Israël en het internationaal recht

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Israël en het internationaal recht

Bericht door appelfflap »

Bonjour schreef: 22 nov 2024 12:04 Tegen iedereen die verantwoordelijkheid draagt tegen zovele burgerslachtoffers moet een arrestatiebevel komen.
maar wel iedereen hé
van netanyahu tot die kerel die een bm van een ton p een vluchtelingenkamp gooit
het excuus "bevel is bevel" is, zeker sinds eichman ongeldig

wil een Israeliër op vakantie naar amsterdam en kunnen hem oorlogsmisdaden in gaza nagewezen worden, als IDF-soldaat, dan meot die de cel in
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Wat vreemd eigenlijk dat we het over 9 jarige kindsbruidjes wel eens zijn maar over internationaal genociderecht niet.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 22 nov 2024 12:04 Tegen iedereen die verantwoordelijkheid draagt
tegen zovele burgerslachtoffers moet een arrestatiebevel komen.
Iedereen?
=D> Ik stem voor!
    1. Kim Jong,
    2. Bashar al-Assad,
    3. Houthi's,
    4. Taliban,
    5. Vladimir Poetin,
    6. Mohammed bin Salman,
    7. Xi Jinping,
    8. Aung San Suu Kyi en haar Militaire Junta in Myanmar,
    allemaal 'zware jongens' die verantwoordelijkheid dragen
    voor MEGAzovele burgerslachtoffers:
    • iedereen achter tralies!

Dat Benjamin Netanyahu daarmee vergeleken een kleine jongen is maakt niets uit:
  • iedereen achter tralies, dus Netanyahu ook!
Wacht ff: Barack Obama en George W. Bush ontbreken nog aan dat lijstje! :idea:

Wat nu? Nog steeds iedereen?

Wordt wel erg druk daar in Scheveningen hoor! En dan heb ik het niet eens over al die VS militairen tijdens de invasie in Scheveningen vanwege de zogenaamde 'Hague Invasion Act', officieel de 'American Service-Members' Protection Act [ASPA]' uit 2002.

Let wel:

Trump zal weinig scrupules voelen om zijn grote vriend Netanyahu te verwelkonmen in de VS, hem zonder moeite het VS-Staatsburgerschap toekennen en hem een baantje bij de AIPAC bezorgen.
Maar goed, als de ICC dan de rest van iedereen achter de tralies krijgt,
dan vind ik dat nog steeds erg ambitieus ...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik weet niet hoe de procedures lopen en hele groepen achter veroordeelt krijgen wordt natuurlijk ook lastig, maar als we een opmerking als "De Holocaust nooit weer" serieus nemen zal er via internationaal recht wel iets moeten gebeuren. Er is een aanklacht binnen gekomen die tot deze arrestatiebevelen heeft geleid. Ik zie geen enkele reden om deze aanklacht niet serieus te nemen. Dart er andere schurken rondlopen (inclusief Trump) doet daar niets aan af. Een verdediging die stelt "Aanklacht is ongeldig want er loopt nog een groetere schurk vrij rond" wordt denk ik niet zo serieus genomen.
Israël kan zich trouwens aansluiten bij het ICC en ook aanklachten indienen. Niet aangesloten landen gaan ervan uit dat hun burgers wel eens over de streep kunnen gaan en dat ze dan liever geen inmenging van het ICC willen. Dat is iets als "Nooit meer een Holocaust, behalve wanneer wij het doen."
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nu staan Gallant en Netanyahu (en mogelijk Deif) ter discussie en niet al die andere boeven. Ik denk trouwens niet dat een internationaal arrestatiebevel lichtvaardig uitgegeven wordt.
Als we het dan over Bush of Obama willen hebben: Hebben zij burgerbevolking moedwillig uitgehongerd? Hebben zij alle hulp van buitenaf tegengehouden?
Ik weet dit oprecht niet.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Wilders zal wel een bakkie gaan drinken met de genocide verdachten.

