Intelligent design...?

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Behind de scene

Re: Intelligent design...?

Bericht door Behind de scene »

Indien je Nietzsche als speerpunt gebruikt, maak dan ook duidelijk dat hij het geloof als niet waar heeft aanschouwd, maar de overtuiging had dat geloof soms een voordeel kan hebben voor mensen die anders niet met het leven om kunnen gaan. Nietzsche zelf heeft er zeer veel problemen mee gehad dat hij zich bewust is geworden dat god niet bestaat, maar respecteer dat anderen het geloof nodig zijn om niet volledig losgeslagen te leven!
Behind de scene

Tevens gebruikt Nietzsche in al zijn publicaties zeer sterk de uitroeptekens om kenbaar te maken wat zijn intense gedachte zijn geweest. Uitdrukkelijk heeft hij hiermee een statement willen maken en kan men bij het lezen van zijn publicaties hier een coherent geheel in vinden waarin hij zich zeer duidelijk wil distantiëren van geloof :!:

U zou beter moeten weten indien men aangeeft op hoog niveau te willen discussiëren :!:
Behind de scene

Tevens Uw uitbundige gedachte over getallen intrigeert mij en zou U graag het boek:

Likutei Amarim-Tanya

Aanraden die wellicht meer meer invulling geeft aan Uw kabbalistische wijze en gedachten van getallen!

Een afbeelding voegt niets toe als beschrijving van deze titel. Geeft ook geen link naar een beschrijving.
Daarbij Voorbeeld sized image Verkleind naar 50%, Maria
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Bileam Faustina schreef:---Het is me duidelijk dat de andere forumleden wat weinig openminded zijn.....Uit eigen ervaring weet ik dat mijn geloof in God een geweldig meerwaarde aan mijn leven geeft en ben daar gelukkig om.
Wacht, je stelt eerst dat de andere forumleden weinig openminded zijn, en vervolgens dat je geloof niet ter discussie kan staan?
En slechts omdat het aantrekkelijk voor je is, wil je het niet toetsen aan aannemelijkheid?
Volgens mij is het boven elke discussie stellen van je eigen geloofsopvattingen net de definitie van een gesloten geest..

Oh, en by the way: Intelligent design is gewoon creationisme in een diplomatiek, interreligieus jasje dat met een beroep op sympathie, ernstige wetenschap de publieke arena uit tracht te ellebogen.

Een gouwe ouwe, maar nog altijd erg raak:

‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Bileam Faustina schreef:
---Het is me duidelijk dat de andere forumleden wat weinig openminded zijn.....Uit eigen ervaring weet ik dat mijn geloof in God een geweldig meerwaarde aan mijn leven geeft en ben daar gelukkig om.
O...dus nu gaat het erom of je je bij een (waan)gedachte lekker voelt? En dan ineens is die gedachte reeel? Nou, sorry. Zo openminded ben ik niet.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Bileam Faustina schreef:
.....Uit eigen ervaring weet ik dat mijn geloof in God een geweldig meerwaarde aan mijn leven geeft en ben daar gelukkig om.
Jij bent hierin niet uniek, er zijn heel veel mensen die denken dat hun leven zonder een God doelloos zou zijn. Wat mis je in een leven zonder God? Waaruit bestaat die meerwaarde? Hoe weet je zeker dat je je niet vastklampt aan iets wat niet bestaat?
NB: Doe wel en zie niet om.
Bileam Faustina
Geregelde verschijning

Bericht door Bileam Faustina »

@DM Hahaha, wauw ik ben onder de indruk van je invulvaardigheden, zelf zat ik wat meer te denken aan 1848 als revolutiejaar, 1948 als de oprichting van de staat Israël en 1984 als verwijzing naar Orwell inderdaad. Jou invalshoek volgend zou ik toch meer richting het koningshuis Aragon en de godin Kali gaan Kadmon (Cadmium) en Polonium dat vernoemd is naar Polen. Maar zoals gezegd het blijft persoonlijke invulkunde. Adele is een Duitse meisjesnaam en betekent net als Ariër Nobel of edele. Ari zelf betekent leeuw, Adolph betekent echter wolf. En Hitler betekent zoiets als herder... Dus knappe jonge als je dat aan elkaar geluld krijgt, maar ik ben sowieso onder indruk van je poging.

Ps Nee, het is geen annagram, 1984 als ajhd is dat wel...

