Ehm.....door je posts op dit forum.Joris schreef: Waar komt bij jullie toch het beeld vandaan dat ik een naïef jochie bent wat net uit z'n luiers is gekropen en niks anders kent dan de christelijke wereld, en leeft op een soort roze wolk waarin iedereen lief en knuffelig is?
Je geeft zelf aan niets anders te kennen dan de christelijke wereld. Je bent niet op de hoogte van atheïsme, boeddhisme, hindoeïsme, islam etc.
En over christenen heb je een zeer roze wolk waar je op leeft, getuige je volgende uitspraken:
Zodra je dat als christen hebt aangenomen, begint je groeiproces om een beter mens te worden, dit gaat automatisch.
Als christen ben je dus geënt op God, en ben je dus bezig om een goed mens te zijn
je wilt uit liefde de wil van de Vader doen, de armen, gevangenen bezoeken etc. etc.
Allemaal zeer stellige uitspraken over christenen, zonder enige nuance. Je hebt het hier dus over 2,2 miljard mensen.die iemand in zijn kunsten wil laten vallen. Daar zijn christenen niet op uit.
Als die allemaal het bovenstaande zouden doen, dan zag de wereld er heel anders uit.
Door deze uitspraken wek je sterk de indruk dat christenen lief en knuffelig zijn,
Daarnaast meet je zeer sterk met twee maten:
je vraagt de mensen hier om de mogelijkheid van een liefdevolle God open te houden. Maar zelf weiger je pertinent de mogelijkheid van een liefdevolle Shiva.
Je vraagt dus iets van anderen, waarvan je zelf zegt: dat ga ik absoluut niet doen.
Je hebt daarnaast de neiging om jezelf heel schappelijk op te stellen, maar sommige uitspraken zijn daarmee in tegenspraak:
je geeft aan dat homo's net zo behandeld moeten worden als hetero's. Echter, je stelt tevens dat homo's die niet praktiseren wel eens een rijker leven kunnen hebben dan homo's die wel praktiseren.
Maar datzelfde stel je niet bij hetero's.
Je maakt dus wel degelijk onderscheid. En zo schappelijk is het dan allemaal ook weer niet.
Ik gun je van harte al je ervaringen.
Maar wat je de mist ingaat, is dat je jouw ervaring tot de algemeen geldende norm hebt gemaakt.