Jagang schreef:Chronos schreef:Wat is er zo macht wellustig aan het kinderwetje van van Houten?
Of de afschaffing van de slavernij van Abraham Lincoln?
Die zaken hebben met geopolitiek weinig te maken.
Oh nee, de hele wereld is hier door aan verandert. Afschaffing van de slavernij in elke wet van elke land ter wereld. (SA is wel het laatste land (zelfs een moslimland

))
Wat is er dus zo verslavend aan deze wetten? Wat voor soort macht zit in dit soort wetten?
Of Gandhi?
Gandhi bevond zich in een ondergeschikte positie.
Uiteindelijk weten wij (pas achteraf) hoe Gandhi de wereld heeft verandert.
Gandhi heeft de macht afgewezen, hij had zich niet laten corrumperen.
Dat er velen hun positie misbruiken wilt niet zeggen allen.
In het geval van Oekraïne zie ik nog steeds niet alle voordelen voor Poetin in.
Voorlopig heeft Poetin alleen maar problemen.
Ik vind wel dat er nogal eenzijdige berichtgeving is van de Westers media.
Hoewel vandaag wat beelden naar voren komt van 'gewone mensen' die verklaren bij Rusland te willen horen.
Eén belang dat Poetin lijkt te hebben bij het innemen van oekraïne, zijn de wapenfabrieken aldaar, die nog uit de Sovjet-tijd stammen, en die bij een toenadering met Europa wellicht in "verkeerde" handen zouden vallen, vanuit Poetin's oogpunt bekeken.
http://www.radio1.nl/item/190054-Ruslan ... raine.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En uiteraard heeft het westen ook belang bij die fabrieken.
Daarom is het ook zo moeilijk om "onafhankelijk" te zijn in deze.
Onafhankelijke partijen zijn er eigenlijk niet.
Met hun gas hebben zij Oekraïne al bij hun ballen.
Die onderdelen zullen zij toch moeten leveren, welke Westers land gebruikt die troep?
Als zij die niet leveren gaan ze zelf failliet.
Onwaarschijnlijk argument.
Het is een steekspel dat op alle niveaus wordt gevoerd, en daarom ben ik eigenlijk geneigd om me wat afzijdig te houden.
Media zijn de enige informatiebron die we hebben, en als deze onbetrouwbaar functioneren, kunnen wij er als "gepeupel" er hooguit een slag naar slaan.
Niet-westerse media zijn per slot van rekening echt niet betrouwbaarder dan de westerse.
Ze kleuren de zaak alleen anders in.
Ik kan daar behoorlijk met je meegaan.
Het is echter dat de EU militair weinig voorstelt.
En dan maar roepen om sancties, die hun eigen economie meer ontwricht dan de Russische.
Eigenlijk heeft het Westen al verloren voordat het begonnen is.