Maar Willempjie,Willempie schreef:Hij doet wel iets want er komen iedere dag duizenden mensen tot geloof. Klinkt dit te kerkelijk? Er komen iedere dag duizenden mensen tot de ontdekking dat er Iemand voor hen is. Zijn uiteindelijke ingrijpen, zoals voorteld in de Bijbel, hangt m.i. hiermee samen. Ik vermoed dat er een omslagpunt komt, waarop er meer mensen verloren gaan dan gered worden. Of zoiets. Maar dat is slechts een gedachte van mij. En hoe Hij gaat ingrijpen kun je uiteraard lezen in de Bijbel, volgens mij zijn we heel hard op weg naar die vervulling.Dat beloof ik schreef: Voor jou niet hypothetisch, wat zou hij moeten doen en waarom gebeurt er dan niets ?
Waar baseer je het op dat er dagelijks duizenden mensen tot geloof komen? Welk geloof? En als ze niet het juiste geloof aannemen? Wat dan? Hoe denk jij over die mensen, die zich geroepen voelen door hun God? Is dat dan vooor jou de verkeerde God? En hoe kunnen mensen weten dat ze voor de verkeerde God gekozen hebben? En als je je blijft baseren op jouw Bijbel gaan er onnoemelijk meer mensen verloren dan er ooit gered kunnen worden! Toch? Jouw schepper laat inderdaad heel veel toe! Menselijkergewijs zou zo iemand voor het intenationale tribunaal in Den Haag moeten verschijnen om zijn dadaen uit te leggen. Maar ik kan het natuurlijk verkeerd hebben?
Ps, en als je dan toch bezig bent, kun je die "vervulling" ook nog even uitleggen?