Reacties nav. Cartoons, Moppen zonder taboe, ea. posts.

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

Bonjour
Moderator

Re: Reacties nav. Cartoons, Moppen zonder taboe, ea. posts.

Bericht door Bonjour »

Oh, er verdrinkt iemand en dan hebben we een complot theorie. En als er een bom op je huis valt, hoef je alleen maar een paracetamolletje te nemen, dat is niet erg. En als je toch gaat vluchten, dan kan je ook prima uit te voeten in Libanon, wat niet genoeg geld krijgt om al die vluchtelingen te voeden.
Het lijkt mij een feit dat er kinderen in rubberenbootjes naar Griekenland varen, met veel te veel mensen aan boord. En dat er geregeld mensen niet aankomen. En het gaat jou ook niet lukken om dan 2 kilometer te zwemmen, terwijl je een kind meeneemt in de golven.
Het is uiterst aannemelijk dat er een kind aanspoelt op een strand, terwijl het uiterst onaannemelijk is dat er een complot achter zit.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Bonjour schreef:Het is uiterst aannemelijk dat er een kind aanspoelt op een strand, terwijl het uiterst onaannemelijk is dat er een complot achter zit.
Ik geloof niet dat ik ontken dat dit kind is aangespoeld want dat is duidelijk, het is alleen wat "beter" neergelegd voor het Emo-plaatje, dat is blijkbaar goed gelukt.
Religie is gebouwd op drijfzand, Atheïsme ook maar stevig gefundeerd.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Vit schreef:
Bonjour schreef:Het is uiterst aannemelijk dat er een kind aanspoelt op een strand, terwijl het uiterst onaannemelijk is dat er een complot achter zit.
Ik geloof niet dat ik ontken dat dit kind is aangespoeld want dat is duidelijk, het is alleen wat "beter" neergelegd voor het Emo-plaatje, dat is blijkbaar goed gelukt.
Op welk bewijs baseer je deze uitspraak?
Het enige wat ik constant van jou lees zijn beweringen voortkomend uit onderbuikgevoelens die vaak kant nog wal raken.
Ik zal niet ontkennen dat er problemen zijn met de vluchtelingenstroom, ik zal niet ontkennen dat daar mensen tussen zitten met minder goede bedoelingen, maar belangrijker dan dat ontken ik niet de status van ware vluchtelingen zoals dit kind!
De "vluchtelingen" met minder goede bedoelingen vinden hun weg naar europa toch wel als ze dat willen.
Deze types moeten we kost wat kost in de kraag vatten voor ze schade kunnen toebrengen!
Maar evenzo moeten we op onze hoede zijn voor haatzaaiers die hun nazistische trekjes ten toon spreiden, die zijn namelijk in de kern net gevaarlijk.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Erik schreef: Op welk bewijs baseer je deze uitspraak?
Aangespoelde lijken liggen er nooit zo "netjes" bij.

Wat voorbeelden die de pers niet gehaald hebben:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Slaap maar rustig verder.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Vit schreef:Aangespoelde lijken liggen er nooit zo "netjes" bij
Dat dacht ik al, je staat met lege handen.
Ik laat het hier maar bij, jij bent geen reactie meer waardig.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Vit schreef:Ik geloof niet dat ik ontken dat dit kind is aangespoeld want dat is duidelijk, het is alleen wat "beter" neergelegd voor het Emo-plaatje, dat is blijkbaar goed gelukt.
Maakt het wat uit dan hoe dat kind daar ligt, misselijkmakend hoe jij daar garen bij tracht te spinnen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Fish schreef:
Vit schreef:Ik geloof niet dat ik ontken dat dit kind is aangespoeld want dat is duidelijk, het is alleen wat "beter" neergelegd voor het Emo-plaatje, dat is blijkbaar goed gelukt.
Maakt het wat uit dan hoe dat kind daar ligt, misselijkmakend hoe jij daar garen bij tracht te spinnen.
Om zo Emo mogelijk over te komen, wel ingewikkeld ik weet het.
Laatst gewijzigd door Vit op 03 okt 2015 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Erik schreef:
Vit schreef:Aangespoelde lijken liggen er nooit zo "netjes" bij
Dat dacht ik al, je staat met lege handen.
Ik laat het hier maar bij, jij bent geen reactie meer waardig.
Ik ga me verdrinken ehh bedrinken.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Vit schreef:
Wat is dit voor slap gelul.
"Ik geloof niet dat ik ontken " ?
Als je vanzelf niet goed weet wat je denkt is het misschien beter om je mond te houden in plaats van, zoals nu, over te komen als iemand die maar wat zegt zonder na te denken, maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Als dat je bedoeling is moet je niets veranderen.