PVV-leider Geert Wilders lijkt zijn omstreden reis naar Israël door te zetten. Dat zorgde eerst voor ergernis in de Kamer, omdat dit haaks op het kabinetsbeleid zou staan. Maar het kabinet benadrukt nu dat Kamerleden over hun eigen reisplannen gaan.
Nu.nl
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 22 nov 2024 17:14 Wilders zal wel een bakkie gaan drinken met de genocide verdachten.

PVV-leider Geert Wilders lijkt zijn omstreden reis naar Israël door te zetten. Dat zorgde eerst voor ergernis in de Kamer, omdat dit haaks op het kabinetsbeleid zou staan. Maar het kabinet benadrukt nu dat Kamerleden over hun eigen reisplannen gaan.
Nu.nl
Dat neem niet weg, dat wij daar (nog) best wel wat over mogen zeggen, daar het 'onze voorbeelden' zouden moeten zijn.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Als één van mijn kinderen zegt dat ie Wilders als voorbeeld neemt, krijgt ie een heel zwaar gesprek.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Bonjour schreef: 22 nov 2024 18:06 Als één van mijn kinderen zegt dat ie Wilders als voorbeeld neemt, krijgt ie een heel zwaar gesprek.
Ja, niet best hè? #-o
Is ie al eens naar Trump gereisd? Nog zoiets akeligs.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Gerard R. schreef: 22 nov 2024 18:09
Bonjour schreef: 22 nov 2024 18:06 Als één van mijn kinderen zegt dat ie Wilders als voorbeeld neemt, krijgt ie een heel zwaar gesprek.
Ja, niet best hè? #-o
Ik leg de lat toch wel iets hoger.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Bonjour schreef: 22 nov 2024 18:11
Gerard R. schreef: 22 nov 2024 18:09
Ja, niet best hè? #-o
Ik leg de lat toch wel iets hoger.
Ach, we ondergaan het gewoon, worden we sterk van... Helaas zijn er op aarde vele reparaties nodig en dat doe je niet
met niet-vakmensen.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 22 nov 2024 14:15
Bonjour schreef: 22 nov 2024 12:04 Tegen iedereen die verantwoordelijkheid draagt
Iedereen?
=D> Ik stem voor!
    1. Kim Jong,
    2. Bashar al-Assad,
    3. Houthi's,
    4. Taliban,
    5. Vladimir Poetin,
    6. Mohammed bin Salman,
    7. Xi Jinping,
    8. Aung San Suu Kyi en haar Militaire Junta in Myanmar,
    allemaal 'zware jongens' die verantwoordelijkheid dragen
    voor MEGAzovele burgerslachtoffers:
    • iedereen achter tralies!
Er staan groepen mensen in jouw lijstje. Daar kan men geen arrestatiebevel voor uitvaardigen. Dat kan alleen voor individuen.
"Mega" is niet hetzelfde als "veel", het slaat op "miljoenen"(1 Megabyte = 1.000.000 bytes). Ik betwijfel of er nog veel personen in leven zijn die voor een miljoen of meer burgerslachtoffers verantwoordelijk zijn. Aung San Suu Kyi is door "haar" Militaire Junta al achter de tralies gezet. Iets dat jij blijkbaar negeert.

Maar ik waardeer jouw steunbetuiging aan het internationaal recht.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

