Gisteren voor het eerst gekeken. Een simpele vraag uit het publiek. Pechtold en Buma mochten iets vertellen over 65 plus en belasting betalen. De monden bewogen maar het leek wel of ze geen antwoord durfden te geven. Stijf van de stress om iets verkeerd te zeggen. Na enkele minuten vaag gemompel ben ik maar afgehaakt. Hier word je dus niets wijzer van.Fenomeen schreef:Eerst maar eens het lijsttrekkersdebat kijken.
Ik zie al teveel stropdassen, een wat zenuwachtige meneer Pechtold en meneer Roemer die er weinig zin in lijkt te hebben.
En daar is Sap, ik herkende 'r eerst niet; daar heeft een visagist een hoop werk aan gehad.
Ze zijn allemaal erg onaardig (flauw geneuzel over de euro) tegen de mottenballenmufheidmeneer van het CDA.
Hehe, er komt wat niveau in; Pechtoldje is begonnen, verdacht kalm, de mottenballenmufheidmeneer van het CDA gaat het nog zwaar krijgen.
Daar heb je het al; hap, in de strot.
Verkiezingen 2012
Moderator: Moderators
Re: Verkiezingen 2012
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Ik heb zojuist gestemd maar het nut ervan zie ik nog steeds niet. Het draait natuurlijk uit op een coalitie die weer een soepje brouwt dat niet te vreten is en de rekening komt bij de lagere en midden inkomens.
Die mogen, zoals gewoonlijk, het gelag betalen. Dat staat bij voorbaat al vast. Al gaan de PvdA en SP + partner regeren dan nog zal dat zo zijn.
Die mogen, zoals gewoonlijk, het gelag betalen. Dat staat bij voorbaat al vast. Al gaan de PvdA en SP + partner regeren dan nog zal dat zo zijn.

Vond het maar saai.PietV. schreef:Na enkele minuten vaag gemompel ben ik maar afgehaakt. Hier word je dus niets wijzer van.
De vragen die al van tevoren bekend zijn, had dat echt niet anders gekund?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
- Hiëronymus
- Ervaren pen
3 stemmen (2 machtigingen) naar no. 39, lijst 4.
Nog even en dan gaat het circus weer beginnen. Ik verheug me er nu al op!
Ferdy Mingele die de verkiezingsuitslag mag presenteren, niets van cijfertjes snapt, maar ze toch gaat duiden. Dat wordt weer grote ergernis voor iedereen die van de inhoud houdt, en grote hilariteit voor iedereen die van de vorm houdt.
Vervolgens de sfeerreportages bij de diverse partijen op locatie. Hoe slecht een partij er ook voor staat: de avond is nog niet voorbij dus er kan nog heel wat veranderen! Alsof je Joop Zoetemelk over Parijs hoort praten.
En dan is er uiteindelijk een min of meer definitieve uitslag en wat blijkt? Iedereen heeft gewonnen!!!
Want de uitslag wordt steevast afgezet tegen iets (de vorige uitslag, of in historisch perspectief, of een peiling naar keuze) dat nog slechter was.
En dan als klap op de vuurpijl het slotdebat, waarin sommige politici zich van hun allerslechtste kant gaan laten zien (niet willen komen, veel te laat komen). Iedereen heeft vervolgens in de uitslag gezien dat 'het Nederlandse volk' eigenlijk de richting op wil van de partij van de persoon die aan het woord is, en vervolgens kan de stoelendans beginnen.
Allemaal te zien vanavond in het Theater van de Lach (Nederland 1) vanavond vanaf 20:30. Dat wordt smullen!
Ferdy Mingele die de verkiezingsuitslag mag presenteren, niets van cijfertjes snapt, maar ze toch gaat duiden. Dat wordt weer grote ergernis voor iedereen die van de inhoud houdt, en grote hilariteit voor iedereen die van de vorm houdt.
Vervolgens de sfeerreportages bij de diverse partijen op locatie. Hoe slecht een partij er ook voor staat: de avond is nog niet voorbij dus er kan nog heel wat veranderen! Alsof je Joop Zoetemelk over Parijs hoort praten.
En dan is er uiteindelijk een min of meer definitieve uitslag en wat blijkt? Iedereen heeft gewonnen!!!
Want de uitslag wordt steevast afgezet tegen iets (de vorige uitslag, of in historisch perspectief, of een peiling naar keuze) dat nog slechter was.
En dan als klap op de vuurpijl het slotdebat, waarin sommige politici zich van hun allerslechtste kant gaan laten zien (niet willen komen, veel te laat komen). Iedereen heeft vervolgens in de uitslag gezien dat 'het Nederlandse volk' eigenlijk de richting op wil van de partij van de persoon die aan het woord is, en vervolgens kan de stoelendans beginnen.
Allemaal te zien vanavond in het Theater van de Lach (Nederland 1) vanavond vanaf 20:30. Dat wordt smullen!
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
Op naar de 40 zetels (SP) gaat wat onrealistisch overkomen, dat durfde zelfs de olijke kastelein, die gisteren iets minder olijk overkwam maar dat zou ik ook hebben als de toog ineens een meter verzakt was, niet aan.
Ik ben iemand die zich überhaupt niet laat leiden door polls.
Echter, 35 + 35 + nog iets.
Dan heb ik het volgende dilemma; mijn kristallen bol zegt Paars.
Aangezien dit een forum is waar de rede, ratio, feiten enz prevaleren komt het volgende erbij kijken; als meneer Pechtold na over het buikje te zijn gekieteld ervoor past komt de beruchte 'kampioen inlikken' het CDA kijken.
Dat is altijd van een dergelijk abominabel niveau dat zou Kim Holland zelfs afwijzen.
Het beetje hoop dat ik dan nog over heb gaat vervolgens naar GL.
Maar ja, als ze nou in de polls, waar ik mij dus überhaupt niet door laat leiden, op 7 zetels stonden.
Wie weet wordt het de volgende keer, over anderhalf jaar, GL.
Nog eens 'het gebit' in dat torentje zie ik niet zitten, dan zou de PvdA nog een strategische keuze worden.
Maar het gaat toch SP worden.
Ik ben iemand die zich überhaupt niet laat leiden door polls.
Echter, 35 + 35 + nog iets.
Aangezien dit een forum is waar de rede, ratio, feiten enz prevaleren komt het volgende erbij kijken; als meneer Pechtold na over het buikje te zijn gekieteld ervoor past komt de beruchte 'kampioen inlikken' het CDA kijken.
Dat is altijd van een dergelijk abominabel niveau dat zou Kim Holland zelfs afwijzen.
Het beetje hoop dat ik dan nog over heb gaat vervolgens naar GL.
Maar ja, als ze nou in de polls, waar ik mij dus überhaupt niet door laat leiden, op 7 zetels stonden.

