Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 08 okt 2023 13:00
dikkemick schreef: 08 okt 2023 09:04 Ik voorzie dan nu ook.een totale oorlog waarbij de kleine stukjes grondgebied van Palestijnen (getto's) ingelijfd zullen worden bij het grote machtige Israël.
Ik ook en wat mij betreft hoeft geen Palestijn het meer te overleven. Indien een tegenstander niet met minder genoegen neemt dan met geheel Israel en wil strijden tot de dood, laat het dan zo zijn! Het is bijzonder dom tegen Israel een oorlog te beginnen en daar gaan ze achterkomen -- inclusief de vrouwen en geïndoctrineerde kinderen die feest lopen te vieren bij het afslachten van onschuldige Israëliërs en bij het paraderen van ontzielde naakte Israëlische jonge vrouwenlichamen.
En zo is dat! Het land behoort immers de Israëliërs toe en niemand anders, gelijk in de bijbel vermeld staat. Het beloofde land waar het sinds mensenheugenis al kommer en kwel is. De duivel (oorspronkelijke bewoners) dienen uitgeroeid te worden met wortel en tak. Mannen, vrouwen, kinderen. Alles en iedereen en de staat Israël herrijst uit de as.

@rereformed.
Aanvankelijk stond in de grondbeginselen dat de Hamas Israël wil vernietigen. Dat is inmiddels afgezwakt, maar het streven naar een eigen Palestijnse staat is niet veranderd. En Hamas ziet Israël nog steeds als bezetter.

En terecht! Maar wat zeuren ze? Ze hebben de Gaza strook! Het kaartje gezien van de ontwikkeling van grondgebied van Israël? Groter en groter werd en wordt het. Rupsje Nooitgenoeg.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

ChaimNimsky schreef: 08 okt 2023 13:00 Ik ook en wat mij betreft hoeft geen Palestijn het meer te overleven.
en hier pleit je dus voor genocide en volkerenmoord.
volstrekt geen verschil met de nsdap in de jaren 30 Nimsky
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: 08 okt 2023 12:55 En nee, hiermee praat ik de recente gruwelijke acties niet goed.
Jazeker doe je dat wel, want het is niet in je gedachten opgekomen om het af te keuren. Je hebt heel wat gedachten naar voren laten komen, maar ik zie er geen die je onderscheidt van een spokesman voor de Hamas:

1) "Wat mij betreft heeft Israël dit aan zichzelf te wijten."
2) "Israël is geen haar beter dan de daders van de Holocaust van weleer."
3) "Netanyahu. Geen haar beter dan Poetin of welke andere agressor dan ook."
4) "Vind je t gek dat er fundamentalisme is?"
5) "En altijd heeft iedereen begrip voor die nazi's."
dikkemick schreef:@rereformed.
Aanvankelijk stond in de grondbeginselen dat de Hamas Israël wil vernietigen. Dat is inmiddels afgezwakt, maar het streven naar een eigen Palestijnse staat is niet veranderd. En Hamas ziet Israël nog steeds als bezetter.
Wel, misschien ben je wel geabbonneerd op hun maandblad. :lol: Je hebt je in ieder geval vreselijk in de maling laten nemen, noch gaan je ogen open wanneer Hamas haar ware gezicht laat zien.
Born OK the first time
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Ik begin steeds meer te geloven dat het een duister complot is. En niet van Rusland of Hamas, maar van de Mossad. Hoe kan zo'n beruchte en beroemde inlichtingendienst niet op de hoogte zijn van de terreuraanval? Als een Palestijn twee keer per dag zou douchen zou dit al bekend zijn.

Tevens lees ik verhalen van mensen die zes uur wachten op hulp van leger of politie en dit niet overleven. Op twitter is daar een verhaal van. Een man die zijn zus aan de telefoon heeft tot het laatste eind. Waar zij zegt "iedereen is dood, ik ben de laatste en twee keer in mijn benen geschoten". Vervolgens valt de verbinding weg..

Maar zes uur wachten? Zo groot is Israel toch niet?

Napoleon zei het al "als je problemen hebt in het eigen land met je bevolking, creeer dan een oorlog". Dan schaart iedereen zich weer "rondom de vlag".
Dus al is het Hamas die het uitvoert, het zal niet zonder medeweten van Mossad en Netanyahu zijn.

Maar goed, dat is mijn mening. Misschien komt er wel iets anders uit als men de boel echt gaat onderzoeken.

Edit: Ik lees nu een goede verklaring. Nog wel van een Russische propagandist. En dat is dat het zaterdag was, en dat veel soldaten religieus zijn en niet eens een telefoon hadden. Omdat het sabbat was. En dan mag je geen elektronica hebben. Dat is ook een verklaring voor die zes uur van stilte. Maar geen verklaring waarom de Mossad en anderen niks wisten.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Berjan schreef: 08 okt 2023 18:04 Ik begin steeds meer te geloven dat het een duister complot is. En niet van Rusland of Hamas, maar van de Mossad. Hoe kan zo'n beruchte en beroemde inlichtingendienst niet op de hoogte zijn van de terreuraanval? Als een Palestijn twee keer per dag zou douchen zou dit al bekend zijn.
Ik hoorde gisteren de Joodse verslaggeefster in Israel voor de Washington Post zeggen dat het leger wel degelijk gewaarschuwd had, maar Netanyahu dat geïnterpreteerd had als "linkse agitatie" ipv. als objectieve intelligence. Oftewel het zou dan te wijten zijn aan Israels politieke verdeeldheid die zo groot is dat het het landsbelang overschaduwt, net als de situatie in de VS.
Born OK the first time
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Rereformed schreef: 08 okt 2023 17:59
dikkemick schreef: 08 okt 2023 12:55 En nee, hiermee praat ik de recente gruwelijke acties niet goed.
Jazeker doe je dat wel, want het is niet in je gedachten opgekomen om het af te keuren. Je hebt heel wat gedachten naar voren laten komen, maar ik zie er geen die je onderscheidt van een spokesman voor de Hamas:

Voor zover ik op de hoogte ben, is dat ook wat heel wat groepen binnen Israël zelf zeggen. Ook en vooral groepen die men niet zomaar tot de vredesduiven kan rekenen hebben de Israëlische overheid verwittigd dat zoals het nu druk zette op de Palestijnen dat het daarmee Israël niet veiliger maar onveiliger zou maken omdat het bijna onvermijdelijk zou zijn dat er reactie zou komen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Rereformed
Moderator
Contacteer:

axxyanus schreef: 08 okt 2023 18:22 Voor zover ik op de hoogte ben, is dat ook wat heel wat groepen binnen Israël zelf zeggen.
Ik wilde Dikkemick er alleen op wijzen dat zijn gedachten volkomen eenzijdig en extreem zijn, desondanks iedereen weet dat Hamas de oorlog begonnen is en gruwelijkheden heeft uitgevoerd.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed schreef: 08 okt 2023 17:59

2) "Israël is geen haar beter dan de daders van de Holocaust van weleer."
3) "Netanyahu. Geen haar beter dan Poetin of welke andere agressor dan ook."
4) "Vind je t gek dat er fundamentalisme is?"
5) "En altijd heeft iedereen begrip voor die nazi's."
dikkemick schreef:@rereformed.
Wel, misschien ben je wel geabbonneerd op hun maandblad. :lol: Je hebt je in ieder geval vreselijk in de maling laten nemen, noch gaan je ogen open wanneer Hamas haar ware gezicht laat zien.
Waar 2 vechten heeft Israël schuld! En ik keur Israël af! Israël dat nog teert op medelijden van WO2. Israël dat inmiddels geen haar beter is dan de nazi's van weleer
Netanyahu is hard op weg een dictatoriale staat te stichten waar alle auslander verdreven zijn.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed schreef: 08 okt 2023 18:31
axxyanus schreef: 08 okt 2023 18:22 Voor zover ik op de hoogte ben, is dat ook wat heel wat groepen binnen Israël zelf zeggen.
Ik wilde Dikkemick er alleen op wijzen dat zijn gedachten volkomen eenzijdig en extreem zijn, desondanks iedereen weet dat Hamas de oorlog begonnen is en gruwelijkheden heeft uitgevoerd.
Daar heb je absoluut gelijk in, maar waarom "begint" Hamas?
Geloof mij, ook Hamas keur ik af, maar de onmacht begrijp ik. Ze kunnen niet anders. Of moeten ze accepteren dat Israël alles maar annexeert als eigen grondgebied?
Sabra en Shatila deed mij besluiten dat Israël de agressor in deze was/is.
https://microbe-canvas.com/cases/bloedb ... iroet.html
Laatst gewijzigd door dikkemick op 08 okt 2023 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Rereformed schreef: 08 okt 2023 18:31 Ik wilde Dikkemick er alleen op wijzen dat zijn gedachten volkomen eenzijdig en extreem zijn, desondanks iedereen weet dat Hamas de oorlog begonnen is en gruwelijkheden heeft uitgevoerd.
De manier hoe Israel al 50j de Palestijnen afwurgt is inderdaad minder spectaculair maar net zo verwerpelijk.
Wat de Palestijnen betreft schendt Israel heel wat artikels uit het verdrag voor de rechten van de mens.

