Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Bonjour
Moderator

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Bonjour »

Natuurlijk joh. Hitler had trouwens ook een goede propaganda machine.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 17 okt 2023 22:28Natuurlijk joh. Hitler had trouwens ook een goede propaganda machine.
Kom kom, het NOS Nieuws bestond toen nog niet hoor!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

In ieder geval vertrouw ik nooit wat de ene strijdende partij zegt over de andere.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 17 okt 2023 22:31In ieder geval vertrouw ik nooit wat de ene strijdende partij zegt over de andere.
Dan heb ik misschien eerdere schrijfsels van jouw hand verkeerd geïnterpreteerd en ben ik je mijn excuses verschuldigd vanwege mijn kennelijk verkeerde oordeel daardoor. Ik herinner me met name een bericht waar jij nooit op reageerde waardoor ik daar een bevestiging in zag:
HierEnNu schreef: 14 okt 2023 13:28
Bonjour schreef: 14 okt 2023 11:12Hamas is populair omdat het ook veel voor de bevolking doet. Het is het bestuur van de staat. De term 'terroristen' komt uit de propaganda machine van Israël.
Als een Palestijn een raket naar Israël stuurt, is het een terrorist. Als iemand in Israël een raket naar Gaza stuurt, is ie onderdeel van het IDF.

Het is soms wel erg gemakkelijk ergens een labeltje op te hangen. De Duitsers zullen onze verzetsstrijders ook terroristen genoemd hebben.
Toch weer die Nazi's erbij slepen alsof Joden/Israëliërs Nazi's zijn? BahBah!
Waarom sleep je de Nazi's er dan niet zó bij,
omdat juist Hamas&Co zich wel degelijk gelijk Nazi's misdragen:
  • Hitler en de Nazi's waren net als Hamas populair omdat ze ook veel voor de bevolking deden en waren net als Hamas het bestuur van de staat. De termen 'Über- en Untermensch' waren notwendig als propaganda om tot wereldwijde hegemonie van het Germaanse ras te kunnen komen en het Joodse volk uit te kunnen roeien,
    hetgeen ook door Hamas wordt gepropageerd.
Nog een overeenkomst tussen de Nazi's en Hamas:
  • Toen duidelijk was dat Duitsland de oorlog verloor gaf Hitler de opdracht
    dat het Duitse volk tot het bittere einde moest vechten,
    net zoals Hamas nou de Gazanen oproept om zich niet naar het zuiden te verplaatsen.

Je suggereert met jouw schrijven dat Operatie al-Aqsa storm een verzetsdaad was die vergelijkbaar is met verzetsdaden door onze verzetsstrijders jegens de Moffen, [BahBah!], in plaats van een inhoudelijk weerzinwekkend onmenselijke Oorlogsverklaring
  • jegens de Joden
    • in Israël EN wereldwijd
EN bovendien
  • een oproep tot de kleine Jihad
    ter bevordering van de 'Al-oemma al-islamiyya':
    • de stichting van de wereldwijde Islamitische gemeenschap,
      het feitelijk doel van Islamisten zoals Hamas!
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Onder de ziekenhuizen e.d. met name liggen enorme tunnelcomplexen van Hamas.
Hamas denkt dat die dingen niet zullen worden gebombardeerd door Israël vanwege humanitaire opvattingen en om
je smoel niet teveel te verpesten.
Daar hebben ze ook wapens en zelfs raketten. Je zou er wel vanuit kunnen gaan, dat in de buurt van zo'n ziekenhuis er
dus ook door Hamas raketten worden gelanceerd. Dat gaat wel eens fout. Wellicht nu..?

Hoe dan ook, het wordt steeds krankzinniger daar.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Hoewel ik over het algemeen tegen censuur ben,
vind ik het 'Verheerlijken van terrorisme' niet te tolereren.
Het ''Verheerlijken van terrorisme' zou veel meer strafrechtelijk vervolgd moeten worden.
NOS Voetbal vandaag, 19:47 schreef:
Mainz stelt El Ghazi op non-actief
vanwege bericht op social media over oorlog Hamas-Israël

Voetballer Anwar El Ghazi is door zijn club 1. FSV Mainz op non-actief gesteld vanwege een bericht dat hij op social media heeft gezet. Daarin neemt de aanvaller een standpunt in over de oorlog in het Midden-Oosten dat door de Bundesliga-club "niet kan worden getolereerd". Dat schrijft Mainz op X, het voormalige twitter.

