De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

Bonjour
Moderator

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Bonjour »

Heb ik nu goed begrepen dat die jongen zegt zijn zus en opa te hebben gezien? Ik dacht dat je in de hemel geen familieleden tegenkomt. Dit om problemen met hertrouwde echtgenoten te omzeilen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Anna74

Bericht door Anna74 »

Heb ik nu goed begrepen dat die jongen zegt zijn zus en opa te hebben gezien? Ik dacht dat je in de hemel geen familieleden tegenkomt. Dit om problemen met hertrouwde echtgenoten te omzeilen.
Waar haal je het vandaan dat je in de hemel geen familieleden tegenkomt? Ben je er ooit geweest, dat je die uitspraak kunt doen? Niemand heeft de hemel ooit gezien. Dat maakt wat mij betreft dit verhaal van deze jongen ook discutabel, maar om heel andere redenen dan mij tot nu toe allemaal werd voorgehouden.
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

even snel een opmerking die mijn vrouw laatst maakte.

Het is wel heel toevallig dat bijna alle jezus en hemel hel ervaringen, bijna allemaal in de usa plaats vinden.
The usa is 1 van de allergrootste promoters van zulke verhalen. Lijkt een beetje op Hollywood?
Martim Cymbron -
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Ik was ook te vlug met een reactie, mijn excuus is dat er in de loop der jaren hier een berg aan verhalen verteld zijn die waar zouden zijn en bewijs voor de hemel.
Telkenmale bleek het fraude, dit zal uiteindelijk ook gewoon verklaard worden als iets natuurlijks.

Hieronder een kritische review:
In the book, Burpo relates what his four year-old son Colton told him about what he remembered of his alleged trip to heaven. Here are the main details:

John the Baptist is “nice.”
Jesus has a rainbow-colored horse
There are lots of colors in heaven, because heaven is where all the rainbow colors are.
Jesus has “markers” (red-colored wounds in his hands and feet). He has brown hair and a beard. His eyes are very pretty. He wears white clothes with a purple sash, and he is the only one in heaven who wears purple. He has a circular “gold thing” on his head with a pink-colored “diamond thing” in the center.
Jesus teaches children in heaven, and gives them homework.
Everybody has wings in heaven, and everybody flies. But not Jesus. Jesus is the only one in heaven who does not have wings. He just goes up and down “like an elevator.”
People in heaven look like angels and have lights above their head. They all wear white with yellow sashes. They wear different colors than the angels do.
The angel Gabriel sits on the left side of God’s throne. He is “really nice.”
In heaven, Colton sat in a little chair next to the Holy Spirit, who was “kind of blue.”
No one is old in heaven, and no one wears glasses.
Jesus “shoots down power” to pastors when they are about to preach.
Angels carry swords in heaven to keep Satan out.
Besides Jesus’ rainbow horse, there are other animals in heaven, including dogs, birds, and a friendly lion.
Colton met Mary, the mother of Jesus. She “still loves him like a mom.”
https://nathandickey.wordpress.com/2014 ... -for-real/" onclick="window.open(this.href);return false;

Het boek werd pas zeven jaar na de gebeurtenis geschreven.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Bonjour schreef:Heb ik nu goed begrepen dat die jongen zegt zijn zus en opa te hebben gezien? Ik dacht dat je in de hemel geen familieleden tegenkomt. Dit om problemen met hertrouwde echtgenoten te omzeilen.
En ik maar denken dat de hemel die plek is waar je kan genieten van het tandenknarsen van je ongelovige vrienden/familieleden...(maar ik meen dat je ook dit niet bewust bent....)
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Inderdaad, Matheus 13 vers 42:
En zullen dezelve in den vurigen oven werpen; daar zal wening zijn en knersing der tanden.
Voor mezelf heb ik uiteindelijk de keuze wel gemaakt indien het waar zou zijn. Ik verblijf liever met mijn vrienden in de hel dan dat ik met de gelovigen in de hemel zou moeten zijn. Of, zoals Mark Twain ooit zei: Go to heaven for the climat, to hell for the company! :D
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

Anna74 schreef:Onlangs het boek gelezen: 'de jongen die in de hemel was'
Ik ben benieuwd wat andere mensen van het boek vinden.
Nu weet ik dat bij een soortgelijk boek het later een verzinsel bleek, bij dit boek is dat (nog) niet gebleken.

Een kleine jongen verrast zijn ouders - nadat hij een zware operatie heeft ondergaan - meermalen met met uitspraken waaruit blijkt dat hij in de hemel is geweest. Daar heeft hij Jezus gezien, zijn overleden zusje waarvan hij het bestaan niet wist. Er gebeuren opmerkelijke dingen in ieder geval.

