Door niet 34 mensen te doden in reactie op de dood van maximaal 4 personen waarvoor de "massamoordenaar" in 2019 mogelijkerwijs verantwoordelijk voor zou zijn.
Lees over 2019 en over november 2019 in het bijzonder
Moderator: Moderators
Door niet 34 mensen te doden in reactie op de dood van maximaal 4 personen waarvoor de "massamoordenaar" in 2019 mogelijkerwijs verantwoordelijk voor zou zijn.
Burgerslachtoffers worden terecht betreurd, maar het optreden tegen terroristen wordt gerechtvaardigd geacht vanwege de ernst van de dreiging die zij vormen.Peter van Velzen schreef: ↑06 feb 2024 00:42Door niet 34 mensen te doden in reactie op de dood van maximaal 4 personen waarvoor de "massamoordenaar" in 2019 mogelijkerwijs verantwoordelijk voor zou zijn.
Ik lees daar:Peter van Velzen schreef: ↑06 feb 2024 00:42Door niet 34 mensen te doden in reactie op de dood van maximaal 4 personen waarvoor de "massamoordenaar" in 2019 mogelijkerwijs verantwoordelijk voor zou zijn.
en ook:Targeted killing of Baha Abu al-Ata
Before dawn on 12 November, the Israeli Air Force carried out a targeted killing airstrike on Baha Abu al-Ata in Gaza. The airstrike struck the top floor of an apartment building where he was sleeping, killing him and his wife.
Pas daarna:Israel has attacked the PIJ directly, while avoiding any attack on Hamas.
Rocket fire began shortly after the targeted killings of PIJ leaders in Gaza and Syria. The rocket fire was retaliated by Israeli airstrikes and artillery shelling on Gaza. At the end of the day the IDF said it had carried out 20 airstrikes and 10 artillery shelling as a response to about 200 rockets fired from Gaza.
Ik las iets meer dan wat jij hier quote, maar zelfs die quotes zijn voldoende om aan te tonen, dat het vermoorden van Baha Abu el Atan en zijn vrouw, terwijl ze in bed lagen, absoluut niet tot vrede leidde, maar juist tot een gewapend conflict, en ik zie geen enkel woord, waaruit blijkt dat er enig mensenleven door werd gered.HierEnNu schreef: ↑06 feb 2024 04:12Ik lees daar:Met vervolgens alle verdere gevolgen van dien daarna.
en ook:Targeted killing of Baha Abu al-Ata
Before dawn on 12 November, the Israeli Air Force carried out a targeted killing airstrike on Baha Abu al-Ata in Gaza. The airstrike struck the top floor of an apartment building where he was sleeping, killing him and his wife.Pas daarna:Israel has attacked the PIJ directly, while avoiding any attack on Hamas.Rocket fire began shortly after the targeted killings of PIJ leaders in Gaza and Syria. The rocket fire was retaliated by Israeli airstrikes and artillery shelling on Gaza. At the end of the day the IDF said it had carried out 20 airstrikes and 10 artillery shelling as a response to about 200 rockets fired from Gaza.
Wat lees jij daar?
Met de strijd tegen gezaghebbende rotzakken gaan gewoonlijk helaas veel levens verloren. Baha Abu el Ata was leider van de Islamitische Jihad en verantwoordelijk voor verscheidene aanvallen tegen Israel. Tussen 2007 en 2019 vonden er verschillende aanvallen plaats tegen Israëlische burgers, uitgevoerd door militanten die voertuigen, zoals auto's, tractoren, of vrachtwagens gebruikten als wapen om opzettelijk mensen dood te rijden in drukke straten en natuurlijk de raketaanvallen op Sederot en Asjdod onder leiding van Baha Abu el Ata. Israel beperkte zich desondanks tot zeer gelimiterde militaire operaties. Hamas kreeg de gelegenheid te groeien, maar na 7 oktober van dit jaar was het eindelijk genoeg: Hamas zal nu worden gedecimeerd in de Gazastrook en zal z'n hegemonie kwijtraken.Peter van Velzen schreef: ↑08 feb 2024 01:36dat het vermoorden van Baha Abu el Atan en zijn vrouw, terwijl ze in bed lagen, absoluut niet tot vrede leidde, maar juist tot een gewapend conflict, en ik zie geen enkel woord, waaruit blijkt dat er enig mensenleven door werd gered.
Wat een moordaanslag op de lange termijn brengt weet niemand, de Eerste Wereldoorlog brak vrijwel meteen uit na de moord op Frans Ferdinand en zijn vrouw Sophie Chotek. Ik gaf aan dat door de Commander van Islamic Jihad, Baha Abu al-Ata te vermoorden voorkomen werd dat die massamoordenaar nog meer onschuldige burgers kon vermoorden dan hij door middel van terroristische aanslagen al gedaan had.Peter van Velzen schreef: ↑08 feb 2024 01:36Misschien waren ze even naief als jij, en dachten dat een moordaanslag op de lange termijn toch vrede kon brengen, Dat deed het zo te zien niet.
Maar het gaat toch niet specifiek om het aantal slachtoffers van Baha Abu al-Ata? Het gaat toch uiteindelijk om het totaal aantal slachtoffers.HierEnNu schreef: ↑10 feb 2024 02:33 Misschien is de IDF niet zo naief als jij dat ze dachten dat door die moordaanslag niet te plegen op de lange termijn vrede kon brengen. Ik vermoed eerder dat ze even naief waren als ik en dachten dat door de Commander van Islamic Jihad, Baha Abu al-Ata te vermoorden voorkomen werd dat die massamoordenaar nog meer onschuldige burgers kon vermoorden.
axxyanus schreef: ↑10 feb 2024 12:39Maar het gaat toch niet specifiek om het aantal slachtoffers van Baha Abu al-Ata? Het gaat toch uiteindelijk om het totaal aantal slachtoffers.HierEnNu schreef: ↑10 feb 2024 02:33 Misschien is de IDF niet zo naief als jij dat ze dachten dat door die moordaanslag niet te plegen op de lange termijn vrede kon brengen. Ik vermoed eerder dat ze even naief waren als ik en dachten dat door de Commander van Islamic Jihad, Baha Abu al-Ata te vermoorden voorkomen werd dat die massamoordenaar nog meer onschuldige burgers kon vermoorden.
Dat geweld geweld oproept is mij bekend en dat wraak nemen wraaklust opwekt ook,
Ik zou het ontzettend wreed vinden als Israël zich volledig zou terugtrekken nadat de klus geklaard is, want er is daar zowel fysiek als politiek geen leefbare [infra]structuur meer. Israël heeft zich [tijdelijk] de verantwoordelijkheid voor de Gazaanse burgerbevolking op de nek gehaald.dikkemick schreef: ↑12 feb 2024 15:13 Topic titel: Geschiedenis van de Gazastrook. Die lijkt inmiddels wel min of meer bekend.
De vraag die nu rijst: Wat is de toekomst van de Gazastrook (en Westelijke Jordaanoever)?
Zoals het er nu naar uitziet, wil Netanyahu het gebied blijven bezetten, ondanks alle kritieken wereldwijd.
Een wijs man schreef eerder:dikkemick schreef: ↑12 feb 2024 18:49 Netanyahu en vrede in 1 zin noemen kan niet hoor!
Verder help ik je wensen hopen uitkomen, behalve dat de dictator in luxe gaat leven.
Beelden op journaal gezien? Alles en iedereen aan puin.
Het aantal fans van Netanyahu neemt wereldwijd af.
Niet vreemd lijkt me ...
Het zal mij verder ook niet verbazen als Netanyahu nog tijdens deze oorlog geheel onverwacht overlijdt hoor! Als men verkiest om Netanyahu een natuurlijke dood te laten sterven is dat uiteraard ook een oplossing die vrede naderbij kan brengen ...