@Behind the Scene, leer herkauwen! Nietzsche heeft iets (en volledig terecht) tegen geïnstitutionaliseerde religies, hij heeft niets tegen geloof. En zeker niet iets tegen God... Sla Antichrist 33 er nog eens op na.
Iets dergelijks is slechts de meest uitverkorenen beschoren; het is een zeldzaam voorrecht hier toehoorder te zijn; het staat niemand vrij om oren te hebben voor Zarathoustra... Is Zarathoustra bovendien geen verleider?
...
Nu gebied ik jullie mij te verliezen en jezelf te vinden; en pas als jullie mij allemaal hebben verloochend, wil ik naar jullie terugkeren.
Nietzsche Ecce Homo Woord vooraf 4
Bedankt voor je boekentip, ik kom al redelijk om in de boeken dus beloof ze niet aan te schaffen. Bovendien ben ik zelf hoe vreemd het ook klinkt niet zo heel erg gecharmeerd van gegoochel met getallen, ik werk liever met woord betekenissen. Getallen gebruik ik als bruggetjes voor het maken van bepaalde associaties. Het feit dat in het Hebreeuws de letters ook vaak een getalwaarde hebben heeft wel een geweldige symboliek tot gevolg, ik ben enigszins bekend met het werk van Weinreb en het fascineert me. Maar ik probeer vooral spoor te zoeken buiten de religieuze boeken om, dus ik zoek in het standaardmodel van de fysica naar patronen, in de geschiedenis, in de anatomie van het menselijk lichaam etc.

@ Jagang, je hebt helemaal gelijk, leer ik hier ook weer wat nieuws!

@writer... hoe weet jij eigenlijk zeker dat ik besta? Kennis is altijd positief! Dat jij iets nog nooit hebt waargenomen betekent niet dat het niet bestaat.
Laatst gewijzigd door Bileam Faustina op 04 nov 2015 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
At the other side of Poseidons realm there is a constellation that never sinks behind the horizon, shaped like a hunter! Sail to his brightest star and you will find the sea street of Scylla and Caribdis...
https://vrolijkewetenschap.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Bileam Faustina schreef:
@writer... hoe weet jij eigenlijk zeker dat ik besta? Kennis is altijd positief! Dat jij iets nog nooit hebt waargenomen betekent niet dat het niet bestaat.
Of je bent geslaagd voor de Turing test :)

http://www.elbot.com/#" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Bileam Faustina schreef: @writer... hoe weet jij eigenlijk zeker dat ik besta? Kennis is altijd positief! Dat jij iets nog nooit hebt waargenomen betekent niet dat het niet bestaat.
Je doet ondanks het hoge niveau wat je pretendeert te hebben met dit ontwijkende antwoord niet onder voor andere gelovigen die je hier voorgingen, applaus.
Mijn vraag blijft dus open staan hoe iemand in het bestaan van een God kan geloven die voor een redelijk denkend mens niet waarneembaar is.
Bileam Faustina
Geregelde verschijning

Bericht door Bileam Faustina »

@??? Aangenomen dat El god betekent, I Am een naam van God en het bekendst script van de Turingtest doctor is, wie verlangt van wie nu precies een antwoord?

