O ja..!!!
Het is mij uit het hart gegrepen.
Moderator: Moderators
Ik vrees dat het afhangt van welke vragen je stelt welke antwoorden je krijgt. Zelfs op wat rationeel gezien dezelfde vraag is in andere woorden. zekfs de volgorde der vragen verandert soms antwoorden, (is in psychologische studies al vastgesteld)Ivar schreef: ↑30 apr 2021 17:21 Nog beter zou het zijn om niet zozeer naar partijvoorkeur te vragen (aangezien veel mensen een voetbalclub-mentaliteit hebben waardoor ze als supporters hun hele leven op dezelfde partij blijven stemmen) maar naar individuele standpunten.
En dat dan voor een IQ van 85-90, 90-95, 95-100, 100-105 etc.
Lijkt me erg interessant, vooral als ook leeftijd, geslacht en eventuele religie worden geregistreerd.
Mij niet.Ivar schreef: ↑30 apr 2021 17:21Of andersom: eerst IQ scores bepalen en dan de politieke voorkeur in kaart brengen.
Laat bijvoorbeeld 5000 mensen een test afnemen en hun politieke voorkeur vermelden.
Nog beter zou het zijn om niet zozeer naar partijvoorkeur te vragen (aangezien veel mensen een voetbalclub-mentaliteit hebben waardoor ze als supporters hun hele leven op dezelfde partij blijven stemmen) maar naar individuele standpunten.
En dat dan voor een IQ van 85-90, 90-95, 95-100, 100-105 etc.
Lijkt me erg interessant, vooral als ook leeftijd, geslacht en eventuele religie worden geregistreerd.