Even persoonlijk

Getuigenissen van kerkverlaters, ex-moslims en voormalige sektariërs.
Het is niet de bedoeling om discussies op te zetten over het afvallig worden van de topic starter.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Even persoonlijk

Bericht door dikkemick »

Nogmaals, wat is het nut om het voor een duivel/geest op deze manier aan te pakken??
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Floris1976
Forum fan

Bericht door Floris1976 »

dikkemick schreef:Nogmaals, wat is het nut om het voor een duivel/geest op deze manier aan te pakken??
Het nut zou zijn mij in twijfel te houden. Onzeker maken tot op het breekpunt. Of misschien mij zover drijven dat als ik het geloof achter me last ik het zeker nooit meer op wil pakken.
Liefde, respect en rechtvaardigheid zijn voor mij de belangrijkste zaken. Welke goede god veroordeeld mensen voor eeuwig?!
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Floris schreef:Als je zaken gaat linken op de zieke manier waarop ik dat doe dan ga je vreemde links herkennen. Soms meerdere achter elkaar. Het begint langzaam te dagen. Ik zoek overal een demoon of god achter, maar mijn hersens creëren deze shit en ik voed het door de links te controleren en te blijven voeden.

Wat vinden jullie van deze conclusie?
=D> =D>
Vinden jullie ook dat de eerste link met mijn dochters huiswerk al ver gezocht is en ik het daarna zelf een leven laat leiden?
Die eerste link was gedachtengedrag en niet ver gezocht voor mensen met deze wijze van denken.
Onwillekeurig doe je dat steeds, maar steeds vaker ga je ook dat inzien.
Daarmee stoppen de gedachten niet direct, maar het gaat wel je angsten stoppen, als je dit beseft en zachtjes aan ga je je minder eraan storen.
Pas daarna zal het ook minder gaan worden, want door het belang te geven maakte je het groot.

Het nut zou zijn mij in twijfel te houden. Onzeker maken tot op het breekpunt. Of misschien mij zover drijven dat als ik het geloof achter me last ik het zeker nooit meer op wil pakken.
Hoe kan dan een niet bestaande duivel jou aan het twijfelen brengen?
Als je deze verklaring voor mogelijk houdt, dan geloof je toch nog?

Geloof achter je laten houdt ook in geloof in de duivel achter je laten. :)
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Floris1976
Forum fan

Ik heb ook niet gezegd dat ik het geloof helemaal achter me gelaten heb. Ik ben er ook al achter dat dat niet ineens kan. Het is een proces. Ik merk zelf dat ik soms te snel ga, maar ik kom er wel.
Liefde, respect en rechtvaardigheid zijn voor mij de belangrijkste zaken. Welke goede god veroordeeld mensen voor eeuwig?!
Leen1

Bericht door Leen1 »

Floris1976 schreef:Het nut zou zijn mij in twijfel te houden.
Die duivel heeft hier toch geen baat bij? Die heeft er toch juist baat bij al zou je stoppen met twijfelen en geloven?
Floris1976
Forum fan

Het gaat steeds beter!!

Onlangs las ik in een boek dat Uri Geller destijds gezakt is voor de 1 miljoen dollar die uitgeloofd is voor degene die aan kan tonen dat hij paranormale krachten bezit. Uro moest uit van 20 gesloten enveloppen aangeven wat erin zat. Ik geloof dat er in het boek stond dat hij 3 dingen goed had van de 20. Hier stond ook bij vermeld dat dit voldeed aan de gemiddelde raakkans als je iets raad. Ik heb wel gezocht, maar niet echt iets bruikbaars gevonden.

Ik verbaas mij heel erg als ik zaken goed heb "voorspeld", maar begin langzaam maar zeker door te krijgen dat het gewoon mogelijk is met enige regelmaat hits te krijgen zals je je hiermee maar regelmatig bezig houdt. Vanmorgen schoot in mijn hoof dat met dat ik de trap afgekomen was het woord zaterdag zou vallen. Dan raak ik al in de stress. Ik ben dan aan het luisteren waar mijn dochters over praten. Terwijl ik zit te luisteren hoor ik mijn dochter zeggen: "vrijdag, zaterdag". Ik schiet gelijk in de stress. Nee ik ben nog niet beneden, maar al wel een hit. (Blijkbaar was ze aan het opnoemen welke dagen ze allemaal vrij was in de herfstvakantie. Nu ben ik op het punt dat ik al anders begin te redeneren. Ik heb dit soort ingevingen regelmatig voordat ik de kamer inloop of naar beneden ga. Ja ik heb een keer het woord schaap gedacht en toen ik beneden kwam was mijn dochter woordjes aan het oefenen voor logopedie. Het 2e woord dat ze noemde was schaap. soortgelijk heb ik ook al een keer met het woord goed gehad. dit alles beangstigd me nog steeds, maar als ik bedenk hoeveel ik me met dit soort zaken bezig houdt is het volgens mij statistisch niet raar dat ik in 9 maand tijd (zolang speelt dit probleem nu) een aantal hits out of the blue heb gehad.

