Breng jij een andere leer over Christus dan? Niet-gelovigen en Christus-ontkenners mag ik wel binnen laten.Rereformed schreef:Dus als ik het goed begrijp ben ik nooit bij jou welkom in je huis.
Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen
Moderator: Moderators
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Je kan zelf zien dat er heel veel te discusieren valt en hoe dat gaat als je kijkt naar alle andere topics (nou ja, de meeste) en waarop die gebaseerd zijn: het uitwisselen van argumenten. De bijbel beargumenteert zichzelf niet trouwens want als dat zo was, dan waren er niet zoveel verschillende soorten Christenen (en dat jij Jehova´s geen Christenen noemt, doet daar niets aan af)Henoch schreef:De Bijbel beargumenteerd zichzelf, dus ik behoef niets te beargumenteren, en zeker niet dat wanneerik iets tracht te beargumenteren op bijbelse basis, dit door jullie rücksichtloos naar de prullenbak wordt verwezen, of weggezet als een cirkelredenering. Welke beargumentering is wel bestand tegen dit basale en verbale geweld?Sararje schreef:Zeg me Henoch, wat kunnen we anders doen dan de spot met jouw gedragingen drjiven als jij weigert in te gaan op de argumenten die hier tegen jou worden ingebracht? geef me één alternatief!
Waarom ben je hier dan nog? Uit een vorm van zelfkastijding?
Okee, prima, begin eens met het formuleren van een hypothese waarin ik experimenteel god kan aantonen!Daarom wil ik het hebben over God, en JezusChristus!
Ja ja, de dreigementjes kennen we nu wel van je. Dat is allang voltooid verleden tijd en dat is een bekend riedeltje. Now back on track!Waarom nog hier? Om nog enigen van jullie de kans tot nadenken te geven betreffende de huiige verloren staat van jullie ziel, en trachtten tot redding te brengen. Waarom denk je, dat Jezus ook wel de Redder van onze zielen genoemd wordt?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Nee, familieleden van mij zaten erbij en hebben het me verteld. Je moest eens weten wat een cannonade aan gebeden er ten behoeve van mij al zijn opgezegd.Henoch schreef:Zeg rereformed, hoe weet jij van die profetie dan? Was je bij die Pinkstergemeente stiekem binnengeslopen?
Een goedgelovige zoals jij gelooft dat uiteraard, daarom vertelde ik jou mijn verhaaltje ook. Een realistisch mens zoals ik schudt zijn hoofd om zoveel onnozelheid.Wist je dat dat ook geprofeteerd is over Paul Verhoeven! Ik geloof het.
Wie ooit ingezien heeft dat hij nooit bestaan heeft zal zich nooit meer door de religie laten misleiden.Wie ooit een ontmoeting gehad heeft met de levende Jezus Christus kan/zal nooit meer dezelfde zijn!
Mijn beste, het is precies andersom: zelfs de meest doorgewinterde fundamentalist en godgelover, zal het bijltje erbij neer gooien en eindelijk naar de rede gaan luisteren. Ik ben hier voor alle Freethinkers die me wat langer kennen het levende bewijs voor.Zelfs de meest geharde atheïst en spotter zal tot [levens]verandering gebracht worden, en niet meer op zijn eigen wijsheid [of is het eigenwijsheid] blijven steunen, maar op de Wijsheid van God.
want wie zichzelf eindelijk vindt heeft geen supermannen meer nodig."Want wie mij vindt [zegt de Heer], heeft het leven gevonden,
Hij creëert eenvoudig zijn eigen welgevallen.hij heeft van de Here welgevallen verkregen.
Wie God mist, is als de man die geen kiespijn en constipatie meer heeft maar vrij buiten mag dansen en springen en de heerlijke buitenlucht opsnuiven.Maar wie mij mist, doet zijn leven geweld aan; allen die mij haten, hebben de dood lief." (Spreuken 8:34,35)
Voor meer Tegeltjeswijsheid van Rereformed kun je hier terecht:
http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/ ... jsheid.htm
Born OK the first time
- Socratoteles
- Diehard
Een geldige.Henoch schreef:Welke beargumentering is wel bestand tegen dit basale en verbale geweld?
