Ark van Noach Dordrecht- Krimpen - Leeuwarden

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Ark van Noach Dordrecht.

Bericht door dikkemick »

Dat beloof ik schreef:Ik was vandaag in Dordrecht en moest er wat tijd doden.
Wat doet een mens dan...
Ik ben de ark een gaan opzoeken.
Het is werkelijk te triest voor woorden.
Omgevallen hekken, een omgeving die er niet uitzag.
Een totale uithoek.
Het ding is alleen niet te missen, hij is zo gruwelijk groot dat je er gewoon niet omheen kan.
Ik snap niet dat een gemeente dit binnen zijn grenzen dult.
Eerlijk gezegd dacht ik dat er niets meer gebeurde.
Totdat ik tot mijn stomme verbazing een bus aan zag komen.
Jawel, hoor, een stuk of 30 verloren kinderzieltjes werden de ark binnen geleid.
Over verloren kinderzieltjes gesproken:
Zie hier de bouwer!
De domheid (en arrogantie) spat er vanaf!

Maar als het even iets warm onder de voeten wordt springt Arie tussenbeide...(Arie Karssenberg zullen we maar zeggen)

"...Dat je als denkend mens, KIEST om in een God te geloven..." (ging over plaattektoniek in 4000 jaar!!!)
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Dat beloof ik schreef: Eerlijk gezegd dacht ik dat er niets meer gebeurde.
Totdat ik tot mijn stomme verbazing een bus aan zag komen.
Jawel, hoor, een stuk of 30 verloren kinderzieltjes werden de ark binnen geleid.
Arme kinderen overgeleverd aan ome Huibers. Die rij stalen pontons met oud hout er boven op schijnt binnenkort naar Rotterdam te komen. SGP/CU hebben dit geregeld onder het mom toeristische attractie. De gemeente moet alleen nog even investeren in de noodzakelijke voorzieningen en dan kunnen de Rotterdamse kindertjes kennis maken met het speelgoed van ome Huibers. Ben je niet aan boord geweest?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Ik ben niet aan boord geweest.
Zoveel tijd had ik nu ook weer niet.
En dan zou ik moeten betalen om onzin te zien.
Dit was aardig zo.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

dikkemick schreef: Maar als het even iets warm onder de voeten wordt springt Arie tussenbeide...(Arie Karssenberg zullen we maar zeggen)
Ik vraag mij af of hij dat nu nog zou doen?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Zullen wij dan binnenkort eens beginnen emt de bouw van het Paard van Troje. Ook zo'n mythologische kolos. Zal ook veel mensen trekken. De Ark is een enorm monument voor de orthodoxe idiotie en ik denk dat het alleen maar averechts gaat werken voor die tak van sport. Het verhaal van Troje staat trouwens in een veel ouder boek, dus moet het wel waar zijn. Bovendien heeft Schliemann Troje teruggevonden, terwijl de Ark nog steeds spoorloos is.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Dat beloof ik schreef:Ik ben niet aan boord geweest.
Dit was aardig zo.
Ik vond het een leuke reportage. Eigenlijk moet er nog maar eens iemand naar toe, gewapend met fototoestel om speelgoeddieren op de foto te zetten inclusief een paar cavia's en een volière met zebravinken. Begeleid met commentaar in de vorm van en nu gaan we naar de wc waar Noach zijn behoefte deed. Het is alleen jammer dat de entreegelden zijn faillissement weer een paar uur uitstellen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Gralgrathor
Diehard

Bericht door Gralgrathor »

Henry II schreef:Het verhaal van Troje staat trouwens in een veel ouder boek
Maar net als de Iliad verwijst Exodus naar gebeurtenissen die zogenaamd plaatsvonden voordat de verhalen werden opgetekend. Het verschil is natuurlijk het aanvullende bewijs. Voor een Zondvloed: geen. Voor een oorlog tussen Griekenland en Troje: genoeg om de hoofdlijnen van de Iliad aannemelijk te maken. Het paard verwijst waarschijnlijk naar een zware mobiele stormram, van een type dat in die tijden bij bestormingen vaker werd gebruikt. Aangezien er bijna een half millennium tussen de Trojaanse Oorlog en het optekenen van de verhalen zit is het goed mogelijk dat het hier 1) extreme dichterlijke vrijheid, 2) een misinterpretatie van een visuele beschrijving of 3) een misvertaling betreft.

Het is mogelijk dat een plaatselijke overstroming aan de basis ligt van het Gilgamesh Epos, het verhaal waar de Zondvloed in Genesis van is afgeleid. Als dat het geval is, welke misinterpretatie of mistranslatie zou dan aan de basis liggen van de Ark?
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox
Dat beloof ik
Bevlogen

En dan is het vandaag Koningsdag.
Tot mijn stomme verbazing is het betonnen ponton verscheept en komt het vandaag aan bod bij Koningsdag.
Nou staat Dordrecht bol van historische plaatsen, genoeg om twee Koningsdagen me te vullen.
Dan komt er zo'n verzonnen item bij.
Beetje jammer dit.
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Dat beloof ik schreef:En dan is het vandaag Koningsdag.
Tot mijn stomme verbazing is het betonnen ponton verscheept en komt het vandaag aan bod bij Koningsdag.
Nou staat Dordrecht bol van historische plaatsen, genoeg om twee Koningsdagen me te vullen.
Dan komt er zo'n verzonnen item bij.
Beetje jammer dit.
Straks vaart de hark nog mee met the gay pride :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Dat beloof ik
Bevlogen

Commentator "Dit is natuurlijk door iemand gemaakt vanuit zijn eigen overtuiging".
We gaan vooruit in dit land !
(Star Trek, seizoen 1)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dat beloof ik schreef:Commentator "Dit is natuurlijk door iemand gemaakt vanuit zijn eigen overtuiging".
We gaan vooruit in dit land !
En je hoorde ze twijfelen. Ga ik er iets van zeggen of niet... Want van "alle" dieren moesten er 2 op die ark zitten. En je zag nu hoe klein dat bootje was, vergeleken met de overige scheepvaart van tegenwoordig (EN...de biodiversiteit welke never nooit niet in 1 bootje had gepast)
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Dat beloof ik schreef:Ik ben niet aan boord geweest.
Dit was aardig zo.
Je had op zijn minst een mannetjes en een vrouwtjes termiet aan boord kunnen brengen :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Termieten komen voornamelijk in warme streken voor. Er zijn bijna 2000 soorten beschreven die verdeeld worden over 7 families. In Zuid-Europa komen slechts 3 soorten voor. http://www.soortenbank.nl/soorten.php?s ... ry=groepen" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe hij dit voor elkaar heeft gekregen...Only Noach knows.
Einstein/Mick
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

dikkemick schreef:Termieten komen voornamelijk in warme streken voor. Er zijn bijna 2000 soorten beschreven die verdeeld worden over 7 families. In Zuid-Europa komen slechts 3 soorten voor. http://www.soortenbank.nl/soorten.php?s ... ry=groepen" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe hij dit voor elkaar heeft gekregen...Only Noach knows.
Mick, het is een sprookje, tis nie ech gebeurt!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Erik schreef:Mick, het is een sprookje, tis nie ech gebeurt!
Joh... :shock:

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie