De kerken

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

antoon schreef:Maar als jij per definitie de bijbel in een onbetrouwbaar daglicht zie, dan lees je ook anders. Anders gezegd lees alles eens onbevooroordeeld, dan weet ik zeker dat je tot andere inzichten komt.
Beste Antoon,
Dat jij geen enkele contradictie hebt vloeit voort uit het feit dat je hebt besloten onder geen enkel beding ooit je geloof vaarwel te zeggen. Je hebt besloten dat het de ultieme en enige waarheid is. Vandaar dat je zoiets kan schrijven als "ik vind/weet zeker". Je maakt geen onderscheid tussen die uitdrukkingen. Van onbevooroordeeld zijn is dus van jouw kant absoluut geen sprake.

Maar wat je over mij schrijft raakt kant noch wal, omdat ik zelf het bijbelse geloof tientallen jaren aangehangen heb, en vaak heb gesproken op dezelfde manier als jij. Ik ben dus nooit uitgegaan van zoiets als "per definitie de bijbel onbetrouwbaar beschouwen". Juist iemand die zijn eigen ideologie kan aanklagen is de eerlijkste zoeker, want hij moet er zichzelf voor overwinnen.

Overigens je opmerking "lees alles eens onbevooroordeeld, dan weet ik zeker dat je tot andere inzichten komt " bleek maar al te waar te zijn. Wie weet komt er ooit een tijd in je leven dat jij ook tot objectiviteit in staat zult zijn. Het leven is geen keus tussen "immoraliteit, zwerven, verslaafdheid" en het evangelie, alsof er maar twee kleuren bestaan.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Gabriel schreef: Waarom God?
Er zijn blijkbaar dimensies die wij gewoon nog niet kunnen begrijpen. Dit staat voor mij in verband met het onbewuste of met andere woorden je subjectieve ik. En ja God woont volgens de bijbel in een andere dimensie. Begrippen zoals tijd en ruimte zijn niet logisch meer, definieer tijd? In tegenstelling tot wat sommige wetenschappers beweren bestaat er dus geen toeval. Iets kan niet uit niets ontstaan.

Kijk ik ben geen wetenschapper maar ik probeer zoveel mogelijk op de hoogte te blijven.
http://www.newscientist.com.
Dag Gabriel,
Voor het antwoord 'God' kan ik best begrip opbrengen. Het is een soort antwoord vinden voor het raadselachtigste wat een mens tegenkomt in zijn leven als denkend wezen. Een mens heeft de behoefte om te kunnen vertrouwen op het leven. Dat vertrouwen verschaft hij zich via geloof in God.

Maar de brandende vraag is niet 'Waarom God?', maar 'Waarom de bijbel associëren met God?'

Waarom een boek dat de laatste vier eeuwen op alle mogelijke manieren door de mand gevallen is, op alle mogelijke manieren de menselijke rede tart, op alle mogelijke manieren God zo klein mogelijk maakt, op alle mogelijke manieren menszijn door het slijk haalt, op alle mogelijke manieren godslasterend is, op alle mogelijke manieren 's mensen gedrag en denken tot slaafse gehoorzaamheid maakt, op een fundamentele wijze oorzaak is voor verdeeldheid en twist in de wereld, uitroepen tot de stem van God?

Ik kan me voorstellen dat een zwak mens het vertrouwen op het leven alleen vindt indien een autoriteit boven hem de weg gebiedt. Maar zelfs dan nog: waarom een autoriteit uit de antieke oudheid? Iemand die in de moderne tijd leeft, maar tezelfdertijd de denk- en leefwereld van de antieke oudheid aanhangt schept zichzelf psychische stoornissen. Vroeger of later, of eigenlijk voortdurend, heeft de christen te kampen met zijn gespleten ik, zijn tweestrijdige zelf, een innerlijke schizofrenie waarin je twee personen bent: degene die zich braaf overlevert aan de absurde fantasie en degene die zichzelf altijd aanklaagt oneerlijk te zijn.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Gabriel schreef:Groet

Dag reformed

Nee, laat me iets duidelijk maken. Ik voel me niet geroepen om heel het christelijk geloof te gaan verdedigen, het enige wat ik wil verdedigen is de boodschap.

Voorbeeld:
Jezus zei: heb je vijand lief
De boodschap hier is niet liefde maar altruïstische liefde. Met andere woorden eenheid met mens en natuur

Stelling: ik doe geen mens kwaad, en heb nooit slechte bedoelingen gehad en zal die ook nooit hebben.

Bewust doe ik geen mens kwaad, maar onbewust wel. Want terwijl ik achter mijn dure computer zit, zijn er mensen die honger lijden

Ik hoop dat je het begrijpt.
Dít denken begrijp ik heel goed. Het is een vlag die ik mijn hele leven heel hoog heb willen houden.

Maar nu ik veel ouder ben zet ik ook hierbij vraagtekens, of beter gezegd, heb ik bij mezelf opgemerkt dat het ideaal leuk klinkt, maar vaak slechts een holle frase is, of nog erger, de vijand op alle manieren helpt.

Wat het eerste betreft, ik eet bijvoorbeeld vlees. Indien ik die eenheid waar je het over hebt onderschrijf, laat mijn levenswijze zien dat het niet gelijk staat aan niet-doden.

Ik ga nog verder: ik woon in Finland en sla bijvoorbeeld muggen dood omdat ik ze als vijanden beschouw, en mijn geweten zal me geen moment beschuldigen wanneer de laatste mug uitsterft op aarde. 'Dan gaan de vogels maar wat meer bessen eten', zegt mijn geweten.

Ik ga weer verder: het verhaal van de mug en de mens laat mij zien dat de mens geroepen is altijd het leven te overwinnen. Dus God heeft mij neergezet in een wereld die uitpuilt van de ziekten. Ik dank hem daar NIET voor, maar bedank Alexander Fleming die penicilline uitvond. (En by the way, deze Fleming is dus oneindig maal groter dan God op aarde, die een handjevol mensen beter wist te maken, en ze daarna ook nog de dreiging meegaf "Zondig niet weer, opdat je niet iets nog ergers overkome".)
Dus de mens dient zich niet maar passief te schikken in die 'godgeschapen wonderbaarlijke harmonie van alles', maar dient korte metten te maken met zijn vijanden.

Ik ga nog verder. Jezus zei: 'Heb je vijanden lief'.
Had Jezus Farizeeën lief? NEE.
Zag Jezus zich als rechter die later schapen van bokken scheidt en de bokken naar de eeuwige duisternis verwijst? JA
Conclie: we hebben hier te maken met doublespeak: in de ene hand iets moois houden, om goedwillende mensen in te palmen, in de andere hand veel zaken die de wereld ziek maken of in knellende boeien en banden leggen.

En nu kom ik op wat ik 'nog erger' noemde, de vijand helpen:
Heeft het christendom ervoor gezorgd dat slavernij de wereld uitgeband werd? NEE
Heeft het christendom ervoor gezorgd dat de absolute koning en macht van willekeur de wereld uitging? NEE
Heeft het christendom zich tot bloedens toe verzet tegen uitbuiting van arbeiders? NEE
Heeft het christendom de vrouw gelijke rechten geschonken? NEE
Heeft het christendom respect voor homo's? NEE

De mensen die verantwoordelijk zijn voor deze zaken die nu gemeengoed zijn in de maatschappij waren vechtersbazen, mensen die zeiden 'Ik heb niet lief'.

Zou Jezus de nazi's, als die je fiets vorderden, ook nog zijn jas erbij cadeau geven (zijn eigen leer)? Geen idee, maar als hij het zou doen zou ik hem dom noemen.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 06 jun 2006 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

edit
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Gabriel: Ik heb even geen tijd gehad om op je te reageren. Maar als ik een vertaling van jouw passages neem:
Exodus 19:5 שמות
Now therefore, if ye will obey my voice indeed, and keep my covenant, then ye shall be a peculiar treasure unto me above all people: for all the earth is mine:
Exodus 19:6 שמות
And ye shall be unto me a kingdom of priests, and an holy nation. These are the words which thou shalt speak unto the children of Israel.
Genesis 49:10 בראשית
The sceptre shall not depart from Judah, nor a lawgiver from between his feet, until Shiloh come; and unto him shall the gathering of the people be.
http://tanakhml2.alacartejava.net/cocoo ... /index.htm
Nu kan je me veel wijsmaken, maar ik kan met geen mogelijkheid hieruit opmaken dat men actief moet overgaan tot conversie. Aan jou de eer dat eruit te halen.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Rereformed
Moderator
Contacteer:

antoon schreef:
Ik krijg heel wat naar mijn oren, ...Je speelt het op de man, dat mag,...

