Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Plons schreef:
Henoch schreef:
Waarom geloof/hanteer je dit vers, en geloof je niet in de rest van de Bijbel?
Ik geloof en hanteer dit vers niet, maar omdat jij erin geloofd -en geloof is wetenschap-, volgens jou- , waarom gebruik je die "wetenschap" niet op jezelf ? Waarom gooi je iedereen "dood" met je bijbelteksten en jezelf ervan kwijtschelden ?
Dat doe je wel, want je past het op mij toe, dus moet jij de rest ook durven toepassen.
Het is goed voor de mens, om hem/haar met wat in de Bijbel geschreven staat, te confronteren. Daarom.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Leuk dat je weer meedoet Henoch, we hebben je van harte gemist.
Henoch schreef:En maar blijven spotten! Maar naar ieder ijdel woord dat jullie - ook hier - hebben gesproken/geschreven, worden jullie uiteindelijk geoordeeld.
Dus als jezelf beoordeeld wordt en te licht bevonden wordt, dan maar wraak nemen door te dreigen met een goddelijk oordeel dat jou in het gelijk stelt? Is ooit iets zieligers uitgevonden dan dit christelijk geloof?
Ik heb wel een groot licht gezien,
Zoiets als wel de klok horen luiden maar niets van de klepel weten.
maar het was zeker niet rereformed,
Waarom zou ik het ook moeten zijn. Wees je eigen licht.
die zijn leven baseerd op het belachelijk maken van Evangelische Christenen,
Het is overigens "baseert"
Wat belachelijk is moet je nog een stootje naar de prullenmand geven. Wanneer het niet opgeruimd wordt blijft het maar irritant eeuwenlang in de weg zitten en gaat het stinken.
door zijn eigen teleurstellingen.
Yep, maar vergeet niet EN zijn liefde voor het leven dat hij niet vies laat maken door de religie.
Hij heeft een veel te hoge pet op van zichzelf,
Tsja, ik heb er een certificaat van de mensa voor. Ik kan het echt niet helpen. God heeft het zo gewild. Mijn intelligentie was oorspronkelijk nog groter, maar ik ben op tweejarige leeftijd uit het raam van éénhoog gevallen en met mijn hoofd op de betonnen straattegels terechtgekomen. De doktoren gaven mij op, maar na drie dagen ontwaakte ik uit een coma. Wellicht is het een wonder van de Satan geweest.
en meent dat hij een groot intellectueel licht is;
Niet overdrijven. Het woordje groot mag je achterwege laten. Maar voor de rest: Precies, ik ben mijn licht, mijn weg en mijn leven. Niemand komt tot mij zonder met mijn licht en leven kennis te maken. En ieder eten dat ik voorgeschoteld krijg zal ik eerst in mijn pan gaarkoken.
en en jullie bevestigen hem ook nog daarin!
Wat voor bevestiging zou ik nou moeten krijgen? Begrijp je dan niet dat sommige mensen helemaal geen bevestiging van anderen nodig hebben?
Maar zijn veelheid van woorden ...
Daar mag jij een voorbeeld aan nemen. Jij hebt niet zoveel voor God over als ik voor mijn taak op aarde.
en vernuftig gekuntstelde verdichtsels,
Daar moet je ook tientallen jaren je best voor doen. Tegen jou zou ik zeggen begin eens met je Nederlands te leren schrijven.
maken op mij totaal geen indruk!

Dat is het hem nu net! Altijd maar jezelf ontzien levert automatisch op arm te blijven. Het is alsof je in armoedzaaierskleren moet kijken naar een miljonair die voorbijgaat en dan jezelf oppept door te zeggen dat het totaal geen indruk op je maakt. Of een topvoetballer zien spelen en dan meesmuilend roepen dat voetballen maar onzin is. Je moet niet denken dat zo'n opmerking ook maar bij iemand een andere reaktie uitlokt dan een gniffel. En je bewijst jezelf er geen dienst mee. Neem een voorbeeld aan een jochie van 12 dat die topvoetballer ziet spelen, en tegen zichzelf zegt: daar ben ik nou jaloers op! Ik wil ook zo kunnen spelen, en hem ooit nog eens overtreffen.
Dán ga je wat maken van je leven.
Ik vind het alleen sneu voor hem, dat hij denkt zonder de God van de Bijbel te kunnen leven,
Dat is net zoiets als te zeggen tegen de succesvolle zakenman dat het sneu voor hem is niet aan de tafel van de arme aardappeleters uit van Goghs schilderij te zitten.
en niet kan zien wie Jezus Christus is, en wat Hij voor de mensheid gedaan heeft.
Ik kan dat uitstekend zien. Jezus is een mythe en het aantal slachtoffers van de waan kan men zelfs berekenen.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 22 okt 2007 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