Dat dachten we al.. Voor jou gaat precies hetzelfde op als voor paulus, nietwaar? " Niets weet ik dan Jezus Christus, en die gekruisigd". Met de eerste drie woorden zou je kunnen volstaan.Daarom wil ik het hebben over God, en JezusChristus!
Om ons aan het lachen te krijgen?Waarom nog hier?
Was Plato te moeilijk voor je?Om nog enigen van jullie de kans tot nadenken te geven betreffende de huiige verloren staat van jullie ziel,
Kostelijk! Dat archaische he? Ik waan me minstens honderd jaar in het verleden. Bis, bis!en trachtten tot redding te brengen.
Omdat je zoveel schade aan je ziel hebt toegebracht dat je jezelf niet meer redden kan. Ik gun je maar al te zeer een 'redder van je ziel' , maar helaas.. niemand kan je leven redden dan jij alleen. 'Jezus redt, Jezus geneest', roep je, maar wat jij niet inziet is voor alle omstanders duidelijk: men heeft je niets dan modder in de ogen gewreven. (In new speak heet dat: van blindheid worden genezen)Waarom denk je, dat Jezus ook wel de Redder van onze zielen genoemd wordt?
- islamwomen
- Forum fan
De christelijke dogmatiek van Jezus’ zoonschap van God
Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met alle profeten
De christenen baseren zich in hun geloof op een aantal dogma’s. De belangrijkste daarvan is wel Jezus’ zoonschap van God. Zij beroepen zich daarbij op een aantal teksten uit de bijbel, zoals: “Maria zeide tot den engel: Hoe kan dit geschieden, terwijl ik geen man heb? De engel antwoordde haar: De Heilige Geest zal over u komen, en de kracht des Allerhoogsten u overschaduwen; daarom zal het heilige dat verwekt wordt Gods zoon heten. En zie, Elizabet, uw bloedverwant, is in haar ouderdom zwanger geworden van een zoon; zij, die onvruchtbaar heette, is nu in de zesde maand; want geen woord dat van God komt kan krachteloos zijn.” (Lucas 1: 34-37)
Als wij nu een onderzoek instellen naar de betekenis van het woord ‘zoon’ in de bijbel dan zien wij dat eenieder die zich inzet voor vrede, en het goede verricht hiervoor in aanmerking komt, zo staat in Mattheüs: “Zalig de reinen van hart; want zij zullen God zien. Zalig de vredestichters; want zij zullen kinderen Gods genoemd worden.” (Mattheüs 5: 8-9)
De zoonschap waarover de bijbel derhalve spreekt is één die niet letterlijk opgevat dient te worden, maar daarentegen een symbolische betekenis heeft. Zoals je ook naar iemand kunt refereren als zijnde de ‘dappere zoon van Nederland’.
Ook zegt God in de bijbel tegen Mozes vrede zij met hem: “Zeg dan tot Farao: ,,Zo spreekt de Heer: Mijn eerstgeboren zoon is Israël ik zeg u, mijn zoon te laten trekken, opdat hij mij diene. Weigert gij hem te laten trekken, dan dood ik uw eerstgeboren zoon.” (Exodus 4: 22-23)
Tevens staat in Kronieken 1: “En Hij (God) heeft tot mij gezegd: ,,Uw zoon Salomo, die zal mijn huis en mijn voorhoven bouwen; want ik heb hem mij ten zoon uitverkoren, en zal hem ten vader zijn;” (Kronieken 1 28: 6)
Verder zegt de bijbel: “Adam, den zoon van God.” (Lucas 3: 38)
Ondanks deze bijbelse teksten hoor je christenen nooit spreken van Israël, Salomo en Adam (vrede zij met hen) als zijnde de zonen van God. Dus op welke grond wordt in geval van Jezus (vrede zij met hem) de term ‘zoon’ letterlijk opgevat en in geval van de anderen niet?
Moge Allah de christenen naar de Waarheid leiden en voldoende inzicht geven om te beseffen dat Jezus (vrede zij met hem) slechts een Boodschapper en een Dienaar van Allah is.