@Writer voor sommige mensen geldt nu eenmaal hoe meer ze leren over de wetenschap hoe sterker ze een prachtige vorm van orde ontdekken in de chaos. Het woord redelijk is ook maar betrekkelijk! Op mijn 21e ontmoette ik God pas, voor die tijd was ik een agnosticus, werkelijk atheïstisch ben ik nooit geweest. En het leven als agnosticus was niet slecht, ik was gelukkig, had alles voor elkaar etc. Maar leven met God is zo ontzettend wonderlijk, zie het als je leven voor het ontmoette van jouw zielsverwant, zonder hem of haar was je ook wel (gelukkig) oud geworden. Maar met die zielsverwant aan je zijde krijgt het leven zo'n wonderlijke gloed, God heeft me Homerisch leren lachen. https://books.google.nl/books?id=kbpzAA ... en&f=false We beginnen al te lachen als we "mens en wereld" naast elkaar zien staan, gescheiden door de sublieme aanmatiging van het woordje 'en'. :lol: Redelijk werkelijk??? Hahaha
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QuANDlrTHyI[/youtube]
Fout gebruikte code doet en ook de automatisch linkcode teniet.
Binnen de YouTube code alleen de laatste reeks na de =
Zie: Snelcursus Youtube Maria
At the other side of Poseidons realm there is a constellation that never sinks behind the horizon, shaped like a hunter! Sail to his brightest star and you will find the sea street of Scylla and Caribdis...
https://vrolijkewetenschap.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Bileam Faustina' schreef:... voor sommige mensen geldt nu eenmaal hoe meer ze leren over de wetenschap hoe sterker ze een prachtige vorm van orde ontdekken in de chaos.....
Voor jou als "wetenschapper" blijkbaar een reden om daar een God achter te zien en dan gooit de Vader van Jezus het na 200 jaar blijkbaar over een andere boeg om nog wat aanhang te krijgen:
In dienzelfden tijd antwoordde Jezus en zeide: Ik dank U, Vader! Heere des hemels en der aarde! dat Gij deze dingen voor de wijzen en verstandigen verborgen hebt, en hebt dezelve den kinderkens geopenbaard (Mattheüs 11:25)
Bileam Faustina' schreef:... Maar leven met God is zo ontzettend wonderlijk, zie het als je leven voor het ontmoette van jouw zielsverwant, zonder hem of haar was je ook wel (gelukkig) oud geworden. Maar met die zielsverwant aan je zijde krijgt het leven zo'n wonderlijke gloed....
Met het laatste ben ik het helemaal met je eens, wellicht mede doordat ik mijn zielsverwant kan zien en aanraken.
Voor een leven dat door een God een wonderlijke gloed krijgt heb ik waarschijnlijk te weinig fantasie :(
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Bileam Faustina schreef:Op mijn 21e ontmoette ik God pas, voor die tijd was ik een agnosticus, werkelijk atheïstisch ben ik nooit geweest. En het leven als agnosticus was niet slecht, ik was gelukkig, had alles voor elkaar etc. Maar leven met God is zo ontzettend wonderlijk, zie het als je leven voor het ontmoette van jouw zielsverwant, zonder hem of haar was je ook wel (gelukkig) oud geworden. Maar met die zielsverwant aan je zijde krijgt het leven zo'n wonderlijke gloed, God heeft me Homerisch leren lachen.
Mag ik dit soort getuigenissen als braaksel definiëren? Wat gaf nou de verstandelijke doorslag op je 21e dat god (waarschijnlijk 1 interpretatie van de bijbel?) bestaat? Je bent overduidelijk te intelligent voor woorden, dus je moet er m.i. een intelligente reden voor hebben gehad.
En nogmaals, dat het lekker voelt...dat doet heroïne ook. Maar het zegt niet heel veel (in geval van een god) over de werkelijkheid van de claim (dat deze bestaat).
Ik ben dus geïnteresseerd naar jouw verstandelijke motivatie om je keuze voor deze ene god te maken.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Bileam Fautina: Bovendien ben ik zelf hoe vreemd het ook klinkt niet zo heel erg gecharmeerd van gegoochel met getallen
We komen al ergens.
In je eerst post dacht je daar nog anders over.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Dat beloof ik schreef:
Bileam Fautina: Bovendien ben ik zelf hoe vreemd het ook klinkt niet zo heel erg gecharmeerd van gegoochel met getallen
We komen al ergens.
In je eerst post dacht je daar nog anders over.
Er is een groot verschil tussen gegoochel met getallen en het weten of ontdekken van de betekenis van de getallen.
Kunnen we het er bijvoorbeeld over eens worden dat het getal één een eenheid betekent? Zo niet, vergeet het dan maar. Zo ja, dan kunnen we verder met het getal twee. En zo simpel is het eigenlijk.
Hallo meneer God, met Anna.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Willempie schreef: Er is een groot verschil tussen gegoochel met getallen en het weten of ontdekken van de betekenis van de getallen.
Kunnen we het er bijvoorbeeld over eens worden dat het getal één een eenheid betekent? Zo niet, vergeet het dan maar. Zo ja, dan kunnen we verder met het getal twee. En zo simpel is het eigenlijk.
Voordat het schrift bekend was, bestond er toen geen eenheid? Getallen is evenals taal een menselijk concept. Jij hebt het over +1. Wat is -1 volgens jou?
1 is verder het eerste getal van een heel aantal getallenrijen, zoals de rij van Fibonacci, de rij van Lucas, de rij van Padovan, de gelukkige getallen, de Catalan-getallen en alle rijen van veelhoeksgetallen en piramidegetallen. Dus om te zeggen: uniek/eenheid? Wederom...spelen met woorden!
Einstein/Mick
Plaats reactie