Noord-Korea 10 april deadline

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Bonjour
Moderator

Re: Noord-Korea 10 april deadline

Bericht door Bonjour »

Peter van Velzen schreef: Het kan me niet zo veel schelen wie een bepaald land (waar ik niet bij hoor) regeert.
Ik denk dat je hier een gigantisch dilemma aansnijdt. Het zou ons namelijk heel erg moeten schelen. Want heel vaak kan het eigen volk niet kiezen en zou het buitenland moeten helpen. Het is toch troosteloos en aan niemand uit te leggen dat niemand ingrijpt in Syrië! Als ik nu een Syriër zou tegenkomen zou ik me diep schamen. Bij Libië doen we wel wat en hier niets. Is het dan toch zo dat alleen oliedollars regeren?

Ik wou dat er een soort wiskundige formule was en internationale wet daarop gebaseerd dat ons zou dwingen daar in te grijpen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
siger

Bericht door siger »

Bonjour schreef:
Peter van Velzen schreef:Het kan me niet zo veel schelen wie een bepaald land (waar ik niet bij hoor) regeert.
Ik denk dat je hier een gigantisch dilemma aansnijdt.
Bonjour schreef:Ik wou dat er een soort wiskundige formule was en internationale wet daarop gebaseerd dat ons zou dwingen daar in te grijpen.
Het lijkt me beter te denken aan de wiskundige formule voor internationale rechtvaardigheid (die kan niet zo moeilijk zijn) zodat we nooit in een positie komen dat we ons zoveel beter achten dat we denken gewapenderhand dingen recht te moeten zetten waar we niet meer te vertellen hebben dan een struikrover.

Als men dat galmende gevoel krijgt dat er omwille van het recht bommen geworpen moeten worden, zou men eerst moeten nadenken wat tot die toestand geleid heeft, en wat onze verantwoordelijkheid daarin was.

Syrië is daar weer een schoolvoorbeeld van, al ga ik me niet in wellesnietes laten meetrekken.

Moeten we jongeren die van hier naar Syrië gaan om er te vechten als gevaar of als held beschouwen? Wij willen toch wapens naar daar sturen?

Samen met Saddam Hoessein is/was Assad een van de weinig seculiere leiders in het Midden-Oosten. En hij is deze strijd niet begonnen. Natuurlijk keur ik zijn bloedige optreden af, maar mijn hoofd mag af mijn schouders vallen als de opstandelingen niet nog veel gruwelijker zijn.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

siger schreef: Moeten we jongeren die van hier naar Syrië gaan om er te vechten als gevaar of als held beschouwen?
Dat is dus zo'n voorbeeld van hoe de media ergens een sticker op willen plaatsen. Ik kan me best wel voorstellen dat deze jongens hele goede bedoelingen hebben, en hier worden ze als mogelijke terrorist afgeschilderd. Waren de vrijwilligers die in '39 naar Spanje gingen ook terroristen?
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Chinaman schreef:
Neen, dit was hun opgelegd door de grootmachten, korea was voor de japanse bezetting een land, dat er daarna verschillen ontstonden had men HUN zelf moeten laten oplossen en geen buitenlandse invasie troepen moeten sturen... Het zuiden werd trouwens decennia lang door dictators en generaals geregeert na de Koreaanse oorlog, de huidige Z koreaanse president is zelfst een dochter van zulk een dictator, maar goed dat is dan zeker wel allemaal ok... alle vrijheid was er weg. maar ach dat was onze dictator, vriendjes met het westen.
Bovendien, waarom heeft het zuiden dan een speciale departement in de regering dat herenigings ministerie heet, Ministry of Unification, The Ministry of Unification is a executive department of the South Korean government responsible for working towards the reunification of Korea
Nonsens Chinaman, het noorden was een commie staat die een door Rusland uitgerust eigen leger had dat zoals zo vaak met commielanden anderen wilden onderdrukken. Er was gewoon geen sprake van één land maar van 2 afzonderlijke staten N en Z Korea.
N Korea viel Z Korea aan met het doel ook dit stuk communistisch te maken. Onder het communisme bestaat geen vrijheid van stemmen op een democratische manier en dan zit je net als in China ten eeuwige dagen opgescheept met dat bewind. Zolang communisme geen tegenspraak duldt is het voor mij een waardeloos systeem. Laat de Zuid Koreanen nu lekker in Z Korea blijven wonen en die enorm tevreden N Koreanen in hun noordelijke heilstaat dan is toch iedereen happy ?