De christenen baseren zich in hun geloof op een aantal dogma’s. De belangrijkste daarvan is wel Jezus’ zoonschap van God. Zij beroepen zich daarbij op een aantal teksten uit de bijbel, zoals: “Maria zeide tot den engel: Hoe kan dit geschieden, terwijl ik geen man heb? De engel antwoordde haar: De Heilige Geest zal over u komen, en de kracht des Allerhoogsten u overschaduwen; daarom zal het heilige dat verwekt wordt Gods zoon heten. En zie, Elizabet, uw bloedverwant, is in haar ouderdom zwanger geworden van een zoon; zij, die onvruchtbaar heette, is nu in de zesde maand; want geen woord dat van God komt kan krachteloos zijn.” (Lucas 1: 34-37)
Als wij nu een onderzoek instellen naar de betekenis van het woord ‘zoon’ in de bijbel dan zien wij dat eenieder die zich inzet voor vrede, en het goede verricht hiervoor in aanmerking komt, zo staat in Mattheüs: “Zalig de reinen van hart; want zij zullen God zien. Zalig de vredestichters; want zij zullen kinderen Gods genoemd worden.” (Mattheüs 5: 8-9)
De zoonschap waarover de bijbel derhalve spreekt is één die niet letterlijk opgevat dient te worden, maar daarentegen een symbolische betekenis heeft. Zoals je ook naar iemand kunt refereren als zijnde de ‘dappere zoon van Nederland’.
Ook zegt God in de bijbel tegen Mozes vrede zij met hem: “Zeg dan tot Farao: ,,Zo spreekt de Heer: Mijn eerstgeboren zoon is Israël ik zeg u, mijn zoon te laten trekken, opdat hij mij diene. Weigert gij hem te laten trekken, dan dood ik uw eerstgeboren zoon.” (Exodus 4: 22-23)
Tevens staat in Kronieken 1: “En Hij (God) heeft tot mij gezegd: ,,Uw zoon Salomo, die zal mijn huis en mijn voorhoven bouwen; want ik heb hem mij ten zoon uitverkoren, en zal hem ten vader zijn;” (Kronieken 1 28: 6)
Verder zegt de bijbel: “Adam, den zoon van God.” (Lucas 3: 38)
Ondanks deze bijbelse teksten hoor je christenen nooit spreken van Israël, Salomo en Adam (vrede zij met hen) als zijnde de zonen van God. Dus op welke grond wordt in geval van Jezus (vrede zij met hem) de term ‘zoon’ letterlijk opgevat en in geval van de anderen niet?
Moge Allah de christenen naar de Waarheid leiden en voldoende inzicht geven om te beseffen dat Jezus (vrede zij met hem) slechts een Boodschapper en een Dienaar van Allah is.
- islamwomen
- Forum fan
Ja heel fijn, maar toon maar eerst die Allah van je aan, daarna praten we verder, goed? En ajb niet spammen op dit forum want zo kennen we er nog een paar.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
- islamwomen
- Forum fan
- Socratoteles
- Diehard
2 Johannes 1:10,11 schreef:Indien iemand tot u komt en [de christelijke] leer niet brengt, ontvangt hem niet in uw huis en heet hem niet welkom. Want wie hem welkom heet, heeft deel aan zijn boze werken.
Henoch schreef:Niet-gelovigen en Christus-ontkenners mag ik wel binnen laten.
Henoch schreef:Het lijken contradicties voor de ongelovigen, maar voor de insiders van het Vaderhart van God [de Bijbel], zijn ze dat absoluut niet! Maar het heeft verder weinig nut om dit uit te gaan leggen aan sketische en ongeestelijke mensen..
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Wat voor naam heeft Henoch eigenlijk in de koran?Sararje schreef:Ja heel fijn, maar toon maar eerst die Allah van je aan, daarna praten we verder, goed? En ajb niet spammen op dit forum want zo kennen we er nog een paar.
Vr. groet!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
- islamwomen
- Forum fan
- islamwomen
- Forum fan
Jij pretendeert hier iets over allah, prima, maar ik vraag je om die aan te tonen, om daarna de discussie verder voort te kunnen zetten, is dat zoveel gevraagd?islamwomen schreef:???Sararje schreef:Ja heel fijn, maar toon maar eerst die Allah van je aan, daarna praten we verder, goed? En ajb niet spammen op dit forum want zo kennen we er nog een paar.