was het ook totaal niet eens met 't Hart en zijn persoonlijke
aanval op haar geloof. Gelukkig heeft 't Hart in een uitzending van Een
Vandaag te verstaan gegeven zijn oproep aan Thieme om haar voorzitterschap
neer te leggen terug te nemen.

Wel spannend, deze hele discussie...

Met vriendelijke groet,

Taede Smedes
Kijk naar de aflevering hierover op:
http://www.eenvandaag.nl/index.php?modu ... iew&cid=13
Zoek in zoek venster naar Thieme, klik op pijltje achter Bruinsma en voila !
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
marc aka controle
Ervaren pen

Bericht door marc aka controle »

""Marianna Thieme dóet er wat aan. De fractievoorzitter van de Partij van de Dieren heeft namelijk te kennen geven dat schrijver Maarten 't Hart moet stoppen met discrimineren. Als hij toch doorgaat met discrimineren, in dit geval op basis van geloofsovertuiging, past hij volgens Thieme niet meer binnen de Partij voor de Dieren.

’t Hart, lijstduwer van de PvdD, stelde onlangs dat Thieme geen Kamerlid namens de PvdD kan zijn omdat zij lid is van de zevendedagsadventisten. Een geloofsgemeenschap die er volgens hem 'lugubere' opvattingen op na houdt. Ook beschuldigde ’t Hart de politica ervan dat zij vlees eten een zonde zou vinden. Volgens Thieme “een stelling die geheel aan zijn fantasie ontsproten was.” ""

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007 ... opvat.html
The Gödelian formula is the Achilles heel of the cybernetical machine. And therefore we cannot hope ever to produce a machine that will be able to do all that a mind can do: we can never not even in principle, have a mechanical model of the mind. JR Lucas
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

PROFIEL: Partij voor de Dieren onder vuur

Portret van twee kamerleden die zich met hun nieuwbakken politieke partij een weg banen in de imposante en heftige politieke arena.

Op 22 november 2006 maakte de Partij voor de Dieren met twee zetels haar entree in de Tweede Kamer. Sindsdien draaien partijleidster Marianne Thieme en Ester Ouwehand overuren. Als actiepartij stellen ze zich op als luis in de pels, wat niet in alle gevallen door hun collega-kamerleden op prijs wordt gesteld. Documentairemaker Michiel van Erp reist mee met Marianne en Ester tijdens hun oriëntaties rond dierenwelzijn in het land en volgt de verwikkelingen in de Tweede Kamer tijdens turbulente commissievergaderingen, stemmingen en debatten met minister Gerda Verburg.

Tussen de niet aflatende stroom van moties en standpunten in het belang van dierenwelzijn door is de partij in de afgelopen weken vanuit onverdachte hoek ferm aangevallen. Onder druk van prominente lijstduwers Maarten ’t Hart en Hans Bouwma is Marianne Thiemes positie binnen de partij in opspraak geraakt. Haar lidmaatschap van de Zevende-dags Adventisten zou niet verenigbaar zijn met het belang van de partij en het welzijn van dieren. Ook de media lijken zich hierdoor tegen de partij te keren.
In Profiel geeft Thieme inzicht in haar religieuze opvattingen en brengt ze een bezoek aan haar kerkgenootschap
http://www.profieltv.nl/2007/0523_parti ... intro.aspx
Plaats reactie