UFO

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: UFO

Bericht door Maria »

Verhelderend verhaal. :shock:

Maar toch....
Wat te zien via EEG, het overgevoelig, maar ook bovenmatig reageren op de lichtprikkels die worden toegediend, kan wijzen op een aanleg voor epilepsie, wat nog niet wil zeggen, dat je het zo kunt diagnostiseren, niet eens als één van de vele vormen van.
In het verleden (en ook nu nog) waren artsen niet zo openhartig en praten ze niet zo gauw over vermoedens en mogelijkheden, als die te snel verkeerd begrepen zouden kunnen worden door ouders van patientjes en mensen in het algemeen.

Bij kinderen zie je heel vaak dit soort diverse instabiliteiten, vooral bij teveel stress veroorzakende toestanden, die zij vergroeien, maar die tijdens de puberteit weer op kunnen flakkeren. Daarna blijvend zijn of ook weer verdwijnen na een gezonde stabilisatie.
En wat te denken van ADHD kinderen?
Steeds vaker voorkomende termen zijn Hooggevoeligheid kinderen en Lichtkinderen.

De aanleg voor epilepsie is bij mij gediagnostiseerd bij het allereerst EEG wat ik heb gehad nav. mijn migraines.
Vaak samengaand werd gezegd met aanleg voor migraine.
Nu een paar jaar geleden, -tig jaar later, vanwege primair een andere reden een MRI scan gehad, is dit nu opnieuw via dit onderzoek waargenomen.

Ik herken het "staren", het vaak "er niet bij zijn" en heb dat later altijd gezien als een natuurlijk proces bij kinderen om overmatig aanbod van gegevens te kunnen verwerken.
Natuurlijk heeft elk kind zijn aard al en karakter wordt gevormd.
Jij klinkt als een ontzettend energiek en je moeten uiten.
Ik leek introvert als kind, bij tijden extrovert wat weer werd ingedamd, door reacties zowel thuis als op school.
Bij mij zijn ook nooit de zg. "absences" gediagnostiseerd, waar ik dan ook niet direct aan denk.
Mijn gedachte is altijd geweest: Normaal dat mensen soms en zeker kinderen, perioden hebben dat ze veel "staren"

Oorzaken van vormen van epilepsie en ook van migraines liggen dan ook vaak bij te sterke en niet te verwerken zintuig en andere externe prikkelingen.
Het blijkt dat die dan in het brein verkeerd gekoppeld worden en op een bepaalde manier tot het bewustzijn komen.
Al vanaf de begintijd van de computergames staat op de verpakking vermeld, dat de mate van de beelden kunnen leiden tot epilepsie en dat vooral bij kinderen.

Zo kunnen de reacties op een zeer versterkte manier, maar ook op een foute manier gekoppeld, tot bewustzijn komen.
Het meest bekend zijn bij migraine patiënten de beeld vervalsingen.
Ook het zeer scherp zien en ervaren van bepaalde kleuren, waardoor bijvoorbeeld een heel sterk aansprekende manier van ervaren van iets, wat je ziet, kan voor komen. Zoals wat mensen beschrijven bij een BDE.
Het zien van een landschap, zoals je nooit hebt ervaren of heb gezien, het ook niet uit kan leggen.
Dit "helderzien" heeft dus niets te maken met het zien van iets wat er niet is, maar wel met een verscherpt waarnemen.

Beelden kunnen op allerlei manieren tot bewustzijn komen, van vage kleuren spectra tot een haarscherp beeld van iets wat al dan niet bekend is.
Het heeft in deze dan ook geen enkele zin om in details te treden en te zoeken naar de betekenis van exact hetgeen men heeft gezien.
Alleen de mate van herkenbaarheid kan iets zeggen over het koppelen van andere herinneringen, waarnemingen of alleen maar het koppelen van beelden.

Ik heb dat nooit gehad, wel ben ik zeer bekend met geurvervalsingen en ook helder ruiken.
(Details op aanvraag) :wink:
Dit zijn bij mij meestal voorboden voor een grote of kleine aanval.
Maar minstens een periode die langer kan duren tot dagen, waar verder weinig hoeft te gebeuren of het is raak.