m.v.g.
antoon
Mijn enige verontschuldiging is dat ik ooit alle woorden die ik tot jou en andere christenen richt tot mezelf heb gesproken, en geloof me, het was een weldaad wat ik mezelf aandeed. Ik had later één formidabele knoop minder in het leven om mee in de knoop te zitten: "Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Nietzsche), en kreeg eindelijk respect voor mezelf en het leven lief.

m.v.g.
REreformed
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

In jouw antwoord maak je een paar vaststellingen waarvan ik niet in staat ben de door jou gehanteerde onderbouwing of de achterliggende contexten , zelf erbij te verzinnen of te construeren ....
Jouw dicours is zelfs contradictoir ( en dat allemaal in een en hetzelfde korte berichtje )

Je schrijft
1.-In de kwantummechanica is er iets wat ze fundamentele onzekerheid noemen , of willekeur filosofisch gezegd
Ik veronderstel dat je het gewoon over de onzekerheidsrelaties van Heisenberg hebt .... de
intrinsieke statistische aard van generaliserende conclusies te trekken uit zich herhalende verschijnselen ...
Kwantum fluctaties , plus de
onvoorspelbaarheid ( in haar totaliteit ) van eenmalige gebeurtenissen ?
Blijkbaar behoor jij tot dezen die de kwnatumtheorie wel hebben begrepen ? :wink:
want je zegt ook nogal categoriek :
2.- In tegenstelling tot wat sommige wetenschappers beweren bestaat er dus geen toeval.
In wat verschillen volgens jou de twee begrippen willekeur en toeval ?

a)Je zegt ( vrij absoluut ) dat er geen toeval bestaat
en terzelfterdijd zeg je geen wetenschapper te zijn ... maar je beroept je wél degelijk op wazige interpretaties van wetenschapelijke uitspraken , waarbij je alleen nog de "woorden" en "in je kraam passende begrippen -inhouden "behoud of toeschrijft ipv de gehele theorieen en het begrippen kader die erachter steken .... Althans zo heb ik het toch begrepen uit jouw berichtjes ...
b) Prima ... Niets mis mee .... je put dus blijkbaar uit een andere bron dan een wetenschappelijke om deze claim te kunnen maken ... welke als ik vragen mag ?

en nog een terloopse opmerking .....
De theorieën van de KM zijn tegenstrijdig met de theorieën van de natuurkunde.
????? :roll:
Welnee ...Dit is een misvatting die jij maakt of LIJKT te willen promoten ...
QM is ondermeer gewoon de basistheorie van de moderne natuurkunde over het waarnemend meten op micro-schaal ...de kwantummechanica doet niets anders dan het beschrijven van die waarnemingen die worden verondersteld een uitvloesel( causaal (?) waarneembaar resultaat ) te zijn van een onderliggende ( nog niet meetbare ) werkelijkheid(vershijningsvorm van een veronderstelde conditionele substantie en/of processen in een " black box ") ) en wel al naargelang de meetmethode ( en referentiekader )/opstelling die men gebruikte .
Kwantummechanica is een natuurkundige theorie die het gedrag van materie op zeer kleine afstandsschalen beschrijft.
(wiki )
NIETS ANDERS ....
Op macroscopische schaal( = het "dagelijkse " leven ) is de invloed van het kwantumeffect niet meer
meetbaar en gaat over in de klassieke natuurkunde: dat heet het correspondentieprincipe.
(wiki )

Tenslotte
Maar goed
Het is niet mijn bedoeling om hier verder op de fysica in te gaan ...
Dat is al gedaan op diverse andere draadjes /internetlocaties en dergelijke en door mensen die daar competent in zijn

Waar het in dit alles in werkelijk om draait heeft Rereformed al lang uitgestippeld :
de brandende vraag is niet 'Waarom God?',
maar 'Waarom de bijbel associëren met God "
een vraagstelling waar ik me volledig bij aansluit ....en ik verder overlaat aan Rereformed en Sararje e.a. omdat die kundiger ern zinniger kunnen verder diskussieren binnen dit soort cultureel gekleurde - aanpakken , voorkeuren , ervaringen en achtergronden ...

