Totdat je je gaat verdiepen in de persoon die Pim F vermoord heeft.writer schreef:Zolang je ver van een misdaad afstaat is het makkelijk te zeggen dat je tegen de doodstraf bent al ben ik
er ook op tegen.
Maar ik vind het niet juist dat b.v. de moordenaar van Pim F. na 12 jaar nu weer redelijk vrij rond loopt en
Pim F. zonder hem ook nog van het leven had kunnen genieten.
Zijn slachtoffer deed geen vlieg kwaad en dan ga je je wel afvragen of de moordenaar met 12 jaar genoeg gestraft is.
Voor mijn gevoel niet, tenzij hij aan een ketting op water en brood heeft gezeten maar dat lijkt me van niet.
Wanneer iemand bewust het leven van een onschuldig iemand uitschakelt kun je je afvragen of zo iemand nog wel het recht heeft om zelf verder te leven en dan komt de doodstraf wel erg dichtbij.
Leuk voorbeeld van Sam Harris:
Stel een kind van 6 speelt met een geladen pistool en dit gaat per ongeluk af. Moeder wordt gedood.
Stel een zoon van 21 vermoord de moeder, maar bij onderzoek blijkt dat deze zoon een tumor in het limbisch systeem van zijn hersens heeft.
En zo zijn er nog een aantal voorbeelden. 12 jaar kan dan in sommige gevallen wel eens veel te veel zijn...
De moordenaar van Pim F ken ik uiteraard niet en ik weet niet of hij psychisch/medisch onderzocht is. Lijkt me wel.