De bizarre evolutieleer van Jozef Rulof.

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Jessy schreef:Denk je nu werkelijk dat het de mens die het FEIT reïncarnatie kent zich daar druk over kan maken. Nee toch zeker.
Jessy,

Zo ken ik je weer. Persoonlijk ervaren boven alles stellen en de diagnose van een waanidee of misleiding door wat benard functionerende hersenen en/of zintuigen per persoonlijk decreet buiten de deur zetten en blijven doen alsof daarmee reïncarnatie een algemeen bestaand fenomeen zou zijn.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Hoezo is reincarnatie een feit? Leg dat eens uit?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
JRV

Bericht door JRV »

Jessy schreef:
JRV schreef:
Jessy schreef: TipX

Ik zelf ben er zeker van Het FEIT dat we reïncarneren en steeds met de zelfde toneelspelers deze aarde bevolken. De vragen die jij je stelt zijn heel natuurlijk, toen JOU het duidelijk werd dat er een voorleven na de dood bestaat. Echter in die zin bestaat er geen dood. Datgene wat men op aarde dood noemt is het afleggen van de vaste vorm of te wel het stoffelijke lijf.

Een raad er zit op dit forum bijna niemand zoals je inmiddels toch wel begrepen hebt, die ook maar met de vragen zit die wel voor jou belangrijk werden nadat het voor jou duidelijk werd dat er alleen leven is in verscheidene vormen om het zo maar eens uit te drukken.

Het enigste wat je hier op dit forum kunt verwachten is vragen naar harde wetenschappelijke hedendaagsche bewijzen. Alles wat je zult aandragen zal met sarcasme worden beantwoord. Stel je zelf liever de vraag waarom dit zo is.
Onderbouw nou eens je uitspraken.. Het afleggen van het stoffelijke lijf? Je bent je lichaam. Zonder neuronen geen Jessy, sorry!
Dat is wat jij GELOOFT sorry RJV.
Jij mag jouw geloof behouden heb ik geen moeite mee.

En nee ik BEN NIET mijn lijf ik gebruik MIJN lijf, totdat IK het Lijf AFLEG. IK heb niet mijn Lijf nodig om te existeren.

Waarom zou ik iets onderbouwen waar je bij voorbaat gezien je antwoord geen enkele waarde aan hecht.? Aangezien onze meningen omtrent haaks op elkaar staan is het vergeefse moeite.. Blijf maar lekker jouw visie geloven.
Nee, je hebt gelijk. Ik neem je inderdaad niet serieus, ik was alleen benieuwd naar je pogingen om het uit te leggen. Studeren kan soms behoorlijk saai zijn, vandaar.
JRV

Bericht door JRV »

Tevens wil ik TipX bedanken voor het copypasten van de namen van een handjevol 19e-eeuwse pseudowetenschappers en informatie over het Scole Experiment, dat geheel in het donker werd uitgevoerd. Klopgeesten en fotonen, het is geen gelukkige combinatie!
TipX

Bericht door TipX »

Tevens wil ik TipX bedanken voor het copypasten van de namen van een handjevol 19e-eeuwse pseudowetenschappers en informatie over het Scole Experiment, dat geheel in het donker werd uitgevoerd. Klopgeesten en fotonen, het is geen gelukkige combinatie!
De sceptici zijn gewoon zo ongelofelijk voorspelbaar, ik had zelf medium kunnen zijn want ik wist dat ik dit kon verwachten. Deze mensen pseudowetenschappers noemen is gewoon te debiel voor woorden en hier ga ik natuurlijk absoluut niet nader op in. Naar aanleiding van een 'inleiding' al een oordeel klaar hebben over een onderzoek maakt u zich echt belachelijk mee. Ik kan u daarom ook niet serieus nemen en zal derhalve ook niet meer reageren op uw berichten.
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

heeck schreef:
Jessy schreef:Denk je nu werkelijk dat het de mens die het FEIT reïncarnatie kent zich daar druk over kan maken. Nee toch zeker.
Jessy,

Zo ken ik je weer. Persoonlijk ervaren boven alles stellen en de diagnose van een waanidee of misleiding door wat benard functionerende hersenen en/of zintuigen per persoonlijk decreet buiten de deur zetten en blijven doen alsof daarmee reïncarnatie een algemeen bestaand fenomeen zou zijn.

Roeland
Och weet je Heeck In deze gaat het zeker om persoonlijke ervaringen die ik echter met meerdere mensen deel, die er weet van hebben. Noem het hoe je wilt Heeck mijn mond vormt zich alleen tot een glimlach zonder passie.
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Jessy schreef:Noem het hoe je wilt Heeck mijn mond vormt zich alleen tot een glimlach zonder passie.
Dit laatste zou ja dan schijnheilig kunnen noemen!
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Beste Tipx,

Ik zag dat je een aantal onderzoekers ten tonele hebt gevoerd. Nu nog de onderzoeken. Dus methode enz: Of een artikel waarin dit uit de doeken wordt gedaan. Ik heb vroeger redelijk veel boeken over het bovennnatuurlijke en ook leven na de dood e.d gelezen. Deze hadden allen enkele zaken gemeen. Namelijk vaak zuiver anecdotisch of uit zoveelste hand en nergen een gecontroleerd onderzoek dat de beweringen onderbouwen kan.

Dus bewijs ipv beweringen anders blijft het een echte geloofskwestie.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

jessy schreef
Reactoren bouwen en het nageslacht met de kernafval laten zitten in de hoop dat de wetenschap der toekomst dit probleem zullen oplossen nietwaar.
Ongebreidelde uitbreiding van de menselijke populatie en het sneller opmaken van hulpbronnen dan haalbare alternatieven beschikbaar zijn is ook niet echt een oplossing. Voorlopig heb ik meer hoop op de kiezelbedreactor :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

bad_religion schreef:
Jessy schreef:Noem het hoe je wilt Heeck mijn mond vormt zich alleen tot een glimlach zonder passie.
Dit laatste zou ja dan schijnheilig kunnen noemen!

Dat kan er ook nog bij.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Jessy schreef:
heeck schreef:
Jessy,
Roeland
Och weet je Heeck In deze gaat het zeker om persoonlijke ervaringen die ik echter met meerdere mensen deel, die er weet van hebben. Noem het hoe je wilt Heeck mijn mond vormt zich alleen tot een glimlach zonder passie.
Jessy,
Dank voor de helderheid waarmee je aangeeft waar je weigert verder te onderzoeken en je je liever aan onmogelijke conclusies overgeeft.
De bijgeleverde Mona Lisa-glimlach zie ik gelijk voor me.0-D
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

heeck schreef:
Jessy schreef:
heeck schreef:Jessy,
Roeland
Jessy,
Dank voor de helderheid waarmee je aangeeft waar je weigert verder te onderzoeken en je je liever aan onmogelijke conclusies overgeeft.
De bijgeleverde Mona Lisa-glimlach zie ik gelijk voor me.0-D
Roeland
Onmogelijk Heeck...........laten we afwachten.
Onderzoek alles is voor mij een motto op welk gebied dan ook.
Dikwijls moet ik het doen met het aannemen van wetenschappelijke beschouwingen, en geloven dat het zo is zoals men beweert.
Op bepaalde punten zie ik waar ze de mist in gaan. Daar waar eigen ervaringen en inzichten niet in overeenstemming zijn met hun door waarnemingen gegeven verklaringen. Daar gebruik ik mijn eigen waarmneming en verklaring Heeck.
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

TipX schreef:[... geleuter over auteurs...]
Al zouden de auteurs tienvoudig Nobelprijswinnaar zijn geweest, hun hypotheses staan of vallen met de sterkte van het feitenmateriaal. Mooi stukje argument vanuit autoriteit, derhalve. (Overigens merk ik op dat de heren psychologen zijn en dus weinig kaas hebben gegeten van fysica; Richet is overleden lang voordat de moderne fysica haar intrede deed. Hem opvoeren als een expert moet je dus met een korrel zout nemen---ik weet zeker dat het een sluwe vos was, maar zijn kennis is hoe dan ook verouderd. Dat lot is elke wetenschapper beschoren.)
Back cover--The Scole Experiment chronicles the extraordinary results of a five-year investigation into life after death. At the beginning of 1993 four psychic researchers embarked on a series of experiments in the Norfolk village of Scole. The subsequent events were so astounding that senior members of the prestigious Society for Psychical Research asked to observe, test and record what took place. Those who attended the sessions at Scole came away convinced that discarnate intelligences were making direct contact with them. The incontrovertible evidence they witnessed included:

Handwriting, symbols and messages which appeared on factory-sealed, unopened photographic film
Objects, lights and solid beings which materialized before previously sceptical observers
Spirits who communicated instructions for the building of complex instruments and communication devices
Personal information about those present which was revealed to the group by discarnate intelligences
The Scole Experiment will finally convince you that there really is life after death.

