Klingon is makkelijkerRereformed schreef:Senkun kinastelette ikuisesti, mä puhun suomea.
Wie is voor 1 wereldtaal?
Moderator: Moderators
Re: Wie is voor 1 wereldtaal?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Rereformed schreef:Senkun kinastelette ikuisesti, mä puhun suomea.
Lijkt Bing vertaling een beetje?Bing schreef:Zorg een ruziet van forever, ik spreek Engels.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Klopt vrij aardig. Zo zie je maar weer, in de toekomst druk je gewoon op een knopje en je hoort het zoals je het gewend bent. Indien het niet geheel duidelijk is brengt de eigenschap van de mensheid te horen wat men wil horen altijd uitkomst.Mariakat schreef:Rereformed schreef:Senkun kinastelette ikuisesti, mä puhun suomea.Lijkt Bing vertaling een beetje?Bing schreef:Zorg een ruziet van forever, ik spreek Engels.
In plaats van dat steeds meer mensen één wereldtaal zullen gaan spreken zal de toekomst juist eerder het tegenovergestelde laten zien: de techniek zal voor (simultane) vertalingen zorgen zodat steeds minder mensen de moeite zullen doen om een andere taal te gaan leren.
Born OK the first time
Haha.. Wat een farce! Veel ouderen spreken nog 4 talen.EvP schreef:Neem alleen maar als voorbeeld dat er maar relatief weinig oudere mensen redelijk engels kunnen terwijl vrijwel de hele jeugd voldoende engels praat om gewoon de krant, een tv-programma of een gesprek in het engels te kunnen volgen.HenkM schreef:Klopt. Dengels is dan ook berucht. En lachwekkend.appelfflap schreef: en ook nog
neem het Engels. ca 90%vd mensen die engels praten, niet als moedertaal, gebruiken grosso modo hun eigen grammatica met Engelse woordjes. Dat soort Engels lijkt nergens op en is een ware taalverkrachting
Neemt niet weg dat bepaalde ontwikkelingen niet zijn tegen te houden. En dit is er m.i. één van.
De jeugd maar 2, Nederlands (gehavend) en Engels (Ook aangebrand)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Albert Einstein
Albert Einstein
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ouderen die ook Frans en Duits beheersen hebben een relatief voordeel. Maar die talen komen ieder slechts 1/14 respectievelijk 1/9 keer zo vaak voor om het internet als het Engels. (zie hier)
Wie Nederlands en Engels spreekt kan 57% van de inhoudt lezen en - deels -begrijpen.
Wie ook nog Frans en Duits beheerst komt tot 67%
WIe Chinees kan lezen kan 3,3% begrijpen.
Met Esperanto kom je waarschijnlijk nergens, net als met Klingon!
Het feit dan 1350 miljoen mensem Chinees spreken doet er weinig toe, zolang je in een mensenleven niet eens in staat bent om meer dan 21 miljoen mensen ook maar de hand te schudden. Chinees is handig als je veel Chinees sprekende ontmoet, anders niet.
Engels geeft je meteen 9 maal zoveel mogelijkheden op internet als welke andere taal dan ook. Het is dus altijd zinvol om Engels te leren, ook al zou je nooit iemand spreken wiens moedertaal het is.
Wie Nederlands en Engels spreekt kan 57% van de inhoudt lezen en - deels -begrijpen.
Met Esperanto kom je waarschijnlijk nergens, net als met Klingon!
Het feit dan 1350 miljoen mensem Chinees spreken doet er weinig toe, zolang je in een mensenleven niet eens in staat bent om meer dan 21 miljoen mensen ook maar de hand te schudden. Chinees is handig als je veel Chinees sprekende ontmoet, anders niet.
Engels geeft je meteen 9 maal zoveel mogelijkheden op internet als welke andere taal dan ook. Het is dus altijd zinvol om Engels te leren, ook al zou je nooit iemand spreken wiens moedertaal het is.
Ik wens u alle goeds
Niet zo raar.Peter van Velzen schreef:lezen en - deels -begrijpen.
Hoeveel chinezen zitten op internet?
Maar dat kan binnen een paar jaar veranderd zijn.
Misschien wel het belangrijkste.
Het Mandarijn chinees is dan wel de voertaal voor officieel China, maar voor hoeveel mensen is het de moerstaal?
Voor heel veel is het al een tweede taal.
Vergelijk het met de fries en de limburger, die zich toch het ABN eigen moet maken. Waarschijnlijker is, dat de talen nog verder uiteenlopen, omdat China bijna een werelddeel beslaat.
Dan;
Welke chinees, die het internet opgaat, zal genoegen nemen met alleen de Chinese lettertekens en de Chinese taal, als de het grote merendeel van wat zij zien op internet voor hen niet te lezen is, als ze ons lettersysteem en het Engels niet kunnen begrijpen?
En als ze weten dat de rest van de wereld hen niet kunnen begrijpen.
Je ziet al lange tijd, dat ook zij in het Engels het web op gaan.
Niet direct te herkennen vaak door de .com extensies.
