Wiet pas

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: Wiet pas

Bericht door Peter van Velzen »

Cactus schreef: Je hebt kunnen lezen dat de bestrijding en opsporing van de wietteelt en dealen miljarden kost! Geen schade aan anderen? komaan, probeer eens objectief te zijn.
Onderstreping van mij.
Ik weet wel niet hoe je dyslectisch schrijft, maar lezen dat kan ik wel.
Bedankt Cactus :lol:
Ik wens u alle goeds
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Peter van Velzen schreef:
Cactus schreef: Je hebt kunnen lezen dat de bestrijding en opsporing van de wietteelt en dealen miljarden kost! Geen schade aan anderen? komaan, probeer eens objectief te zijn.
Onderstreping van mij.
Ik weet wel niet hoe je dyslectisch schrijft, maar lezen dat kan ik wel.
Bedankt Cactus :lol:
Je vergeet kennelijk het feit dat er wél schade aan derden wordt toegebracht door het stelen van electriciteit, het vernielen van huurwoningen waardoor de verhuurders aansprakelijk worden gesteld en de onderlinge strijd van die wiettelers. Dat alles heeft niets te maken met de wietpasjes. Ik concludeer daarom dat die wietteelt en handel gelijk te stellen zijn met andere misdaden en criminaliteit en bestreden moeten worden ipv toe te staan.
Ik vroeg eerder waarom er zoveel buitenlanders naar Nederland komen om die wiet te kopen. Anwoorden:
Het is moeilijker dat in eigen landen te kopen en hier is het goedkoper. Conclusie: Dus de hardere aanpak in buitenland werpt wél vruchten af maar wij zitten dan weer met die tsunami van buitenlandse blowers en goedkoper?
Ja, als je de energie jat die nodig is voor de wietteelt dan kan het altijd goedkoper! Over criminaliteit gesproken.
Oh, nou je leest ook hier behoorlijk selectief wat je bewijst met je onderstreping van een deel van mijn zinnen. Over de criminaliteit door het stelen van energie( electriciteit) wil je kennelijk niets horen. Juist daarom moet deze handel aan banden worden gelegd d.m.v. wietpasjes die Nederlandse gebruikers gewoon in staat stellen hun stuff te blijven kopen.
Iig heb je weer geleerd hoe je bepaalde woorden moet spellen. :mrgreen:
Klikzoi
Ervaren pen

Bericht door Klikzoi »

Cactus schreef:
Je vergeet kennelijk het feit dat er wél schade aan derden wordt toegebracht door het stelen van electriciteit, het vernielen van huurwoningen waardoor de verhuurders aansprakelijk worden gesteld en de onderlinge strijd van die wiettelers. Dat alles heeft niets te maken met de wietpasjes.
Tegelijkertijd zal de wietpas deze overlast niet oplossen. Integendeel, ik vermoed dat het aantal thuistelers alleen maar zal toenemen.

Nogmaals, de introductie van de wietpas is een vernuftig systeem om de bestaande coffeeshops uit het straatbeeld te krijgen.

De toekomst zal uitwijzen of er een blijvende terugkeer zal plaatsvinden van de straatdealer. Ik denk dat dit slechts tijdelijk zal zijn. Buitenlanders zullen niet al die kilometers maken om cannabis bij een straatdealer te kopen, want dat ondergrondse circuit hebben ze ook in eigen land.

Mijn vermoeden is wanneer de buitenlanders wegblijven de straatdealer uit het zicht raakt. Dat is ook al jaren het geval bij de verkoop van harddrugs op straat. Vroeger ging dat veel makkelijker dan vandaag. Tegenwoordig gaan de bestellingen via een mobiel en wordt op een afgesproken plek de bestelling geleverd. Dat zal met cannabis ook gebeuren. Het verschijnsel wiettaxi bestaat al jaren en het zal de coffeeshop gaan vervangen.

In grote steden zullen enkele grote coffeeshops blijven bestaan, want ze zullen genoeg geregistreerde klanten behouden om zo'n shop gaande te houden. Maar ze zullen tevens (net als growshops) een doorvoer zijn naar die klanten die via andere weg aan hun bestelling willen komen.

Zolang er gebruikers zijn blijft de markt draaien. Zo simpel is het.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Cactus schreef:Je vergeet kennelijk het feit dat er wél schade aan derden wordt toegebracht door het stelen van electriciteit, het vernielen van huurwoningen waardoor de verhuurders aansprakelijk worden gesteld en de onderlinge strijd van die wiettelers.
Dit soort problemen ontstaan nu juist doordat het verbouwen van wiet verboden is.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

The Prophet schreef:
Cactus schreef:Je vergeet kennelijk het feit dat er wél schade aan derden wordt toegebracht door het stelen van electriciteit, het vernielen van huurwoningen waardoor de verhuurders aansprakelijk worden gesteld en de onderlinge strijd van die wiettelers.
Dit soort problemen ontstaan nu juist doordat het verbouwen van wiet verboden is.
Dat komt dan door die kromme gedoogpolitiek ingesteld door onze watjesregeringen. Het mag wel verkocht worden maar niet geteelt.
Verder kan je ook niet zeggen dat men maar vrij baan moet geven aan niet uit te roeien zaken zoals pedosex, verkrachting,stelen, te snel rijden met auto, oplichting enz enz. Die zaken zijn ook niet uit te roeien en door te slap optreden kan dit buiten proporties gaan doorwoekeren. Nederland staat wereldwijd bekend als een gemakkelijk land voor druggies. Over sex met baby's is alles bekend omdat men in de VS hieraan wel werkt en men die tip over Robert M kon doorgeven. Fijne reputatie :(
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Cactus schreef:
Je vergeet kennelijk het feit dat er wél schade aan derden wordt toegebracht door het stelen van electriciteit, het vernielen van huurwoningen waardoor de verhuurders aansprakelijk worden gesteld en de onderlinge strijd van die wiettelers. Dat alles heeft niets te maken met de wietpasjes.
Klikzoi schreef:Tegelijkertijd zal de wietpas deze overlast niet oplossen. Integendeel, ik vermoed dat het aantal thuistelers alleen maar zal toenemen.

Nogmaals, de introductie van de wietpas is een vernuftig systeem om de bestaande coffeeshops uit het straatbeeld te krijgen.
De bedoeling van die wietpas is nu wel bekend. Nederlanders JA ausländer NEE. Als Jan Kaas de Blower geen pasje wil aanvragen dan is dat zijn zaak. Ze hebben iig de gelegenheid gekregen en moeten dan niet zeuren.
Verder is wiet geen eerste levensbehoefte dus begrijp ik niet waarvoor al die drukte is.
Dealen op straat? Wel, geef die lieden minstens 15.000 euro boete of min. 5 jaar gevangenisstraf.
Zij die wiet telen, 100.000 euro boete en 15 jaar in het gevang.
Klikzoi schreef:De toekomst zal uitwijzen of er een blijvende terugkeer zal plaatsvinden van de straatdealer. Ik denk dat dit slechts tijdelijk zal zijn. Buitenlanders zullen niet al die kilometers maken om cannabis bij een straatdealer te kopen, want dat ondergrondse circuit hebben ze ook in eigen land.
Ik begrijp dan ook niet waarom die buitenlanders zo graag in Nederland dat spul kopen. Goedkoop? Ja, zoals ik schreef kan dat als je electriciteit illegaal aftapt op kosten van de gemeenschap.

Klikzoi schreef:
In grote steden zullen enkele grote coffeeshops blijven bestaan, want ze zullen genoeg geregistreerde klanten behouden om zo'n shop gaande te houden. Maar ze zullen tevens (net als growshops) een doorvoer zijn naar die klanten die via andere weg aan hun bestelling willen komen.

Zolang er gebruikers zijn blijft de markt draaien. Zo simpel is het.
Zo is het met alle dingen die bij wet verboden zijn en daarom is er een politie/ recherche die moeten blijven jagen op overtreders en niet zeggen: "Och, het is er toch altijd , dus waarom kosten maken voor opsporing en voorkoming ?" Dat is de goedkope weg en opent de deur voor criminele chaos. Is dat wat men wil in Nederland?
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Cactus schreef:Dat komt dan door die kromme gedoogpolitiek ingesteld door onze watjesregeringen. Het mag wel verkocht worden maar niet geteelt.
Verder kan je ook niet zeggen dat men maar vrij baan moet geven aan niet uit te roeien zaken zoals pedosex, verkrachting,stelen, te snel rijden met auto, oplichting enz enz. Die zaken zijn ook niet uit te roeien en door te slap optreden kan dit buiten proporties gaan doorwoekeren. Nederland staat wereldwijd bekend als een gemakkelijk land voor druggies. Over sex met baby's is alles bekend omdat men in de VS hieraan wel werkt en men die tip over Robert M kon doorgeven. Fijne reputatie :(
Wat een mooi rijtje drogredeneringen weer. Mijn complimenten.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

The Prophet schreef:
Cactus schreef:Dat komt dan door die kromme gedoogpolitiek ingesteld door onze watjesregeringen. Het mag wel verkocht worden maar niet geteelt.
Wat een mooi rijtje drogredeneringen weer. Mijn complimenten.
Wat er niet in het rijtje staat is: jaywalking ... dwz schuin de straat over steken.