Aan het besluit om El Ghazi voorlopig niet mee te laten doen bij trainingen en wedstrijden, is een gesprek tussen de voetballer en de club vooraf gegaan. Mainz zegt zich te distantiëren van de 'post' van de voetballer, "omdat die tegen de normen en waarden van de club in gaat."

:scissors:

In Frankrijk is de openbare aanklager een vooronderzoek gestart naar Nice-voetballer Youcef Atal op verdenking van het "verheerlijken van terrorisme". De 27-jarige international van Algerije plaatste een vermeend antisemitisch bericht op social media met betrekking tot de oorlog tussen Israël en Hamas.

:scissors:
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 17 okt 2023 12:28
Peter van Velzen schreef: 17 okt 2023 03:59
HierEnNu schreef: 16 okt 2023 18:43Aldus geredeneerd kan de bevolking van Gaza collectief verantwoordelijk worden gehouden voor het feit dat Hamas 'Operatie al-Aqsa Storm' uitvoerde.
Ongeveer de helft van de meeste mensen waar je het over hebt, zijn pas na de verkiezingen van 2006 geboren.
Nog eens een kwart was toen nog geen 18 jaar heeft - denk ik - toen niet gestemd.

Blijkbaar gelooft men nog altijd in erfzondes.
Blijkbaar? Men? Erfzondes? Vaag!

Leidt je zulks af uit mijn reactie? Ik geloof niet in Erfzonde en heb zulks ook nooit gedaan! Het is dan ook NIET mijn redenatie, maar mijn reactie op dergelijke redenering!
Ik ben me volledig bewust van het feit, dat jij niet in de erfzonde gelooft, en dat jij slechts kritiek levert op een vorm van redenatie. Ik ga er echter verder op in en leg uit, dat volgens die manier van redeneren (die jij terecht afkeurt) men (degenen die zo redeneren) kinderen (en feitenlijk elke bewoner van de Gaza-strip die jonger is dan 35 jaar), niet alleen collectief verantwoordelijk zou stellen voor het stemgedrag (17 jaar geleden) van hun ouders, maar zelfs voor de gruwelijkste misdrijven die de werkelijke boosdoeners 17 jaar later uit naam van Hamas plegen.
Peter van Velzen schreef:De laatste verkiezingen in Israel waren nog geen jaar geleden, maar er zijn ook daar mensen die het in geen enkel opzicht met de regering eens zijn. DIe zijn ook niet schuldig aan wat die regering doet.
Eensch!
Schuldig is echter niet hetzelfde als [mede]verantwoordelijk!
  • Laat ik van mezelf uitgaan:
    • ik ben [mede]verantwoordelijk voor de bombardementen die 'onze' regering heeft laten uitvoeren op onschuldige burgers, alleen al omdat ik belasting afdraag, geld waarmee 'onze' regering dergelijke bombardementen heeft gefinancierd!
Dus alleen wie weigert belasting te betalen is niet (mede) verantwoordelijk voor wat de regeringen beslissen? Geldt dat ook voor leden van extinction rebellion, die de A2 blokkeerden maar van wier salaris evengoed loonbelasting werd ingehouden? En geldt dat ook voor de BTW die op je boodschappen geheven wordt? Ik denk dat je hier een onredelijke eis stelt waardoor iedere Nederlander (mede) verantwoordelijk wordt voor het bombardement in Uruzgan, waar de meesten zelfs geen weet van hadden en velen nog altijd niet hebben.
Peter van Velzen schreef:Je weet vaak niet wat de gevolgen zijn van je beslissing in het stemhokje.
Zelfs 17 jaar later nog.
Niet weten wat de gevolgen zullen zijn je handelingen betekent geenszins
dat je niet verantwoordelijk bent voor je handelingen!
Daarover ben ik het volledig met je eens, maar je bent nimmer verantwoordelijk voor gevolgen die je geensziens hebt kunnen voorzien! Ik neem aan dat jij het daar ook mee eens bent.

Even een uitzondering noemen: Als jou (voor)ouders vermogen hebben verkregen door immoreel handelen, en via een erfenis heb jij daarvan financiëel geprofiteerd, dan ben je - ook als je je van die immorele handelingen niet bewust was. moreel verplicht die profijten af te staan om de nazaten van de benadeelden te compenseren. Jou treft dan weliswaar geen morele schuld, maar je hebt desondanks wel een financiële schuld. Hetzelfde geldt voor de immorele winsten die een bedrijf waarin jij slechtsn aandelen hebt, maar geen aanmerkelijk belang. Dat bedrijf dient deze te vergoeden, ook als jij daar mede de dupe bent.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Op dit moment kan ik alleen maar huilen voor de Palestijnen! Van wie die bommen ook afkomstig zijn.
Er worden hier weer veel extremisten gekweekt die vol haat zitten. De mensen die weer naar t zuiden trekken om in hun eigen omgeving dan maar dood te gaan. Maar zij die overleven zullen vol haat zitten! Alles en iedereen wordt gebombardeerd en alles is nog steeds afgesloten. Totaal inhumaan! En dan nog lees je sympathie voor Israël.
Over Hamas zijn we t inmiddels gelukkig wel eens...
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Gerard R. schreef: 17 okt 2023 23:36 Onder de ziekenhuizen e.d. met name liggen enorme tunnelcomplexen van Hamas.
Hamas denkt dat die dingen niet zullen worden gebombardeerd door Israël vanwege humanitaire opvattingen en om
je smoel niet teveel te verpesten.
Daar hebben ze ook wapens en zelfs raketten. Je zou er wel vanuit kunnen gaan, dat in de buurt van zo'n ziekenhuis er
dus ook door Hamas raketten worden gelanceerd. Dat gaat wel eens fout. Wellicht nu..?

Hoe dan ook, het wordt steeds krankzinniger daar.
En wat is je bron hiervan.

Eigenlijk heeft dit best wel een raakvlak met freethinken. Daarin proberen we de feiten van de meningen te onderscheiden.
Wat is het feit? Wie heeft die wapens zien liggen onder het ziekenhuis?
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

HierEnNu schreef: 17 okt 2023 23:33
Bonjour schreef: 17 okt 2023 22:31In ieder geval vertrouw ik nooit wat de ene strijdende partij zegt over de andere.
Dan heb ik misschien eerdere schrijfsels van jouw hand verkeerd geïnterpreteerd en ben ik je mijn excuses verschuldigd vanwege mijn kennelijk verkeerde oordeel daardoor. Ik herinner me met name een bericht waar jij nooit op reageerde waardoor ik daar een bevestiging in zag:
HierEnNu schreef: 14 okt 2023 13:28
Bonjour schreef: 14 okt 2023 11:12Hamas is populair omdat het ook veel voor de bevolking doet. Het is het bestuur van de staat. De term 'terroristen' komt uit de propaganda machine van Israël.
Als een Palestijn een raket naar Israël stuurt, is het een terrorist. Als iemand in Israël een raket naar Gaza stuurt, is ie onderdeel van het IDF.

Het is soms wel erg gemakkelijk ergens een labeltje op te hangen. De Duitsers zullen onze verzetsstrijders ook terroristen genoemd hebben.
Toch weer die Nazi's erbij slepen alsof Joden/Israëliërs Nazi's zijn? BahBah!
Waarom sleep je de Nazi's er dan niet zó bij,
omdat juist Hamas&Co zich wel degelijk gelijk Nazi's misdragen:
  • Hitler en de Nazi's waren net als Hamas populair omdat ze ook veel voor de bevolking deden en waren net als Hamas het bestuur van de staat. De termen 'Über- en Untermensch' waren notwendig als propaganda om tot wereldwijde hegemonie van het Germaanse ras te kunnen komen en het Joodse volk uit te kunnen roeien,
    hetgeen ook door Hamas wordt gepropageerd.
Nog een overeenkomst tussen de Nazi's en Hamas:
  • Toen duidelijk was dat Duitsland de oorlog verloor gaf Hitler de opdracht
    dat het Duitse volk tot het bittere einde moest vechten,
    net zoals Hamas nou de Gazanen oproept om zich niet naar het zuiden te verplaatsen.