Ergens wil ik het wel/graag geloven, maar er staan ook dingen in die bij mij nogal vragen oproepen. Graag zou ik eens willen horen of meer mensen het boek hebben gelezen en welke gedachten daaraan zijn overgehouden.
Er zijn bijna ontelbare boeken over bde ervaringen geschreven. Of rond de dood. Ik heb er heel veel gelezen en lees ze nog. Onder andere. Dat boek waarover je het hebt, dat een verzinsel zou zijn, bedoel je daarmee het boek van Alexander Eben? Die mensen heb je er natuurlijk ook tussen..en zo zul je altijd het kaf van de koren moeten leren scheiden. Je vind er ook heel veel over op internet, ook over ervaringen rond de dood. Ik vraag me af of je hiervoor op het goede forum zit. Immers wat niet te bewijzen valt wordt niet serieus genomen en idd afgedaan als hersenspinsels of dergelijke. Dat boek wat jij noemt heb ik geloof ik nog niet gelezen. Als je serieus met iemand wilt praten hierover, stel ik mij ter beschikking. Ik "geloof" namelijk wel dat het leven bezien vanuit materialisme niet alles is. En ik geloof ook in het leven na de dood, al ben ik niet kerkelijk of dergelijke en geloof ik niet in bepaalde beelden dat het precies volgens een bepaald boekje moet. Hoe het een of ander uitziet is niet in regels te vatten. Ik weet alleen niet of dit gesprek wel op dit forum kan. Omdat het een forum is welke onderbouwing vraagt. Met recht, alleen niet voor alle onderwerpen geschikt zoals deze omdat het ons gewone begripsvermogen te boven gaat.
Laatst gewijzigd door Ingi op 13 apr 2016 20:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

Arjen2015 schreef:even snel een opmerking die mijn vrouw laatst maakte.

Het is wel heel toevallig dat bijna alle jezus en hemel hel ervaringen, bijna allemaal in de usa plaats vinden.
The usa is 1 van de allergrootste promoters van zulke verhalen. Lijkt een beetje op Hollywood?
Zoals met alle onderwerpen is ook dit niet uitgesloten van manipulatie. Mens eigen, alles naar zijn hand te zetten. Zowel in de regulaire als ook de niet regulaire wereld. De meeste dingen neem ik daarom ter kennisgeving aan, dat wat mij interesseert zoek ik zelf uit.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

De regulaire en de niet-regulaire wereld ?
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Anna74 schreef:
Waar haal je het vandaan dat je in de hemel geen familieleden tegenkomt? Ben je er ooit geweest, dat je die uitspraak kunt doen? Niemand heeft de hemel ooit gezien. Dat maakt wat mij betreft dit verhaal van deze jongen ook discutabel, maar om heel andere redenen dan mij tot nu toe allemaal werd voorgehouden.
Maar hoe weet jij dan dat die hemel er is? Alleen omdat het in een boek staat geschreven?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Anna74 schreef:Niemand heeft de hemel ooit gezien.
Dat is waarschijnlijk een waarheid als een koe. :mrgreen:

Onderlijning van mij.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Fish schreef:
Anna74 schreef:Niemand heeft de hemel ooit gezien.
Dat is waarschijnlijk een waarheid als een koe. :mrgreen:

Onderlijning van mij.
Sorry, maar ik heb diverse delen ervan wel degelijk gezien: In Nederland de Grote Beer en in Thailand Orion en tweelingen. Je ziet uiteraard nooit meer dan de helft, maar hij valt wel degelijk waar te nemen. Dat is een waarheid als een stier (Taurus)!
Ik wens u alle goeds
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Volgens mij heeft Anna het over een andere hemel.

Laatst gewijzigd door writer op 16 apr 2016 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
NB: Doe wel en zie niet om.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

writer schreef:Volgens mij heeft Anna het over een andere hemel.
klopt, de moderne mens bedoelt nu met hemel iets anders dan de mensen in de oudheid,
Vandaar dat de jongen in kwestie er niet naar hoede op te stijgen.
Maar de bijbel kende het verschil nog niet. En had het wel degelijk over het "uitspansel"
en meende haar te kunnen bereiken door in Babel eeen toren te bouwen!
Ik wens u alle goeds
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Wat is een religie zonder uitzicht op een eeuwig leven na de dood? En hoe onrechtvaardig is het niet als een misdadiger hier op aarde zijn verdiende straf ontloopt? Maar er staan inderdaad zelfs in de bijbel (OT) geen overtuigende teksten die het zingen van het toegevoegde you tube-lied rechtvaardigen.
NB: Doe wel en zie niet om.
Plaats reactie