definitie van een kwakzalver
Moderator: Moderators
-
niels
Ik heb inderdaad nooit gezegd dat er in de alternatieve hoek geen kwakzalverij zit,dank je...maar welke proporties kwakzalverij aan beide kanten heeft zou weleens schokkender kunnen zijn dan iedereen meent...Er is een groot verschil of je kwakzalverij bedrijft en de wet staat er nog achter,of je bedrijft kwakzalverij en de wet staat er niet achter...Ik bedoel daarmee dat in de reguliere methoden het minder erg is als er iemand door overlijdt(minder gevolgen),wat doorgaans gebeurd,ook door kwakzalverij bij de reguliere methoden.,dan in de alternatieve hoek,daar wordt een groot tam tam over gemaakt. ik bedoel nu niet bepaalde watertjes of gepotentieerde zonlichtpilletjes of handopleggen..En laten we wel zijn,hoeveel tijd heeft een arts om zich met wetenschap bezig te houden? zou het niet kunnen zijn dat er vaak kennis gebruikt wordt die gebaseerd is op dat wat ingetrechterd wordt door de industrie en kennis gebruikt wordt die twintig jaar oud is?Daar komt bovenop dat er voor juristische zaken geen onafhankelijke artsen gevonden worden,die bij onregelmatigheden tegen collegas getuigen.
Laatst gewijzigd door niels op 22 sep 2006 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
ad 1) Iedere kwak is schokkend, maar aan de reg-kant bestaan meer controle-mogelijkheden dan aan de vrije toepassing van zorgdrift.niels schreef: 1)
...maar welke proporties kwakzalverij aan beide kanten heeft zou weleens schokkender kunnen zijn dan iedereen meent...
2)
Er is een groot verschil of je kwakzalverij bedrijft en de wet staat er nog achter,of je bedrijft kwakzalverij en de wet staat er niet achter...
3)
Ik bedoel daarme dat in de reguliere methoden het minder erg is als er iemand door overlijdt, wat doorgaans gebeurt, dan in de alternatieve hoek,daar wordt een groot tam tam over gemaakt.....
ad 2) Gaarne exacte voorbeelden voor deze pittige aantijging, dan zouden we samen in aktie kunnen komen ?
ad 3) Vanwege fantasie-geneeswijzen overlijden lijkt me, op de keper beschouwd erger dan doodgaan aan een medische fout. {Daarbij de aard van de kwaal even onbesproken gelaten.}
Overigens een leuke bijeenkomst:
http://www.kwakzalverij.nl/php/display/ap/585/1
Daar gebeurt wat je in de alt niet zal zien gebeuren !
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Welke inentingen en welke zware metalen in vaccins?niels schreef:.En dan nog de rol van zware metalen ...Ik zeg alleen maar:enzymsysteem en detoxificatie spelen de hoofdrol,de medische wetenschap zal toch eens die andere weg moeten zoeken als symptoombestrijding,niet alleen hier.. omdat er andere druk opstaat...het leuke is dat bepaalde alternatieve geneeswijzen dit al langer roepen,maar die zijn ""alternatief'' en roepen en roepen..De met zware metalen voorziene inentingen hebben blijkbaar weer een hoop werk opgeleverd voor de zichzelf werk verschaffende gezondheidszorg....
http://www.autismeonderzoek.nl/dan-notities.pdf
Geef eens een voorbeeld.
Naar mijn weten zijn de vaccins allen goedgekeurd en veilig bevonden door het CBG.
-
niels
Hallo kervel.... onder andere mercury(dat is kwik geloof ik in het nederlands?)hoewel ik weet dat er intussen ,,scherpere,, maatregelen zijn genomen. de verantwoordelijke farmafirmas ontkennen natuurlijk enige samenhang...in een griepprikje zitten o.ade volgende giftige stoffen ethyleenglycol(antivries),phenol,formaldehyde,aluminimum,thimerosal,dit laatste staat ook op de lijst van verdachte stoffen autisme te veroorzaken..Een leuk verhaal is dat in japan de minimumvaccinatieleeftijd werd opgeschroefd naar 2 jaar,metals gevolg dat de zuigelingsterfte omlaag schoot als een komeet.....