***********************************************************************************************************
meer ;

Overt TOEVAL ( 17 berichten ) in wetenschap en evolutieleer

http://groups.msn.com/anti-creato/gener ... 9265755196

zie ook ;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwantummechanica

Lees ook
F Von Weiszacker " het wereldbeeld in de fysica "

of lees eens wat Gerard t' Hooft ..
R Dijkgraaf , Vincent Icke , e.a.
( zoek maar eens op dit eigenste forum )
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 06 jun 2006 11:10, 8 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Sararje schreef:Exodus 19:5 שמות
Now therefore, if ye will obey my voice indeed, and keep my covenant, then ye shall be a peculiar treasure unto me above all people: for all the earth is mine:
Exodus 19:6 שמות
And ye shall be unto me a kingdom of priests, and an holy nation. These are the words which thou shalt speak unto the children of Israel.
Genesis 49:10 בראשית
The sceptre shall not depart from Judah, nor a lawgiver from between his feet, until Shiloh come; and unto him shall the gathering of the people be.
http://tanakhml2.alacartejava.net/cocoo ... /index.htm
Nu kan je me veel wijsmaken, maar ik kan met geen mogelijkheid hieruit opmaken dat men actief moet overgaan tot conversie. Aan jou de eer dat eruit te halen.
Sararje, ik neem mijn pet af voor je kennis van het hebreeuws, en je kunt me veel wijsmaken, maar kan met geen mogelijkheid serieus nemen dat bovenstaande woorden uit de mond van een God zijn gekomen.

A holy nation? Met wetten van slavernij, van stenigen van opstandige zoons, met regels van vervloekingen van de baarmoeder van vrouwen die mogelijkerwijs ontrouw zijn geweest? Met voorschriften over de belletjes en granaatappeltjes op de zoom van een priesterkleed? Holy Nation van een God die de ingrediënten van heilige zalfolie en het aantal planken van de vloer van zijn heiligdom voorschrijft? Die uitspraken doet dat je de buitgemaakte krijgsgevangen vrouw voor een tijdje gebruiken mag om er seksuele omgang mee te hebben, dat je een bokje niet in de melk van zijn moeder mag koken en het 'zich kleden met een kleed van tweeërlei stof, wol en linnen tezamen’ straft?
Holy Cow!

Een God die het volgende voorschrijft om zijn volk heilig te doen zijn?
"Wanneer gij lange tijd een stad belegert, daartegen strijdende om haar in te nemen, dan moogt gij het geboomte daaromheen niet vernietigen door de bijl erin te slaan, maar gij moogt daarvan wel eten, doch het niet vellen; want zijn de bomen in het veld mensen, dat zij door u bij het beleg betrokken zouden worden? Alleen het geboomte, waarvan gij weet, dat het geen geboomte met eetbare vruchten is, dat moogt gij vernietigen en vellen om een belegeringswal te bouwen tegen de stad die met u strijd voert, totdat zij valt."

Een volk dat zes andere volken moet uitmoorden zou een kingdom of priests zijn?
Holy shit! zou een toepasselijker woord zijn dat ik uit de mond van een god zou verwachten als hij ons mensen iets te vertellen zou hebben. Dat een god behoefte zou hebben aan een 'peculiar treasure' en wat hij nodig heeft denkt te vinden in een onooglijk woestijnvolkje is de op één na beste grap die de wereld ooit is rondgegaan. (De enige grap die dit nog overtreft is dat de halve wereld deze stupiditeit serieus heeft genomen en nog steeds neemt.)

Jouw probleem valt eenvoudig in het niet vergeleken met de kolossale probleemstellingen die het hele bijbelse geloof aan ons mensen voorschotelt.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Rereformed: Nergens op dit forum heb ik beweerd dat de bijbel gods woord is. Sterker nog: Ik deel geheel met je de kritiek dat het gods woord niet is. Maar daar ging mijn post ook niet over. Mijn post sloeg op een post van Gabriel en om precies te zijn deze:
Wat betreft die opdracht van de Joden.
Uiteraard in het nieuwe testament genoeg voorbeelden
In het oude
Gen.49:10 en bijvoorbeeld Ex.19:5 en 6
Maar goed ik volg Christus en waarschijnlijk interpreteer ik het anders dan jij.
Wat weer een reactie was op mij:
Zij hadden een opdracht gekregen om de boodschap te verspreiden.
Kan je me dit alsjeblieft aantonen met een duidelijk bijbels citaat. Dit is als ik me niet vergis pertinent onjuist. Als dat zo zou zijn, zou het Jodendom een duideljike traditie moeten hebben met actieve zendingsdrang etc. De geschiedenis van de afgelopen 2000 jaar heeft geloof ik wel het tegendeel bewezen.
Ik begrijp heus wel dat het nu een beetje als een tang op een varken over komt. Maar ja, het topic is nogal snel gegaan sinds vrijdag.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Gabriel schreef:Je moet de kerk zien als een soort school.
Gezien het bovenstaande zou ik er een aanvulling op willen geven: Je moet de kerk zien als de school die de mensheid altijd naar de middeleeuwen of naar nog primitievere tijden wil terugsturen, en alle kennis leert die de (uitverkoren) mens had in de periode 2000vChr. tot en met de eerste eeuw. Het is een school die het vertikt ook maar één waarheid te aanvaarden die in latere tijden is uitgevonden, en ook maar één van de oude waarheden op te geven als waan.
Deze school is dus in alles altijd het tegenbeeld van wat de moderne wereld onder het woord 'school' verstaat.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Gabriel schreef:Ik heb duidelijk verteld in mijn openingsstatement dat er een verschil bestaat tussen de boodschap en wat de mensen er later van gemaakt hebben.
'Wat de mensen er later van gemaakt hebben' is volgens al die aanhangers van de bijbelse God in alle eeuwen altijd gebaseerd geweest op de schriftelijke openbaring van God.

Dus jij staat een God voor die niet in staat is op een duidelijke manier te communiceren met mensen, hoewel hij er 2000 jaar lang zijn best op deed om zich aan de mens te openbaren in woorden.

Alweer iemand die God slechts met pakweg één procent van de wereldbevolking (de juist-verstaanders) laat bezighouden. Het is wel erg zielig gesteld met deze God. Je vraagt je af waarom hij niet iets intelligenters heeft geschapen om al zijn tijd aan te verspillen.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Sararje schreef:Ik begrijp heus wel dat het nu een beetje als een tang op een varken over komt. Maar ja, het topic is nogal snel gegaan sinds vrijdag.
Ja, ja, de boze gaat tekeer als een briesende leeuw die weet dat hij maar weinig tijd meer heeft. Vooral vandaag is hij erg aktief. 0-{
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... a1430ccae4
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Je moet de kerk zien als de school die de mensheid altijd naar de middeleeuwen of naar nog primitievere tijden wil terugsturen,
nu je het zegt :D :D :D
Hieronder kan je lezen over een speciaal lokaal -" schooltje "

Antoon schreef
Een aantal kerken, de grote molochs zoals de christenheid islam, daar heb ik totaal geen affiniteit mee.
Ach zo : Antoon ,
kun jij dan mij eens zonder kontdraaien/ recht voor de raap uitleggen tot welke secte ( of schooltje )jij behoort ? ...
en
_____ indien het werkelijk je eigen persoonlijke interpretatie/ kezing van de "bijbelse "teksten betreft ... _____welke soort "bijbelstudies" zijn je inspiratie of ben jij zelfs een soort van "vader Antoon " de stichter van een nieuwe groep of slechts een aanhanger /epigoontje van een of andere heilige Pipo of voorganger ?
( Net zoiets als père Samuel of père Ubu , of zelfs lau de Palingboer of misschien wel de heilige Fies Hole ) ......

Ahahahaha , juist ;.....
lees bijvoorbeeld dit eens als "stichtend" voorbeeld ter verduidelijking ende ter vertier ....
het gaat over .ene moderne midelleeuwer ende godsvrezende ;
Zijne eerwaardigheid Le Père Samuel ; fundamentalistische goeroe, die zo ontsnapt lijkt uit de middeleeuwen .....

Afbeelding

Elke zondag zit de Sint-Antonius-van-Paduakerk, in een armere wijk van Charlerloi, afgeladen vol met gelovigen.
De eredienst duurt goed drie uur en is op bijzonder traditionele leest geschoeid, bovendien hoofdzakelijk in het Latijn.

Maar zo hebben ze het daar graag.
De man die de dienst voorgaat, is Père Samuel.
Al jaren geleden is hij uit de Rooms-katholieke Kerk gezet omdat hij zich niet aan de regels houdt.
De hedendaagse Kerk is niet de zijne.

