Ik vind het interessantste altijd dat zulke kritiek door Israeliërs en in Israel geuit kan worden. Wat dat betreft staat Israël bij mij mijlen hoger aangeschreven dan een cultuur waar zogenaamde collaborators de nek wordt opengesneden en het naakte lichaam met een touw vastgebonden aan brommers door de stad wordt gesleept.Cactus schreef:Interessant hè, die smerige zionistische beerput waar het landroversgilde zich in wentelt.
VN erkennen Palestina als niet-lidstaat
Moderator: Moderators
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Re: VN erkennen Palestina als niet-lidstaat
Born OK the first time
Maar die vergelijking gaat hier volkomen mank. Zowel Fatah als Hamas zijn actief. Dit topic gaat notabene over een resultaat van Fatah.Cactus schreef:Ik schreef dat er mensen zijn die passief blijven onder bezetting en er zijn mensen die juist aktief worden tegen de bezetter. Dat was ook in Nederland tijdens de bezettingstijd.
Als je dan toch de vergelijking met de bezetting van Nederland wil maken: die leidde niet tot 2 groeperingen die elkaar gingen bestrijden omdat de ene de andere niet extreem genoeg vindt.Doordat Israel tweedeling nastreefde onder de Palestijnen hielp het met de oprichting van Hamas.
Hier suggereer je dat Fatah het al die tijd vreedzaam heeft geprobeerd en dat Hamas 60 jaar heeft gewacht tot zij geweld ging gebruiken. Beiden zijn onwaar. Het is eerder zo dat Fatah geleidelijk niet meer is gegaan voor de totale vernietiging van de staat Israel en hamas dat nog wel doet.Fatah, die op vreedzame wijze wilde trachten hun rechten te verkrijgen en Hamas die vond dat na 60 jaar van soebatten het nu gewapenderhand moest gebeuren.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Ik denk dat dit hier ook zou gebeuren als verraders de where abouts van bepaalde mensen zou doorgeven aan de vijand zodat die met drones deze mensen kan liquideren. Landverraders verdienen niet beter.Rereformed schreef:Ik vind het interessantste altijd dat zulke kritiek door Israeliërs en in Israel geuit kan worden. Wat dat betreft staat Israël bij mij mijlen hoger aangeschreven dan een cultuur waar zogenaamde collaborators de nek wordt opengesneden en het naakte lichaam met een touw vastgebonden aan brommers door de stad wordt gesleept.Cactus schreef:Interessant hè, die smerige zionistische beerput waar het landroversgilde zich in wentelt.
Als je goed gelezen hebt dan zou je kunnen weten dat die aanvaarding van VN Res. 181 een farce was en dat die zionistenleiders totaal niet van plan waren om zich daaraan te houden. Waarom hielden zij zich er niet aan? Al voordat de staat Israel eenzijdig werd uitgeroepen waren die zionistische terroristen ( STERNGROUP - LEHI- HAGANAH)al begonnen met het veroveren van Palestijnse gebieden. Dus WIE begonnen nu met die vijandelijkheden ?Rereformed schreef:Zelfs in het citaat wat jij geeft staat dat de zionisten formeel accoord gingen met het plan van de VN. Indien een deel ertegen was dan verandert dit helemaal niets aan waar de leiding formeel mee accoord ging.Cactus schreef:Heb jij nu wel eens goed gelezen wat de bedoelingen en plannen van de zionisten waren?Rereformed schreef: Het is het toppunt van naïvité om na 60 jaar nog steeds te beweren dat er over de verdeling kan worden onderhandeld.
Maar ik maakte een opmerking dat het naief is te denken dat een oplossing mogelijk is via onderhandelen over de verdeling van Palestina.
Indien je de zionisten af wil schilderen als net zo fanatiek als de fanatieke moslimgelovigen, dan hebben we dus twee partijen die van geen enkel compromis willen weten. Dan versterkt dit enkel mijn opmerking dat het het toppunt van naïvité is om te denken dat dit conflict opgelost zal worden door te onderhandelen over verdeling.
Natuurlijk zijn beide partijen even koppig, fanatiek en vasthoudend.Het zijn semieten, beide ! Maar er zijn ook landen en de VN die hier iets aan KUNNEN doen als ze dat ook werkelijk WILLEN.
