Ik had het niet persoonlijk opgevat hoor, maar ik blijf er wel bij dat meningsverschillen of overtuigingen altijd ter discussie moeten kunnen staan.Ingi schreef: ↑17 mar 2018 16:20 Ik bedoelde jou ook niet persoonlijk, daarom zei ik dat het algemeen is bedoeld. In de lijn van het topic merk ik het op, dat we het vaak hebben hoe mensen in bv. godsdiensten of andere gemeenschappen gemanipuleerd worden. Maar het gebeurt net zo goed in onze eigen kringen, we vinden dat onze kinderen zus en zo moeten doen, hun leven leiden op een manier die ons aanstaat, onze partners moeten het liefst naar onze waarden en normen handelen enz. Daar geloven veel mensen in..ik geloof niet in godsdienst maar wel in de eigen overtuigingen. Als er meningsverschillen zijn betekent dat wat mij betreft niet in elk geval dat ik er iets mee te maken heb ook al druist het tegen mijn overtuigingen of denken in. Dit doe ik wel in het geval als ik me serieus zorgen maak maar dan wel met het nodige respect.
Natuurlijk voed ik mijn kinderen anders op dan jij en als wij beiden later tevreden zijn hoe ze terecht zijn gekomen, dan is dat prima!
Als de ene familie dit doet middels vrije normen en waarden en de andere familie met de christelijke normen en waarden (whatever that may be...) en deze kinderen komen goed terecht, dan is dat alleen maar prijzenswaardig.
Maar als iemand mij verteld: "Je moet 2X 's zondags naar de kerk om later goed terecht te komen" dan vind ik dat reden tot een gesprek. En juist op dit forum kun je zien, gezien de diversiteit aan onderwerpen, dat mensen het veelal niet met elkaar eens zijn en dat daar dus over gepraat wordt.
Lijkt mij niets mis mee? M.a.w. Ik geloof niet in godsdienst, wel in het gesprek.