Wie weet wordt het de volgende keer, over anderhalf jaar, GL.
Nog eens 'het gebit' in dat torentje zie ik niet zitten, dan zou de PvdA nog een strategische keuze worden.
Maar het gaat toch SP worden.
En inderdaad je hebt gelijk. Iedereen wint; ze zijn gelijk gebleven of de peilingen waren nog erger. Nooit zegt iemand. Dit is kut. Laten we direct naar huis gaan.Frodo schreef:
Mijn strategische stem is uitgebracht. Na jaren trouw D66 te hebben gestemd. Heb ik met bevende hand Samson roodgekleurd. Een voorkeurstem naar Plasterk heb ik achterwege gelaten.Hiëronymus schreef:3 stemmen (2 machtigingen) naar no. 39, lijst 4.
Bedankt, Piet!
Heb nog even strategisch Samsom overwogen maar ik ken mezelf; dat wreekt zich.
Het was overigens stemmen in het zeer pittoreske gedeelte bij de Zwaanshals, dat is altijd weer een belevenis. (en gratis campagne voor de PVV
)
Heb nog even strategisch Samsom overwogen maar ik ken mezelf; dat wreekt zich.

Het was overigens stemmen in het zeer pittoreske gedeelte bij de Zwaanshals, dat is altijd weer een belevenis. (en gratis campagne voor de PVV

Traditiegetrouw, en deze keer op een NoordHollander (voorkeurstem).
Wetenschapper enzo.......
Mijn meisje heeft de bovenste (van dezelfde partij) ingevuld en mijn schoonma van 83 ging niet, dat scheelt weer een stem CDA (ook traditie).
Was wel lachen, stonden nog even met de kiesvoorzitter (of hoe noem je zo een mens) een trouw VVD'r.
Vertelde dat schoonma niet stemde (83 en dergelijke) en dat dat een stem CDA scheelde.
Reactie, jammer dat ze niet stemt, maar ach, CDA, niet erg......

Wetenschapper enzo.......
Mijn meisje heeft de bovenste (van dezelfde partij) ingevuld en mijn schoonma van 83 ging niet, dat scheelt weer een stem CDA (ook traditie).
Was wel lachen, stonden nog even met de kiesvoorzitter (of hoe noem je zo een mens) een trouw VVD'r.
Vertelde dat schoonma niet stemde (83 en dergelijke) en dat dat een stem CDA scheelde.
Reactie, jammer dat ze niet stemt, maar ach, CDA, niet erg......

Verbazend dat GroenLinks de derde plek deelt met de VVD in de poll. De top drie zou uit de drie linkse partijen bestaan, wat freethinker toch goed staat.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Het is denk ik van zeer groot belang welke partij de grootste gaat worden, aangezien deze partij traditiegetrouw het voortouw heeft bij de coalitievorming.Fenomeen schreef:(...)
(...)
Ik denk dat VVD aan wil koersen op VVD-PvdA-CDA. (2e optie is D66 er nog bij om PcdA over te halen)
Ik denk dat PvdA aan wil koersen op PvdA-VVD-D66. Maar die hebben in de 1e kamer geen meerderheid, zodat alleen vanwege die reden GL alsnog in beeld kan komen (het ziet er naar uit dat GL morgen meer 1e kamerleden heeft dan 2e kamerleden....). Het realiteitsgehalte van deze laatste combinatie schat ik overigens zéér laag in.
De enige kans dat ik SP in de regering zie komen, is wanneer het CDA bereid is om mee te werken aan een links kabinet van PvdA-SP-CDA-D66. Ook hierbij lijkt de kans me wel erg klein.
Ik ben nogal pessimistisch, dus ik denk dat VVD de grootste wordt en dat we domweg VVD-PvdA-CDA krijgen. Als Samsom de volgende verkiezingen ook nog wil overleven doet hij er verstandig aan om minimaal te bedingen dat D66 hierbij ook aansluit.
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
Mijn kristallen bol gaat bij het grof vuil.
Tomatensap hebben we hier al vervangen door Bloody Mary's, is de rum al open?
Tomatensap hebben we hier al vervangen door Bloody Mary's, is de rum al open?

- Doppelgänger
- Bevlogen
Het stikt in Nederland blijkbaar van de mensen die bakken met geld verdienen. 41 zetels voor de VVD??? WTF???
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Wil je een Bloody Mary?
En de SGP naar 3.
Piet, ook een Bloody Mary?

En de SGP naar 3.

Piet, ook een Bloody Mary?