Iemand die zich hardop afvraagt:
dikkemick schreef: ↑20 mei 2024 09:15Is haat niet een emotie van onmacht? Schiet je er iets mee op, behalve dat die negatieve gevoelens gaan doorslaan naar alles dat ook maar enigszins Palestijns riekt?
en daarbij dat intens energieke menselijke[!] gevoel
HAAT niet bij zichzelf [h]erkent terwijl dat er wel degelijk is, maar weg probeert te rationaliseren door het enkel te projecteren op
'die anderen' die wel hun eigen gevoel van haat [h]erkennen, beveel ik aan
om aan grondig zelfonderzoek te gaan doen.
Waarom? Zodat zo iemand zichzelf beter leert kennen, wat minder hoog van de toren blaast ten aanzien van diens eigen Moraal en zich beter gaat beseffen
wat zijn uitspraken impliciet betekenen!
Bijvoorbeeld:
dikkemick schreef: ↑26 jul 2023 12:21Ik heb Netanyahu -haat
Heeft iemand die om moverende redenen, al dan niet terecht,
een uitgesproken[!] haat koestert jegens Netanyahu, heeft die persoon om die reden,
negatieve gevoelens die doorslaan naar alles dat ook maar enigszins Israëlisch riekt?
Volgens die persoon zelf
[zie eerste statement] dus kennelijk wel, maar
volgens die persoon zelf
[zie volgende statement] dus toch maar niet:
dikkemick schreef: ↑26 jul 2023 12:21Ik heb Netanyahu -haat en beslist geen Jodenhaat.
Het kan niet zo zijn dat beide juist zijn en
vaak ligt de waarheid heel gewoon in het midden
Om de waarheid omtrent eigen gevoelens te achterhalen is het echter noodzakelijk om die gevoelens niet te onderdrukken door ze weg te rationaliseren, maar door die gevoelen er te laten zijn en ook te accepteren, zodat je ze kunt onderzoeken.
Gevoelens zelf zijn ongevaarlijk, tenzij die onderdrukt worden en zich op een andere wijze onverwacht en ongecontroleert explosief een weg naar buiten banen, maar toegeven aan gevoelens van haat en die gevoelens impulsief omzetten in destructieve daden is iets geheel anders dan de haat die er is [h]erkennen, er gewoon laten zijn en er op een constructieve wijze mee dealen.
Gevoelens van haat kunnen dezelfde sterke energie vrij maken die ook Liefde vrij kan maken en zulke sterke energie kan bijvoorbeeld gesublimeerd worden naar, als je ff niets beters kunt verzinnen, naar het kleinhakken van die berg brandhout of het omspitten van de tuin ...