lost and not found yet! schreef:Jezus man, hoelang ga je nog door??

Vr. groet.
Totdat je Hem aanneemt als jouw persoonlijke Verlosser!!

Vr. groet terug.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Henoch schreef:
Dat doe je wel,
Dat doe ik niet.
want je past het op mij toe,
Ik HERRINER je eraan, want het schijnt dat je vaak vergeet die bijbelpassages op JEZELF toe te passen !![/quote]
dus moet jij de rest ook durven toepassen.
.
Moet dood jongen, jij bepaalt niet wat ik MOET doen !!
Fuck met alles.
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Henoch schreef:

Vr. groet.

Vr. groet terug.
Je lijkt verdomme wel een deurventer.
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Yep, en het wordt tijd dat ik de deur in z'n gezicht ga dicht smijten. Hij is wat je noemt een 'hopeloos geval'.
Fuck met alles.
a.r.

Bericht door a.r. »

Henoch schreef:
a.r. schreef:En we konden er op wachten :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Moeilijk hé Henoch vragen te beantwoorden?
Ik maak alleen een constatering a.r.! Dat jij daar constipatie van krijgt, dat is dan jammer :lol: :lol: :lol: :shock:
Welnee jochie, hoe kom je erbij dat ik er constipatie van krijg.........soms lachbuien, vaak kromme tenen, regelmatig verbijstering over je domheid en constant het gevoel dat je een LP bent die blijft hangen.....god, go, go,go,go :wink:

Maar aangezien ik in volkomen vrede met mijzelf leef en dit, zeker niet door jouw gezwatel verstoord kan worden, vind ik het erg leuk om jou net zo dwars te zitten, als jij ons probeert te doen op dit forum ........spui jij maar lekker je onzin hoor, hebben wij tenminste ook wat om te zwatelen........tot de volgende keer maar weer hé, doe je de deur zachtjes achter je dicht? :wink:
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Henoch schreef: Waarom nog hier? Om nog enigen van jullie de kans tot nadenken te geven betreffende de huidige verloren staat van jullie ziel, en trachtten tot redding te brengen.
Om je te bemoedigen kan ik je vertellen dat men in een Finse pinkstergemeente een visioen/profetie heeft gehad dat ik "spoedig" (uiteraard te interpreteren met bijbelse vrijheid, het dateert al van drie jaar geleden) me tot God zal bekeren, via zijn ingrijpen, en dan "tot een machtig werktuig in zijn hand" zal worden. Da's toch geweldig niet? Dus je hoeft voor mij verder niet meer te bidden, en je ook niet meer druk te maken om mijn spot. De goede herder zoekt zijn schaapje wel, hoor.
Maar ik moet zeggen dat de profetie mijn leven er niet gemakkelijker op maakt: nu moet ik dus al jaren leven met de gedachte dat de grote Superman alle schaapjes in de steek heeft gelaten, en verwoed jaren op zoek is naar het arme verdwaalde, maar uitverkoren schaapje Rereformed, dat maar ergens op de Finse hei loopt te mekkeren. Het is een te vleiende waarheid. Maar gelukkig heb ik de Pinkstergemeente altijd al als de grootste christelijke Monty Python show gezien, en heb ik deze scherts met de bekende stoot resoluut in de prullenmand weten te gooien.
Henoch schreef:Waarom denk je, dat Jezus ook wel de Redder van onze zielen genoemd wordt?
Dat is gemakkelijk te beantwoorden: omdat er zoveel mensen in de wereld rondlopen zoals jij die van zichzelf en hun leven denken hopeloos te zijn, geestelijk ziek en zwak te zijn en naar redding van een superman uitkijken omdat ze niets zelf in hun mars hebben en het leven haten. Het zijn de geestelijk luiste en eenvoudigste mensen: een paar briefjes van duizend in je hand gestopt te krijgen is gemakkelijker dan er een hoop werk voor te moeten doen.

