Jehova getuige aan de deur

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

Wat doe je als een Jehova getuige voor je deur staat.

Je gaat een goed gesprek aan
11
48%
Je zegt dat je niet geintresseerd bent
11
48%
Je jaagt ze weg
1
4%
Je doet niet eens de deur open.
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 23

PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

tsjok45 schreef:
Ze mogen me naar hartelust als gek en als idioot voorstellen , maar ze moeten het in het openbaar doen niet bij mij thuis , daar komen zet NIET in ....
Beste Ko,

Kerel, we weten allemaal dat onze religieuze "vrienden" zeer lange tenen hebben. Daar hebben wij aldoende genoeg ervaring mee opgedaan. Je bezit genoeg kennis en communicatieve vaardigheden om elke "zeloot" adequaat te woord te kunnen staan.

Gebruik deze kennis en breng je eigen niveau niet naar beneden door mee te gaan in dit soort ongein. Want denk je nu echt dat een JHG onder de indruk raakt van gescheld.
Iemand die elk weekend langs de deuren loopt, weet niet beter. De enige manier waarop men ze echt raakt is een goed onderbouwd betoog waar geen speld tussen te krijgen valt. En vaak gebruiken bezoekers op dit forum persoonlijk getinte boodschappen om linea recta te vertrekken. Een leuke vluchtroute om argumenten te omzeilen. En dan kunnen ze later altijd nog zeggen: : " Die gekken op freethinker komen niet verder dan een hoop gescheld, eigenlijk laten ze hiermee zien dat ze onmachtig waren tegen mij als persoon" . Denk daar goed aan!!!

Groeten,

Tjeerdo.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

tjeerdo schreef: Kerel, we weten allemaal dat onze religieuze "vrienden" zeer lange tenen hebben. Daar hebben wij aldoende genoeg ervaring mee opgedaan. Je bezit genoeg kennis en communicatieve vaardigheden om elke "zeloot" adequaat te woord te kunnen staan.

Gebruik deze kennis en breng je eigen niveau niet naar beneden door mee te gaan in dit soort ongein. Want denk je nu echt dat een JHG onder de indruk raakt van gescheld.
Iemand die elk weekend langs de deuren loopt, weet niet beter. De enige manier waarop men ze echt raakt is een goed onderbouwd betoog waar geen speld tussen te krijgen valt. En vaak gebruiken bezoekers op dit forum persoonlijk getinte boodschappen om linea recta te vertrekken. Een leuke vluchtroute om argumenten te omzeilen. En dan kunnen ze later altijd nog zeggen: : " Die gekken op freethinker komen niet verder dan een hoop gescheld, eigenlijk laten ze hiermee zien dat ze onmachtig waren tegen mij als persoon" . Denk daar goed aan!!!.
Precies wat ik bedoel.

Tsjok, je hebt zoveel kennis in huis. Jij hebt dat niet nodig.

Vriendelijke groet....
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Beweren dat mensen ergens op een forum onmachtig zijn voor jouw argumenten kan je altijd beweren, ook als dit niet zo is. Truth is in the eye of the beholder, in veel gevallen; een tijd geleden vertrok ook iemand onder die vlag waarschijnlijk, omdat deze alleen maar bijbelcitaten kon neerkwakken en geen enkele originele gedachte kon neertikken. Zo zie je maar weer. Maar vergeet niet dat de persoon in kwestie (1009) als inkoppertje al reageerde met een beschuldiging dat iemand (Tjeerdo) feiten verdraait, en die beschuldiging kwam zonder enige onderbouwing.

Ik kan me de reactie van Tsjok nogal voorstellen, als iemand je vervolgens persoonlijk via mail of PB benadert om vervolgens eens "te babbelen over beweegredenen" met de welbekende intentie, terwijl je daarna publiekelijk voor gek word versleten, en dat er vervolgens opgeroepen wordt voor "respect" voor diegene die je voor gek verslijt wegens het gangbare zeverrondje over "respect" nadat iemand vertrekt (of dit geval het noodzakelijk acht al zijn bijdragen van het forum te verwijderen, waarom dat nou weer?), tja dan zou voor mij ook het huis te klein zijn hoor.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Die gekken op freethinker komen niet verder dan een hoop gescheld, eigenlijk laten ze hiermee zien dat ze onmachtig waren tegen mij als persoon"
Ach man ze zeggen het nu al
Denk je werkelijk dat ze "freethinkers " inhoudelijk serieus nemen , tenzij als welkom oefenterrein ?
Wat een naiviteit ....

Atheisten zijn voor theisten PER DEFINITIE geestesgestoorden .... want iemand die de "gaven en voordelen" van het geloof niet aanvaard is toch niet helemaal in orde toch ? Die zijn dus sowieso onmachtig ondanks hun " rationele " prietpraat ....

Wat kan mij dat bommen dat ze me proberen gek te verklaren : Ik wil dat ze dat in de openbaarheid doen .... ....
...En wat kan het me bommen dat ze een zekere status als persoonlijke kampioen verwerven in hun eigen slinkende clubjes

Geeneens excuses vereist van deze aanwezige perdikers ... alleen maar wat minder achterbaksheid is gewenst . en eis ik persoonlijk op ... gesnopen ? ....

Weet jij wel waarom bijvoorbeeld ( niet eens gelovige ) moslim-jongeren de westerse kultuur waardeloos vinden ; omdat we onszelf niet respecteren ..... Dat is onder meer herhaaldelijk naar voren gebracht tijdens de banlieu -rellen in frankrijk .... het is daarom volgens hen ook de moeite niet waard zich te integreren ....

En de meelezers ?
je moet ze toch niet al teveel onderschatten en denken dat ze niet in staat zijn zelf een oordeel te vormen ..... ;

Het zijn Geen Lammetjes of dwazerikken die jij eventjes gaat overtuigen door je uitgekauwde argumentatie technieken te denonstreren ( en alweer de zoveelste bijbdelboom op te zetten / het lijkt wel alsof ik jullie hobby bedreig : leuke knikkerparijtjes met bijbelcitaten en bijbelkennis-demonstraties tussen de ploegen van" freethinkers "en de " gelovigen ".... nou moe ... alweer niets op deze zender )

Ach gaan we nu ook al beginnen evangeliseren en werven ....
De meelezers kunnen zelf wel hun conclusies trekken uit demonstraties van draaikonterij en achterbakse strategieen ; die paar die het niet zouden kunnen concluderebn , hebben trouwens de capaciteiten niet om ook maar het begin van je argumentaties te snappen .... Dat is toch het traditioneel recruteringsmateriaal van de theisten ; de kudde blaat-schapen .... Ga jij ze scheren ?

Mensen zijn geen rationle robotten ... hoe graag jullie het ook zouden willen ....

Je moet deze zeloten niet teveel gratis preekstoelen geven en met handschoentjes aanpakken .... de kerken LOPEN leeg en ze proberen gewoon te overleven ( vooral als maatschappelijke factor/ onderneming die nog iets in de pap heeft te brokken ) in de achterhoede ..... En ze moeten dat doen als kleine afdelijngen van SECTEN want daar hebben ze tenminste nog enige contole over de inkomende informatie en kunnen ze een soort eigen beschermende omgeving creeren
Het zijn deze fossiele overblijfselen van 2000 jaar die terug de catacomben opzoeken
.... terwijl ze overal luidkeels brallen dat de "verlichting" voorbij is omdat ze zelf zo graag in het donker de katjes knijpen ( Lees eens wat in Ierland aan het gebeuren is )