Père Samuel zweert bij traditionele erediensten en dito denkwijzen.
Hij werd meermaals beschuldigd van sektevorming, ongewenste intimiteiten en aanzetten tot racisme.
Voor dat laatste wacht hem overigens een proces.
Maar dat laten zijn volgelingen niet aan hun hart komen.
Zij stromen in dichte drommen toe om te luisteren naar zijn donderpreken.
en het ijwonen van zijn fantastische magisch realistische theater- voorstellingen ( hij liet zich al verschillende keren "kruisigen"
in zijn kerk waarbij hij uitroept " alles is volbracht " ; poseert regelmatig( op palmzondag )gezeten op een ezel en wordt daarbij ge(ver)eerd
door de aanwezige gelovigen ... (net als jesus dus bij diens " intrede" in jeruzalem )

Afbeelding

Père samuel is bovendien gebedsgenezer , exorcist en toeverlaat der armen ....
Opvallend is het grote aantal vrouwen die door deze "maagdelijke" priester worden aangetrokken
( en reeds werden bepoteld op een "heilige" manier, tijdens de "biecht" ) ...
en het aantal volgelingen dat hebben en houden verkoopt om zijn projekten financieel te steunen ...
Als exorcist zegt hij ook voor wat zijn "klanten" aan journalisten moeten vertellen ,
doen ze dat niet dan zal zijn exorcisme niet werken ...

De activiteit van Père Samuel kan best omschreven worden als een globale actie die tegelijkertijd carritatief, sociaal, ideologische en politiek is.
Telkens gaat hij ervan uit dat mensen zich in een bepaalde situatie bevinden omwille van hun lotsbestemming.
Met andere woorden, hij is een vertegenwoordiger van het meest reactionaire katholieke integrisme.
Volgens hem moet de wereld geregeerd worden door de wet van God en niet door de wetten van de mensen.

Samuel verwijst graag naar de passage uit het evangelie die stelt dat
‘men aan Caesar moet geven wat hem toekomt en aan God moet geven wat hem toekomt’.
Hij voegt eraan toe,
«de politiek is niets waard als het geen religie is.»
Anders gezegd, de politiek komt niet toe aan Caesar (aan de mensen) maar aan God.
En hijzelf is natuurlijk de dienaar of de vertegenwoordiger van die God op aarde.

Père Samuel doet aan politiek, maar niet volgens het stramien van partijen.
Zijn politieke visie is niet compatibel met het concept van partijen, van een van de kerk gescheiden staat (nog veel minder trouwens met klassenstrijd,
vrouwenrechten ed). Eigenlijk is er weinig verschil tussen zijn integrisme en andere vormen van religieus integrisme.
Père Samuel staat voor een reactionair politiek project.
Hij moet op een intelligente wijze bestreden worden, dit wil zeggen zonder zijn volgelingen belachelijk te maken of woedend te krijgen én vanuit een
houding die de godsdienstvrijheid respecteert.

Afbeelding
Met zijn zwarte priestergewaad, dito bolhoed en lange, grijze baard is hij een excentrieke maar magisch-realistische verschijning.
Dit soort mode en voorliefde voor "speciale " theater kledij is een hot item bij alle " heilige" waakhonden van God ---> kijk maar eens op de video's gepost door Wahlers
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 65&start=0
Deze kerel zwaait trouwens met zijn zware crucifix alsof het een knots is van een of andere holbewoner .....

Hij is door zijn bisschop geschorst en houdt sindsdien eigen diensten, waarin hij al jaren uitvaart tegen de islam, die hij ziet als een groot gevaar voor
Europa.

In 2002 zei hij letterlijk in een televisie-interview:
,,Elk moslimkind dat in Europa is geboren, is een tijdbom voor de westerse jeugd. De laatsten zullen vervolgd worden als ze een minderheid zijn geworden.''

Het leverde hem een aanklacht op van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding, een overheidsorgaan dat strijdt tegen racistische
uitingen. Vorige week kwam de zaak voor de rechtbank van Charleroi.

http://www.gentenaar.be/Article/Detail. ... D=GL1Q2S08

Tijdens de kortdurende zitting, waarbij tientallen fans in de gang voor de rechtszaal stonden, nam de priester geen woord terug.
Sterker nog, hij herhaalde de 'tijdbomuitspraak' en voegde eraan toe dat hij zich vereerd zou voelen als hij vanwege zijn mening naar de gevangenis zou
moeten. Hij wees daarbij op de veroordeling die Jezus onderging voor zijn kruisdood.