Maar wij hebben het hier over welke partij het recht aan zijn zijde heeft en dat zijn de Palestijnen omdat Israel totaal niet opvolgt wat de VN vraagt en waarvoor de zionisten hebben getekend voor accoord.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Dit was nou het moment geweest dat je had kunnen laten zien dat je nog wat anders was dan een door en door fanatieke propagandist en partijganger. Maar indien het je zelfs op dit punt niet lukt om kritiek te leveren op de partij die je steunt laat je heel duidelijk zien dat je zelf niet kan tippen aan de cultuur die je haat, waarvan je net een tegenovergesteld voorbeeld gaf.Cactus schreef:Landverraders verdienen niet beter.
Born OK the first time
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Als jij goed gelezen had was het je niet ontgaan dat de joden op dat moment een tweede holocaust vreesden aangezien zij grote vijandelijkheid ervoeren en de arabieren zeiden het VN plan niet te accepteren.Cactus schreef:Als je goed gelezen hebt dan zou je kunnen weten dat die aanvaarding van VN Res. 181 een farce was en dat die zionistenleiders totaal niet van plan waren om zich daaraan te houden. Waarom hielden zij zich er niet aan? Al voordat de staat Israel eenzijdig werd uitgeroepen waren die zionistische terroristen ( STERNGROUP - LEHI- HAGANAH)al begonnen met het veroveren van Palestijnse gebieden. Dus WIE begonnen nu met die vijandelijkheden ?
Onzin. Er is niets wat de VN hier kan doen. Wanneer er twee zulke koppige partijen zijn met aan beide zijden bovendien nog een steeds sterker wordend boekgeloof-fanatisme dat voortdurend oproept tot compromisloosheid, is er enkel onbuigzaamheid en gewapend conflict in het vooruitzicht.Natuurlijk zijn beide partijen even koppig, fanatiek en vasthoudend.Het zijn semieten, beide ! Maar er zijn ook landen en de VN die hier iets aan KUNNEN doen als ze dat ook werkelijk WILLEN.
Nee, jij hebt al toegezegd dat de staat Israel bestaansrecht heeft en een ieder die het tegen jou heeft gunt de Palestijnen ook wel een stuk grond.Maar wij hebben het hier over welke partij het recht aan zijn zijde heeft
Jij gaat mijn vraag over hoe je het wil oplossen steeds maar mooi uit de weg! Slechts een leus 'het kan worden opgelost als 'we' maar willen' en 'via onderhandeling tussen Israeliërs en Palestijnen' is wat je te bieden hebt. Het KUNNEN en WILLEN met koeienletters schrijven maakt het echt niet realistischer hoor. Het blijft het toppunt van naïviteit. Jouw oplossing is al 65 jaar lang uitgeprobeerd.
Born OK the first time
Is dit een raciaal kenmerk van Semieten?Cactus schreef:Natuurlijk zijn beide partijen even koppig, fanatiek en vasthoudend.Het zijn semieten, beide !
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
-
appelfflap
- Banned
de oplossing?Rereformed schreef: Jij gaat mijn vraag over hoe je het wil oplossen steeds maar mooi uit de weg! Slecht een leus 'het kan worden opgelost als 'we' maar willen' en 'via onderhandeling tussen Israeliërs en Palestijnen' is wat je te bieden hebt. Het KUNNEN en WILLEN met koeienletters schrijven maakt het echt niet realistischer hoor. Het blijft het toppunt van naïviteit.
moest Europa het een keertje menen met mensenrechten, alle mensen zijn gelijk en VN resoluties hebben wel degelijk waarde dan lijkt me een complete boycot van Israel een logishc begin
Dat kost miljarden aan de Israelische economie en dan ben ik eens benieuwd of de VS haar sponsoring navenant zal verhogen.
een boycot totdat Israel zich eenzijdig en onvoorwaardelijk terugtrekt binnen de grenzen van 48 (uiteraard ook de Golanhoogte verlaten).
eens dat gebeurt is kun je onderhandelen over een 2 statenoplossing, vluchtelingen, grondstoffenverdeling,....
zolang er voor ISrael niets te winnen valt is onderhandelen voor hen enkel onderdeel vd propaganda om zichzelf goed te praten.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
gerard_m schreef:Is dit een raciaal kenmerk van Semieten?Cactus schreef:Natuurlijk zijn beide partijen even koppig, fanatiek en vasthoudend.Het zijn semieten, beide !
Blijkbaar. Ik overdacht dat ook al. Volgens mij zijn Israeliërs voornamelijk Europeanen, aangevuld met joden uit arabische landen en zelfs uit India en Afrika. Dat is zo'n mengelmoes van volken dat het totaal onzin is om het zelfs maar over 'de volksaard' te hebben.
Born OK the first time
Cactus schreef:Ik schreef dat er mensen zijn die passief blijven onder bezetting en er zijn mensen die juist aktief worden tegen de bezetter. Dat was ook in Nederland tijdens de bezettingstijd.
