Walibi en zijn islamitische bezoekers.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

kiks
Bevlogen

Re: Walibi en zijn islamitische bezoekers.

Bericht door kiks »

Dinsizler schreef:Wat een heerlijk sfeertje hier, haten , beledigen, kleineren ...... Lang leve het freethinkersstyle
Probeer eens te discussiëren in plaats van je observaties hier te spuien.
Ik had trouwens nog een vraag gesteld.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Dinsizler schreef:Wat een heerlijk sfeertje hier, haten , beledigen, kleineren ...... Lang leve het freethinkersstyle
Ik ben benieuwd hoe jij reageert als moslims omwille van een Mohammed-prent mensen vermoorden of met de dood bedreigen.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Dinsizler
Geregelde verschijning

Bericht door Dinsizler »

vegan-revolution schreef:
Ik ben benieuwd hoe jij reageert als moslims omwille van een Mohammed-prent mensen vermoorden of met de dood bedreigen.
En jij zit morgenochtend bij de poorten van de chinese ambasade die ook atheisten zijn, met pamfletten dat ze de moslims niet mogen onderdrukken en vermoorden?
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Dinsizler schreef:
collegavanerik schreef: We hebben het niet over de stille achmed de slager, we hebben het over hypocriete luidkeelse moslims de een voorkeursbehandeling eisen.
Wat een heerlijk sfeertje hier, haten , beledigen, kleineren ...... Lang leve het freethinkersstyle
tja, als je alle kritiek als belediging opvat. :^o
Waar wil je het over hebben? De nieuwe grondwet van Egypte, de fake-koranverbranding in pakistan, de leeftijd van aisha, de slachting van de banu quraish? De struikroverspraktijken van de stichter van een godsdienst?

Roept u maar!
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

Wat het verschil is dat moslims een samenhangende groep zijn, één grote familie broeders en zusters. Met een theoretisch samenlevingsmodel voor iedereen, en men heeft de plicht voor elkaar op te komen. Dus een gesloten groep. Bij atheisten is het enige verbindende het ontkennen van een god, maar we verschillen over verder alles, zoals politiek, muziekvoorkeur en favoriete taartsoort. Er is geen enkele sprake van organisatie. Goed onthouden, het is belangrijk.
Worf: I prefer Klingon beliefs.
Kira: I suppose your gods aren't as cryptic as ours.
Worf: Our gods are dead. Ancient Klingon warriors slew them a millennia ago. They were more trouble then they were worth.
collegavanerik
Superposter

Dinsizler schreef:
En jij zit morgenochtend bij de poorten van de chinese ambasade die ook atheisten zijn, met pamfletten dat ze de moslims niet mogen onderdrukken en vermoorden?
hou eens op met jammeren, je mag je god wel danken dat dat je niet in een bahaise familie bent geboren in iran.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Dinsizler
Geregelde verschijning

Bericht door Dinsizler »

Optimist schreef:Wat het verschil is dat moslims een samenhangende groep zijn, één grote familie broeders en zusters. Met een theoretisch samenlevingsmodel voor iedereen, en men heeft de plicht voor elkaar op te komen. Dus een gesloten groep. Bij atheisten is het enige verbindende het ontkennen van een god, maar we verschillen over verder alles, zoals politiek, muziekvoorkeur en favoriete taartsoort. Er is geen enkele sprake van organisatie. Goed onthouden, het is belangrijk.
Dan moet ik je teleurstellen, indonesische moslims luisteren naar een ander soort muziek dan de bosnische en ghanese muziek.
De turkse moslim eet baklava en de nederlandse moslim eet haring.
In egypte kiezen ze voor de molimbroeders in singapore moeten ze er niets van hebben.
In iran dragen de meeste mannen een pak, in s.a een jurk in bulgarije een spijkerbroek.
En hier komen de meeste atheisten ook voor elkaar op als er een discusie is meteen moslim of een christen.
karin
Forum fan

Bericht door karin »

karin schreef:En wat zegt dat dan over de mentaliteit?
Het gaat mij vooral om het verschil tussen waartegen Nederlandse moslims wel protesteren en waartegen Nederlandse moslims niet protesteren en wat dat zegt over de mentaliteit van Nederlandse moslims.
Als mensen demonstreren omdat ze tegen dierenmishandeling zijn dan is het toch een slecht argument dat er iets niet aan hun mentaliteit deugt omdat ze niet demonstreren tegen de mishandeling van duizenden vrouwen?
Daarmee scheer ik niet alle Nederlandse moslims over één kam, net zo min als ik dat ik individuen van andere groeperingen in Nederland over één kam scheer. Dat neemt niet weg dat als geen enkel individu van een groep een initiatief in een bepaalde richting neemt dat dit mogelijk wel iets zegt over de heersende mentaliteit binnen die groep.
Over hypocriet gesproken, eerst heb je het over "de moslims" die maar moeten protesteren omdat in andere landen moslims zich misdragen en vervolgens zeg jij glashard dat jij niet een groepering over een kam scheert.

