Biologisch tuintje
Moderator: Moderators
Katten verdrijven
Hier een lijst van BE-opties:
http://www.dierenasielsinttruiden.be/zwerfkatten.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Belgen dienen de katten te vangen en voor sterilisatie aan te bieden. Afmaken is voor jou dus verboden.
Hollanders kunnen rustig (mits netjes) afmaken.
Roeland
http://www.dierenasielsinttruiden.be/zwerfkatten.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Belgen dienen de katten te vangen en voor sterilisatie aan te bieden. Afmaken is voor jou dus verboden.
Hollanders kunnen rustig (mits netjes) afmaken.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Re: Biologisch tuintje
Mm geen goed plan als mijn katten beschoten werden zou ik mijn pacifistische aard even vergetenJim schreef:Toch enkele dagen met de buks ergens verscholen klaarliggen.
Dat schrikdraad kunnen ook andere dieren slachtoffer van worden inderdaad, en dat wil je uiteraard weer niet.

Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Wat is nu precies het probleem?
Dat een kat een paar vogeltjes eet?
Dat is de natuur zou ik zeggen.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Waarschijnlijk ook de bemesting Fenomeen.
Als je eens in een hoop bedorven kattestront hebt gegrepen heb je de buks altijd vuurklaar staan.
Als je eens in een hoop bedorven kattestront hebt gegrepen heb je de buks altijd vuurklaar staan.

Ik gun die vogeltjes (etc...) eerder aan een uil, een sperwer, een marter, of een vos dan aan de kat van de buren!Fenomeen schreef:Wat is nu precies het probleem?
Het zijn geen zwerfkatten, daar gedragen ze zich te vertrouwd voor. Van een paar kennen we de eigenaar zelfs. Eén of twee zou geen probleem zijn, maar dit is niet normaal. Net omdat ze onbevreesd zijn voor mensen (andere rovers verschuilen zich wijselijk) hebben ze te veel overwicht.
Laatst gewijzigd door siger op 08 sep 2012 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Katten natuurlijk decimeren
Dakhazen zijn zelf ook bijzonder geschikt voor de consumptie.
De eigen kat is het makkelijkst te vangen en pas daarna hoeft te worden geoefend op de moeilijkere gevallen waarbij een gewone rattenval best zal werken.
Mijn buurvrouw geef ik elk kwartaal een nieuw paar werkhandschoenen voor in haar tuin waar onze kat pertinent wil poepen.
Roeland
De eigen kat is het makkelijkst te vangen en pas daarna hoeft te worden geoefend op de moeilijkere gevallen waarbij een gewone rattenval best zal werken.
Mijn buurvrouw geef ik elk kwartaal een nieuw paar werkhandschoenen voor in haar tuin waar onze kat pertinent wil poepen.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Ja, was ik nog vergeten. Deze week stonk het plots verschrikkelijk in mijn werkschuurtje. Bleek dat het aan mijn schoen hing. Ik zit niet stil natuurlijk (al denken jullie misschien van wel) dus dat werd uren schrobben in en rond het huis. Is dat natuurlijk??Jim schreef:Als je eens in een hoop bedorven kattestront hebt gegrepen heb je de buks altijd vuurklaar staan.
Is bedorven stront geen tautologie?Jim schreef:Waarschijnlijk ook de bemesting Fenomeen.

Ik ken geen drol waar ik wél graag in zou grijpen, hoor.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Ja: "Verdomme, schiet nou es op man! Of mot ik je soms op de composthoop pleuren!?"Mariakat schreef:En natuurlijk een beetje ertegen praten![]()

‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Re: Katten natuurlijk decimeren
Je moet de kattenbak ook op je eigen terrein zetten.heeck schreef:Dakhazen zijn zelf ook bijzonder geschikt voor de consumptie.
Roeland
Ik ga mij pas zorgen maken als de buurvrouw in onze tuin komt poepen.

Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
En een drinkbakje. Ik heb sterk de indruk dat de katten vooral aangetrokken worden door water. Als mijn buren een waterschaal naast de droge brokken zouden zetten zou ik veel minder kattenbezoek hebben. Want ruimte is er hier genoeg.
Een zo hoog mogelijke omheining. Maar toch kan ik niet voorkomen dat er een favorite kattenloop is. En die kattenloop betrooi ik elke week met opgespaarde koffieprut.siger schreef:Die anti-katten maatregelen, wat houdt dat in?
Loopt daar een kat overheen of doorheen, dan zal die kat zich willen ontdoen van de prut tussen zijn voetkussentjes. En daar hebben ze een bloedhekel aan.
Als wij wat koffieprut in de mond hebben , doen we van pprrrrrrtuf. Maar dat kan een kat niet.
Met hard fietsen heb je altijd wind tegen.
Ik woon hier nu 42 jaar en in die tijd hebben er merels, turkse tortels en heggemussen geprobeerd om jongen groot te brengen, helaas.Fenomeen schreef:Wat is nu precies het probleem?
Niet allemaal ten gevolge van katten hoor, ook eksters zijn een plaag tegenwoordig.
Vroeger werd die zooi tenminste kort gehouden.

Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Dat lijkt mij een kwestie van goede smaak, Fish. 
Lekker, tortels.
Siger, heb je een goed contact met de buren?

Lekker, tortels.
Siger, heb je een goed contact met de buren?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna