De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Gerard R. »

Men dient op te passen op dit soort mannen als ze vlekken op hoofd en vooral bij de slapen krijgen. Misschien zit het ook wel IN het hoofd.

Flauw, ik geef het toe.
Maar vooral Bannon is heel 'serieus', wellicht 'serieuzer' dan het genie zelf.
Het zou 'de échte nachtmerrie' kunnen zijn.
** Heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

lanier schreef:Voor wie moeten we 'banger' zijn, Trump of Bannon?
Ik houd het op diegene die de kunst verstaat het meest te manipuleren en de intelligentie heeft en de kunst verstaat zijn wil op de ander te leggen en zo ook alles daarop te projecteren wat ervoor nodig is zelf daarbuiten te blijven voor een ev. verantwoordelijkheid.
Dus anderen voor hun karretje te spannen.

Niet moeilijk te raden
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

http://nos.nl/artikel/2155996-abortus-e ... -dood.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Weer een winstpunt voor de Republikeinen. Met de benoeming van de conservatieve Gorsuch hebben de Republikeinen weer een meerderheid in het Hooggerechtshof. De Senaat moet de benoeming goedkeuren, en aangezien de meerderheid in de Senaat Republikeinen zijn, kunnen ze deze benoeming er doorheen drukken. De Democraten kunnen nog bezwaar aantekenen, maar ik ga er niet vanuit dat dit de benoeming zal tegenhouden.
Zeer vreemd dat politiek en strafrecht in Amerika zo verweven zijn. Dat een rechter zich nadrukkelijk kan uiten als een Democraat of Republikein. Het gaat om de beslissende stem voor het aannnemen van wetten.

De Democraten moeten zich nu ernstig zorgen gaan maken om hun positie in Amerika.
Geen meerderheid in de Senaat, geen meerderheid in het Huis van Afgevaardigden en nu ook geen meerderheid in het Hooggerechtshof (waar de rechters notabene voor het leven worden gekozen – Gorush is 49 jaar dus kan nog decennia lang mee!).

Zelf denk ik niet dat Trump gevaarlijker is dan Bannon. Trump is de uitvoerende macht, terwijl Bannon het brein is achter de plannen. Zonder radicale spraakmakende plannen kon Trump geen vuist maken tegen de elite en was hij nooit gekozen. Nu hij president is zal Bannon nog meer macht krijgen en zal Trump nog meer naar hem gaan luisteren. Geen goede ontwikkeling.

De kans bestaat dat op termijn (bijv. 2-3 jaar) Trump het toch te bont maakt en zal worden afgezet. Ik denk dat de meeste Republikeinen daar niet te rouwig om zullen zijn. Wat voor hun telt is dat de Republikeinen aan de macht zijn en ook aan de macht blijven. Het ene poppetje wordt dan door de andere vervangen. Er zal echt geen Democraat aan de macht komen als Trump wordt afgezet.
Ook al zouden er nieuwe verkiezingen komen, dan krijgen de Democraten te maken met een meerderheid in Senaat, HvA en Hooggerechtshof. Dus wederom het blokkeren van wetten zoals ook bij Obama het geval was. Ik zie helaas geen positieve ontwikkelingen in Amerika pakweg de komende 10 jaar.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Gerard R. schreef:Het wordt nog 'mooier'. HIj vormt een groepje van extreem-rechtsen rond zich, die alles gaat beslissen. In the lead Steve Bannon..... De rechter en volksprotest zal ze worst zijn, hoe groot ook...
Zo is het pogen in ieder geval.
Dit is inmiddels bevestigd:
https://www.youtube.com/watch?v=z-_GSPBTH-M" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=K16hhscfte0" onclick="window.open(this.href);return false;
Nota bene de minister van defensie, de minister van buitenlandse zaken en de minister van binnenlandse veiligheid waren niet betrokken bij het maken van de nieuwe immigratie regels!
Born OK the first time
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Aanval op ‘D-mark’ nieuwe stap in Trumps offensief
Duitsland gebruikt een „grof ondergewaardeerde” munt om de Verenigde Staten en zijn Europese partners uit te buiten, zei Peter Navarro dinsdag tegen de Britse krant Financial Times. Daarmee ontketent het Witte Huis, waar Navarro de voorzitter is van de nieuwe National Trade Council (Nationale Handelsraad) onder president Trump, een nieuwe ronde in de handelsoorlog waar meteen na Trumps inauguratie mee is begonnen.

Volgens Navarro is de euro een „impliciete Duitse mark”, waarvan de lage koers Duitsland een kunstmatig voordeel geeft. Zo drijft de regering-Trump nu niet alleen een nieuwe wig tussen de VS en de EU, maar ook binnen de eurozone zelf.
En daarmee indirect op alle EU landen binnen de Euro.
Laat ik nou steeds gedacht hebben dat men het hoog houden van die magische Amerikaanse Dollar de schuld gaf van de lage koers van de Euro?

"Verenigde Staten en zijn Europese partners",
geen Euro landen mag ik dan aannemen?
Wie zijn dat dan?

Of ben ik het nu die hier helemaal niets van begrijpt?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Rereformed schreef:
Gerard R. schreef:Het wordt nog 'mooier'. HIj vormt een groepje van extreem-rechtsen rond zich, die alles gaat beslissen. In the lead Steve Bannon..... De rechter en volksprotest zal ze worst zijn, hoe groot ook...
Zo is het pogen in ieder geval.
Dit is inmiddels bevestigd:
Nota bene de minister van defensie, de minister van buitenlandse zaken en de minister van binnenlandse veiligheid waren niet betrokken bij het maken van de nieuwe immigratie regels!
Blendle via link van Facebook nu openbaar leesbaar.
Timothy Snyder: Historicus waarschuwt voor fascisme.
'Trump is uit op een dictatuur'
Wie gaat Donald Trump stoppen? Over zes maanden is het te laat, zegt de Amerikaanse historicus Timothy Snyder. 'Geschiedenis herhaalt zich niet, maar laat wel zien hoe erg het kan worden.'

Is Donald Trump een fascist? De vermaarde Yale-historicus Timothy Snyder (47), geheel immuun voor de Nederlandse gevoeligheden rondom gebruik van het woord na vijf jaar Duitse bezetting: "Hij heeft in elk geval geen idee hoe hij het land anders moet leiden."

"Het is nieuw voor ons om een politicus te hebben die op fascistische wijze campagne voert," zegt hij. "De totale veronachtzaming van de waarheid. Trump beschouwt liegen als een deugd. Sommigen noemen dat postmodern, maar dat is het niet. Het is fascistisch. Eigenlijk heel traditioneel. Fascisten geven niets om het dagelijks leven van mensen. Ze willen ons doen geloven dat er een grote visie is en een grote mythe. En een leider die het volk bijeenbrengt door de visie te belichamen en de mythe te verwoorden. Dat ís Trump. Hij zegt: ik ben het volk en het volk, dat ben ik. En wie niet aan mijn kant staat, behoort niet tot het volk."

"In 2014 zei Trump tegen Fox News: wat we nodig hebben zijn verschrikkelijke rellen die het ons mogelijk maken om weer groot te worden. Zijn belangrijkste strategisch adviseur, Steve Bannon, praat over de jaren dertig als een opwindende tijd, waar we weer naar terug zouden moeten keren.

"Het probleem is: Amerikanen weten niets van geschiedenis. Dus als je een historische vergelijking maakt, is de reactie: heeft hij een swastika op zijn borst, heeft hij laarzen aan en heeft hij zes miljoen Joden vermoord? Nee? Dan is hij geen fascist. Maar zoals Sinclair Lewis in 1935 al schreef: als het fascisme naar Amerika komt, dan zal het gekleed zijn in onze nationale vlag en het kruis dragen. Fascisme is niet exotisch en Europees. Als het komt, komt het in een lokale, nationale stijl."

Hoe gevaarlijk is Trump?
"Erg gevaarlijk. Hij isoleert Amerika zo snel van de wereld dat mensen nauwelijks tijd hebben om erop te reageren. Hij heeft geen kennis, maar instinct en dat zegt: ik moet samenwerken met andere autoritaire leiders. Hij bewondert sterke mannen: Poetin en Assad. In Amerika heeft hij mensen tegen elkaar opgezet en verspreidt hij wantrouwen. Hij is bezig fundamentele instituties af te breken, zoals de rechtsstaat en de journalistiek."
Is er iemand die hem gaat stoppen?
"Het Congres kan hem afzetten. Daar is voldoende reden voor, want hij verdient geld aan zijn positie als president. Dat is illegaal.

Helaas is het Congres nu helemaal in handen van de Republikeinen. Voor hen is dit een uitgelezen moment om alles te doen wat ze willen. Veel Republikeinen denken: daarna zetten we hem wel af.

Maar over zes maanden is het te laat.
Dan begint Trump over hun nutteloosheid. Hij zal zeggen dat ze geen echte leiders zijn en dat ze er niet toe doen. Dan zal er angst heersen."
De tijd zal het leren.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

lanier schreef:http://nos.nl/artikel/2155996-abortus-e ... -dood.html

Weer een winstpunt voor de Republikeinen. Met de benoeming van de conservatieve Gorsuch hebben de Republikeinen weer een meerderheid in het Hooggerechtshof. De Senaat moet de benoeming goedkeuren, en aangezien de meerderheid in de Senaat Republikeinen zijn, kunnen ze deze benoeming er doorheen drukken. De Democraten kunnen nog bezwaar aantekenen, maar ik ga er niet vanuit dat dit de benoeming zal tegenhouden.
Indien ik correct geinformeerd ben, dan kunnen de Democraten zijn benoeming tegenhouden ondanks een minderheid in de Senaat. De Republikeinen hebben een meerderheid, maar geen meerderheid van 60 stemmen.
Zionist
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