In het westen kan je heel goed een andere regering kiezen. Stem in de EU landen maar in overgrote meerderheid op een communistische partij en bingo ....dan zit daar een communistisch bewind.
Gelukkig zijn de mensen hier wel wijzer en daarom zal zoiets niet gebeuren. 75 jaar communisme heeft niets anders dan ellende teweeggebracht.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Geen nonsens Cactus maar feiten, maar goed jij hebt je eigen intrepetatie ervan. So be it.
Ik geloof dat we het over 2 dngen niet eens worden.
1
Korea was gewoon voor de bezetting een land, na de bevrijding onstonden er door de grootmachten 2 kampen, dit had gewoon door de bevolking zelf opgelost moeten worden. Dit had ook zo moeten zijn in Duitsland en Vietnam, helaas begonnen de grootmachten zich er weer mee te bemoeien. Ik vind dat er geen buitenlandse toepen hadden mogen komen jij wel
2
De "invasie" van de door USA geleide UN die alleen maar westers gezinde landen bevatte, USSR, het oostblok China en en een hoop andere landen boycotte de UN toendertijd vanwege het arrogante gedrag vd USA. Dat vind jij een goede zaak en ik niet...

Maar nonsens is het zeker niet...

Wat het waesten betreft, zoals ik al eerder zei, de lobby's vd grote megabedrijven en banken hebben al zo een grote invloed dat vaak de "wil van het volk" gewoon genegeert word. men wil geen communistische partij in NL maar ook zeker geen EU deelname zoals die er nu uit ziet, daar had heeft de NL kiezer geen keuze in gehad, het is in hun strot geduwd....
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
siger

Bericht door siger »

Bonjour schreef:
siger schreef:Moeten we jongeren die van hier naar Syrië gaan om er te vechten als gevaar of als held beschouwen?
Dat is dus zo'n voorbeeld van hoe de media ergens een sticker op willen plaatsen. Ik kan me best wel voorstellen dat deze jongens hele goede bedoelingen hebben, en hier worden ze als mogelijke terrorist afgeschilderd. Waren de vrijwilligers die in '39 naar Spanje gingen ook terroristen?
Je ontwijkt zo wel de vraag.

ps: de vrijwilligers die in 39 naar Spanje trokken hebben niets opgelost. En dat heeft niets met goede bedoelingen te maken.
Cluny
Banned

Camp 22

Bericht door Cluny »

Typisch Noord-Korea.
De link.

Een stuk tekst.
Former guard Ahn Myong-chol describes the conditions in the camp as harsh and life-threatening.[23] He recalls the shock he felt upon his first arrival at the camp, where he likened the prisoners to walking skeletons, dwarfs, and cripples in rags.[12][24] Ahn estimates that about 30% of the prisoners have deformities, such as torn off ears, smashed eyes, crooked noses, and faces covered with cuts and scars resulting from beatings and other mistreatment. Around 2,000 prisoners he says have missing limbs, but even prisoners who need crutches to walk must still work.[25] Prisoners get 180 g (6.3 oz) of corn per meal (two times a day), with almost no vegetables and no meat.[26] The only meat in their diets is from rats, snakes or frogs they could catch.[12][27] Ahn estimates that 1,500–2,000 people die of malnutrition there every year, mostly children.[14] Despite these deaths, the inmate population remains constant, suggesting that around 1,500–2,000 new inmates arrive each year.[28] Children get only very basic education.[29] From six years on they get work assigned, such as picking vegetables, peeling corn or drying rice, but they receive very little food, only 180 g (6.3 oz) in total per day. Therefore many children die before the age of ten years.[30] Old people have to work to their death.[31] Seriously ill prisoners are quarantined, abandoned, and left to die.[32]
In de jaren 90 werden in dit kamp alleen al ongeveer 50.000 koreanen gevangen gehouden.

Ik ben dan ook erg argwanend wanneer iemand posi-babbelt over Noord-Korea, mij wil laten geloven dat het allemaal wel meevalt of dat het allemaal de schuld van noordkoreaansvijandige grootmachten is.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
siger

Re: Camp 22

Bericht door siger »

Cluny schreef:In de jaren 90 werden in dit kamp alleen al ongeveer 50.000 koreanen gevangen gehouden.
Door wie feitelijk?
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

@Cluny, dat is je goed reecht, maar datzelfde recht heb ik ook :wink: , heb jouw bron link http://en.wikipedia.org/wiki/Camp_22" onclick="window.open(this.href);return false; even doorgenomen,
The camp is not included in maps[6] and the North Korean government denies its existence.