Dit zijn beiden ook verschijnselen bij mensen met aanleg voor epilepsie.
Wordt de stressfactor en de hersenreactie te sterk, dan wordt een normaal functioneren tijdelijk gestoord en verstoord.
Waarbij aangemerkt dat Stress alles is wat binnenkomt via de geëigende zintuig- en andere lichaamseigen kanalen
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Petra schreef:Opgewekt door een geluid wat we echt hoorden.
Wel raar dat oma gewoon weer in slaap viel toen ik aan de wandel ging
Zoals ik al bij Peter schreef; we lagen te kletsen! (Ook dat deden we vaker en konden we nachtenlang volhouden want ze kon zeer smakelijk vertellen over haar jeugd en het verzet enzo.)
En toen hoorden we dat geluid en hebben we uitgebreid overlegd en allerlei dingen bedacht en besproken wat het allemaal niet kon zijn. We hebben het na proberen te doen. Lagen we te loeien en te gieren van de lach.
...........
Later zei ze, 'ga jij nou 's kijken, want volgens mij komt het vanuit de lucht'.
Heb je nog meegekregen wat ik hiermee bedoelde?
Maria schreef: Ik weet niet wat mijn moeder dacht.

Maar feit is, dat ik pas kalmeerde toen mijn moeder met mij meeging in mijn waarnemingen en daar ook op reageerde en mij antwoordde.
Mijn moeder ging mee in mijn verhaal.
Kan het niet zijn dat jouw oma hetzelfde deed?
Ik kom hier nu opnieuw op door wat je nu schrijft.
Samen dollen en meegaan in de fantasie, als je het niet uit het hoofd kunt praten van degene, die het vertelt.

En dan zeggen, dat jij (nog een keer) moest gaan kijken.
Waarom zou ze dat gezegd hebben?
En waarom ging ze dan niet zelf (mee), om het ook te zien, als ze je verhaal werkelijk geloofde?
En.... ben je opnieuw gaan kijken en was het er toen nog steeds?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Aliens ze bestaan echt hoor.

Afbeelding
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Ik vind Petra's ervaring toch wel heel interessant: een duidelijke beschrijving & getuigen. Dat verklaar je niet zomaar weg. Tot nog toe zijn m.i. de alternatieven minder geloofwaardig dan de simpele aanname dat een andere intelligente beschaving erbij is betrokken. Dat lijkt me zeker een mogelijkheid -- niet voor niets waarschuwt Stephen Hawking voor de mogelijkheid van een vijandig buitenaards bezoek.
Zionist
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

ChaimNimsky schreef:Dat lijkt me zeker een mogelijkheid -- niet voor niets waarschuwt Stephen Hawking voor de mogelijkheid van een vijandig buitenaards bezoek.
Ik ben nog lang niet overtuigd, de afstanden in de ruimte zijn immens zelfs met onwaarschijnlijke snelheden. En er is nog nooit tastbaar bewijs geleverd.
Tot nu toe vind ik het net zo onwaarschijnlijk als dat er goden zouden bestaan. In het geval van Petra bijvoorbeeld, een hoop raar geluid en een glinsterend gevaarte in de lucht en blijkbaar sliep de rest van de goegemeente er door heen?

In wezen lijkt het nogal op religie, we moeten vooral 'geloven'.

Disclaimer: Ik beweer niet dat Petra hier de boel bedriegt, die herinnering zal voor haar echt zijn. Maar ik ben er van overtuigt dat als er een aantal van ons bij geweest waren en waarschijnlijk een natuurlijke verklaring voor geweest was, nu blijft het gissen.
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Maria schreef:Verhelderend verhaal. :shock:

Ik herken het "staren", het vaak "er niet bij zijn" en heb dat later altijd gezien als een natuurlijk proces bij kinderen om overmatig aanbod van gegevens te kunnen verwerken.
Natuurlijk heeft elk kind zijn aard al en karakter wordt gevormd.
Jij klinkt als een ontzettend energiek en je moeten uiten.
Ik leek introvert als kind, bij tijden extrovert wat weer werd ingedamd, door reacties zowel thuis als op school.
Bij mij zijn ook nooit de zg. "absences" gediagnostiseerd, waar ik dan ook niet direct aan denk.
Mijn gedachte is altijd geweest: Normaal dat mensen soms en zeker kinderen, perioden hebben dat ze veel "staren"
Ik las dat je het op een normale EEG ook niet altijd ziet.
Je moet er gericht naar zoeken en zelfs dan, kan het er tussen aanvallen door normaal uitzien.

Ik kwam erachter dat als je heel actief bent, en sport, rent, huppelt, of danst.. dat je dan heel erg in je fysieke lijf zit. En dan ben je minder afwezig. Het neervallen is ook nooit gebeurd tijden het sporten of rennen. Misschien word je dan wel vanzelf energieker :lol:
En extravert... ja. Maar als je UFO's ziet, dansende sterretjes, en rare vormen enzo dan leef je in een andere wereld. Ik vind het helemaal geen leuke wereld, eerder eng. Dat zien van een landschap; zo raar, Dat je 'smorgens wakker werd en de wereld leek heel anders. Net of je je in een parallelle wereld bevindt. En visioenen, getver. Dus toen ik schreef 'ik wil er vanaf' was dat omdat ik ook echt spuugzat ben van die gekke herinneringen. Weg uit de zweefwereld en stevig in de ratio wereld. Ik heb ook helemaal geen zin in mensen die 'ik geloof je' zeggen. Daarom gooi ik ook al die gekke dingen naar binnen, omdat je op een gegeven moment niet eens meer weet wat wel of niet normaal is.
Het is al een hele prestatie dat ik niet in een inrichting terecht ben gekomen. :wink:
Denk nu aan A Beautiful Mind, misschien zit ik wel in m'n eentje in Vietnam en heb ik mijn man erbij verzonnen, of in 'n kamertje in Paviljoen 3 :lol: :lol: :lol:

Ik denk nu dat ik jaren eerder wat extraverter had moeten worden. Het werkt. :D
Helderzien, helderhoren, helderruiken.. ik vind het rare termen, zo helder vind ik het niet. Zou eerder wazigzien moeten heten volgens mij. :lol:
Dat het net is of de hele wereld in slow motion gaat, of juist weer in fast forward. En er tegelijkertijd een hele harde wind om je heen waait. (ook zo lastig uit te leggen).

Ik heb ook iets met gek horen, durf 't amper te vertellen. :roll: Alsof geluid plotseling 100x versterkt binnenkomt, ook weer met die harde wind. Mijn dochter ruikt ook raar en ze heeft iets met smaak. Zomaar vreemde dingen proeven.
Vertel 's over je geurvervalsing en helder ruiken :?:

Ik herken heel sterk absences, dat werd wegdromen genoemd. En ook de verwarring die je daarna nog wel een half uur kunt hebben.
En niet kunnen praten, zomaar. Alsof zelfs de kennis dat je dat zou kunnen afwezig is.

Atonische aanvallen noemden we flauwvallen. Maar flauwvallen voelt anders.
Bij een atonische aanval merk je niks vooraf, aan duizeligheid of niet lekker worden. Het is gewoon plop en je ligt.
Ik lees dat kinderen die dat hebben met een valhelm lopen. Ik was altijd gevallen. Ergens op of ergens in, of ergens tegenaan.

En die absence status die werd apathisch genoemd. Maar ook apathisch is anders. Absence status is verdwaasd en afwezig en kan inderdaad dagenlang duren.

In ieder geval vallen er honderden puzzelstukjes op z'n plaats.
Best wel zielig voor m'n ouders, dat gedoe met de kinderbescherming, terwijl ze zo hun best deden.
En met 15 of 16 was het opeens weg al dat neervallen en afwezig zijn.
Alleen de disco met die discoballen.. oh la la. :lol:

Maar hoe ik daar nou m'n UFO aan moet koppelen?
Ik zit te denken, dat het best kan dat we een geluid hoorden. En daar inderdaad over zijn gaan dollen.
Maar toen?
Toen ben ik uit bed gesprongen en de kamer ingelopen.
Misschien zag ik een licht flitsen ofzo en heeft dat een illusie opgewekt. Dat kan heel echt lijken las ik.
Dan is het ook logischer dat je niet roept. En dat iedereen gewoon doorslaapt, want dat vond ik ook raar.

P.S.
Jij noemt het gewoon staren, maar volgens mij is dat anders. Dat gewone staren ken ik ook en dat voelt heel anders. Je weet dat je aan het staren en nadenken bent. Dat is een denkend staren.
Bij een absence ben je opeens weg en weer terug. Dat merk je niet zo op, maar wel dat je tegen een muur aanloopt bijv. of gewoon de weg op. En daarna dan een beetje verward. Anders dan het gewone nadenken.

Ik plak de typeringen er nog ff onder, ter referentie.

Absences
Het woord absence betekent 'afwezigheid'. Absences (type II.A) zijn hele lichte, korte aanvallen met meestal alleen een bewustzijnsstoornis. De bewusteloosheid begint en eindigt plotseling en duurt vaak slechts enkele seconden tot hooguit een minuut. Absences komen het meest voor in de kinderleeftijd. Tijdens de aanval staart iemand voor zich uit en reageert niet. Soms knippert hij met zijn ogen of zijn er lichte spierschokjes. Hij kan vallen door te struikelen, maar vaak loopt of fietst hij gewoon door tijdens deze afwezigheid. Hierdoor kunnen gemakkelijk gevaarlijke situaties ontstaan.
Verder is er nauwelijks iets aan de persoon te merken. Er is geen verandering van gelaatskleur en er treedt geen speekselvloed op. Soms duurt de afwezigheid zo kort dat deze nauwelijks waarneembaar is. Alleen concentratiestoornissen zijn op te merken.

Absence status
Een absence status treedt zeer zelden op. Het is een erg snel op elkaar volgende reeks van absences. Daardoor ontstaat een schemertoestand die uren of soms wel dagen kan duren. Het bewustzijn is dan verlaagd en de persoon reageert niet adequaat op de omgeving. Hij verkeert in een versufte toestand. Door stimulatie verbetert het bewustzijn.
Deze absence status moet niet worden verward met schemertoestanden die een psychiatrische oorzaak hebben. Daarbij kan het voorkomen dat iemand in een schemertoestand allerlei ingewikkelde handelingen verricht - bijvoorbeeld een lange reis maakt, zonder dat iemand iets aan hem merkt - en pas dagen later bij zijn positieven komt zonder te weten wat hij heeft gedaan.

Atonische aanvallen
Atonische aanvallen (type II.F) gaan niet gepaard met een verstijving, maar juist met een verslapping van de spieren. Ze komen meestal op de kinderleeftijd voor. De aanvallen beginnen zonder waarschuwing vooraf. Juist door de verslapping van de spieren kan iemand een harde, ongeremde val maken. Om verwondingen te voorkomen, dragen mensen met dergelijke aanvallen vaak een valhelm. De bewusteloosheid duurt meestal slechts enkele seconden. Na het vallen staat de persoon gelijk weer op.
Laatst gewijzigd door Petra op 30 jul 2017 03:21, 11 keer totaal gewijzigd.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Fish schreef: Disclaimer: Ik beweer niet dat Petra hier de boel bedriegt, die herinnering zal voor haar echt zijn. Maar ik ben er van overtuigt dat als er een aantal van ons bij geweest waren en waarschijnlijk een natuurlijke verklaring voor geweest was, nu blijft het gissen.
Dat ben ik helemaal met je eens. Niet roepen en iedereen slaapt gewoon door klopt van geen kant.
Het is ook om die reden dat ik al die gekke dingen naar binnen gooi. Om normale verklaringen te vinden.

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
ChaimNimsky
Superposter

Fish schreef:
ChaimNimsky schreef:Dat lijkt me zeker een mogelijkheid -- niet voor niets waarschuwt Stephen Hawking voor de mogelijkheid van een vijandig buitenaards bezoek.
Ik ben nog lang niet overtuigd, de afstanden in de ruimte zijn immens zelfs met onwaarschijnlijke snelheden.
Vanuit het perspectief van onze jonge wetenschap is het een onwaarschijnlijk fenomeen. Maar voor beschavingen die miljoenen jaren verder zijn ontwikkeld zijn ruimte & tijd wellicht geen obstakel meer. Dat er waarschijnlijk legio andere beschavingen bestaan in dit heelal, is een gegeven dat onderhand wel wordt geaccepteerd. Er hoeft er maar 1 zover te zijn dat ze hier toe in staat zijn. Ik vind een oordeel over waarschijnlijkheid moeilijk te vellen vanwege het feit dat onze wetenschap nog zo jong is. Maar het gegeven dat er maarliefst 3 getuigen zijn (waarvan 2 dronken, dat wel), maakt het moeilijk weg te redeneren. De alternatieven komen me vooralsnog onaannemelijker toe dan de simpele aanname dat het een niet-menselijke beschaving betreft. Ik zou evenmin hebben geschreeuwd in zo'n geval. Ik zou gewoon heel verbaasd hebben gekeken, en aan het eind denken 'huh'? Misschien niet helemaal wat Einstein zou hebben gedaan, maar goed, het ontbreken van het roepen vind ik absoluut niet abnormaal.
En er is nog nooit tastbaar bewijs geleverd.
Ik vind haar ervaring met de getuigen vrij interessant. Zou iedereen met dit soort ervaringen werkelijk onzin uitkramen? Weet niet hoe ik dit soort ervaringen moet duiden -- heb te weinig referentiekaders vanwege het gebrek aan kennis. Om een aannemelijk alternatief te vinden voor de simpele aanname dat het een niet-menselijke beschaving betreft, zijn blijkbaar per geval al heel wat redelijk vergaande verklaringen nodig -- en dit wordt bij het toenemend aantal ervaringen dat er reeds bestaat alleen maar onwaarschijnlijker.
Tot nu toe vind ik het net zo onwaarschijnlijk als dat er goden zouden bestaan. In het geval van Petra bijvoorbeeld, een hoop raar geluid en een glinsterend gevaarte in de lucht en blijkbaar sliep de rest van de goegemeente er door heen? In wezen lijkt het nogal op religie, we moeten vooral 'geloven'.
Het bestaan van goden wordt met de ontwikkeling van de wetenschap alleen maar kleiner, het bestaan van buitenaardse beschavingen is met de toename van de wetenschap alleen maar zekerder geworden. Misschien zijn we zo terughoudend vanwege het gebrek aan kennis & de gedachte dat ook wij maar een simpele diersoort zijn.
Disclaimer: Ik beweer niet dat Petra hier de boel bedriegt, die herinnering zal voor haar echt zijn. Maar ik ben er van overtuigt dat als er een aantal van ons bij geweest waren en waarschijnlijk een natuurlijke verklaring voor geweest was, nu blijft het gissen.
Wellicht.
Zionist
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

ChaimNimsky schreef:Vanuit het perspectief van onze jonge wetenschap is het een onwaarschijnlijk fenomeen. Maar voor beschavingen die miljoenen jaren verder zijn ontwikkeld zijn ruimte & tijd wellicht geen obstakel meer. Dat er waarschijnlijk legio andere beschavingen bestaan in dit heelal, is een gegeven dat onderhand wel wordt geaccepteerd.
Hmm Nasa zit anders ook niet stil.