Hetzelfde geldt voor het Japans, Indische, Arabisch.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
EvP schreef:Neem alleen maar als voorbeeld dat er maar relatief weinig oudere mensen redelijk engels kunnen
Ik wilde vorige week iets in dezelfde trant opmerken. Dit is wel een heel vreemd vooroordeel van EvP. In de 70-er jaren toen ik een tiener was sprak iedere jonge hollander redelijk engels.Ryan schreef:Haha.. Wat een farce! Veel ouderen spreken nog 4 talen.
Born OK the first time
Is meer een observatie van mij, mensen boven de 60 in deze regio praten doorgaans geen tot weinig engels. Dat kan ook liggen aan de zeer achtergestelde regio liggen waar ik woon (bible-belt). Hier is sowieso alles anders dan het dialect eng.Rereformed schreef:EvP schreef:Neem alleen maar als voorbeeld dat er maar relatief weinig oudere mensen redelijk engels kunnenIk wilde vorige week iets in dezelfde trant opmerken. Dit is wel een heel vreemd vooroordeel van EvP. In de 70-er jaren toen ik een tiener was sprak iedere jonge hollander redelijk engels.Ryan schreef:Haha.. Wat een farce! Veel ouderen spreken nog 4 talen.
Mijn antwoorden zijn hoe ik het nu zie, dus mogelijk achteraf onwaar.
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Ik moet helaas tot de conclusie komen dat wij met deze discussie 50 jaar achter lopen.
En waarop lopen wij dan wel 50 jaar achter ?
Wel, op de RK kerk.
Die besliste tijdens het 2e Vaticaanse concilie, dat geheel in het kader stond van modernisering, dat het Latijn als universele taal werd aangenomen.
Kijk, dan ben je pas vooruitstrevend en laat je zien écht met modernisering bezig te zijn.
Het is dus Latijn.
Wel, op de RK kerk.
Die besliste tijdens het 2e Vaticaanse concilie, dat geheel in het kader stond van modernisering, dat het Latijn als universele taal werd aangenomen.
Kijk, dan ben je pas vooruitstrevend en laat je zien écht met modernisering bezig te zijn.
Het is dus Latijn.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Nederland mag dan een officiële afvaardiging hebben gestuurd (Timmermans) naar de heiligverklaring, maar de RK heeft vooralsnog te weinig te zeggen in de wereld van vandaag (wat zouden ze GRAAG de 13-16e eeuw terug hebben). Trouwens: was was de reactie van Mekka? en Genève ?Dat beloof ik schreef:Ik moet helaas tot de conclusie komen dat wij met deze discussie 50 jaar achter lopen.
Wel, op de RK kerk.
Het is dus Latijn.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Hoe noemen ze zo'n gedachtensprong?HenkM schreef:Nederland mag dan een officiële afvaardiging hebben gestuurd (Timmermans) naar de heiligverklaring, ......Dat beloof ik schreef: Die besliste tijdens het 2e Vaticaanse concilie, dat geheel in het kader stond van modernisering, dat het Latijn als universele taal werd aangenomen.
Het is dus Latijn.
Vorm van tunneldenken?
BOT aub.
Laatst gewijzigd door Maria op 28 apr 2014 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ken je deze al?Jagang schreef:Mwah..appelfflap schreef:en ook nog
neem het Engels. ca 90%vd mensen die engels praten, niet als moedertaal, gebruiken grosso modo hun eigen grammatica met Engelse woordjes. Dat soort Engels lijkt nergens op en is een ware taalverkrachting
You should them not all over one comb shaving..
https://www.facebook.com/MakeThatTheCatWise" onclick="window.open(this.href);return false;
Het was redelijk in context. (latijn, weet je nog?) Gaarne niet stukjes eruit plukken.Mariakat schreef:Hoe noemen ze zo'n gedachtensprong?HenkM schreef:Nederland mag dan een officiële afvaardiging hebben gestuurd (Timmermans) naar de heiligverklaring, ......Dat beloof ik schreef: Die besliste tijdens het 2e Vaticaanse concilie, dat geheel in het kader stond van modernisering, dat het Latijn als universele taal werd aangenomen.
Het is dus Latijn.![]()
Vorm van tunneldenken?
BOT aub.
Verder heb ik dit topic wel gehad, denk ik.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Zoals ik het zie is de universele acceptatie van één internationale communicatietaal het probleem. Nu is voor ons Engels heel acceptabel en is Duits ongewenst. Hoe ligt dat over 20 jaar. Welke taal is voor iedereen acceptabel? Ik durf het niet te zeggen.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Hoe het over twintig jaar zit, hangt af van wat mensen NU doen. Zoals ik heb uitgelegd is Engels nu de meest nuttige 2e taal, met name op het net . Om die reden zal dat over 20 jaar nog neer zo zijn , , ,Henry II schreef:Zoals ik het zie is de universele acceptatie van één internationale communicatietaal het probleem. Nu is voor ons Engels heel acceptabel en is Duits ongewenst. Hoe ligt dat over 20 jaar. Welke taal is voor iedereen acceptabel? Ik durf het niet te zeggen.
Ik wens u alle goeds