en neen, ik zie geen oplossing.
de grenzen vastleggen voor een tweestatenoplossing (het 1e wat in me opkomt) ? veel succes zou ik zeggen met Netanyahu en Hamas aan tafel
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Berjan schreef: 08 okt 2023 18:04 Ik begin steeds meer te geloven dat het een duister complot is. En niet van Rusland of Hamas, maar van de Mossad. Hoe kan zo'n beruchte en beroemde inlichtingendienst niet op de hoogte zijn van de terreuraanval? Als een Palestijn twee keer per dag zou douchen zou dit al bekend zijn.

Tevens lees ik verhalen van mensen die zes uur wachten op hulp van leger of politie en dit niet overleven. Op twitter is daar een verhaal van. Een man die zijn zus aan de telefoon heeft tot het laatste eind. Waar zij zegt "iedereen is dood, ik ben de laatste en twee keer in mijn benen geschoten". Vervolgens valt de verbinding weg..

Maar zes uur wachten? Zo groot is Israel toch niet?

Napoleon zei het al "als je problemen hebt in het eigen land met je bevolking, creeer dan een oorlog". Dan schaart iedereen zich weer "rondom de vlag".
Dus al is het Hamas die het uitvoert, het zal niet zonder medeweten van Mossad en Netanyahu zijn.

Maar goed, dat is mijn mening. Misschien komt er wel iets anders uit als men de boel echt gaat onderzoeken.

Edit: Ik lees nu een goede verklaring. Nog wel van een Russische propagandist. En dat is dat het zaterdag was, en dat veel soldaten religieus zijn en niet eens een telefoon hadden. Omdat het sabbat was. En dan mag je geen elektronica hebben. Dat is ook een verklaring voor die zes uur van stilte. Maar geen verklaring waarom de Mossad en anderen niks wisten.
Dit was uiteraard bekend en verwacht, zo niet dan eet ik nu mijn broek op bwvs., maar wellicht niet verwacht op deze schaal.
Zelfs ik heb de afgelopen jaren heel vaak gedacht en vooral de laatste tijd, dat het wel erg rustig was daar en dat het
gemakkelijk weer ernstig zou kunnen ontvlammen.
Echter.. dat Hamas in staat is duizenden raketten te importeren in en rond Gaza zonder problemen is wel heel vreemd.
En ook nog infanterie.. en van zee schieten.. en zelfs tanks??
Israël heeft om dit alles tegen te gaan juist hiervan erg veel werk gemaakt. Zo zijn er bv. in de Negev vele tunnels vernietigd, waar Hamas van alles door aanvoerde.
Die raketten zullen wellicht van 'de broeders' van Iran, Syrië, Egypte, Libië komen. Ik hoop niet van Russen. Die zijn
heel ruim in raketten, maar goed, dat is mode...

Hoe dan ook, de Palestijjnse zaak lijkt nu wel volledig verloren. Nu volgt langdurige Israëlische destructie en verdere inklemming als antwoord.
Praten zal wel niet meer mogelijk zijn. Maar goed, zowel praten als bommen hebben niet geholpen de afgelopen jaren... :(

Zou dit nou het resultaat zijn van het feit dat Israël zo gesteld is op de nederzettingen en bv. zo trots is op wat in O-Jerusalem gebeurt? Of is het de toenadering tussen Israël en bv. Saoedi Arabië, waarbij de Palestijnen zich niet zo prettig voelen omdat de Arabische wereld niet overal dermate Paletijns-gezind is als het zou lijken?
Of is het de ultieme frusty-explosie door het bijna 4 miljoen mensen tientallen jaren armoedig samenpersen in Gaza...?
Ik hoop niet dat, net als in Syrië, Iran zich er op een of andere manier mee gaat bemoeien.
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... en tracht niet te wanhopen **
Rereformed
Moderator
Contacteer:

ChaimNimsky schreef: 08 okt 2023 13:00 Ik ook en wat mij betreft hoeft geen Palestijn het meer te overleven.
Come on, ChaimNimsky. Op een moment dat een mens geheel overrompeld wordt door gevoelens van boosheid wegens gruwelijkheden die de vijand pleegt moet men weten dat men eerst moet afkoelen alvorens wat uit te spreken. Er zijn intelligentere manieren om Hamas uit te schakelen.

De moffen en de jappen die de oorlog verloren waren in staat hun land weer geciviliseerd te maken.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

dikkemick schreef: 08 okt 2023 18:41
Rereformed schreef: 08 okt 2023 18:31 Ik wilde Dikkemick er alleen op wijzen dat zijn gedachten volkomen eenzijdig en extreem zijn, desondanks iedereen weet dat Hamas de oorlog begonnen is en gruwelijkheden heeft uitgevoerd.
Daar heb je absoluut gelijk in, maar waarom "begint" Hamas?
Nee! Indien ik daar "absoluut gelijk in heb" dan moet je als reaktie je eigen gedachten serieus gaan overdenken en proberen genuanceerder te worden. Oftewel dan moet je exact het tegendeel doen van meteen de eenzijdige gedachtenreeks waar je jezelf aan overgeleverd hebt voort te zetten.
Geloof mij, ook Hamas keur ik af, maar de onmacht begrijp ik. Ze kunnen niet anders.

Jij keurt Hamas helemaal niet af. Opnieuw wil je het beweren, maar het is echt niet serieus te nemen wanneer je er onmiddellijk op laat volgen dat je hun gedrag begrijpelijk noemt en zegt dat ze niet anders kunnen. Je hebt maar één eenzijdige gedachtenreeks in je hoofd en je kunt het niet stopzetten.
Sabra en Shatila deed mij besluiten dat Israël de agressor in deze was/is.
https://microbe-canvas.com/cases/bloedb ... iroet.html
Precies. Hier geef je goed aan hoe je zo eenzijdig bent geworden.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Rereformed schreef: 08 okt 2023 19:04 Precies. Hier geef je goed aan hoe je zo eenzijdig bent geworden.
anderzijds is net dit thema zo verschrikkelijk gepolariseerd dat het bijzonder moeilijk is om ergens neutraal te blijven

nu is het discours dat hamas een oorlog begonnen is
gaan we nu echt beweren dat Hamas, zomaar en uit het niets, een buurland aanvalt zonder dat dit buurland een aanleiding zou gegeven hebben?
dan doe je de waarheid toch enigszins geweld aan denk ik.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Kijk, zo kan je het ook zien, een Israëlisch nieuwsblad:

https://www.timesofisrael.com/for-years ... our-faces/
[..]For years, the various governments led by Benjamin Netanyahu took an approach that divided power between the Gaza Strip and the West Bank — bringing Palestinian Authority President Mahmoud Abbas to his knees while making moves that propped up the Hamas terror group.

The idea was to prevent Abbas — or anyone else in the Palestinian Authority’s West Bank government — from advancing toward the establishment of a Palestinian state. [..]
De polemiek is er weer en het volk gaat er onderdoor.
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... en tracht niet te wanhopen **
Gesloten