Islam verdedigd door Dinsizler

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Jagang
Ontoombaar

Re: Verbannen van Ontdek Islam?

Bericht door Jagang »

doctorwho schreef:Roodbilbavianen bestaan niet [-X
Ach, het gaat om het idee.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Dinsizler schreef:Als ik van iedereen zijn rare opmerkingen en vage zelf verzonnen fantasierijke vragen gaat beantwoorden die ze van anti islamsites hebben geplukt dan kan ik wel personeel aannemen en grote ruzie met mijn vrouw krijgen dat ik geen tijd meer hebt voor haar.
Gelul in de ruimte.
Vragen zijn altijd "verzonnen".
Zo niet, dan ken je het antwoord waarschijnlijk al.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Dinsizler schreef:Ik zal uw stuk even op mijn gemak bestuderen kijken naar welke bron u opgeeft en als ik tijd en zin hebt om op u te reageren zal ik dat doen, maar zeker niet op bevel.
Jij komt hier naartoe om je overtuiging te verkondigen, en oa Petals biedt je vervolgens de kans om deze overtuiging te verdedigen/onderbouwen.
En dan voelt het opeens als een verplichting?

Klinkt alsof je je er vooral gemakkelijk vanaf wil maken.
Laatst gewijzigd door Jagang op 05 jan 2013 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Henry Ford
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Een andere vraag die (volgens mij) al een tijdje openstaat op dit forum, en ik uit belangstelling graag weer eens opper is:

Hoe kan het dat bepaalde zaken zo expliciet in de koran verboden worden (varkensvlees, alcohol, het liefhebben van iemand van hetzelfde geslacht, etc.) edoch slavernij wordt oogluikend toegestaan. Er staat nergens een expliciete afkeuring van het begrip en in bijna alle regels worden slaven en slavinnen impliciet opgenomen als ware ze 'normaal' zijn. Wat houdt deze impliciete goedkeuring in en waarom stond er geen expliciete afwijzing van slavernij: te meer omdat dit ruim 1300 jaar slavernij had kunnen voorkomen! Ik heb dit altijd een moeilijk te begrijpen feit gevonden. Het veelgehoorde argument dat 'de omstandigheden voor slaven wel veel beter werden en dat er werd gestimuleerd tot hen vrijlaten' is problematisch om verschillende redenen: ten eerste is het dus een goedkeuring in sommige gevallen en ten tweede zijn de specifieke condities waaronder dit diende te gebeuren naar onze maatstaven volslagen discriminatoir. Dat men zich hier ook niks van aantrok in de eeuwen hierna blijkt wel uit vele secondaire bronnen (bijvoorbeeld de reizigersverhalen van ibn Batutta, waarin hij vrij kleurig beschrijft hoe het eraan toe gaat in het islamitisch rijk).

Ik hoef geen sluitend argument, ik ben gewoon benieuwd hoe mensen die zelf gelovig zijn hiernaar kijken. Temeer met in het achterhoofd het feit dat de enige landen waar volgens Human Rights Watch en Amnesty nog systematisch slavernij plaatsvindt (dwz. waar de jurisprudentie ook daadwerkelijk ontbreekt om dit te verbieden) toevalligerwijs.... juist... niet in Noord-Europa, Zuid-Amerika, etc. liggen en de regels daar notabene onder het mom van 'islam' geschieden. Een simpele regel als: GIJ ZULT GEEN SLAVEN HOUDEN had dit natuurlijk voorkomen (over alcohol of rondneuken is iig geen enkele twijfel)?
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Jagang schreef:
Dinsizler schreef:Als ik van iedereen zijn rare opmerkingen en vage zelf verzonnen fantasierijke vragen gaat beantwoorden die ze van anti islamsites hebben geplukt dan kan ik wel personeel aannemen en grote ruzie met mijn vrouw krijgen dat ik geen tijd meer hebt voor haar.
Gelul in de ruimte.
Ach ja, zo gaat het vaak. Eerst een grote bek om vervolgens met een bek vol tanden te staan. En dan 1001 excuses verzinnen waarom je geen vragen kan beantwoorden om te omzeilen dat je op bepaalde vragen gewoon geen goed antwoord hebt. Moslims zijn daar doorgaans goed in, hetgeen tevens de zwakte van de islam etaleert. Hoe moslims zich doorgaans gedragen vormt de beste anti-reclame van de islam.

Ook zo'n mooi excuus: ik ben geen islam-geleerde. Afgezien van de vraag of "islam" en "geleerd" überhaupt verenigbaar zijn wordt hiermee feitelijk gezegd dat iemand de ballen verstand heeft van zijn eigen islamitische geloof. Je moet toch wel ver heen zijn als je denkt op die manier te kunnen overtuigen.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Dinsizler
Geregelde verschijning

Bericht door Dinsizler »

doctorwho schreef:Roodbilbavianen bestaan niet [-X
Met nog een beetje evoluren kan je het nog worden geloof er in :D
Dinsizler
Geregelde verschijning

Bericht door Dinsizler »

Jagang schreef:
Gelul in de ruimte.
Inderdaad allemaal onzin, net zo een gelul in de ruimte dat jij beweert ergens familie van een ezel bent
Dinsizler
Geregelde verschijning

Bericht door Dinsizler »

vegan-revolution schreef:
Jagang schreef:
Gelul in de ruimte.
Ach ja, zo gaat het vaak. Eerst een grote bek om vervolgens met een bek vol tanden te staan. En dan 1001 excuses verzinnen waarom je geen vragen kan beantwoorden om te omzeilen dat je op bepaalde vragen gewoon geen goed antwoord hebt. Moslims zijn daar doorgaans goed in, hetgeen tevens de zwakte van de islam etaleert. Hoe moslims zich doorgaans gedragen vormt de beste anti-reclame van de islam.

