Een laatste reactie dan,
wahlers schreef:Ik denk dat je hele aanname al incorrect begint. Heb je nl. al gecontroleerd hoe vaak het woordje alwetend of alziend in de Bijbel voorkomt?
Ik ga er maar even vanuit dat dit dus niet in de Bijbel staat!
Correct, SVV geen een keer (wordt het vertaald met God der wetenschappen, toepasselijk niet), NBG volgende:
1 Samuël 2:3 Spreekt toch niet steeds zo hoogmoedig, geen verwaten taal kome uit uw mond. De HERE immers is een alwetend God en door Hem worden de daden getoetst
Wat heb ik aan z'on "God"?
Wat heeft Hij aan jou?
Een God die mij niet ziet of hoort.
Hij hoort je...maar dan moet je wel tot Hem naderen..
En als hij slechts een willekeurige enkeling waarschuuwt dan is het nog steeds een klootzak.

Hij waarschuwt iedereen, die wil luisteren en Hem accepteert als God....maar ja, als je niet wilt, dan moet je het echt zelf uit zoeken, lastig
Nee! Je hebt het verkeerd begrepen!
Een aanname mag van alles zijn! En een aanname mag ook gerust fout of goed zijn!
Hiermee gaat niemand in de scheef.

Het toppunt der wetenschap, van te voren al weten dat de aanname fout is, maar toch onderzoek doen.........
Aan jou de taak om aan te tonen dat mijn afleiding incorrect is!
Oke, God stuurt een helicopter langs, probleem opgelost..aanname verworpen..Beetje simpel denk je niet?
Wederom incorrect!
Zowel Christenen als Moslims kennen Hel en Hemel.
Zowel Christenen als Moslims hebben regels die je of in de Hel of in de Hemel doen belanden.
Zowel in het Christelijke als wel als in het Islamitische geloof is het God die beslist op basis van iemands levenswijze wie er in de Hel of Hemel beland.
Om te beslissen voor ieder individu of deze in de Hel of Hemel beland moet God de persoonlijke details kennen. Bijvoorbeeld of ik een minderjarig kind verkracht, gemarteld en tenslotte vermoord heb. In dit geval zal er, neem ik aan, geen plaatsje voor mij in de Hemel gereserveerd zijn.
Om dit te zien en te weten moet God in ieder geval alziend zijn!
1Joh 4:3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld. Zelfde God? No way!!!
Los van de details (de verkrachtende, moordende pedofiel), hebben de Islam zowel als het Christelijk geloof wel degelijk dezelfde ideeen over Hemel, Hel en het Godsbeeld.
Een detail zou bijvoorbeeld zijn dat je in het Islamitische geloof ook in de Hel kan belanden als je niet vijf keer per dag bid.
Maar dit is geen essentieel verschil!
Helaas, dus wel!!
Efeziërs 2:9 Niet uit de werken, opdat
niemand roeme. (Even voor de duidelijkheid die werken zijn bijv. het 5 keer bidden per dag).
Jou opmerking van persoonlijke voorkeur is totaal irrelevant!
Nee dat is hij niet, vooral niet als het om redenaties gaat zoals het wel of niet van bestaan van God. Zie vers hierboven (Joh.)
De guldensnede is de wiskundige afleiding en beschrijving van een natuurlijk patroon gedefinieerd als 'phi' of 'Phi', waarbij 'Phi = 1/ phi'. Bij deze is dus inderdaad de gulden snede verklaard...en inderdaad...deze past in mijn straatje omdat ik inderdaad een wiskundige achtergrond heb!
[/color]
Ik maak toch liever een onderscheid tussen beredeneerd en verklaard...
MvG, Wim.
Gegroet,