Berjan schreef: ↑08 okt 2023 18:04
Ik begin steeds meer te geloven dat het een duister complot is. En niet van Rusland of Hamas, maar van de Mossad. Hoe kan zo'n beruchte en beroemde inlichtingendienst niet op de hoogte zijn van de terreuraanval? Als een Palestijn twee keer per dag zou douchen zou dit al bekend zijn.
Tevens lees ik verhalen van mensen die zes uur wachten op hulp van leger of politie en dit niet overleven. Op twitter is daar een verhaal van. Een man die zijn zus aan de telefoon heeft tot het laatste eind. Waar zij zegt "iedereen is dood, ik ben de laatste en twee keer in mijn benen geschoten". Vervolgens valt de verbinding weg..
Maar zes uur wachten? Zo groot is Israel toch niet?
Napoleon zei het al "als je problemen hebt in het eigen land met je bevolking, creeer dan een oorlog". Dan schaart iedereen zich weer "rondom de vlag".
Dus al is het Hamas die het uitvoert, het zal niet zonder medeweten van Mossad en Netanyahu zijn.
Maar goed, dat is mijn mening. Misschien komt er wel iets anders uit als men de boel echt gaat onderzoeken.
Edit: Ik lees nu een goede verklaring. Nog wel van een Russische propagandist. En dat is dat het zaterdag was, en dat veel soldaten religieus zijn en niet eens een telefoon hadden. Omdat het sabbat was. En dan mag je geen elektronica hebben. Dat is ook een verklaring voor die zes uur van stilte. Maar geen verklaring waarom de Mossad en anderen niks wisten.
Dit was uiteraard bekend en verwacht, zo niet dan eet ik nu mijn broek op bwvs., maar wellicht niet verwacht op deze schaal.
Zelfs ik heb de afgelopen jaren heel vaak gedacht en vooral de laatste tijd, dat het wel erg rustig was daar en dat het
gemakkelijk weer ernstig zou kunnen ontvlammen.
Echter.. dat Hamas in staat is duizenden raketten te importeren in en rond Gaza zonder problemen is wel heel vreemd.
En ook nog infanterie.. en van zee schieten.. en zelfs tanks??
Israël heeft om dit alles tegen te gaan juist hiervan erg veel werk gemaakt. Zo zijn er bv. in de Negev vele tunnels vernietigd, waar Hamas van alles door aanvoerde.
Die raketten zullen wellicht van 'de broeders' van Iran, Syrië, Egypte, Libië komen. Ik hoop niet van Russen. Die zijn
heel ruim in raketten, maar goed, dat is mode...
Hoe dan ook, de Palestijjnse zaak lijkt nu wel volledig verloren. Nu volgt langdurige Israëlische destructie en verdere inklemming als antwoord.
Praten zal wel niet meer mogelijk zijn. Maar goed, zowel praten als bommen hebben niet geholpen de afgelopen jaren...
Zou dit nou het resultaat zijn van het feit dat Israël zo gesteld is op de nederzettingen en bv. zo trots is op wat in O-Jerusalem gebeurt? Of is het de toenadering tussen Israël en bv. Saoedi Arabië, waarbij de Palestijnen zich niet zo prettig voelen omdat de Arabische wereld niet overal dermate Paletijns-gezind is als het zou lijken?
Of is het de ultieme frusty-explosie door het bijna 4 miljoen mensen tientallen jaren armoedig samenpersen in Gaza...?
Ik hoop niet dat, net als in Syrië, Iran zich er op een of andere manier mee gaat bemoeien.
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... en tracht niet te wanhopen **