Kan iemand zich de sketch herinneren van Monthy Python waarin dergelijke overtreders doodgeschoten werden?
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Klikzoi
Ervaren pen

Bericht door Klikzoi »

Cactus schreef:
De bedoeling van die wietpas is nu wel bekend. Nederlanders JA ausländer NEE. Als Jan Kaas de Blower geen pasje wil aanvragen dan is dat zijn zaak. Ze hebben iig de gelegenheid gekregen en moeten dan niet zeuren.
Jan Kaas de Blower zal net als vele anderen met hem/haar blijven blowen. Daarvoor zal de markt zichzelf aanpassen en er zal nóg minder controle zijn op de gegeven producten.

Cannabis kun je niet vergelijken met het recente paddoverbod binnen smartshops, omdat laatstgenoemde veel minder gebruikers kende en de openbare verkoop binnen amper 10 jaar plaatsvond. De eerste coffeeshops dateren al uit de jaren zeventig.

Burgers zijn niet gek. Niemand wil bij de gemeente bekend staan als druggebruiker, zeker wanneer de laatste coffeeshop bij gebrek aan klanten hun deuren moeten sluiten. Die desbetreffende coffeeshop is weg, maar de registratie staat als blijvend gegeven in de databank vermeld. Alleen gekke Henkie trapt hierin.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Cactus schreef: Verder is wiet geen eerste levensbehoefte dus begrijp ik niet waarvoor al die drukte is.
Dealen op straat? Wel, geef die lieden minstens 15.000 euro boete of min. 5 jaar gevangenisstraf.
Of jij bokt gewoon op naar de Verenigde Staten. daar is dit soort draconische straffen heel gewoon. Daar zit dan ook 1 %+ !!!! van de bevolking in de gevangenis, omdat mensen als jij het voor het zeggen hebben. Schuimbekkende moraalridders die geen flauw idee hebben waarover ze precies schuimbekken hebben we hier al genoeg. Een leuk weetje over de VS: daar wordt twee keer zo veel geblowd als in Nederland.

Met alle respect (dus niet ha ha) maar je staat hier vooral ook enorm voor lul. Bijvoorbeeld: hoezo brandgevaarlijk illegale wietkwekerijen als je wiet legaliseert. Dat spul wordt dan gewoon gekweekt in een kas in het Westland heur. Door een bedrijf dat is ingeschreven bij de KvK. Precies hetzelfde als toen we tabak legaliseerde, toen waren die illegaal stroomaftappende brandgevaarlijke tabakskwekerijen op drie-hoog ook binnen een zucht en een scheet verleden tijd.

Ik ben zelf geen drugsgebruiker, maar ik ga er van uit dat volwassenen prima in staat zijn om zelf te bepalen wat voor chemicaliën ze in hun lichaam willen stoppen. Daar hebben we geen overheid voor nodig, sterker nog, de overheid heeft een compleet debiele visie op drugs. Ongevaarlijke niet-verslavende paddos zijn verboden, en alcohol, misschien wel de meest destructieve drug ooit, is volkomen legaal. Zelfs voor pubers. Compleet waardeloos dus die overheid in dit aspect, dus dan kun je het beter overlaten aan de mensen zelf. Pas ingrijpen als mensen hun drugsgebruik het probleem van iemand anders maken, als ze bijv. stoned in de auto stappen.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
karin
Forum fan

Bericht door karin »

Verder kan je ook niet zeggen dat men maar vrij baan moet geven aan niet uit te roeien zaken zoals pedosex, verkrachting,stelen, te snel rijden met auto, oplichting enz enz. Die zaken zijn ook niet uit te roeien en door te slap optreden kan dit buiten proporties gaan doorwoekeren. Nederland staat wereldwijd bekend als een gemakkelijk land voor druggies. Over sex met baby's is alles bekend omdat men in de VS hieraan wel werkt en men die tip over Robert M kon doorgeven. Fijne reputatie
Ik denk dat we wat betreft onze reputatie in verhouding to de USA niet zo'n zorgen hoeven te maken. De USA met z'n bende criminaliteit en in vele staten legaal vuurwapen bezit dus dat gelul van reputatie kan de vuilnisbak in.

Het vergelijken van het roken van een jointje met pedosex en verkrachting is ronduit bespottelijk en doet denken aan een ouwe zeurkous die totaal niet weet waar ie het over heeft behalve "vroeger was alles beter"argumentatie.

Voor de rest geef je zelf al toe dat het gedoog beleid niet klopt, inderdaad legaal telen zodat echte ondernemers hieraan kunnen beginnen en legale verkoop.

En anders cactus, alles verbieden wat maar enigzins schadelijk kan zijn, dan heb ik nog wel een waslijstje voor je..........neem eens een jointje dan hoef je je wat minder druk te maken :lol:
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Cactus schreef: Verder is wiet geen eerste levensbehoefte dus begrijp ik niet waarvoor al die drukte is.
Marinus schreef:Of jij bokt gewoon op naar de Verenigde Staten. daar is dit soort draconische straffen heel gewoon. Daar zit dan ook 1 %+ !!!! van de bevolking in de gevangenis, omdat mensen als jij het voor het zeggen hebben. Schuimbekkende moraalridders die geen flauw idee hebben waarover ze precies schuimbekken hebben we hier al genoeg. Een leuk weetje over de VS: daar wordt twee keer zo veel geblowd als in Nederland.
In de VS zit niet 1% voor drugs delicten in de lik.Mensen zoals ik hebben het daar voor het zeggen? Je zegt dit en je beweert ook niet te blowen? :o
Kijk eens aan, "schuimbekkende moraalridders", wat een mooie combinatie van woorden. Als er hier lieden zitten te schuimbekken dan behoor ik daar echt niet bij hoor.Ik zou zeggen: Kijk eens in de spiegel! Waar maak jij je eigenlijk zo druk over? Wat kan jou het nu schelen of die verslaafde blowers een pasje moeten hebben ?
Marinus schreef:Met alle respect (dus niet ha ha) maar je staat hier vooral ook enorm voor lul. Bijvoorbeeld: hoezo brandgevaarlijk illegale wietkwekerijen als je wiet legaliseert. Dat spul wordt dan gewoon gekweekt in een kas in het Westland heur. Door een bedrijf dat is ingeschreven bij de KvK. Precies hetzelfde als toen we tabak legaliseerde, toen waren die illegaal stroomaftappende brandgevaarlijke tabakskwekerijen op drie-hoog ook binnen een zucht en een scheet verleden tijd.
Ik heb geschreven dat ook NU zonder die pasjes een enorme hoeveelheid wiet op zolders en tijdelijke huurwoningen illegaal geteeld wordt. En meestal met afgetapte, dus niet betaalde elctriciteit! Je zou eens meer het nieuws hierover moeten lezen en je ogen de kost geven als er op het TV nieuws wordt getoond hoe er weer een wietteeldtent wordt ontruimd.

Marinus schreef:Ik ben zelf geen drugsgebruiker, maar ik ga er van uit dat volwassenen prima in staat zijn om zelf te bepalen wat voor chemicaliën ze in hun lichaam willen stoppen. Daar hebben we geen overheid voor nodig, sterker nog, de overheid heeft een compleet debiele visie op drugs. Ongevaarlijke niet-verslavende paddos zijn verboden, en alcohol, misschien wel de meest destructieve drug ooit, is volkomen legaal. Zelfs voor pubers. Compleet waardeloos dus die overheid in dit aspect, dus dan kun je het beter overlaten aan de mensen zelf. Pas ingrijpen als mensen hun drugsgebruik het probleem van iemand anders maken, als ze bijv. stoned in de auto stappen.
Hahaha! Man, nu sta jij voor lul! Je moest eens weten hoeveel volwassenen verslaafd zijn aan die pokkezooi. Of aan roken of aan drank! Wat mij betreft valt sterke drank ook onder de verboden middelen. Of zet daar minstens een berg accijns op zodat men die dronken verlaafde drankorgels kan helpen met de opbrengst hiervan.
Ja, en men weet dan precies van te voren dat iemand stoned is als die in een auto stapt. Hoe kan je zoiets doms schrijven?
Drugs gebruik veroorzaakt veel ellende maar dat schijnt bij jou helaas nog niet te zijn doorgedrongen.
karin
Forum fan

