Noord Korea is nog aan te vallen, straks niet meer !

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Moeten we met deze landen pro-actief ingrijpen om erger te voorkomen, later ?

ja, meteen, nu het nog kan, een openlijke aanval.
2
15%
nee, dan krijg je de grootste rotzooi.
10
77%
nee, niet openlijk, wel covert, dmv geheime operaties.
1
8%

Totaal aantal stemmen: 13

frans
Forum fan

Bericht door frans »

JRV schreef:...
De grote grap is dat Poetin door een groter percentage van de Russen wordt gesteund dan Bush jr. door de Amerikanen. Zet je aan het denken, niet? Of denken die Russen maar dat ze hun leider steunen?
En het feit dat je in Amerika wél iedere mening over de president kunt publiceren en dat dit in Rusland niét kan, (maw Amerikanen kunnen makkelijker een weloverwogen opinie vormen dan Russen), zet jou niet aan het denken over de mate waarin we dit soort cijfers serieus moeten nemen. Maw zou de populariteit van Poetin niet een stuk minder zijn als daar daadwerkelijk een vrije pers mogelijk zou zijn?
JRV schreef: Als ik naar de afgelopen vijf jaar kijk dan zie ik dat het meeste leed is veroorzaakt door de neoconservatieven en de Israelische regering. De neoconservatieven die om macht en geld te verwerven een constante staat van oorlog hebben geschapen (met het slimme gebruik van de woorden "elf" en "september" om de mensen achter zich te krijgen)..
Je vergeet even dat een groot deel van het leed door gelovigen in het algemeen veroorzaakt wordt. De woorden "11" en "september" kregen voor propaganda pas een betekenis nadat een paar idioten het nodig vonden met een paar vliegtuigen wolkenkrabbers binnen te vliegen. Standaard voorbeeld Irak: Een beperkt deel van de doden wordt veroorzaakt door de VS, het merendeel door lokale en van elders aangevoerde fascisten die soenieten danwel shiieten (streep door wat niet van toepassing is) om zeep menen te moeten brengen.
JRV schreef:..., en de Israelische regering die als reactie op terroristische acties van enkelingen hele dorpen platgooit. Zullen we het daarover hebben?
Ja graag. Want hoewel het platgooien van dorpen niet netjes is, is dat iets wat ieder land zou doen als zijn buurland niet de moeite neemt om het eigen vuil op te ruimen. Maw, als de regeering van Libanon en evt de internationale gemeenschap hun werk hadden gedaan, was Hezbollah nooit in staat geweest Israelische grensposten en steden aan te vallen. Maar om begrijpelijke reden is het voor Libanezen nu eenmaal makkelijker om een democratisch buurland de schuld te geven van hun ellende dan een terroristische groepering in het eigen zuiden (die ook in hun regeering zit) aan te pakken. Het is wat dat betreft jammer dat veel mensen ook hier in europa nogal blind zijn voor de Israelische kant van het verhaal.
Ieder land dat aangevallen wordt vanuit een of ander anarchistische grensprovincie in een buurland heeft zolang de eigen regeering daar de zaak op haar beloop laat m.i. het recht om orde op zaken te stellen in dat buurland.
Laatst gewijzigd door frans op 08 okt 2006 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
frans
Forum fan

Bericht door frans »

