Dieselgate
Moderator: Moderators
Re: Dieselgate
Weet iemand al hoe die auto's weten dat ze op een rollerbank staan?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Voor zover ik heb kunnen lezen ook met software a la de dieseltruc.Bonjour schreef:Weet iemand al hoe die auto's weten dat ze op een rollerbank staan?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Ik bedoelde "hoe weet de software dat de auto op een rollerbank staat". Er zal ergens een sensor moeten zitten.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Moderne auto's hebben een chip waarmee het motormanagement wordt geregeld. De software herkent wanneer de auto getest wordt: dan draaien bijvoorbeeld alleen de achterwielen, zijn botsings- en antislipsystemen uitgeschakeld, of gaat de auto vol gas maar wel met aangetrokken handrem en geopende motorkap. De chip concludeert dan dat de auto op een rollerbank staat voor een test en gedraagt zich dan extra milieuvriendelijk.Bonjour schreef:Ik bedoelde "hoe weet de software dat de auto op een rollerbank staat". Er zal ergens een sensor moeten zitten.
bron milieudefensie
Niet echt onderdeel van sjoemelsofware maar wel van sjoemelen me de realiteit
Ik ben voor mijn werk redelijk veel op pad en ten eerste is de verhoogde maximumsnelheid vaak enkel theorie en zorgt voor meer rijbaan wisseling en remmen optrekken (hetgeen in mijn Priustardis nog meevalt)
Maar met de klimaattop in Parijs in gedachten en stapjes die we kunnen doen (al dan niet futiel met toenemende bevolkingsaantallen en dito consumptie) is een toestaan snelheidsverhoging vrij krankzinnig.
Het brandstofverbruik zal met zo'n 17 procent kunnen toenemen en daarmee ook de uitstoot. Omgekeerd zal een lagere maximumsnelheid van 110 km/h (echte kilometers de meeste tellers geven teveel aan) tot een vermindering van zo'n 30 procent ten opzichte van de voorgestelde 130 leiden. De factor tijdverlies valt bovendien in ons kleine landje reuze mee.
uit het AD van 5-11Automobilisten kunnen volgend jaar op meer snelwegen harder rijden. Begin volgend jaar gaat de maximumsnelheid op negentien trajecten omhoog naar 130 kilometer per uur. Het gaat onder meer om delen van de A27, A28, A50, A58 en A65. Het percentage snelwegen met de hoogste maximum snelheid stijgt daardoor van 49 naar 61 procent, maakte het ministerie van Infrastructuur en Milieu donderdag bekend.
Ik ben voor mijn werk redelijk veel op pad en ten eerste is de verhoogde maximumsnelheid vaak enkel theorie en zorgt voor meer rijbaan wisseling en remmen optrekken (hetgeen in mijn Priustardis nog meevalt)
Maar met de klimaattop in Parijs in gedachten en stapjes die we kunnen doen (al dan niet futiel met toenemende bevolkingsaantallen en dito consumptie) is een toestaan snelheidsverhoging vrij krankzinnig.
Het brandstofverbruik zal met zo'n 17 procent kunnen toenemen en daarmee ook de uitstoot. Omgekeerd zal een lagere maximumsnelheid van 110 km/h (echte kilometers de meeste tellers geven teveel aan) tot een vermindering van zo'n 30 procent ten opzichte van de voorgestelde 130 leiden. De factor tijdverlies valt bovendien in ons kleine landje reuze mee.
-
appelfflap
- Banned
een wagen zit vol sensoren en softwareBonjour schreef:Weet iemand al hoe die auto's weten dat ze op een rollerbank staan?
dit soort test gebeurt enkel op de rolband, sensor afstellen om een rolband te herkennen is niet zo moeilijk voor een ingenieur
geeft wel aan dat heel de testprocedure uiteindelijk zever is. de overheid is dus mede verantwoordelijk als ze op basis van waardeloze test subsidies begint uit te delen.
je kunt er mi van aan dat dezelfde trucjes zullen toegepast worden op alles waar certificaten aan vast hangen. nu goed, of mijn wasmachine nu a, a+ of a+++ is zal mij uiteindelijk een zorg wezen.
- RobertP
- Geregelde verschijning
Da's waar, en dat komt omdat de overheid wel erg vriendelijk is voor het bedrijfsleven. Al helemaal voor VW. Na de oorlog kregen de vakbonden 1/3 van de zetels in het bestuur, en de deelstaat-overheid ook 1/3. Geen wonder dat die een oogje toeknijpen bij die rollertest. Ik geloof dat dat was omdat Hitler geld van de vakbonden had stolen om er de VW fabriek mee te bouwen.appelfflap schreef: de overheid is dus mede verantwoordelijk als ze op basis van waardeloze test subsidies begint uit te delen.
Hier in de USA is dat wat scherper geregeld, en dat doet VW gelukkig de das om.
Vind je het gek..RobertP schreef: Da's waar, en dat komt omdat de overheid wel erg vriendelijk is voor het bedrijfsleven.
De overheid wordt zo ongeveer gekocht door het bedrijfsleven.
Nou ja, zodra er eerst maar iemand klaagt hé.Hier in de USA is dat wat scherper geregeld, en dat doet VW gelukkig de das om.
En de das omdoen?
Ik heb nog niets gehoord over een mogelijk failliet van VW.
Heb ik iets gemist?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
-
appelfflap
- Banned
de foutieve rollentesten worden in heel Europa gebruikt, alle landen baseren hun subsidies daarop.RobertP schreef:Geen wonder dat die een oogje toeknijpen bij die rollertest. Ik geloof dat dat was omdat Hitler geld van de vakbonden had stolen om er de VW fabriek mee te bouwen.
dat de deelstaat medezeggenschap heeft is raar, dat de vakbond mee in Duitse raden van bestuur zit redelijk normaal want standaard in Duitsland.
heeft niets met hitler te maken