En er zijn maar 2 mensen die beweren dat het bestaat en of is zoals beschreven in dat verhaal, namelijk
Ahn Myong-chol (1990 – 1994 in Camp 22) was a prison guard and driver in the camp. In 1987 he was a prison guard in Kwan-li-so No. 11 (Kyongsong) and 1987 – 1990 in Kwan-li-so No. 13 (Changpyong).[23][58]
Kwon Hyok (1987 – 1990 in Camp 22) was a security officer in the camp. He defected six years later, when he worked as a military attaché in Beijing
Maar goed het kan waar zijn wat die 2 allemaal beweren, en eerlijk gezegd geloof ik ook dat er verschrikkelijke dingen gebeuren in dat land, maar dat wil niet zeggen dat ik alles geloof.
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Een bericht over gebeurtenissen in dit concentratiekamp van eind 2012.
Human experimentation

Main article: Human experimentation in North Korea

Kwon reported about human experimentation carried out in Haengyong-ri.[69] He described a sealed glass chamber, 3.5 m (11 ft) wide, 3 m (9.8 ft) long and 2.2 m (7.2 ft) high,[70] where he witnessed a family with two children[45] dying from being test subjects for a suffocating gas.[71] Ahn explained how inexperienced medical officers of Chungbong-ri hospital practiced their surgery techniques on prisoners. He heard numerous accounts of unnecessary operations and medical flaws, killing or permanently crippling prisoners.[72]

[edit] Reports on mass starvation and closure

Satellite images from late 2012 showed the detention center and some of the guard towers being razed, but all other structures appeared operational.[2] It was reported that 27,000 prisoners died of starvation within a short time and the surviving 3,000 prisoners were relocated to Hwasong concentration camp between March and June 2012.[3] It was further reported that the camp was shut down in June, security guards removed traces of detention facilities until August[73] and then miners from Kungsim mine[3] and farmers from Saebyol and Undok were moved into the area.[74] According to another report the authorities decided to close the camp to cover its tracks after a defection.[4]
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

siger schreef:
Cluny schreef:In de jaren 90 werden in dit kamp alleen al ongeveer 50.000 koreanen gevangen gehouden.
Door wie feitelijk?
Voor bron zie:
http://www.amnesty.org/en/library/asset ... 2011en.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Born OK the first time
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_ ... ernational" onclick="window.open(this.href);return false;
Critics have also pointed out that Amesty International had a role propagating disinformation in a press release before the 1991 Gulf War, in which it claimed that Iraqi soldiers were responsible for the deaths of "scores of civilians, including newborn babies, who died as a direct result of their forced removal from life-support machines."[13] It later transpired that this claim was a propaganda hoax, and AI's press release was used in the opening salvo of this propaganda campaign – U.S. President George H. W. Bush showed AI's press release on a prime time interview.
Nogmaals ik blijf er kritisch over maar die kampen kunnen zeker waar zijn.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Chinaman schreef: Nogmaals ik blijf er kritisch over maar die kampen kunnen zeker waar zijn.

Als zowel de VS, Rusland, China, als Vietnam, Israel, Congo en de katholieke kerk Amnesty bekritiseren dan zit het in principe wel goed met de organisatie. :wink:
Born OK the first time
siger

Bericht door siger »

Rereformed schreef:
siger schreef:
Door wie feitelijk?
Voor bron zie:
http://www.amnesty.org/en/library/asset ... 2011en.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ontken niets, ik wil alleen opmerken dat eventuele kampbewakers ook Noord-Koreanen zijn. Net zoals de lijfwacht van Un en zijn leger en politie.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

siger schreef:
Bonjour schreef:
siger schreef:Moeten we jongeren die van hier naar Syrië gaan om er te vechten als gevaar of als held beschouwen?
Je ontwijkt zo wel de vraag.
De vraag is of er een antwoord is. Wellicht over een aantal maanden, maar nu? Zelfs als ze die kant op gaan om de sharia in te voeren kan je ze niet als terrorist beschouwen zolang ze alleen op soldaten van Assad schieten.
ps: de vrijwilligers die in 39 naar Spanje trokken hebben niets opgelost. En dat heeft niets met goede bedoelingen te maken.
Hoho, ze hebben niet de winnende zijde gekozen. Dat konden ze niet weten toen ze gingen.
Plaats reactie