JRV schreef:
Je lijkt zelf bar weinig van het heden te weten. De regering Bush liegt over de omvang en complexiteit van zogenaamde terreurnetwerken om de mensen bang genoeg te maken dat ze zich rustig houden en braaf GOP stemmen, en om onterechte oorlogen terecht te doen lijken.
Ik begrijp dat jij betrouwbaardere cijfers hebt over de omvang van die tereurnetwerken?
JRV schreef: Ze gebruiken religie als een politiek middel, en door de scheiding van kerk en staat, een grondbeginsel van de Verenigde Staten van Amerika, te negeren, hebben ze bijna de helft van de stemmen al in hun zak voordat er een inhoudelijk woord gezegd is. Ze plaatsen Christenen in het hooggerechtshof.
Het aanstellen van een conservatieve rechter in het hoogerechtshof is weliswaar jammer maar geen schurkenstreek. De voorgaande rechter trad om gezondheidsredenen af en de president benoemd een nieuwe. Daarmee is niets illegaals of onbehoorlijks gebeurt. Dat die man nogal conservatief is is jammer, maar de presdent heeft het recht om zo iemand aan te stellen. Over een aantal jaar als er weer een rechter aftreed zal een democraat het evenwicht wellicht herstellen.
JRV schreef: Ze martelen mensen die zonder uitzicht op een eerlijke rechtzaak in geheime gevangenissen gevangen zitten. Nee, echt geweldig!
Ik ben tegen legaliseren van marteling en tegen geheime gevangenissen. Dat dit toegestaan wordt neem ik de regeering bush zeer kwalijk. Maar om nu te zeggen dat de VS hiermee de allergrootste schurkenstaat geworden zijn gaat mij wat ver. Er vissen namelijk nog wat meer regeringen naar die onderscheiding.
Marcus Scaurus
Forum fan

Bericht door Marcus Scaurus »

JRV schreef: Je lijkt zelf bar weinig van het heden te weten. De regering Bush liegt over de omvang en complexiteit van zogenaamde terreurnetwerken om de mensen bang genoeg te maken dat ze zich rustig houden en braaf GOP stemmen, en om onterechte oorlogen terecht te doen lijken. Ze gebruiken religie als een politiek middel, en door de scheiding van kerk en staat, een grondbeginsel van de Verenigde Staten van Amerika, te negeren, hebben ze bijna de helft van de stemmen al in hun zak voordat er een inhoudelijk woord gezegd is. Ze plaatsen Christenen in het hooggerechtshof. Ze martelen mensen die zonder uitzicht op een eerlijke rechtzaak in geheime gevangenissen gevangen zitten. Nee, echt geweldig!
Er is blijkbaar niets nieuws onder de zon, zoals Jeremia (of was het Jesaja) al zei. Tuurlijk liegt de regering Bush, maar welke regering doet dat nou niet? Hiermee wil ik niet de leugens van de Bush administration rechtvaardigen, ik zeg er louter mee dat ze daarin niet verschillen van vorige regeringen. Neem wel in acht dat Amerika het voortouw moet nemen in de strijd tegen het terrorisme (maar ook in voorgaande zaken als Balkan en Somalië), wat betekend dat ze bij elke kleine fout op de vingers getikt moeten worden. Als Amerika niets had gedaan in Irak, had half links Nederland van de daken geschreeuwd dat de Yankees niet geven om de wereldvrede en Hussein z'n gang laten gaan. Nu hebben ze er wat aan gedaan, het is mis gelopen, het kost hen handen vol geld, en wij zitten achterover in onze bureaustoel commentaar te geven. De lijn die Bush volgt op het gebied van religie staat mij niet aan, maar verandering is hier zeker mogelijk. Over het martelen van gevangenen: wat in Gauntanamo Bay (is) gebeurd vind ik niet toelaatbaar, ook martelen vind ik te ver gaan.
All men by nature desire knowledge - Aristoteles
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Marcus Scaurus schreef:
Aldus iemand die mede dankzij het bloed van Amerikaanse jongens dit in alle vrijheid op het forum kan typen. Bush is een van de mindere president, maar maakt dat de VS een schurkenstaat? Ze doen het naar mijn mening veel beter dan enig ander rijk in de geschiedenis van de mensheid. De Amerikaanse omgang met moslims vergelijken met de Duitse omgang met Joden in de WO2 is een van de meest absurde uitspraken die ik dit jaar gehoord heb. Je weet duidelijk genoeg niets van geschiedenis.
ze hebben wel discussietechnieken geleerd op "school", maar over de inhoud van waarover ze discussieren heeft men hier hoegenaamd geen verstand.
bad_religion

Bericht door bad_religion »

jHenosch schreef:ze hebben wel discussietechnieken geleerd op "school", maar over de inhoud van waarover ze discussieren heeft men hier hoegenaamd geen verstand.
Nee dat is waar oh grote wijze jHenosch, komt verlicht onze paden. Maar ook in jouw vonden we het pad van de ware verlichting niet terug. Slechts rotsen waar het zaad werd overwoekert door het onkruid!
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

bad_religion schreef:[Nee dat is waar oh grote wijze jHenosch, komt verlicht onze paden. Maar ook in jouw vonden we het pad van de ware verlichting niet terug. Slechts rotsen waar het zaad werd overwoekert door het onkruid!
niemand heeft de totale waarheid immers in pacht, behalve jij dan.
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Marcus Scaurus schreef: Er is blijkbaar niets nieuws onder de zon, zoals Jeremia (of was het Jesaja) al zei. Tuurlijk liegt de regering Bush, maar welke regering doet dat nou niet? Hiermee wil ik niet de leugens van de Bush administration rechtvaardigen, ik zeg er louter mee dat ze daarin niet verschillen van vorige regeringen. Neem wel in acht dat Amerika het voortouw moet nemen in de strijd tegen het terrorisme (maar ook in voorgaande zaken als Balkan en Somalië), wat betekend dat ze bij elke kleine fout op de vingers getikt moeten worden. Als Amerika niets had gedaan in Irak, had half links Nederland van de daken geschreeuwd dat de Yankees niet geven om de wereldvrede en Hussein z'n gang laten gaan. Nu hebben ze er wat aan gedaan, het is mis gelopen, het kost hen handen vol geld, en wij zitten achterover in onze bureaustoel commentaar te geven. De lijn die Bush volgt op het gebied van religie staat mij niet aan, maar verandering is hier zeker mogelijk. Over het martelen van gevangenen: wat in Gauntanamo Bay (is) gebeurd vind ik niet toelaatbaar, ook martelen vind ik te ver gaan.
helemaal eens !

bedenk wel dat het martelen nu tenminste het daglicht bereikt, dat was in het verleden wel anders, dan hoorde je zulke geluiden alleen van Amnesty Int, maar niet uit de eigen media, wat dat betreft is er veel verbeterd in Irak.
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

bad_religion schreef:[]Minn mening blijft dat jHenosch, ondanks zijn facade van "judeo christelijk moraal" een haatzaaiend oorloghitsertje is die denkt mensen zo gek te lullen dat oorlog met oorlog voorkomen kan worden. ]
Waarom val je jHenosch persoonlijk aan, denk je dat iets aan de discussie toevoegd? Dit soort meningen kun je beter voor jezelf houden!
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

skeptic schreef:
bad_religion schreef:[]Minn mening blijft dat jHenosch, ondanks zijn facade van "judeo christelijk moraal" een haatzaaiend oorloghitsertje is die denkt mensen zo gek te lullen dat oorlog met oorlog voorkomen kan worden. ]
Waarom val je jHenosch persoonlijk aan, denk je dat iets aan de discussie toevoegd? Dit soort meningen kun je beter voor jezelf houden!
iedereen met een enigszins vastomlijnd geloof en vertrouwen wordt hier aangevallen,

alleen mensen die dat niet hebben, schijnen volgens deze lui voor vol aangezien te worden.