124 Landen hebben het strafrecht weliswaar erkent maar de vrindjes van Israël blijven inconsequent.
Het arrestatiebevel ondersteunt de opvatting dat Israël het internationaal recht schendt in Gaza. Voor het Westen zou dat dus een extra aansporing moeten zijn om eindelijk harder op te treden tegen Israël, door wapenleveranties te staken en economische sancties te treffen.
Maar niets van dat alles. En dat maakt Europa lekker hypocriet! Een bondgenoot kan dus gewoon zijn gang gaan.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 23 nov 2024 08:52 124 Landen hebben het strafrecht weliswaar erkent maar de vrindjes van Israël blijven inconsequent.
Het arrestatiebevel ondersteunt de opvatting dat Israël het internationaal recht schendt in Gaza. Voor het Westen zou dat dus een extra aansporing moeten zijn om eindelijk harder op te treden tegen Israël, door wapenleveranties te staken en economische sancties te treffen.
Maar niets van dat alles. En dat maakt Europa lekker hypocriet! Een bondgenoot kan dus gewoon zijn gang gaan.
Ja, hypocriet, het Westen gedraagt zich zeer beschamend, maar...
Ik ben er van overtuigd, dat als niet alleen vrij veel landen, maar integraal de wereldgemeenschap Israël veroordeelt plus ICC en/of VN en Joost mag weten wie verder, dat dit Israël niet zal stoppen. Ze zijn een soort 'door het dolle heen'. En in het ultieme geval hebben ze ook nog kernwapens (daar gaat men internationaal vanuit).

'Ze moeten alle terroristen, alle verzet uitroeien' en dat doen ze (of ze denken dat ze dat doen). Ook al kost dat zo vele onschuldigen het leven enz.. En wij horen lang niet alles van Gaza, Westbank, Libanon. En dit alles is niet iets exclusiefs van Israël. Zie de historie van deze menselijke 'samenleving'. #-o En als geen wapens krijgen van hier, dan krijgen zij ze wel van dáar... En Russen+NK en Chinezen willen heel graag meer invloed daar. Ik denk dat dit ook de reden is van de onverklaarbare houding van het Westen. Zo hebben de Russen al gewaarschuwd tegen het bombarderen in Syrië. :idea:
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 23 nov 2024 04:17:scissors:
Er staan groepen mensen in jouw lijstje.
Daar kan men geen arrestatiebevel voor uitvaardigen. Dat kan alleen voor individuen.
Daar heb jij gelijk in!
Ik reageerde met mijn lijstje dan ook op die stelling:
Tegen iedereen die verantwoordelijkheid draagt
Blijkbaar negeer jij dat Iedereen' in die reactie,
want tegen die iedereen kan men geen arrestatiebevel uitvaardigen.
en dat is wat ik naar voren bracht, onder meer met groepen mensen in mijn lijstje
Peter van Velzen schreef:"Mega" is niet hetzelfde als "veel",
het slaat op "miljoenen"(1 Megabyte = 1.000.000 bytes).
Ik betwijfel of er nog veel personen in leven zijn die voor een miljoen of
meer burgerslachtoffers verantwoordelijk zijn.
Ik schreef niet 'MEGA', ik schreef 'MEGAzovele', beschouw het maar als neologisme in de trant van woorden als MEGAproject. Het voorvoegsel 'MEGA' is afgeleid van het Griekse woord 'μέγας' [megas], wat 'groot' betekent. In alledaags gebruik [wellicht wat meer bij de jongere generatie?] wordt het woordje MEGA vaak gebruikt om iets als 'erg groot' of 'gigantisch' te benadrukken,
zonder een exacte hoeveelheid aan te geven.

Peter van Velzen schreef:Aung San Suu Kyi is door "haar" Militaire Junta al achter de tralies gezet.
Iets dat jij blijkbaar negeert.
Blijkbaar vind jij zulks een belemmering om een arrestatiebevel tegen haar uit te vaardigen?
Dus als Netanyahu door 'zijn' Regering al achter de tralies wordt gezet dan
hoeft ICC dat arrestatiebevel tegen hem niet uit te vaardigen, of wat?

Peter van Velzen schreef:Maar ik waardeer jouw steunbetuiging aan het internationaal recht.
Goh ... Zie jij echt in datgene wat ik schreef en jij weglaat in jouw quote en
ook niet op reageert, een steunbetuiging aan het ICC?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
Gesloten