De democraten kunnen een zogenaamde filibuster inzetten waarmee je een debat eindeloos kunt rekken. Er wordt dan geen beslissing genomen. Om de filibuster te stoppen heb je 60 stemmen nodig. De Republikeinen hebben 52 stemmen dus ze zouden 8 Democraten mee moeten krijgen. En dat gaat niet lukken.
Maar de Republikeinen kunnen de nuclear option inzetten wat betekent dat ze de regels veranderen. Ze kunnen namelijk voorstellen om het aantal stemmers te wijzigen van 60 naar 51. Dat gaat ze lukken omdat de Republikeinen de meerderheid en dus de macht hebben in de Senaat en HvA. Zoals ik al eerder zei regeren ze nu overal. De Democraten kunnen proberen wat ze willen maar verliezen nu op alle vlakken.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Mijn hoop is nog gericht op die republikeinen, die zich gedwongen voelden te stemmen tijdens de verkiezingen, maar nu ook geschrokken zijn van deze achtbaan.
Die deze gevaarlijke stroomversnelling ook niet voorzien hadden.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Een flinke spaak is in het voortrazende wiel gestoken. Een federale (ooit door Bush benoemde republikeinse!) rechter in Seattle heeft de uitvoering van het inreisverbod voor moslims uit zeven landen verboden. Dwz. Trumps executive order uitgeroepen tot onwettig, onconstitutioneel. De uitspraak van de rechter geldt voor het hele land en is direct van kracht.
https://www.youtube.com/watch?v=_maJJvaXFUI&t=8s" onclick="window.open(this.href);return false;

Het gerechtshof concludeerde onder andere dat de Trump-regering uit 700.000 vluchtelingen die sinds 9/11 in de USA waren toegelaten niemand kon aanwijzen die in een terroristische aanslag betrokken was. Behalve dat de immigratieban onwettig was was de aangegeven reden dus ook ongeldig.

Er wordt al gezegd dat indien de Trump-regering in hoger beroep gaat het Hooggerechtshof eenzelfde uitspraak zal doen.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Er wordt al gezegd dat indien de Trump-regering in hoger beroep gaat het Hooggerechtshof eenzelfde uitspraak zal doen.
het feit dat deze rechter het order opschort betekent in principe altijd dat hij de kans vrij groot acht dat de aanklager zal winnen en hogere rechtbanken hem volgen.

in dit geval vrij logisch gezien echt nogal discriminerende karakter
Rereformed
Moderator
Contacteer:

appelfflap schreef:[het feit dat deze rechter het order opschort betekent in principe altijd dat hij de kans vrij groot acht dat de aanklager zal winnen en hogere rechtbanken hem volgen.
Inderdaad.
Met een gestoorde president als Trump is er ook nog een mogelijkheid dat Trump zich straks schuldig maakt aan Contempt of Court (de uitspraak van de rechter aan zijn laars lapt), maar dan krijgt men een constitutionele crisis, oftewel wordt het heel ernstig. Wellicht is er iemand om hem heen die hem nu adviseert maar even pas op de plaats te maken. Misschien moet hij zich maar gaan concentreren op hoe men zo snel mogelijk oorlog met Iran kan krijgen. :roll:
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Dat is juist een van de problemen die opdoemen.
Als de nar erg klem komt te zitten, zou hij wel eens kunnen gaan denken aan oorlog...
Dat is heel klassiek op aarde.
Hij begint al woorden als "krankzinnig" op Twitter N.B... :lol: te gebruiken over een uitspraak van een rechter, ook al kan die uitspraak tijdelijk blijken omdat men in beroep gaat. Die spoort niet volgens mij, die Trump. (Zoiets als Wilders, die ook graag rechters zou willen mangelen.)
** Heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Rereformed schreef:Misschien moet hij zich maar gaan concentreren op hoe men zo snel mogelijk oorlog met Iran kan krijgen. :roll:
Of hoe hij oorlog met Rusland kan voorkomen, waar Obama en Clinton op aanstuurden, en waar je gemakshalve even aan voorbij gaat.
Hallo meneer God, met Anna.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Gerard R. schreef:Hij begint al woorden als "krankzinnig" op Twitter N.B... :lol: te gebruiken over een uitspraak van een rechter, ook al kan die uitspraak tijdelijk blijken omdat men in beroep gaat. Die spoort niet volgens mij, die Trump. (Zoiets als Wilders, die ook graag rechters zou willen mangelen.)
Ik ging even kijken op de Twitter account van deze nar en vond

Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump · 3 t3 uur geleden
The opinion of this so-called judge, which essentially takes law-enforcement away from our country, is ridiculous and will be overturned!

Ik vond alleen het woord "ridiculous" (belachelijk), maar ernstiger vond ik zijn woordkeuze van "so called judge".
Deze man is psychisch gestoord en heeft duidelijk, net al zijn christelijke schapen die een klap met de eindtijdmolenwiek hebben gehad, geen idee van wat democratie betekent en waar de judiciary voor staat. Het schijnt mij toe dat hij de vier jaar nooit zal volmaken. Hij zal worden afgezet. Alternatief is natuurlijk dat het domme volk hem tot dictator benoemt. :mrgreen:
Born OK the first time
Gesloten