je bent hier niet helemaal wijs als je geloof hebt in het goede !
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

bad_religion schreef:Dat heeft een reden, als ik iemand onder de schijn van het goede moreel zo makkelijk oorlog over duizenden en duizenden mensen hooor afroepen dan weet ik dat dat persoon zich laat lijden door egoïstische haat. Egoïstisch in de zin dat jHenosch door zijn "judeo christelijke liefdes doctrine" zo verblind is geraakt dat hij de wereld graag verder zou willen destabiliseren met oorlog, hij haat de wereld omdat de wereld niet zijn utopia is!
Als je nu eens op een fatsoenlijke manier de denkbeelden van jHenosch weerlegt, dan is het allemaal ietsje vriendelijker en blijven we tenminste on topic. Je gebruikt wel steeds woorden als hatelijk en egoistisch, maar wat jij schrijft klinkt ook niet echt vriendelijk!
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
balou
Forum fan

Bericht door balou »

Marcus Scaurus schreef;
Als Amerika niets had gedaan in Irak, had half links Nederland van de daken geschreeuwd dat de Yankees niet geven om de wereldvrede en Hussein z'n gang laten gaan.
Hoe kom je daarbij Marcus? Jaren lang ging Saddam zijn gang zonder dat er iemand van wakker lag.
Na 11 Sept is Amerika Irak binnengevallen met een smoes.
(Massavernietigingswapens) Nederland had daar geen zeggenschap in.
artikel 1. Een fundamentalist heeft altijd gelijk.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

jHenosch schreef:
]iedereen met een enigszins vastomlijnd geloof en vertrouwen wordt hier aangevallen,

alleen mensen die dat niet hebben, schijnen volgens deze lui voor vol aangezien te worden.

je bent hier niet helemaal wijs als je geloof hebt in het goede !
Ik weet niet of iedereen wordt aangevallen, maar zeker is in ieder geval dat niet iedereen aanvalt.
En nu graag weer on topic !
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

balou schreef:Marcus Scaurus schreef;
Als Amerika niets had gedaan in Irak, had half links Nederland van de daken geschreeuwd dat de Yankees niet geven om de wereldvrede en Hussein z'n gang laten gaan.
Hoe kom je daarbij Marcus? Jaren lang ging Saddam zijn gang zonder dat er iemand van wakker lag.
Na 11 Sept is Amerika Irak binnengevallen met een smoes.
(Massavernietigingswapens) Nederland had daar geen zeggenschap in.

hoeveel jaar moet je ergens om wakker liggen, kom op man 12 jaar lang sancties, Sathan heeft na 1988 alleen maar tegen gewerkt, maar dat niet alleen, ook heeft dit gedrocht 38 jaar lang zijn volk geterroriseerd, waarschijnlijk al weer vergeten,

en wat dacht je van Noord Korea, je wou toch niet beweren dat niemand daar de laatste 20 jaar niet wakker om heeft gelegen, en zoals je ziet niet zonder reden,

kijk, dat je er zelf niet wakker van ligt is wat anders !
balou
Forum fan

Bericht door balou »

@jHenosch ;
Als Amerika niets had gedaan in Irak, had half links Nederland van de daken geschreeuwd dat de Yankees niet geven om de wereldvrede en Hussein z'n gang laten gaan
Het ging mij om deze quote van Marcus.
Links Nederland is tegen het binnenvallen van landen.
Maar heeft geen zeggenschap over Amerika. De christendemocraten hebben o.l.v. Balkenende de oorlog van de Amerikanen gesteund. Links was daartegen.
Balkenende is door de amerikanen om de tuin geleid, en links is overstag gegaan.

Dat hele sanctie gedoe was om massavernietigingswapens op te sporen (die ze niet hadden)
Daarna ging het pas om regime-change.
Dus pas in laatste instantie werd besloten Saddam persoonlijk aan te pakken.
Met andere woorden.... Niemand lag daar wakker van. Het was al heel lang bekend dat Saddam een uiterst wrede dictator was, en zijn zoon was nog gekker!! Toch bleven de Amerikanen hem steunen, want hij voerde oorlog tegen Iran.En dat kwam Amerika goed uit.
Dus slikken ze jaren hun morele verontwaardiging in, als het even niet goed uitkomt.
artikel 1. Een fundamentalist heeft altijd gelijk.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Afbeelding
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Plaats reactie