De stelling dat het alleen wat beter is neergelegd voor het plaatje is een aanname die niet kunt hard maken.
Wederom beschuldig je mensen ervan om iets te hebben gedaan zonder ook maar enige onderbouwing.
Er is geen enkel schrijfsel van jou dat er op duidt dat je ook maar enige kaas hebt gegeten van forensische pathologie, iets wat bij het beoordelen van foto's van aangespoelde lijken toch wel nodig is om er iets over te kunnen zeggen wat het stempel 'zinnig' kan krijgen.

Toch ben je zelf van mening dat je de fotograaf er van kunt beschuldigen dat hij een en ander in scene heeft gezet.
ik denk dat ik wel weet waar je dat vandaan hebt.
Als ik je ander schrijfsels zie en de bronnen die je daar bij zet, praat je anderen na die net als jij er geen enkele moeite mee hebben om iemand puur vanuit de onderbuik, zonder na te denken en ongefundamenteerd door het slijk te halen.

Wat je doet (zoals bij de NOS en nu bij de fotograaf) heet laster en dat is strafbaar. (art 261 Wetb v Strafrecht)
De moderatie grijpt daar niet op in.
Dat is link.
Het zou niet de eerste keer zijn dat een rechter in Nederland een forum op de vingers tikt omdat het strafbare feiten toelaat.
Als de NOS zich hier aan stoort en er een zaak van maakt, heeft het forum een probleem.
Mijn advies aan de moderatie is dan ook op dit soort schrijfsels direct te verwijderen met als argumentatie "strafbare uitingen".
Ik zou er geen probleem mee hebben, liever nu dan gisteren.
Vrijheid gaan gepaard met verantwoordelijkheden en als je die niet aan kunt moet je daar eerst even aan werken.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Dat beloof ik schreef:Ik zou er geen probleem mee hebben, liever nu dan gisteren.
Het moet zijn, liever gisteren dan vandaag.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Inderdaad.
En de komma na 'zijn' had een dubbele punt moeten zijn geweest geworden geworden.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Dat beloof ik schreef:Inderdaad.
En de komma na 'zijn' had een dubbele punt moeten zijn geweest geworden geworden.
Mag, maar hoeft taaltechnisch gezien niet persé.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

@ Dat beloof ik
Ik zal jou vertellen wat er mis is aan deze foto, want jij lijkt me een van de intelligentere op dit forum. :wink:

Toen ik deze foto voor het eerst zag draaide mijn hart om, maar zag meteen dat er iets niet klopte. Dat het shirtje nog goed omlaag zat zou kunnen, ook dat er een armpje gestrekt ligt naast het lichaampje, maar beide is bijzonder onwaarschijnlijk net als bij de beentjes, als dit kind werkelijk zo aangespoeld was dan is het werk van Allah en daar geloof ik niet in.
Ook ik was dus geschokt door dit gearrangeerde Emo-plaatje.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Vit schreef:Ook ik was dus geschokt door dit gearrangeerde Emo-plaatje.
Lever bewijs voor dat ene woordje "gearrangeerde", en je hebt een punt. Zo niet dan is het slechts gebral.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Vit
Banned

Bericht door Vit »

kiks schreef:
Vit schreef:Ook ik was dus geschokt door dit gearrangeerde Emo-plaatje.
Lever bewijs voor dat ene woordje "gearrangeerde", en je hebt een punt. Zo niet dan is het slechts gebral.

Groet

kiks
Ik had niet echt verwacht dat jij mijn betoog kon volgen, maar so be it.
Plaats reactie