Verlagen leeftijd om te stemmen?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Zou de minimum leeftijd om te stemmen

18 jaar moeten blijven
6
46%
moeten worden verhoogd
6
46%
moeten worden verlaagd
1
8%

Totaal aantal stemmen: 13

Gerard R.
Superposter

Re: Verlagen leeftijd om te stemmen?

Bericht door Gerard R. »

Ivar schreef: 30 apr 2021 17:21
dikkemick schreef: 02 apr 2021 13:59 (..)

Nog beter zou het zijn om niet zozeer naar partijvoorkeur te vragen (aangezien veel mensen een voetbalclub-mentaliteit hebben waardoor ze als supporters hun hele leven op dezelfde partij blijven stemmen) maar naar individuele standpunten.

(..)
O ja..!!! :wink:
Het is mij uit het hart gegrepen.
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... en tracht niet te wanhopen **
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ivar schreef: 30 apr 2021 17:21 Nog beter zou het zijn om niet zozeer naar partijvoorkeur te vragen (aangezien veel mensen een voetbalclub-mentaliteit hebben waardoor ze als supporters hun hele leven op dezelfde partij blijven stemmen) maar naar individuele standpunten.

En dat dan voor een IQ van 85-90, 90-95, 95-100, 100-105 etc.

Lijkt me erg interessant, vooral als ook leeftijd, geslacht en eventuele religie worden geregistreerd.
Ik vrees dat het afhangt van welke vragen je stelt welke antwoorden je krijgt. Zelfs op wat rationeel gezien dezelfde vraag is in andere woorden. zekfs de volgorde der vragen verandert soms antwoorden, (is in psychologische studies al vastgesteld)
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Ivar schreef: 30 apr 2021 17:21
dikkemick schreef: 02 apr 2021 13:59 De aanhang van partijen en hun IQ.
Of andersom: eerst IQ scores bepalen en dan de politieke voorkeur in kaart brengen.

Laat bijvoorbeeld 5000 mensen een test afnemen en hun politieke voorkeur vermelden.

Nog beter zou het zijn om niet zozeer naar partijvoorkeur te vragen (aangezien veel mensen een voetbalclub-mentaliteit hebben waardoor ze als supporters hun hele leven op dezelfde partij blijven stemmen) maar naar individuele standpunten.

En dat dan voor een IQ van 85-90, 90-95, 95-100, 100-105 etc.

Lijkt me erg interessant, vooral als ook leeftijd, geslacht en eventuele religie worden geregistreerd.
Mij niet.
Het IQ is een niet wetenschappelijk begrip.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Plaats reactie