Ook zo'n mooi excuus: ik ben geen islam-geleerde. Afgezien van de vraag of "islam" en "geleerd" überhaupt verenigbaar zijn wordt hiermee feitelijk gezegd dat iemand de ballen verstand heeft van zijn eigen islamitische geloof. Je moet toch wel ver heen zijn als je denkt op die manier te kunnen overtuigen.
Kan je wel lezen, hoe wil je dat ik van 20 personen 100 vragen ala minuut beantwoordt en onderbouwt met bewijzen, terwijl jullie onzin uit anti islam sites plukken door haatkonijnen met vooroordeel zoal jij.
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

Dinsizler schreef:
Jagang schreef:
Gelul in de ruimte.
Inderdaad allemaal onzin, net zo een gelul in de ruimte dat jij beweert ergens familie van een ezel bent
vogel es uit wat 'gemeenschappelijke voorouder' is
Worf: I prefer Klingon beliefs.
Kira: I suppose your gods aren't as cryptic as ours.
Worf: Our gods are dead. Ancient Klingon warriors slew them a millennia ago. They were more trouble then they were worth.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Verwantschap is iets anders dan familie zoals in het dagelijks taalgebruik gewoonlijk wordt bedoeld. Echter zullen wij met veel De ezel gemeen hebben meer dan 90 procent van de genen. Bij onze neefjes en nichtjes de primaten Is het verschil minder dan een procent.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Dinsizler
Geregelde verschijning

Bericht door Dinsizler »

doctorwho schreef:Verwantschap is iets anders dan familie zoals in het dagelijks taalgebruik gewoonlijk wordt bedoeld. Echter zullen wij met veel De ezel gemeen hebben meer dan 90 procent van de genen. Bij onze neefjes en nichtjes de primaten Is het verschil minder dan een procent.
Ja toch dat bedoel ik ezels
Jinny

Bericht door Jinny »

Dinsizler schreef: Kan je wel lezen, hoe wil je dat ik van 20 personen 100 vragen ala minuut beantwoordt en onderbouwt met bewijzen, terwijl jullie onzin uit anti islam sites plukken door haatkonijnen met vooroordeel zoal jij.
Dinsizler, even enkele zaken.
A]
'haatkonijnen met vooroordeel zoal jij' is taal die ik liever niet op dit forum wil tegenkomen.
Volgende keer levert dat een waarschuwing op. (geduld is eindig)

B] Zou U zo vriendelijk willen zijn om de snelcursus quoten nog eens door te nemen?
Scheelt het beheer weer werk.

C] Je tijd even besteden aan de enkele vragen als bv van Petals ipv bovenstaande berichten te produceren.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Dinsizler schreef:
doctorwho schreef:Verwantschap is iets anders dan familie zoals in het dagelijks taalgebruik gewoonlijk wordt bedoeld. Echter zullen wij met veel De ezel gemeen hebben meer dan 90 procent van de genen. Bij onze neefjes en nichtjes de primaten Is het verschil minder dan een procent.
Je bent het dus met mij eens inzake onze verwantschap met ezels :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Dinsizler
Geregelde verschijning

Bericht door Dinsizler »

doctorwho schreef:
Dinsizler schreef:
Je bent het dus met mij eens inzake onze verwantschap met ezels :)
Als julie je zo gelukkig voelen, wie ben ik om jullie tegen te houden, ik zal de groeten doen aan de ezels van mij dorp van hun verre neefjes :lol: :lol:
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Dinsizler schreef:Kan je wel lezen, hoe wil je dat ik van 20 personen 100 vragen ala minuut beantwoordt en onderbouwt met bewijzen, terwijl jullie onzin uit anti islam sites plukken door haatkonijnen met vooroordeel zoal jij.
Als je dit soort flutreactie's kan schrijven, kan je ook wel een paar vragen beantwoorden.
Je geloofwaardigheid, voor zover je die al had bij binnenkomst, staat op het spel.

Ik begin mijn interesse te verliezen, want je bent er één in een lange, lange rij die weigert om op inhoudelijke vragen in te gaan, en in plaats daarvan andere forummers uitmaakt voor zaken als ezels en bavianen.

Als je je onvermogen zo graag wil etaleren dan mag dat natuurlijk, maar dan raak je mij kwijt.
Dan kan je je misschien toch beter terugtrekken achter je eigen dijken, met je hand bij de censuurknop, zodat je vervelende vragen gewoon kan wegdrukken.
Henry Ford
Plaats reactie