Heeck,is een interessant artikel,ik vind het vaak wel moeizaam als de ene onkritische organisatie de andere nog onkritischere organisatie gaat bekritiseren...maar ik ga er eens voor zitten...bedankt voor de interessante link..Of er iets te ondernemen is tegen selectief waarnemen in en van de medische wereld is een goede vraag...
Heeck,is een interessant artikel,ik vind het vaak wel moeizaam als de ene onkritische organisatie de andere nog onkritischere organisatie gaat bekritiseren...maar ik ga er eens voor zitten...bedankt voor de interessante link..Of er iets te ondernemen is tegen selectief waarnemen in en van de medische wereld is een goede vraag...
Laatst gewijzigd door niels op 22 sep 2006 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Niels,niels schreef:Hallo kervel.... onder andere mercury(dat is kwik geloof ik in het nederlands?)hoewel ik weet dat er intussen ,,scherpere,, maatregelen zijn genomen. de verantwoordelijke farmafirmas ontkennen natuurlijk enige samenhang...in een griepprikje zitten o.ade volgende giftige stoffen ethyleenglycol(antivries),phenol,formaldehyde,aluminimum,thimerosal,dit laatste staat ook op de lijst van verdachte stoffen autisme te veroorzaken..Een leuk verhaal is dat in japan de minimumvaccinatieleeftijd werd opgeschroefd naar 2 jaar,metals gevolg dat de zuigelingsterfte omlaag schoot als een komeet.....
Je suggereert nog al wat !!
Genoeg om gelijk naar de inspectie te stappen.
Graag dus wat propere onderbouwing voordat we samen kunnen gaan.
Roeland
1. een stof is pas giftig bij een bepaalde concentratie, met andere woorden alle stoffen zijn in potentie giftig. De stoffen die je hier noemt kunnen best in een bepaalde geringe concentratie zeer veilig zijn.niels schreef:Hallo kervel.... onder andere mercury(dat is kwik geloof ik in het nederlands?)hoewel ik weet dat er intussen ,,scherpere,, maatregelen zijn genomen. de verantwoordelijke farmafirmas ontkennen natuurlijk enige samenhang...in een griepprikje zitten o.ade volgende giftige stoffen ethyleenglycol(antivries),phenol,formaldehyde,aluminimum,thimerosal,dit laatste staat ook op de lijst van verdachte stoffen autisme te veroorzaken..Een leuk verhaal is dat in japan de minimumvaccinatieleeftijd werd opgeschroefd naar 2 jaar,metals gevolg dat de zuigelingsterfte omlaag schoot als een komeet.....
2. Kwik komt niet meer voor in de Nederlandse vaccins
3. Leuk verhaal. Broodje aap misschien?
-
niels
nou welke stoffen er in een griepprik zitten wordt gewoon bekend gegeven. Dat vele giftig zijn, is na te zoeken. Vaak krijgt een baby meerdere inentingen zodat het ontgiftingssysteem de weerstand en zenuwstelselvan deze kinderen er zwaar onder te lijden heeft.,die meerdere giftige stoffen en conserveringmiddelen bevatten.Ik ben weer niet tegen alle inentingen,maar voor een kritischere omgang van onze medici...en een kinderlichaam is zeer klein naar verhouding van de inentingen. Wat zeg jij dan van de samenhang in japan met wiegendood? Kan jij dan uitleggen waarop de concentraties van deze stoffen bij kinderen gebaseerd zijn?Dat kwik er niet meer inzit heb ik gehoord...heeft de farmaindustrie ook voor de gevolgen van de kwiktoediening gebloed?
