Waar trek je de grens tussen mens en dier? Is een mensaap met gelijke mentale vermogens meer of minder dan een menselijke zwakzinnige? Ik zie de mens ook als een diersoort.collegavanerik schreef:Dieren zijn geen mensen, ik zie dieren als gebruiksvoorwerpen. Ik lust konijn met kerstmis. Als nertsen volgens de regels gehouden worden , wat trouwens hun vacht optimaal maakt zie ik geen enkele reden om voor nertsen andere maatstaven te hanteren als voor andere dieren.Primaat schreef:Ik krijg niet het idee dat je hier discussieert om wat bij te dragen. Het lijkt er meer op dat je graag iedereen tegen de haren instrijkt, gewoon omdat je dat kan.collegavanerik schreef:het is je goed recht om dat te vinden, het nog geen reden om het fokken van nertsen te verbieden.
Als je nou nerts vervangt met neger en farm met slavernij, heb je er dan nog geen problemen mee?(domme vraag)
Te erg voor woorden!
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- afgestompt dier
- Forum fan
- collegavanerik
- Superposter
@doctorwho
ik zie geen fundamentele bezwaren tegen kannibalisme. Ken je de film "soylent green"?
Als je de hellend vlak drogreden wil loslaten op dieren moet je ook aan het andere einde consequent zijn en geen yoghurt meer eten omdat je dan bacterien opeet, maar miscchien gebruik je al geen melkprodukten om die reden.
ik zie geen fundamentele bezwaren tegen kannibalisme. Ken je de film "soylent green"?
Als je de hellend vlak drogreden wil loslaten op dieren moet je ook aan het andere einde consequent zijn en geen yoghurt meer eten omdat je dan bacterien opeet, maar miscchien gebruik je al geen melkprodukten om die reden.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
- afgestompt dier
- Forum fan
Ik eet voornamelijk vlees van dieren.collegavanerik schreef:@doctorwho
Geloof verzet bergen onzin.
- collegavanerik
- Superposter
http://en.wikipedia.org/wiki/Soylent_Greenafgestompt dier schreef:Ik eet voornamelijk vlees van dieren.collegavanerik schreef:@doctorwho
Als je de hellend vlak drogreden wil loslaten op dieren moet je ook aan het andere einde consequent zijn en geen yoghurt meer eten omdat je dan bacterien opeet, maar miscchien gebruik je al geen melkprodukten om die reden.maar nee die film ken ik niet.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Ook als men jou uitkiest omdat je goed vlees leverd?collegavanerik schreef:@doctorwho
Drogredenering! het een sluit het ander niet uit. Je kan best een dierenrechten activist zijn en toch vlees eten, maar wel biologisch natuurlijk. Het gaat niet om het consumeren van dieren, dat is helaas nou eenmaal nog aan de orde (ook al zijn er voldoende perfecte alternatieven en hebben we niets te maken met "we moeten vlees eten want we zijn nou eenmaal omnivoor"). Zolang het maar diervriendelijk is.Als je de hellend vlak drogreden wil loslaten op dieren moet je ook aan het andere einde consequent zijn en geen yoghurt meer eten omdat je dan bacterien opeet, maar miscchien gebruik je al geen melkprodukten om die reden.
Nerts farms zijn zonder enig nut en bestaan alleen maar om de rijke top een exclusief, zeer dieronvriendelijke jas aan te smeren.
Je onsmakelijke opmerking dat in jouw ogen dieren gebruiks/verbruiks voorwerpen zijn is stuitend. Men kan namelijk ook het besluit maken om hetzelfde op jou toe te passen.
Dit soort opmerkingen getuigd niet van veel gevoel.
Laatst gewijzigd door Primaat op 22 feb 2007 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
- afgestompt dier
- Forum fan
Als SF liefhebber ken ik deze film zeker en eet dagelijks mijn green cornflakes. Op een andere draad heb ik deze vandaag nog onder de aandacht gebracht. Ooit voor het eerst in een slecht nagesynchroniseerde duitse versie gezien. Soylent green ist Mensenfleisch riep de onbegrepen hoofpersoon aan het eind van de filmcollegavanerik schreef:@doctorwho
Het is geen hellend vlak wat ik bezig, maar ik ben benieuwd waar de grens ligt. In ons lijf helpen tal van bacterieen mee aan ons welzijn. Geen zorg geen veganist hier, maar wel een kritische consumeerder. Liever een biobieflapje dan een kistkalf is mijn devies.