Maar dat zou je ook het inzicht moeten geven dat er bij gezonde en aristocratische mensen, dus bij Freethinkers, helemaal geen kans op bekering is. Ze bedelen nooit en jammeren nooit en doppen hun eigen boontjes.
Born OK the first time
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Henoch schreef:

Vr. groet.

Vr. groet terug.
Dus je gaat door tot ik dood ben?? Je bent nog erger dan een jehovagetuige die, als ik in een goede bui ben, nog wel eens binnenlaat!!

Vr. groet terug!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

a.r. schreef: vind ik het erg leuk om jou net zo dwars te zitten, als jij ons probeert te doen op dit forum ........:
Hmm ja, misschien dat ik het deurtje toch op een kiertje laat staan.
Fuck met alles.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

En dat moet je nu juist niet doen, met die Jehova Getuige, want:
"Een ieder, die verder gaat en niet blijft in de leer van Christus, heeft God niet; wie in die leer blijft, deze heeft zowel de Vader als de Zoon. Indien iemand tot u komt en deze leer niet brengt, ontvangt hem niet in uw huis en heet hem niet welkom. Want wie hem welkom heet, heeft deel aan zijn boze werken." (2 Johannes 1:9-11)
Zij brengen de leer van Charles Russell en het Wachttorengenootschap, en zijn niet in de leer van Christus!
Rereformed
Moderator
Contacteer:

"Een ieder, die verder gaat en niet blijft in de leer van Christus, heeft God niet; wie in die leer blijft, deze heeft zowel de Vader als de Zoon. Indien iemand tot u komt en deze leer niet brengt, ontvangt hem niet in uw huis en heet hem niet welkom. Want wie hem welkom heet, heeft deel aan zijn boze werken." (2 Johannes 1:9-11)
Dus als ik het goed begrijp ben ik nooit bij jou welkom in je huis. Zielige jongens die christenen. Ze zijn de bron voor verdeeldheid, haat en nijd, en hebben nog het lef over liefde te praten.
Jij overigens wel bij mij hoor.
Born OK the first time
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Henoch schreef:En dat moet je nu juist niet doen, met die Jehova Getuige, want:
Zij brengen de leer van Charles Russell en het Wachttorengenootschap, en zijn niet in de leer van Christus!
Kan mij niet schelen wie denkt dat tie gelijk heeft maar ze zijn echt veel leuker om mee te discussieren dan jij bent, want met jou is er eenvoudig weg GEEN discussie mogelijk!

Vr. groet!

Ps, het blijft leuk hier met mensen van jouw kaliber!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

>Edwin< schreef:
Henoch schreef:Ik maak alleen een constatatie a.r.! Dat jij daar constipatie van krijgt, dat is dan jammer :lol: :lol: :lol: :shock:
Wat is dat, constatatie?.. :)
Net zoiets als constipatie?

Of bedoelt Henoch: constatering ? of heeft hij last van geestelijke obstipatie :lol:
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Zeg rereformed, hoe weet jij van die profetie dan? Was je bij die Pinkstergemeente stiekem binnengeslopen?

Wist je dat dat ook geprofeteerd is over Paul Verhoeven! Ik geloof het.

Wie ooit een ontmoeting gehad heeft met de levende Jezus Christus kan/zal nooit meer dezelfde zijn! Zelfs de meest geharde atheïst en spotter zal tot [levens]verandering gebracht worden, en niet meer op zijn eigen wijsheid [of is het eigenwijsheid] blijven steunen, maar op de Wijsheid van God.
"Want wie mij vindt [zegt de Heer], heeft het leven gevonden, hij heeft van de Here welgevallen verkregen. Maar wie mij mist, doet zijn leven geweld aan; allen die mij haten, hebben de dood lief." (Spreuken 8:34,35)
Gesloten