Desnoods gaan ze wel samenspannen met de moslims ...
In Belgie hebben we geen rouvoet maar loopt wel al het gerucht om leegstaande kerken te verkoipen/verhuiren aan plaatselijke "moslim"-gemeenschappen ... moet kunnen ... toch ? :roll:
Overigens is daar nog niets "officieels" over bekend .... :wink:
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

chromis schreef: Ik kan me de reactie van Tsjok nogal voorstellen, als iemand je vervolgens persoonlijk via mail of PB benadert om vervolgens eens "te babbelen over beweegredenen" met de welbekende intentie, terwijl je daarna publiekelijk voor gek word versleten, en dat er vervolgens opgeroepen wordt voor "respect" voor diegene die je voor gek verslijt wegens het gangbare zeverrondje over "respect" nadat iemand vertrekt (of dit geval het noodzakelijk acht al zijn bijdragen van het forum te verwijderen, waarom dat nou weer?), tja dan zou voor mij ook het huis te klein zijn hoor.
We kunnen eindeloos gaan filosoferen over "Hoe om te gaan met gelovigen". Devious heeft daar een aantal regels voor opgesteld en daar is uitvoering over gediscussieerd.

Ik blijf van mening dat inhoud belangrijker is dan de persoon. En wat de andere partij doet, daar is hij/zij verantwoordelijk voor. In dit geval is de inhoud helemaal verdwenen. Ik beweer iets en Michael zegt dat klopt niet. Hij heeft geen reele gronden aangegeven. Op dat punt had de discussie verder kunnen gaan. En wat doen we nu. "Jij bent gek, ik ben gek, hij is gek". Kortom iedereen is gek.
En dan vraag ik mij af. Op welk niveau zijn we eigenlijk bezig.
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

En dan vraag ik mij af. Op welk niveau zijn we eigenlijk bezig.

Verhemelste miljaarde :twisted: :twisted:

Ik vraag het me ook af ....
Als ik een antwoord heb gevonden zal ik misschien overwegen om nog verder bij te dragen aan dit forum ....

Bedankt het was prettig u te leren kennen , minder prettig op deze manier ....
je hebt zoveel kennis in huis. Jij hebt dat niet nodig.
Ja , maar waarschijnlijk niet de gewenste .... :twisted:
Ook voor dit euvel moet men de prijs betalen en dat weet je

Gegroet en het allerbeste
Laatst gewijzigd door tsjok45 op 05 dec 2005 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Uiteindelijk hebben we het over "het gaat om de inhoud, niet om de persoon", maar eigenlijk, wat als het dan persoonlijk wordt? Mijn (weinige, moet ik wel even zeggen) ervaringen met discussies met JG is dat ze heel graag persoonlijk worden wat betreft je intenties, je geloof en de achterliggende redenen. Uiteraard is geloof een persoonlijk iets, maar al te vaak dat ik artikeltjes of dingen in die boekjes heb gelezen die bv. over psychologie gaan en dergelijke zaken - en hoe de leer daar persoonlijk in helpt. Vaak proberen ze je daar in een gesprek dan ook mee te vangen, heb ik het idee. Daar bewust van zijn als ze aanbellen, mocht je een inhoudelijke discussie willen voeren, helpt aanzienlijk.
Laatst gewijzigd door chromis op 05 dec 2005 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

tsjok45 schreef:
Ik vraag het me ook af ....
Als ik een antwoord heb gevonden zal ik misschien overwegen om nog verder bij te dragen aan dit forum ....
Bedankt het was prettig het was prettig je te leren kennen
En tsjok :?: wie is de lachende derde. Dat zijn de personen waar jij het hardst tegen aanloopt. Niet de mensen die hetzelfde gedachtengoed delen. Denk daar goed aan.
Op dit moment heeft ene Michael die naast ICT, een liefhebberij heeft in belletje drukken het laatste woord. Of toch niet.

Groet,

Tjeerdo.
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Tja, waar zijn we nou mee bezig, we laten iedereen toe, maar betekend dat dat we een stelletje bijbelrukkers nooit de waarheid mogen zeggen. Alsof discussie helpt, als het niet in de bijbel staat is het niet waar.

Ga maar eens naar een christelijk forum en kijk dan maar of je zoveel spreekruimte heb als een stelletje bijbelrukkers hier.