Of was het toch onschadelijk maar heeft men gewoon een andere samenstelling gekozen?
Of was het toch onschadelijk maar heeft men gewoon een andere samenstelling gekozen?
Zie mijn vorige antwoord bij punt 1 over giftigheid. De concentraties van de hulpstoffen wordt niet bekend gemaakt. Ga er maar vanuit dat het CBG voor goedkeuring zich door toxicologen heeft laten adviseren. Daarbij wordt uiteraard rekening gehouden met de doelgroep.niels schreef:nou welke stoffen er in een griepprik zitten wordt gewoon bekend gegeven. Dat vele giftig zijn, is na te zoeken. Vaak krijgt een baby meerdere inentingen zodat het ontgiftingssysteem de weerstand en zenuwstelselvan deze kinderen er zwaar onder te lijden heeft.,die meerdere giftige stoffen en conserveringmiddelen bevatten.Ik ben weer niet tegen alle inentingen,maar voor een kritischere omgang van onze medici...en een kinderlichaam is zeer klein naar verhouding van de inentingen. Wat zeg jij dan van de samenhang in japan met wiegendood? Kan jij dan uitleggen waarop de concentraties van deze stoffen bij kinderen gebaseerd zijn?Dat kwik er niet meer inzit heb ik gehoord...heeft de farmaindustrie ook voor de gevolgen van de kwiktoediening gebloed?
De concentraties van deze stoffen bij kinderen zijn op toxicologische data banken gebaseerd en pas na bewezen veiligheid te gebruiken.
Naar mijn weten heeft de aanwezigheid van hulpstoffen niet tot problemen geleid.
Dat laatste is dus juist.
Niels,Niels schreef:. . .Vaak krijgt een baby meerdere inentingen zodat het ontgiftingssysteem de weerstand en zenuwstelselvan deze kinderen er zwaar onder te lijden heeft.
Zo langzamerhand ga je over tot het kaliber paniekzaaierij en aantijgingen, waarvoor Tinus Smits niet zo lang geleden aan de paal is genageld.
Waarom onderbouw je je mededelingen niet, of vervalt anders het door jou gekoesterde gelijk ?
Dus nu akuut over de brug komen met al dat baby-lijden, compleet met documentatie.
Roeland
-
niels
zijn deze maximale concentraties voor de toediening van 1 vaccinatie of mogen er meerdere in korte tijd toegediend worden?Hoe verklaar je de plotselinge afname van wiegedood na een instellen van een minimumleeftijd van 2 jaar in japan voor inentingen?
En,waarom beste kervel is de kwik uit inentingen verdwenen als de dosis van deze stoffen onschadeijk was?Of was ze schadelijk en wie is daarvoor verantwoordelijk?
Dat broodje aap van hierboven onder punt3 daar heb ik ook een vraag over...Is het theoretisch mogelijk dat het gebruik van apenieren in vaccinaties ertoe bijgedragen heeft dat aids zich (sneller) kon verspreiden? En van mijn part verbieden ze homeopathie,alleen de mensen die profiteren van placebo komen dan bedrogen uit...
En,waarom beste kervel is de kwik uit inentingen verdwenen als de dosis van deze stoffen onschadeijk was?Of was ze schadelijk en wie is daarvoor verantwoordelijk?
Dat broodje aap van hierboven onder punt3 daar heb ik ook een vraag over...Is het theoretisch mogelijk dat het gebruik van apenieren in vaccinaties ertoe bijgedragen heeft dat aids zich (sneller) kon verspreiden? En van mijn part verbieden ze homeopathie,alleen de mensen die profiteren van placebo komen dan bedrogen uit...
Nielsniels schreef:zijn deze maximale concentraties voor de toediening van 1 vaccinatie of mogen er meerdere in korte tijd toegediend worden?Hoe verklaar je de plotselinge afname van wiegedood na een instellen van een minimumleeftijd van 2 jaar in japan voor inentingen?
En,waarom beste kervel is de kwik uit inentingen verdwenen als de dosis vabn deze stoffen onschadeijk was?
Dat broodje aap van hierboven onder punt3 daar heb ik ook een vraag over...Is het theoretisch mogelijk dat het gebruik van apenieren in vaccinaties ertoe bijgedragen heeft dat aids zich (sneller) kon verspreiden?
De maximale concentraties zijn gebaseerd op een dagelijkse maximale dosis (levenslang).
Geef ff een link naar de wetenschappelijke publicatie van de wiegendood in Japan.
Apenieren? Je maakt het wel erg bont. In Nederland is dat zeer beslist niet toegestaan.
Theoretisch is er veel mogelijk.
-
niels
ik ga zoeken... en de kwik?Ik maak het niet zo bont hoor...inderdaad alles is mogelijk zeker in de gezondheidszorg...
er zijn meerdere bronnen van japan,het was midden jaren 70.
dit is er een,de verdere betrouwbaarheid van de bron ken ik niet,maar het is inderdaad gebeurd... www.relfe.com/vaccine.html
En de apenieren...
www.alternamoms.com/vac1.html
Apenieren is ook in verschillende bronnen te vinden...jammer ik dacht dat je het misschien zou weten...
dit is er een,de verdere betrouwbaarheid van de bron ken ik niet,maar het is inderdaad gebeurd... www.relfe.com/vaccine.html
En de apenieren...
Apenieren is ook in verschillende bronnen te vinden...jammer ik dacht dat je het misschien zou weten...
Hier een reactie op het Japan verhaal (bron stichting skepsis)niels schreef:ik ga zoeken... en de kwik?
dit is er een,de verdere betrouwbaarheid van de bron ken ik niet,maar het is inderdaad gebeurd...
Eerst de apenieren...
'De NVKP zet verder grote vraagtekens bij de jonge leeftijd waarop kinderen worden gevaccineerd. Dat de DKTP-prik per 1 januari is vervroegd van drie naar twee maanden, stuit haar helemaal tegen de borst. Janssen: 'Bij drie maanden is het afweersysteem nog in volle ontwikkeling. Door vijf verschillende ziektestoffen in te spuiten, wordt het immuunsysteem overbelast. Het belangrijkste immuunsysteem in het menselijke lichaam is pas na vier jaar volledig ontwikkeld. Elk vaccin bevat ook nog eens conserveringsmiddelen en toevoegingen die onder andere allergieën kunnen veroorzaken zoals aluminiumfosfaat en antibiotica. In Japan enten ze daarom pas met twee jaar.
Maar volgens Rümke hebben ze de leeftijd in Japan al vervroegd. 'Kinderen zijn op die leeftijd niet te jong voor inenten. Het is wel een kwetsbare periode, maar ze kunnen het aan. Al vanaf de twaalfde week van de zwangerschap ontwikkelt het immuunsysteem zich. In het eerste jaar na de geboorte worden ze zelfs nog beschermd door de antistoffen die ze van hun moeder kregen. We enten zo vroeg in omdat we de ziekten vóór willen zijn. UNICEF en de Wereldgezondheidsraad (WHO) enten zelfs vanaf zes weken.' De toevoegingen zijn volgens Rümke niet schadelijk. 'Anders zouden we de vaccins toch niet gebruiken..."
Verder is op internet veel alternatieve zooi te vinden. In het buiteland komt het gebruik van thiomersal blijkbaar nog voor. De concentratie was zover ik bij een meningococcen vaccin zag 0.01% ; niet verontrustend.
Na wat gegoogled te hebben, valt mij vooral op dat er erg op het gemoed gespeeld wordt
zoals: antivries, schoonmaakmiddel etc. terwijl het toch om zeer geringe ongevaarlijke concentraties gaat. Het is pure stemmingmakerij.