God krijgt de schuld van wat de duivel doet.
Dit is projectie Coby.Je eigen persoonlijkheid (de persoonlijkheid van God) afschuiven op een ander. Ik zal uitleggen wat ik daarmee bedoel.
Stel; wij zitten een avond gezellig bij elkaar en ik rook de hele asbak vol en de ruimte staat vol met rook. Dan komt er iemand binnen die daar een opmerking over maakt. Ik wil niet toegeven dat ik zoveel rook, dus wat doe ik: Zij was het! Het was Coby die de hele avond gerookt heeft! Ik weet dan natuurlijk dat ik lieg, maar probeer jij die ander dan maar eens te overtuigen dat ik het was die zoveel rookt! Lukt je bjna niet! (in het echt ben ik niet zo gemeen hoor)
God heeft de wereld geschapen met alles wat er bij hoort. Dus ook het kwaad én Satan. Maar als hij daarop aangesproken wordt wil hij dat niet toegeven, hij is immers liefde! Dus wat gebeurd er: Hij was het! Het was Satan die het kwaad in de wereld gebracht heeft! Maar wat heeft Satan nou eigenlijk gedaan? Satan heeft de wereld en zichzelf toch niet geschapen? Het was God die dat gedaan heeft! Satan krijgt de schuld van iets wat God gedaan heeft!
Ik geloof zeker dat God Satan goed geschapen heeft. Heel erg goed zelfs! Hij was namelijk niet zo'n naiefe meeloper als de rest van de engelen die God blindelings aanbaden.Satan was degene die God door had. Hij doorzag dat God alleenheerschappij wilde hebben, dat hij de mensen wilde onderdrukken, dat ze maar precies moesten doen wat God graag wilde, dat ze niet zelf mochten nadenken, niet zichzelf mochten zijn. Hij heeft zich verzet tegen het abnormale gedrag van God. En daar zat God niet op te wachten dus Satan kon de hemel uit. Satan is niet de hemel uitgezet omdat hij jaloers was op God die het alleenheerschappij wilde hebben wat Satan volgens christenen ook wilde hebben. Welnee, Satan gunde de mensen hun vrijheid!
Pfff, als het je interesseert zal ik de linkjes van credible wel even zoeken waar ik uitleg dat ze geestelijk stierven (gescheiden zijn van God) en alleen weer in een relatie konden komen door wedergeboorte: een nieuwe zondeloze geest krijgen en dat was enkel mogelijk door het sterven en opstaan van Jezus. Met Christus ben ik gekruisigd en toch leef ik, dat is niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij.
Dit vind ik heel erg eng! Ik ben zelf 15 jaar bij een man geweest die dezelfde eigenschappen had dan God. Ook hij vond zichzelf geweldig, wees me constant op de kleinigheden die ik fout deed, alle goede dingen die ik deed zag hij niet, hij wilde mij maken zoals hij vond dat ik zijn moest. En ik liep op mijn tenen om er maar aan te voldoen.Wat gewoon niet lukte, ik schoot altijd tekort. Wat mij het gevoel gaf dat ik wel een heel slechte vrouw was. Ik werd er uiteindelijk heel depressief van en raakte zelfs aan de medicijnen. Doen christenen niet hetzelfde? Constant op je tenen lopen om maar te zjin zoals God wil dat je moet zijn? Bij alles wat ze doen zich afvragen wat God er van vind? Of het wel naar zijn wil is. Er blijft van wie jezelf bent helemaal niets meer over. In mijn huwelijk leefde ik, maar het was niet meer mijn ik, maar mijn ex leefde in mij! Bij hem weggaan was zo'n opluchting! Ik kon eindelijk mezelf weer zijn! Het was een heel ongezonde relatie!
Waarom moet je opnieuw geboren worden? God heeft je toch geschapen in de moederschoot? Waarom wil God dan dat je veranderd? Is er dan iets mis gegaan met zijn schepping?
Ik leef nu gescheiden van God.Vind ik het erg? Welnee! ik kan nu weer genieten van dingen waar ik me voorheen schuldig overvoelde. Genieten van een keer sex terwijl ik me niet schuldig voel omdat ik niet getrouwd ben. Zou ik vallen op iemand van het zelfde geslacht? So wath...ik doe er toch niemand kwaad mee? Waarom is sex zo'n obsessie voor God? Is hij jaloers dat mensen kunnen genieten van iets wat hij zelf niet kan? En gunt hij het ons daarom dan ook niet, alleen binnen strikte omstandigheden? Zou ik kanker krijgen en ik lijd ondragelijk, dan mag ik daar een eind aan maken. En zo kan ik nog wel veel meer dingen opnoemen.
Jij bent nu zwaar verliefd op Jezus. Maar je beseft niet dat je een heel ongezonde relatie aangaat. Een relatie waarin je niet jezelf mag zjn maar moet sterven aan je eigen persoonlijkheid. Het is zelfs zo erg dat je niet eens bij hem weg kan gaan, want dan wordt er met de hel gedreigd! Een relatie waarin je jezelf volledig weg moet cijferen, en weggaan kan niet eens! Wil jij zo'n relatie hebben?
Het gedreig met de hel is allemaal bluf! God kan dat niet waarmaken. Puur om je onder de duim te houden zodat je bij hem blijft!
Satan weet dit allemaal, en hij probeerd de mensen te waarschuwen. Ze weg te houden bij God. En hij dreigt er niet mee als je niet doet wat hij zegt dat je dan voor eeuwig als een soort zombie God mag gaan aanbidden. Hij dreigt helemaal niet. Hij laat je gewoon met rust!
Vervelend zijn wij hé? Dat we zomaar jou grote liefde gaan afkraken. ik kan me wel voorstellen dat je er niet zomaar in meegaat en jou liefde de hand boven het hoofd blijft houden!Het is ook niet niets, wat je hier over hem te horen krijgt!
Groet Kristel