Ik zie echt het verband niet tussen een moslim die graag wil bidden en het feit dat die moslim daarvoor maar moet gaan protesteren tegen iran, terwijl die moslim misschien wel uit Turkije komt en al dertig jaar in Nederland woont met een Nederlands paspoort. Maar goed, omdat het "een moslim"is en "de moslims"moeten protesteren mag hij niet bidden of voor zijn rechten opkomen...
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.
karin
Forum fan

Bericht door karin »

Optimist schreef:Wat het verschil is dat moslims een samenhangende groep zijn.
Dus soennieten en sji-ieten zijn een samenhangende groep, Afghanistan is hetzelfde als Turkije. Laat me niet lachen optimist.
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.
karin
Forum fan

Bericht door karin »

collegavanerik schreef:
Dinsizler schreef: En jij zit morgenochtend bij de poorten van de chinese ambasade die ook atheisten zijn, met pamfletten dat ze de moslims niet mogen onderdrukken en vermoorden?
hou eens op met jammeren, je mag je god wel danken dat dat je niet in een bahaise familie bent geboren in iran.
Het is alleen zo jammer dat er voor de rest niet inhoudelijk op deze vraag wordt ingegaan want hij is wel degelijk relevant in deze discussie. Waarom van moslims wel iets verlangen dat van de rest van de mensheid niet verlangt wordt?
collegavanerik
Superposter

karin schreef:
collegavanerik schreef:
Dinsizler schreef: En jij zit morgenochtend bij de poorten van de chinese ambasade die ook atheisten zijn, met pamfletten dat ze de moslims niet mogen onderdrukken en vermoorden?
Het is alleen zo jammer dat er voor de rest niet inhoudelijk op deze vraag wordt ingegaan want hij is wel degelijk relevant in deze discussie. Waarom van moslims wel iets verlangen dat van de rest van de mensheid niet verlangt wordt?
9-11, de moord op theo van gogh, de 24/7 bewaking van wilders en hirshi ali.
Afbeelding Hebr 6:
karin
Forum fan

Bericht door karin »

collegavanerik schreef:
karin schreef: Het is alleen zo jammer dat er voor de rest niet inhoudelijk op deze vraag wordt ingegaan want hij is wel degelijk relevant in deze discussie. Waarom van moslims wel iets verlangen dat van de rest van de mensheid niet verlangt wordt?
Oh ja, waarom spreek je vegan revolution dan niet zo aan, de moord op Pim Fortuin, of zou het ook zo kunnen zijn dan vegan revolution daar uiteindelijk ook niets aan kan doen?

Maar je gaat nog steeds niet in op de vraag van Dinsizler, waarom sta jij niet bij een chinese ambassade omdat het atheïsisch regime daar gelovigen op grote schaal onderdrukt? Die vraag ontwijken wij maar zorgvuldig...
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

en ik gaf deels al het antwoord waarom wij ons niet verantwoordelijk hoeven te voelen:
Optimist schreef:Wat het verschil is dat moslims een samenhangende groep zijn, één grote familie broeders en zusters. Met een theoretisch samenlevingsmodel voor iedereen, en men heeft de plicht voor elkaar op te komen. Dus een gesloten groep. Bij atheisten is het enige verbindende het ontkennen van een god, maar we verschillen over verder alles, zoals politiek, muziekvoorkeur en favoriete taartsoort. Er is geen enkele sprake van organisatie. Goed onthouden, het is belangrijk.
Worf: I prefer Klingon beliefs.
Kira: I suppose your gods aren't as cryptic as ours.
Worf: Our gods are dead. Ancient Klingon warriors slew them a millennia ago. They were more trouble then they were worth.
collegavanerik
Superposter

karin schreef:
collegavanerik schreef:
karin schreef: Het is alleen zo jammer dat er voor de rest niet inhoudelijk op deze vraag wordt ingegaan want hij is wel degelijk relevant in deze discussie. Waarom van moslims wel iets verlangen dat van de rest van de mensheid niet verlangt wordt?
Oh ja, waarom spreek je vegan revolution dan niet zo aan, de moord op Pim Fortuin, of zou het ook zo kunnen zijn dan vegan revolution daar uiteindelijk ook niets aan kan doen?

Maar je gaat nog steeds niet in op de vraag van Dinsizler, waarom sta jij niet bij een chinese ambassade omdat het atheïsisch regime daar gelovigen op grote schaal onderdrukt? Die vraag ontwijken wij maar zorgvuldig...
ik demonstreer nooit, al heb ik wel eens de neiging om een wodkafles in de tuin van de iraanse ambassade te gooien. :D
Afbeelding Hebr 6:
karin
Forum fan

Bericht door karin »

Goed zo, je hebt nu dus blijk gegeven dat je na een hoop poeha uiteindelijk geen antwoord heb op die vraag, dus moslims moeten overal tegen demonstreren maar cve weet het voor zichzelf niet zo!
Plaats reactie