Respect, dat moet je verdienen en niet verwachten vanwege je geloof or whatsoever :twisted:
Laatst gewijzigd door bad_religion op 05 dec 2005 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Als ik een antwoord heb gevonden zal ik misschien overwegen om nog verder bij te dragen aan dit forum .... Bedankt het was prettig het was prettig je te leren kennen
Tsjok,

Ik hoop dat je je niet laat ontmoedigen door al dit. Dat zou ik ontzettend jammer vinden.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

bad_religion schreef: Respect, dat moet je verdienen en niet verwachtenvanwege je geloof or whatsoever :twisted:
So true.
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Tjeerdo

We kennen elkaar al langer dan vandaag ....
Het kan mij geen bal schelen dat die bellletjes trekker , wint ....

W aarom begin je geen bijbelclubje samen met die kerel ? ...

Lekker gezellig ....
Het spreekt toch vanzelf dat mijn verder lidmaatschap op dit forum uitsluitend afhangt van uw reacties ....
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Tsjok45,

Laat je niet opfokken door een Ad-hominem verwijderd. Sorry, maar voor iedereen gelden dezelfde regels. Gemodereerd door Devious. Maak je handen er niet aan vuil.
Op freethinker is vrijheid van meningsuiting een groot goed. Als dat hier niet meer het geval zou zijn dan is het de naam niet meer waardig. Ga vooral door met je zeer gewaardeerde bijdragen.
De Bijbelneuker/verkrachter hoeft wat mij betreft niet geband te worden maar negeren moet afdoende zijn. Onze ruimteschepen idioot heeft op die manier toch ook afgehaakt.
Vrijdenkers gaan alleen in discussie met mensen die ook enige vrijheid in hun denken toelaten.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar hier op dit forum gelden regels, en die zijn voor iedereen gelijk. Men stelt mij telkens weer voor een moeilijk dilemma als men de regels overtreedt. Ik moet iedereen gelijk behandelen, ook al vind ik dat zelf soms niet leuk.
Er staat niet in het reglement dat het verboden is om bijbelteksten te plaatsen. Er staat wel dat het verboden is om andere gebruikers uit te schelden. Regels zijn regels!
Wie zich stoort aan bijbelteksten moet gewoon niet aan die discussie deelnemen.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

tsjok45 schreef:Tjeerdo

We kennen elkaar al langer dan vandaag ....
Het kan mij geen bal schelen dat die bellletjes trekker , wint ....
Inderdaad Tsjok. We kennen elkaar al enkele jaren. En dit ligt buiten onze verstandhouding. En ik kan niet in jouw frontale kwab kijken, maar ik win in discussies met theisten graag. Soms iets te graag. Dat heb ik mezelf af moeten leren :P
W aarom begin je geen bijbelclubje samen met die kerel ? ...
Het schuiven met bijbelteksten daar doe ik alleen aan als het zinvol is. En je kent mijn bijbelclubjes ondertussen. Refoweb - nieuwe richtlijnen, geen toegang meer. Credible een ban. Geen lidmaatschappen op diverse christelijke fora. En als persoon vloek ik niet, toon respect voor mijn tegenstander etc. En probeer ik inhoudelijk bezig te zijn.
Maar even voor de duidelijkheid. Het begrip bijbelstudie heeft bij mij een andere lading en dat weet je denk ik wel.
Het spreekt toch vanzelf dat mijn verder lidmaatschap op dit forum uitsluitend afhangt van uw reacties ....
Welke reacties zou ik hier nog over moeten plaatsen.
Dit is een discussieforum en t.a.v. opponenten verschillen wij op details. Ook daar moet over gepraat kunnen worden. Dus wat mij betreft kan dit boek zo langzamerhand dicht. Iedereen weet ondertussen weer hoe anderen erover denken. En wij kunnen weer aan het werk. En ik denk ook dat uw ambities niet blijven stilstaan bij een bezoek van een JHG. Daar kennen we elkaar lang genoeg voor :wink:
Gesloten