Hamas is militant aktief maar Fatah? Omdat deze geheel democratisch een soort lidmaatschap van de VN heeft aangevraagd? Wat is dáár nu mis mee? Met overweldigende meerderheid werd dat verzoek met JA aangenomen ! Je wilt toch niet gaan beweren dat Fatah hiermee iets tegen bestaande regels of iets illegaals heeft gedaan zoals gebruikelijk is van Israël ?gerard_m schreef: Maar die vergelijking gaat hier volkomen mank. Zowel Fatah als Hamas zijn actief. Dit topic gaat notabene over een resultaat van Fatah.
Nee hierin heb je gelijk. Maar de situ daar kan je niet vergelijken met onze 5 jarige bezetting. Die daar duurt al > 60 jaar en veel mensen zijn hierdoor verontmenselijkt. Kinderen groeien daar op in een wereld van vrees en moorddadig geweld.Velen hebben ouders, broers en zusters verloren door beschietingen en andere bombardementen van de zionisten. Hoe denk je dat die zich kunnen gaan gedragen als ze volwassen zijn?gerard_m schreef: Als je dan toch de vergelijking met de bezetting van Nederland wil maken: die leidde niet tot 2 groeperingen die elkaar gingen bestrijden omdat de ene de andere niet extreem genoeg vindt.
Ik zal maar niet herhalen wat mijn vader ( zat in het NL verzet) over de Duitsers zei. De Duitse bezetter noemde verzetsmensen terroristen !
Het is duidelijk dat Fatah het bij het verkeerde eind had door te stoppen met geweld en de staat Israel te erkennen tijdens de Oslo besprekingen.gerard_m schreef: Hier suggereer je dat Fatah het al die tijd vreedzaam heeft geprobeerd en dat Hamas 60 jaar heeft gewacht tot zij geweld ging gebruiken. Beiden zijn onwaar. Het is eerder zo dat Fatah geleidelijk niet meer is gegaan voor de totale vernietiging van de staat Israel en hamas dat nog wel doet.
Arafat was zo naïef om te geloven dat Israel dan de bezette gebieden zou verlaten en dat er een eigen Palestijnse staat zou kunnen worden opgericht. Hij had beter moeten weten.
Het is toch heel duidelijk dat de zionisten dat niet willen! Hebben dat ook nooit gewild. Hun doelstelling was al heel lang bekend: Alle Palestijnen van hun land verdrijven en geheel Palestina tot Israel maken. Hoe ? Maakt niets uit. Met terrorisme,moorden, liegen, bedriegen. Negeren van VN Resoluties, inpikken van Palestijns land.Het plat bulldozeren van Palestijnse woningen en hele dorpen. Het ontwortelen van olijfboomgaarden zodat de Palestijnse boeren geen bron van inkomsten meer hadden. Muren en hekwerken op palestijnse gebieden bouwen ipv op eigen grondgebied, overal illegale nederzettingen bouwen op de westbank en Gaza blokkeren zodat die inwoners geen kant meer uit kunnen.
Israel verdient ooit hetzelfde te overkomen want ze verdienen niet beter. Wat zij de autochtone palestijnse bevolking hebben aangedaan zal de geschiedenis ingaan als een onvergeeflijke grote misdaad tegen de menselijkheid en is het toppunt van georganiseerde landroof.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Een boycot heeft nooit effect gehad. Niet op Zuid-Afrika, niet op Cuba, niet op Irak, nooit. Zeker niet op Israel, dat de koppigheid van welk land op aarde veruit overtreft.appelfflap schreef:een boycot totdat Israel zich eenzijdig en onvoorwaardelijk terugtrekt binnen de grenzen van 48 (uiteraard ook de Golanhoogte verlaten).
eens dat gebeurt is kun je onderhandelen over een 2 statenoplossing, vluchtelingen, grondstoffenverdeling,....
zolang er voor Israel niets te winnen valt is onderhandelen voor hen enkel onderdeel vd propaganda om zichzelf goed te praten.
Waarom zouden ze de Golan ooit verlaten? Syrië wilde oorlog met ze en ze hebben nu de Golan nodig als strategische plek om zich een volgende keer beter tegen Syrië te kunnen verdedigen. Dat is dus ten eerste al volstrekt uitgesloten.
Denk je nu heus dat Israel zich uit de nederzettingen op de westbank ooit zal terugtrekken? Die hebben ze al sinds de 70-er jaren opgebouwd. En die wordt bewoond door de fantiekste orthodoxe gelovigen. Dat is dus ook volstrekt uitgesloten.