This report is the outcome of a three-year investigation of a Group claiming to receive both messages and materialised or physical objects from a number of collaborative spirit communicators. It has been conducted principally by three senior members of the Society for Psychical Research. In the course of over 20 sittings the investigators were unable to detect any direct indication of fraud or deception, and encountered evidence favouring the hypothesis of intelligent forces, whether originating in the human psyche or from discarnate sources, able to influence material objeccts and to convey associated maningful messages, both visual and aural.
Sorry, dit is geen boekbespreking, maar lui copy-pasten van de omslag van het boek. Dat is dus, met andere woorden, een verkooppraatje. (Vergelijk het het een fictieve cover van de bijbel of koran: 'Dit boek bevat Ultieme Waarheid. U zult op uw knieën vallen van het gepresenteerde inzicht en één willen worden met de Hoogste. Geen enkel ander boek komt ook maar in de buurt van het hier geschrevene.' Enzovoort.) Ik wil de beschrijving van de experimenten zien, hoe men het geheel heeft gepland, commentaar daarop, suggesties om het beter te doen. Dat is een boekbespreking.

Dus ben ik zelf maar even gaan neuzen of ik wat kon vinden. Dat viel vies tegen: het meeste wordt klakkeloos overgeschreven als ware het Ultieme Waarheid. Desondanks zijn er toch een paar commentaren met kanttekeningen te vinden, zoals hier en hier. Wat daaruit naar voren komt is dat er een onwaarschijnlijk groot aantal verschillende fenomenen in volslagen duisternis is waargenomen: handen schudden, koude tocht, springende lichtballen, gloeiende spookhanden, blahdieblahdieblah. Ga je kijken naar het experimentele verslag, blijken er gaten in te zitten waar je een vrachtwagen doorheen kunt rijden. Het zijn dan ook geen échte experimenten geweest, maar meer beschrijvingen van scéances.

Om de critici een indruk te geven:
  • Geen infraroodcamera's of nachtkijkers in de ruimte ten tijde van de scéance. (De eerste link vermeldt dat de AANwezigheid voor critici ook een twistpunt zou zijn, 'want zelfs een goochelaar kan op klaarlichte dag wetenschappers voor de gek houden'---dat is natuurlijk een flutargument dat de aandacht van de echte zaak afleidt.)
  • Geen zaklantaarn om de geesten eens te laten schrikken.
  • Relatief weinig controle op films: alle films die secuur waren opgeborgen lieten weinig zien en zijn vernietigd, terwijl films die NIET secuur waren opgeborgen of waarvan de verzegeling bleek te zijn verbroken de mooiste dingen toonden.
  • Slechte controle op aanwezigheid van personen.
  • Slechte controle op de lay-out van het huis waar de scéance is gehouden.
  • De mediums wisten van de controlemechanismen.
Het maakt het allemaal nogal 'verdacht' in die zin dat hier GEEN sprake is van een net, herhaalbaar wetenschappelijk experiment, maar eerder van de notulen van het theekransje van een stelletje flierefluiters die wat mij betreft hun wetenschappelijke titels stante pede mogen inleveren. The Scole Report beschouw ik in eerste instantie dan ook niet als serieus bewijs voor bestaan van paranormaal gedoe.

Heb je nog meer FEITEN (en laat ik maar eens voor de duidelijkheid WETENSCHAPPELIJK AANVAARDBARE aan toevoegen) die voor het bestaan van leven na de dood pleiten? Wil je misschien een boekje van mij lenen waarin wordt uitgelegd wat 'wetenschappelijk' eigenlijk inhoudt?
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Jessy schreef:Onderzoek alles is voor mij een motto op welk gebied dan ook.
Het is allang duidelijk dat je dat motto hooguit een lippendienst bewijst; ik vind het niet gepast dat je de schijn ophoudt dát je inderdaad onderzoekt. Heb je al bedacht waarom de Veroorzaker géén oorzaak nodig heeft, maar het universum wel? (Zie hier.)
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

cymric schreef:
Jessy schreef:Onderzoek alles is voor mij een motto op welk gebied dan ook.
Het is allang duidelijk dat je dat motto hooguit een lippendienst bewijst; ik vind het niet gepast dat je de schijn ophoudt dát je inderdaad onderzoekt. Heb je al bedacht waarom de Veroorzaker géén oorzaak nodig heeft, maar het universum wel? (Zie hier.)
Lippendienst?
Je leest ook wat je leest met je roze bril op nietwaar.
Nou ja als jij het maar weet.

Ja dat heb ik en weet waarom de veroorzaker de oorzaak is van...................
Och nee verkeerd Dat de veroorzaker geen oorzaak nodig heeft. Ja dat heb ik.

Nu mag jij wederom lippendienst bewijzen aan de aardse wetenschap.
Plaats reactie