Nou mijn vraag: Is er iemand bekend met onderzoek naar raden/voorspellen van dingen? Oftewel is de stelling juist dat 3 zaken raden van de 20 (in Uri's geval) wetenschappelijk te verwachten valt? In ieder geval normaal is? Ik probeer namelijk mijn probleem wat wetenschappelijker de kop in te drukken i.p.v. een geestelijke verklaring en als dit soort dingen wetenschappelijk getest zijn zou me dit enorm helpen.

Ik moet zeggen, ik heb gisteren veel gekeken op internet, naar bewijs voor de evolutietheorie en wat ik tot nu toe gezien heb heeft me behoorlijk overtuigd. En zoals ik er n over denk gaan god en de evolutietheorie niet goed samen.

Ik voel me vandaag echt hoopvol dat ik er kom. :)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Hoop doet leven.
=D>

En dat is geen sprookje. :wink:
axxyanus
Moderator

Re: Het gaat steeds beter!!

Bericht door axxyanus »

Floris1976 schreef:Onlangs las ik in een boek dat Uri Geller destijds gezakt is voor de 1 miljoen dollar die uitgeloofd is voor degene die aan kan tonen dat hij paranormale krachten bezit. Uro moest uit van 20 gesloten enveloppen aangeven wat erin zat. Ik geloof dat er in het boek stond dat hij 3 dingen goed had van de 20. Hier stond ook bij vermeld dat dit voldeed aan de gemiddelde raakkans als je iets raad. Ik heb wel gezocht, maar niet echt iets bruikbaars gevonden.

.....

Nou mijn vraag: Is er iemand bekend met onderzoek naar raden/voorspellen van dingen? Oftewel is de stelling juist dat 3 zaken raden van de 20 (in Uri's geval) wetenschappelijk te verwachten valt? In ieder geval normaal is? Ik probeer namelijk mijn probleem wat wetenschappelijker de kop in te drukken i.p.v. een geestelijke verklaring en als dit soort dingen wetenschappelijk getest zijn zou me dit enorm helpen.
Je geeft te weinig informatie. Het is bv niet duidelijk of er letterlijk zaken in de omslagen zaten of briefjes met een woord of een tekening. Het is ook niet duidelijk of Geller wist wat de twingtig mogelijkheden waren en enkel voor elk (gekend) voorwerp de juiste omslag moest aanduiden of dat hij gewoon naar twintig voorwerpen moest raden waarbij het van geen belang was in welke specifieke omslag welk voorwerp zat of dat hij van elke omslag moest raden welk voorwerp erin zat zonder verdere informatie. Elk van die omstandigheden kan omschreven worden als "van 20 gesloten enveloppen aangeven wat erin zit" maar de kansen errond verschillen enorm. Als hij bv wist wat de 20 mogelijkheden waren en voor elke mogelijkheid de juiste omslag er moest uitpikken, dan lijken me drie treffers wat aan de hoge kant maar haalbaar. Als daarentegen op een willekeurige manier 20 woorden gekozen werden uit een lijst van 100000 die elk op een briefje geschreven werden dat in een omslag gestoken werd en van elke omslag moest aangegeven worden welk woord erin zat. Dan zijn drie treffers een enorme prestatie.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
MeFlower88
Forum fan

Bericht door MeFlower88 »

Hoi Floris,
Ik heb alles gelezen. Wat heftig voor je allemaal. Ik herken er zeer zeker dingen in van vroeger bij mijzelf.
Echt waar, alles zit in je hoofd....bedoel het niet verkeerd, maar je hebt nogal een dwangmatige manier van denken. Ik heb dit zelf ook gehad en dmv therapie, medicijnen en tijd heb ik er nu gelukkig geen last meer van. Ik raad je sterk aan om je te laten helpen door een nuchtere psycholoog (niet christelijk). Je zult je zoveel gelukkiger voelen!