Waar het mij om gaat is dat je als mens willens en wetens de macht hebt over dieren. Hierbij mag dierwelzijn best prevaleren boven puur economische motieven
- afgestompt dier
- Forum fan
Niet met geweld maar met rede en zachte dwang. Ik denk dat de partij voor de dieren die bedoeld neem ik aan met als voorgangster een zevende dags adventist dit ook voorstaat.afgestompt dier schreef:Jawel, maar moet dat door middel van geweld afgedwongen worden zoals PETA en de partij voor debielen dat doen?Waar het mij om gaat is dat je als mens willens en wetens de macht hebt over dieren. Hierbij mag dierwelzijn best prevaleren boven puur economische motieven
voor dat ik je vraag beatwoord, mag ik weten wat voor vlees je eet en of dat bio-industrie of biologisch vlees is?afgestompt dier schreef:Biologisch of niet het feit blijft dat het dier gedood word om te consumeren, het blijft dus toch een gebruiksvoorwerp.
Welke alternatiefen zijn er dan volgens jouw?
Laatst gewijzigd door Primaat op 22 feb 2007 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Generalisatie en gebaseerd op weinig. Ik heb het idee dat bij jou, partijen die opkomen voor het dierenwelzijn, afkeer opwekken omdat jezelf of je omgeving je heeft wijsgemaakt dat deze kosten wat het kost over de vleeselijke ruggen van de verzadigde mens de dieren wil beschermen.afgestompt dier schreef:Jawel, maar moet dat door middel van geweld afgedwongen worden zoals PETA en de partij voor debielen dat doen?Waar het mij om gaat is dat je als mens willens en wetens de macht hebt over dieren. Hierbij mag dierwelzijn best prevaleren boven puur economische motieven
Laatst gewijzigd door Primaat op 22 feb 2007 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Laat dit nu precies het geval zijn. Iets als een PvdD is een fenomeen dat typisch in onze rijke, klagerige, goedgevulde-buikjes-, zeiken-om-hypotheekrenteaftrek-maatschappij kan ontstaan. Het is wachten op het moment dat de PvdM (Partij voor de Mieren) wordt opgericht teneinde de uitdrukking mierenneuker uit de Van Dale te krijgen omdat het grievend zou zijn voor onze zespotige troetelinsectjes.Primaat schreef:...dat deze kosten wat het kost over de vleeselijke ruggen van de verzadigde mens de dieren wil beschermen.
- collegavanerik
- Superposter
He he niet zo fundamentalistisch, ik zou er geen enkel bezwaar tegen hebben om na mijn dood geconsumeerd te worden, mijn organen worden toch al getransplanteerd.Primaat schreef:
Je onsmakelijke opmerking dat in jouw ogen dieren gebruiks/verbruiks voorwerpen zijn is stuitend. Dit kan men namelijk ook het besluit maken om hetzelfde op jou toe te passen.
Dit soort opmerkingen getuigd niet van veel gevoel.
En doden van mensen? Een stukje Saddambiefstuk zou ik in principe niet afwijzen.
Nee ik heb geen enkel bezwaar tegen het doden van dieren voor consumptie of vacht of leer. Ik heb ook geen bezwaar tegen zeehondjesoogst trouwens, als dat tenminste de populatie niet in gevaarbrengt.
Moreel verwerpelijk is alleen dat wat mensen onderling afspreken wat moreel verwerpelijk is.
Het is niet zo het geval omdat jij dat vind. Ik moet constateren dat je blijkbaar vind dat men teveel zeurt en dingen zoekt om zich nu weer eens druk over te maken. Laat het nou zo zijn dat WIJ rijke westerlingen alleen maar alles hebben omdat we de hele planeet met al het leven, incl. mensen op andere continenten, uitbuiten en dat principes en ethiek opzij worden geschoven als het om geld gaat. Er zijn gelukkig nog mensen, waarvan ik er een ben, die zich inzetten tegen deze ontwikkelingen. Dat jij daar problemen mee hebt zegt meer over jou dan die gene die je veroordeelt.FreeBeer schreef:Laat dit nu precies het geval zijn. Iets als een PvdD is een fenomeen dat typisch in onze rijke, klagerige, goedgevulde-buikjes-, zeiken-om-hypotheekrenteaftrek-maatschappij kan ontstaan. Het is wachten op het moment dat de PvdM (Partij voor de Mieren) wordt opgericht teneinde de uitdrukking mierenneuker uit de Van Dale te krijgen omdat het grievend zou zijn voor onze zespotige troetelinsectjes.Primaat schreef:...dat deze kosten wat het kost over de vleeselijke ruggen van de verzadigde mens de dieren wil beschermen.