Jij denkt ook heel naief dat er voor Israel iets te winnen zou zijn. Een Israeliër is iemand die weet dat er nooit in de wereld iets voor een jood te winnen valt. Zij hebben enkel besloten dat het van nu af aan uit is met de vervolging van joden. Ze gaan niet meer als schapen naar de slachtbank, maar gaan volstrekt hun eigen weg. Ze creëren hun eigen land en hebben lak aan wie of wat dan ook dat hun probeert dat te beletten of hen nog de les wil lezen, een houding waar ze 2000 jaar op geoefend hebben om die te perfectioneren. Als dat hun einde wordt dan is dat voor hen niets nieuws onder de zon. Ze hebben enkel besloten dat ze de volgende maal de hele wereld die tegen hen is meenemen. Pas wanneer je dat begrijpt weet je dat er geen oplossing in het vooruitzicht is.
Born OK the first time
Men zou eens kunnen beginnen met Israel uit te sluiten van Europese sportgebeurtenissen. Waarom doet dat land eigenlijk mee met EK s op veel sportgebied? Is Israel plotseling een Europees land ?appelfflap schreef:de oplossing?Rereformed schreef: Jij gaat mijn vraag over hoe je het wil oplossen steeds maar mooi uit de weg! Slecht een leus 'het kan worden opgelost als 'we' maar willen' en 'via onderhandeling tussen Israeliërs en Palestijnen' is wat je te bieden hebt. Het KUNNEN en WILLEN met koeienletters schrijven maakt het echt niet realistischer hoor. Het blijft het toppunt van naïviteit.
moest Europa het een keertje menen met mensenrechten, alle mensen zijn gelijk en VN resoluties hebben wel degelijk waarde dan lijkt me een complete boycot van Israel een logishc begin
Dat kost miljarden aan de Israelische economie en dan ben ik eens benieuwd of de VS haar sponsoring navenant zal verhogen.
een boycot totdat Israel zich eenzijdig en onvoorwaardelijk terugtrekt binnen de grenzen van 48 (uiteraard ook de Golanhoogte verlaten).
zolang er voor ISrael niets te winnen valt is onderhandelen voor hen enkel onderdeel vd propaganda om zichzelf goed te praten.
Landen die zich zo wreed gedragen en de VN aan hun laars lappen behoren niet meer tot de beschaafde landen gerekend te worden.
Dan gewoon boycotten. Als ik zie dat een produkt uit Israel komt, dan koop ik dit niet. Ook geen fruit.
Maar ook een volledige boycot zoals men tegen Iran nu uitvoert totdat dat land voldoet aan de VN resoluties betr. het ontruimen van ingepikte grondgebieden van de Palestijnen en terugkeer van de gevluchte Palestijnen.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Hahaha. Het wordt steeds kinderachtiger met het zoeken naar oplossingen.Cactus schreef:Men zou eens kunnen beginnen met Israel uit te sluiten van Europese sportgebeurtenissen. Waarom doet dat land eigenlijk mee met EK s op veel sportgebied? Is Israel plotseling een Europees land ?
Dan gewoon boycotten. Als ik zie dat een produkt uit Israel komt, dan koop ik dit niet. Ook geen fruit.
Maar ook een volledige boycot zoals men tegen Iran nu uitvoert totdat dat land voldoet aan de VN resoluties betr. het ontruimen van ingepikte grondgebieden van de Palestijnen en terugkeer van de gevluchte Palestijnen.
Jij begrijpt wellicht nog niet dat de evangelische christenen in Amerika tien maal zoveel fruit kopen als jij en dan juist Israelisch fruit gaan kopen.
Jij begrijpt blijkbaar ook niet dat de christentoeristenindustrie jouw boycot van Israel finaal aan zijn laars lapt. Weinig begrijp jij van de gelovige wereld.
Jij begrijpt ook niet dat het overlevingsinstinct en de overlevingsstrategiën van de Israeliërs veel groter zijn dan van welk volk op aarde ook.
Kortom, je bent naief. En het enige wat je rest is maar voortdurend je gal spuwen op de zionisten. Aangezien de zionist ook daarmee al millennia bekend is is alles wat je doet voor hen als het gezoem van een vlieg om de oren.
Born OK the first time
Nou, Zuid Afrika is toch wel mede door die boycot veranderd. Cuba lijdt er zwaar onder, tenminste de gewone man.Irak ? Die kon genoeg van omringende landen importeren.Rereformed schreef: Een boycot heeft nooit effect gehad. Niet op Zuid-Afrika, niet op Cuba, niet op Irak, nooit. Zeker niet op Israel, dat de koppigheid van welk land op aarde veruit overtreft.
Israel? Het is toch te proberen? Ze zullen er echt niet gelukkig mee zijn. Geen olie, geen financiële hulp en sluik import van omringende landen? Forget it!
Ik heb duidelijk aangetoond bij monde van Mosje Dajan dat Israel ZELF die oorlog van 1967 heeft uitgelokt met Syrië. Moet ik dat weer herhalen?Waarom zouden ze de Golan ooit verlaten? Syrië wilde oorlog met ze en ze hebben nu de Golan nodig als strategische plek om zich een volgende keer beter tegen Syrië te kunnen verdedigen. Dat is dus ten eerste al volstrekt uitgesloten.
Goedschiks zullen ze daar nooit vertrekken. Die moeten met veel geweld en/of terreur verdreven worden.Rereformed schreef: Denk je nu heus dat Israel zich uit de nederzettingen op de westbank ooit zal terugtrekken? Die hebben ze al sinds de 70-er jaren opgebouwd. En die wordt bewoond door de fantiekste orthodoxe gelovigen. Dat is dus ook volstrekt uitgesloten.
Orthodoxe gelovigen willen helemaal geen Israel! Die volgen hun religie op de letter en die zegt dat de staat Israel pas mag worden opgericht als de Messiah op aarde in nedergedaald. De fanatiekelingen die daar wonen zijn gehersenspoelde zionisten die er van overtuigd zijn dat dit HUN Beloofde Land is.
Dat is generaliseren! Als dat waar zou zijn dan zouden alle andere joden uit alle landen massaal naar Israel gaan! Dat is dus niet zo ! In de VS wonen zeker nog 8 miljoen joden en in Europa wonenen er ook nog honderdduizenden denk ik. Waarom gaan die dan niet naar dat "Beloofde Land" ? Omdat ze weten dat zij hier en in de VS geen vervolging te duchten hebben zoals onder het nazi bewind.Rereformed schreef: Jij denkt ook heel naief dat er voor Israel iets te winnen zou zijn. Een Israeliër is iemand die weet dat er nooit in de wereld iets voor een jood te winnen valt. Zij hebben enkel besloten dat het van nu af aan uit is met de vervolging van joden. Ze gaan niet meer als schapen naar de slachtbank, maar gaan volstrekt hun eigen weg. Ze creëren hun eigen land en hebben lak aan wie of wat dan ook dat hun probeert dat te beletten. Als dat hun einde wordt dan is dat voor hen niets nieuws onder de zon. Ze hebben enkel besloten dat ze de volgende maal de hele wereld die tegen hen is meenemen. Pas wanneer je dat begrijpt weet je dat er geen oplossing in het vooruitzicht is.
Wat zij in v.m. Palestina de Palestijnen hebben aangedaan is ongehoord en dat heeft niets te maken met de holocaust. Wat hadden de Palestijnen ermee te maken?
De pogroms...wat hadden de Palestijnen daarmee te maken?
*
Bedankt dat je jouw vooroordelen jegens Semieten openlijk toegeeft ...
Die 'Zionistische landrovers' zoals jij ze voortdurend benoemd, dat zijn toch een 'verzonnen' volk volgens jou? Het merendeel zijn toch 'gewone' (Oost-)Europeanen die daar NIETS te zoeken hebben volgens jou?
Of zijn het toch echt Semieten die, net als hun (Islamitische) 'Semieten-broeders'(!), net zo veel recht hebben om daar te wonen, ondanks dat ze het Joodse geloof aanhangen?
*
Bedankt dat je jouw vooroordelen jegens Semieten openlijk toegeeft ...
... maar er klopt iets niet in je uitspraak!Cactus schreef:<< >>
Natuurlijk zijn beide partijen even koppig, fanatiek en vasthoudend.Het zijn semieten, beide !
<< >>
Die 'Zionistische landrovers' zoals jij ze voortdurend benoemd, dat zijn toch een 'verzonnen' volk volgens jou? Het merendeel zijn toch 'gewone' (Oost-)Europeanen die daar NIETS te zoeken hebben volgens jou?
Of zijn het toch echt Semieten die, net als hun (Islamitische) 'Semieten-broeders'(!), net zo veel recht hebben om daar te wonen, ondanks dat ze het Joodse geloof aanhangen?
*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
- Freedom's just another word for nothing left to lose!
*
What is mind? No matter! If you don't mind, it doesn't matter ...
What is matter? Never mind: Consciousness matters: Nothing Else Matters!
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...