Je suggereert met jouw schrijven dat Operatie al-Aqsa storm een verzetsdaad was die vergelijkbaar is met verzetsdaden door onze verzetsstrijders jegens de Moffen, [BahBah!], in plaats van een inhoudelijk weerzinwekkend onmenselijke Oorlogsverklaring
  • jegens de Joden
    • in Israël EN wereldwijd
EN bovendien
  • een oproep tot de kleine Jihad
    ter bevordering van de 'Al-oemma al-islamiyya':
    • de stichting van de wereldwijde Islamitische gemeenschap,
      het feitelijk doel van Islamisten zoals Hamas!
Ik vond het een al wat overtrokken reactie.
Ik wou het alleen maar dicht bij huis houden en mensen die wij als helden zien van de andere kant laten bekijken. De helden van de oorlog zitten meestal aan de kant van de overwinnaars, of aan de kant waarmee je je associeert.

Ik heb trouwens hier de vraag gesteld wat een land moet doen om gerechtvaardigd met nazi's vergeleken te kunnen worden. Oorlogszuchtig, weinig oog voor leed van andere volkeren, propaganda?
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Gerard R. schreef: 17 okt 2023 23:36 Onder de ziekenhuizen e.d. met name liggen enorme tunnelcomplexen van Hamas.
Hamas denkt dat die dingen niet zullen worden gebombardeerd door Israël

ze wisten dat het ziekenhuis stampvol zat, dan is een waarschuwing sturen om te evacueren natuurlijk volstrekt belachelijk.
https://www.who.int/news/item/14-10-202 ... nd-injured
en het is dus inderdaad de doodstraf geworden,
niet alleen voor diegenen die in eht ziekenhuis lagen maar ook voor diegenen die het ziekenhuis en de zorg de komende weken/maanden nog nodig zouden hebben gehad, bv als gevolg vh grondoffensief

u verstoppen achter evtl. tunnelcomplexen eronder als goedkeuring? als de haat diep genoeg zit dan is dat inderdaad een sterk argument om toch te bombarderen en deze massamoord te verdedigen
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

appelfflap schreef: 18 okt 2023 10:19 u verstoppen achter evtl. tunnelcomplexen eronder als goedkeuring? als de haat diep genoeg zit dan is dat inderdaad een sterk argument om toch te bombarderen en deze massamoord te verdedigen
Het is allang duidelijk via de video die Al Jazeera uitzond en een telefoongesprek dat Israel heeft opgevangen dat het gaat om een defect projectiel afgevuurd door de Palestijnen zelf:

https://youtu.be/W-L5PT9cCPk?t=1126
https://twitter.com/IDF/status/1714548529538953637
https://www.youtube.com/watch?v=PqrRy0WdjcE
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 18 okt 2023 10:33 x
Deze oproep tot massa genocide heb ik gemeld.

De uitspraak van ChaimNimsky was geen oproep tot massa genocide maar bevatte wel een glorificatie van oorlogvoering en heb ik daarom verwijderd.
Zowel dikkemick als ChaimNimsky mogen wat mij betreft een tijdje hun mond houden en afkoelen. Dit forum is niet gebaat bij extremisme.
Rereformed
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Rereformed schreef: 18 okt 2023 10:48 Het is allang duidelijk via de video die Al Jazeera uitzond en een telefoongesprek dat Israel heeft opgevangen dat het gaat om een defect projectiel afgevuurd door de Palestijnen zelf:
Dan is het maar te hopen dat ze geen gesprek van 3 of 4j geleden ergens uit hun archief geplukt hebben.

In het geval van Israel, moesten zij het zijn, is het natuurlijk geen goedkeuring als iemand verwijst naar tunnels onder het ziekenhuis
Een ziekenhuis waarschuwen dat ze beter evacueren is er toch ook wel compleet los over.

Dat Israel net zo weinig geeft om onschuldige burgers als Hamas is ondertussen ruimschoots bewezen.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Als Rusland zou zeggen "het is de andere partij" dan zou iedereen er terecht vraagtekens bij zetten. Maar nu Israel het zegt is het ineens de waarheid waar we niet aan kunnen twijfelen?

Misschien is het wel een ongeluk van Israel geweest?
Gesloten