Bericht door karin »

Cactus schreef:Drugs gebruik veroorzaakt veel ellende maar dat schijnt bij jou helaas nog niet te zijn doorgedrongen.
Motoren en auto's ook omdat ze misbruikt worden door te hard rijden etc. De belasting maar flink verhopgen zodat iedereen gratis met het openbaar vervoer kan?
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Verder kan je ook niet zeggen dat men maar vrij baan moet geven aan niet uit te roeien zaken zoals pedosex, verkrachting,stelen, te snel rijden met auto, oplichting enz enz. Die zaken zijn ook niet uit te roeien en door te slap optreden kan dit buiten proporties gaan doorwoekeren. Nederland staat wereldwijd bekend als een gemakkelijk land voor druggies. Over sex met baby's is alles bekend omdat men in de VS hieraan wel werkt en men die tip over Robert M kon doorgeven. Fijne reputatie
Karin schreef:Ik denk dat we wat betreft onze reputatie in verhouding to de USA niet zo'n zorgen hoeven te maken. De USA met z'n bende criminaliteit en in vele staten legaal vuurwapen bezit dus dat gelul van reputatie kan de vuilnisbak in.

Het vergelijken van het roken van een jointje met pedosex en verkrachting is ronduit bespottelijk en doet denken aan een ouwe zeurkous die totaal niet weet waar ie het over heeft behalve "vroeger was alles beter"argumentatie.

Voor de rest geef je zelf al toe dat het gedoog beleid niet klopt, inderdaad legaal telen zodat echte ondernemers hieraan kunnen beginnen en legale verkoop.

En anders cactus, alles verbieden wat maar enigzins schadelijk kan zijn, dan heb ik nog wel een waslijstje voor je..........neem eens een jointje dan hoef je je wat minder druk te maken :lol:
Ik vergelijk die zaken niet maar zet ze onder de noemer van dingen die bestreden moeten worden. Een moord is niet te vergelijken met te snel rijden maar beide zijn wel strafbaar gesteld.
Ja, dat gedoogbeleid is kul 1st class! Je staat iets toe of je verbiedt het. Punt uit. Stel je voor dat dit met andere delicten ook zo zou zijn.
Oh, ik heb ook wel een additioneel lijstje hoor. Daar heb ik jou echt niet voor nodig.Maar ik merk hier op dit forum dat streven naar een clean leven zonder drank misbruik of drugs gebruik niet gewaardeerd.... wat zeg ik? ...niet gepruimd wordt. Dan krijg je etiketten opgeplakt als "schuimbekkende moraalridder", "ouwe zeurkous" en nog meer van dat fraais'. Afijn, streven naar een clean leven zonder drugs/drank/roken-verslavingen is klaarblijkelijk taboe. Totdat er weer zo'n verslaafde blower een kind sexueel misbruikt en dan vermoordt. (Dordrecht) Die had zoveel geblowd dat hij nu zegt zich niets meer te kunnen herinneren. Of dat een junkie met een machinepistool mensen neerknalt in een winkelcentrum. Of dat er blowers in een auto benzine stelen en dan stopgeboden van de politie negeren om tenslotte iemand plat te rijden. Dan nog het lef hebben om de politie de schuld te geven. Maar gevaarlijk voor de gemeenschap? Welnee! En ik herhaal: Allemaal deze discussies met beledigende opmerkingen omdat er een wietpasje is ingesteld. Doei!
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

karin schreef:
Cactus schreef:Drugs gebruik veroorzaakt veel ellende maar dat schijnt bij jou helaas nog niet te zijn doorgedrongen.
Motoren en auto's ook omdat ze misbruikt worden door te hard rijden etc. De belasting maar flink verhopgen zodat iedereen gratis met het openbaar vervoer kan?
Nee, boeten bij te hard rijden in de bebouwde kom ( 50km/u) met min. 500 euro beboeten.
Wedden dat dit helpt? Bij herhaling de vorige boete erbij optellen omdat men blijk heeft gegeven niets geleerd te hebben. Met hogere belastingen straf je ook automobilisten die zich netjes aan de max snelheid houden.
Plaats reactie