Vuurtje schreef: - Jezus heeft hier op aarde enorm veel zieken beter gemaakt
Ja, en hij kon op water lopen, water in wijn veranderen, op een wolk naar de hemel vliegen, doden opwekken, met de duivel praten, etc (volgens de overleveringen

).
Sri Krishna versloeg de tientallen meters grote reuzin Putana, vocht met een duizendkoppige slang en kon als baby aan zijn moeder Yashoda het hele universum laten zien door alleen zijn mond te openen. Duizenden hindoes geloven dat ze zijn genezen van ziekten door Krishna of één van zijn avatara's. Geloof je nu óók in Heer Krishna?
- God houdt ons nog steeds iedere dag in stand en maakt zieken beter
En hij laat miljoenen kreperen in de meest erbarmelijke omstandigheden. Daar komt nog bij dat ik nog nooit sterke bewijzen voor 'wonderlijke' genezingen heb gezien.
- De lichamelijke dood is een straf op de zonde en zullen we allemaal krijgen
Waarom worden miljarden mensen dan gestraft voor de daden van Adam en Eva die dit proces in gang hebben gezet? En waarom worden die miljarden mensen dan gestraft voor iets waar ze niets aan kunnen doen? Het is toch immers onmogelijk om 'volmaakt' te denken en te handelen?
- Ellende kan een doel hebben (lees bijvoorbeeld Job)
Oh ja, die beroemde 'weddenschap' tussen God en de Duivel. God laat Satan toe om alles te doen met Zijn 'vriend' Job, om Job's trouw op de proef te stellen. Mooie vriend is die God. Lees ook hoe onschuldige kinderen het slachtoffer worden van het onderonsje tussen God en Satan.
Job 1:18 Als deze nog sprak, zo kwam een ander, en zeide: Uw zonen en uw dochteren aten, en dronken wijn, in het huis van hun broeder, den eerstgeborene;
19 En zie, een grote wind kwam van over de woestijn, en stiet aan de vier hoeken van het huis, en het viel op de jongelingen, dat ze stierven
En onthoud dat dit geen toevallige gebeurtenis was, maar een onderdeel van de weddenschap van God en Satan. (uiteraard hypothetiserende dat God, Job en Satan hebben bestaan. Hetzelfde geldt voor al het andere wat ik nog ga zeggen in deze draad)
- In het paradijs was God op aarde. Hij wilde toen dicht bij ons zijn.
En toen de sluwe slang naar de volkomen onwetende en naieve Eva ging om haar te verleiden, was God opeens weg. Was hij misschien aan het slapen? Of op vakantie?
- De mens heeft het kwaad (ellende, rampen ed) veroorzaakt,
Er is een Bijbels gezegde waarin God wordt vergeleken met een pottenbakker, en de mens en de rest van de schepping met potten. Wat jij hier zegt betekent dus dat wanneer de pottenbakker een pot maakt die niet deugd, dat dit de schuld is van de pot
Nee, ik denk dat het anders zit:
Klaagliederen 3 vers 38: ‘
Ontstaat niet het goed en het kwaad op bevel van de allerhoogste.’
Job 12 vers 22: ‘
Hij openbaart de diepten uit de duisternis, en des doods schaduwen brengt Hij voort in het licht. Hij vermenigvuldigt de volken, en verderft ze; Hij breidt de volken uit, en leidt ze. Hij neemt het hart van de hoofden des volks der aarde weg, en doet hen dwalen in het woeste, waar geen weg is. Zij tasten in de duisternis, waar geen licht is; en Hij doet hen dwalen, als een dronkaard.’
Hij doet hen dwalen??? Hoe doet Hij dat? Misschien met één van Zijn demonische helpers, de Leugengeesten?
1 Koningen 22 vers 19 tot en met 23 : ‘
Ik zag Jahwe, gezeten op zijn troon en heel het heir des hemels links en rechts om Hem heen. Jahwe vroeg: ‘Wie wil Achab misleiden, zodat hij oprukt naar Ramot in Gilead en daar sneuvelt?’ De een zei dit de ander dat. Toen kwam eer een geest voor Jahwe staan en zei: ‘Ik zal hem misleiden. Jahwe vroeg hem: ‘Hoe?’ Hij antwoordde: ‘Ik ga erop uit en word een leugengeest in de mond van al zijn profeten. Toen zei Jahwe: ‘Door hem te misleiden zult Gij over hem zegevieren. Ga en doet het.’ Welnu, Jahwe heeft een leugengeest gelegd in de mond van al uw profeten, want Jahwe heeft tot uw ondergang besloten.’ (zie in dit verband ook
2 Kronieken 18:21)
Ook hier wordt weer heel duidelijk beschreven dat het Jahwe zélf is die de mens doet dwalen en niet Satan of Lucifer. Jahwe wordt hier beschreven als de aanstichter van het kwaad en iemand waarvoor men bang moet zijn. Iets wat blijkt uit
Amos 5 vers 18: ‘
Wee hun die uitzien naar de dag van Jahwe! Wat zal die dag van Jahwe voor u zijn? Een dag van duisternis en niet van licht, ja duisternis zal de dag van Jahwe zijn, geen licht. Nachtelijk donker, van alle licht verstoken.’
Zijn meest sinistere kant laat God zien in Ezechiël 24 vers 9. Jahwe is geen vegetariër, wat duidelijk blijkt uit dit vers; een scène die niet zou misstaan in een roman van Clive Barker: ‘
Daarom zegt Jahwe de Heer: ‘Wee de bloedstad. Ik ga een groot vuur aanleggen Breng veel hout bijeen, ontsteek het vuur, breng het vlees aan de kook, laat het vleesnat verdampen en de kluiven verbranden.’
En zo zien we dat goed en kwaad door de profeten en priesters zijn omgedraaid. Christenen aanbidden een demon, en duivel; een Heer der Duisternis, waarbij Sauron, Voldemort, Darth Vader en andere creaties van de menselijke geest volkomen verbleken.
- God wil door het geloof in Jezus de breuk dichten die is ontstaan tussen de mens en Hem.
Zo te zien heeft die poging niet veel zoden aan de dijk gelegd
Vriendelijke groet.