Verder wil ik je aanraden eens te proberen om met deze gedachte te leven: het is zoals het is.
En met: op dit moment weet ik het even niet, maar dit is oke.
Hopelijk kun je je angsten wat meer van je afzetten, zodat je rust zult ervaren.
En als je dan meer rust ervaart, zul je ook minder vatbaar zijn voor de dwangmatige gedachten.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

MeFlower88 schreef:
Verder wil ik je aanraden eens te proberen om met deze gedachte te leven: het is zoals het is.
En met: op dit moment weet ik het even niet, maar dit is oke.
=D>
Bileam Faustina
Geregelde verschijning

Bericht door Bileam Faustina »

Hey Floris,
Bij deze ik ga niet op dit forum met je in gesprek, slechte ervaringen mee. De situatie waarin je zit, daar heb ik ook in gezeten en het enige dat ik er over kan zeggen is dat het iets is tussen jou en God of tussen jou en jou. In het geval er geen God is (Judas 9) natuurlijk. Maar stel jezelf de vraag als God bestaan EN almachtig is dan is niets toevallig, als God bestaat en Hij is niet almachtig dan zijn sommige dingen toevallig en als God niet bestaat dan is alles toevallig.

O en dit is geen heel handige forum voor het stellen van je vraag, ik bedoel ik denk aan het woord moderator (http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/moderator" onclick="window.open(this.href);return false;) en ongeveer 95% van alle posts zijn hier van een moderator… En alhoewel de moderator zeker weet dat God niet bestaat, speelt ze wel graag voor god. Dus wil je heel graag af van het stemmetje dat je continue vertelt misschien bestaat God wel, dit kan niet toevallig zijn. Dan heeft de moderator op alles een passend antwoord.
O en de moderator is ook opzoek naar het type waarheid waarvan Nietzsche zei dat ze dood was, http://www.expliciet.nl/ex_files/editie ... ivisme.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;, rare jongens die moderators.
Stuur me maar een pb-tje als je meer wilt weten.

Het beroerde is, dat de twijfel zich veel beter laat verdedigen dan de een of andere visie. Gerard Reve
Kritiek ten opzichte van de moderatie svp uitlsluitend in het subforum Feedback van deelnemers naar forumbeheer
Peter van Velzen
At the other side of Poseidons realm there is a constellation that never sinks behind the horizon, shaped like a hunter! Sail to his brightest star and you will find the sea street of Scylla and Caribdis...
https://vrolijkewetenschap.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Bileam Faustina schreef:Hey Floris,...... rare jongens die moderators. Stuur me maar een pb-tje als je meer wilt weten....
Floris, iemand die hier stookt lijkt me niet de juiste persoon om mee in zee te gaan. Je bent natuurlijk vrij om te doen wat je goed dunkt maar ik zou het niet doen, het lijkt mij dat Bileam Faustina jou slechts heeft geselecteerd om zich af te reageren op dit forum dan wel dat jij een makkelijke prooi lijkt om te bekeren.
NB: Doe wel en zie niet om.
Floris1976
Forum fan

writer schreef:
Bileam Faustina schreef:Hey Floris,...... rare jongens die moderators. Stuur me maar een pb-tje als je meer wilt weten....
Floris, iemand die hier stookt lijkt me niet de juiste persoon om mee in zee te gaan. Je bent natuurlijk vrij om te doen wat je goed dunkt maar ik zou het niet doen, het lijkt mij dat Bileam Faustina jou slechts heeft geselecteerd om zich af te reageren op dit forum dan wel dat jij een makkelijke prooi lijkt om te bekeren.
en dat laatste gaat haar zeker niet lukken!!!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Floris1976 schreef:
en dat laatste (bekeren dus...)gaat haar zeker niet lukken!!!
Wat een vreemde wijze eigenlijk om iemand te kunnen of willen overtuigen van iets.
Waarom zou ik jou willen overtuigen van de evolutietheorie? Als je er open voor staat en vragen stelt is iedereen uiteraard bereid antwoorden te geven. Maar of je uiteindelijk besluit of de ET een logisch consistente theorie is of niet, moet jij natuurlijk weten. Wat mij betreft: Hoe fanatieker de bekeerdrift, des te onzekerder is de hypothese.

Stel je toch voor dat wetenschappers iedere maandag bij elkaar komen om gezamenlijk in gebed te gaan: "O zwaartekracht, O aantrekkende kracht, wat omhoog gaat, moet naar beneden komen" etc. "Vertelt het verder!!!"
Hoe zeker zijn deze wetenschappers?
Oordeel zelf. Lees. Stel vragen. Trek je eigen conclusies gebaseerd op rede en logica, betrouwbare kennis en informatie. Als je dan op een god uitkomt, so be it.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef:
Floris1976 schreef:
en dat laatste (bekeren dus...)gaat haar zeker niet lukken!!!
Oordeel zelf. Lees. Stel vragen. Trek je eigen conclusies gebaseerd op rede en logica, betrouwbare kennis en informatie. Als je dan op een god uitkomt, so be it.
En zolang je je daar aan houd kom je nooit bij wat voor god dan ook uit!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Plaats reactie