De rechter besloot de aanklacht door te sturen naar de zogeheten correctionele rechtbank, wat in het Belgische strafrecht betekent dat de dader nog voor
verbetering of correctie in aanmerking komt.
Père Samuel loopt kans te worden veroordeeld tot een gevangenisstraf (maximaal 5 jaar), een geldboete of een werkstraf.

In de Belgische krant De Standaard toonde de priester zich strijdvaardig.
Hij blijft achter zijn omstreden uitspraak staan.
De moslims zijn volgens hem bezig aan een goedgeorganiseerde invasie van het Westen.
Op het moment dat de moslims in de meerderheid zijn, zullen zij de macht grijpen.
Er breekt volgens hem een burgeroorlog uit.

De Europeanen moeten zich niet in slaap laten wiegen door gematigde moslims, vindt hij.
Samuel deinst er niet voor terug zijn uitspraak een profetie te noemen.
Eerder noemde hij de islam al eens ,,het nazisme van morgen''.
De vervolging van christenen is al aan de gang, weet hij.
,,Als je het mij vraagt'', stelde hij in een andere krant,
,,is er sinds de aanslag op de Twin Towers in september 2001 een complot om alle christelijke minderheden in de Arabische wereld te elimineren.''

Père Samuels uitspraken staan niet op zichzelf.
Ze zijn rechtstreeks te herleiden tot zijn afkomst.
De priester werd 64 jaar geleden geboren in Turkije als Samuel Ozdemir.
Deze achternaam gebruikt hij niet meer, omdat die aan de familie werd opgelegd door de Turkse overheid.

Père Samuel behoort tot de Arameeërs, een overwegend christelijke bevolkingsgroep die al 4500 jaar woont in Zuidoost-Turkije, Syrië, Noord-Irak,
Jordanië en Libanon.
,,Thuis spraken we Aramees, de taal van Jezus'', verklaarde hij niet zonder trots.
Al jong werd hij priester binnen de Syrisch-Melkitische Kerk, behorend tot de groep van Oosters-katholieke kerken die verbonden zijn met
de Rooms-Katholieke Kerk.

Midden jaren zeventig vluchtte hij naar België, omdat de Aramese christenen naar zijn zeggen worden vervolgd.

Tegen deze achtergrond is zijn angst voor een oprukkende islam te verklaren.
Hij kan het weten, beklemtoont Samuel keer op keer, vanuit zijn verleden in Turkije.
,,Ik doe mijn uitspraken niet zomaar.
Ik heb onder de moslims gewoond.
Ik begrijp de islam van binnenuit.
Veertig jaar lang heb ik deze godsdienst bestudeerd.''

Maar in werkelijkheid is deze man nu bekend bij de burgerlijke stand onder de naam Charles Boniface
en is is het eigenlijk een schoelie ipv een schooltjes- stichter ...

***********************************************************************************************************
Zoals hier alweer uit blijkt is
"the root of all evil " gewoon Het Geloven
en
de "dagelijkse godsdienst" en bijgelovigheid zoals die aanslaat bij het gewone volk

in het bijzonder in zwang bij de" abrahamistische " godsdiensten en zulthoofden ....

Voor praktijken die te maken hebben met de maffia van het "wervend" preken en het proselitisme
zie ook ( vdeo ) --->
http://www.youtube.com/watch?v=fDp7pkEcJVQ

KISSING HANK'S ASS
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 06 jun 2006 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Wat een prachtverhaal hierboven!

Maar niet alle gelovigen zijn dom. Toen ik in Londen studeerde maakte ik kennis met een meisje dat was uitgenodigd voor een 'special evening' met de koreaanse messias Moon. Ik waarschuwde haar er ernstig voor maar niet te gaan. Een paar maanden later stuurde ze een brief waarin ze me bedankte voor het advies. Ze was inmiddels weer veilig in haar eigen land aangekomen en had zich bij de mormonen aangesloten, degelijke en betrouwbare mensen, zo schreef ze...
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Rereformed,

Ik zie even de link niet tussen 'moon' en de 'mormonen'.
Maar waarschijnlijk bedoelde je 'moon' en de 'moonies'.

MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Plaats reactie