Warp Drive Progress and Interstellar Travel

En ietwat offtopic misschien: Ook vind ik het onwaarschijnlijk en (militair gezien volkomen) ongeloofwaardig dat Nasa momenteel geheel afhankelijk is van de russen om de ruimte in te kunnen.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Evenals bij (vermeende) openbaringen, (vermeende tussen aanhalingstekens, want de gelovige gelooft erin) kun je
A: Aannemen dat het een openbaring Gods is (Welke god, vraag ik me dan af)
Of B: je zoekt naar alternatieve verklaringen voor het 'schuimbekkend ter aarde vallen'
Epilepsie was een dergelijke, meer voor de hand liggende verklaring in geval van Paulus.

Hoor je stemmen kan het zijn:
A: Dat er buitenaardsen je brein proberen te 'proben'
B: De radio bij de buren staat te hard.
C: Je een hersenafwijking hebt en je je moet laten onderzoeken.

En ja, de kans dat er elders in het universum leven voorkomt, is alles behalve ondenkbaar, gezien de grootte van het heelal. Dat dit leven exact in onze zeer kleine tijdsmarge bestaat (haal met je vijl over de kam van de haan op de Utrechtse dom en het menselijk leven is weg!) is dan weer heel klein. Dat ze tevens de natuurwetten aan hun buitenaardse laars kunnen lappen (lichtsnelheid) is ook astronomisch klein. 1+1=2 (maar dat geldt misschien niet voor onze vrindjes)
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Petra
Banned

Bericht door Petra »

ChaimNimsky schreef: Ik vind haar ervaring met de getuigen vrij interessant. Zou iedereen met dit soort ervaringen werkelijk onzin uitkramen? Weet niet hoe ik dit soort ervaringen moet duiden -- heb te weinig referentiekaders vanwege het gebrek aan kennis. Om een aannemelijk alternatief te vinden voor de simpele aanname dat het een niet-menselijke beschaving betreft, zijn blijkbaar per geval al heel wat redelijk vergaande verklaringen nodig -- en dit wordt bij het toenemend aantal ervaringen dat er reeds bestaat alleen maar onwaarschijnlijker.
Ik probeer er vanaf te komen!
Een illusie is dan toch een mogelijkheid.

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@Petra
Mag ik 2 topics combineren?
Je wilt er vanaf komen? Kun je systeem 2 (Kahneman) niet aansturen dit te bewerkstellingen?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Petra schreef:Ik probeer er vanaf te komen!
Snap ik. En hoe harder je ertegen vecht, des te meer je je erin vastbijt. Het is jouw ervaring & het is daarom aan jou ermee om te gaan. Acceptatie dat je het daadwerkelijk nou eenmaal niet weet zou m.i. een realistischer perspectief zijn. Je zit nu gewoon achter je pc & je hebt de vrijheid met dit moment om te gaan.
Een illusie is dan toch een mogelijkheid.
Zo je wilt. Maar ik vind vooralsnog de simpele aanname dat jij & je getuigen gewoon gezien hebben wat jullie gezien hebben, niet onaannemelijk.
Zionist
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

dikkemick schreef:En ja, de kans dat er elders in het universum leven voorkomt, is alles behalve ondenkbaar, gezien de grootte van het heelal.
Leven ja, maar de kans dat er leven zoals op aarde bestaat is volgens de bioloog (Nico van Straalen) bijzonder klein het is hier ook maar een keer gelukt.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Fish schreef:
dikkemick schreef:En ja, de kans dat er elders in het universum leven voorkomt, is alles behalve ondenkbaar, gezien de grootte van het heelal.
Leven ja, maar de kans dat er leven zoals op aarde bestaat is volgens de bioloog (Nico van Straalen) bijzonder klein het is hier ook maar een keer gelukt.
Dat is niet helemaal zeker. Zeker, al het leven dat we nu kennen lijkt zodanig verwant dat een gemeenschappelijke "voorouder" waarschijnlijk is. Maar het is niet onmogelijk dat er zich separaat daarvan toch nog andere leven heeft gevormd, dat echter verhoudingsgewijs snel het loodje heeft gelegd, maar dat wellicht nu nog steeds zou bestaan als onze voorouders er geen einde aan zouden hebben gemaakt.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie