Waarom ik in (???) geloof

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Samante
Ervaren pen

Re: Afsplitsing van Waarom ik in God geloof

Bericht door Samante »

dikkemick schreef:Is God hier (in de nieuwe topic) God, god, of bovennatuurlijke entiteit?
De God waar de Islam en het christendom niets van begrepen hebben wat mij betreft.
Dus we kunnen dan nog alle kanten uit.
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Samante schreef:
dikkemick schreef:Is God hier (in de nieuwe topic) God, god, of bovennatuurlijke entiteit?
De God waar de Islam en het christendom niets van begrepen hebben wat mij betreft.
Dus we kunnen dan nog alle kanten uit.
Dus meer de metaforische mythische "entiteit"/bgerip?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

DiMensie schreef:
Rereformed schreef:Ik merk dat het me niet lukt. De bijdragen zitten te verstrengeld aan elkaar.
Ik zal het anders moeten doen. Ik splits alles wat geen betrekking heeft op RobbertVeen af naar één nieuw onderwerp. Indien iemand voor die discussie een goede topictitel heeft meld het hier dan even.
.
Dit vind ik een hele goede. Dekt ook meteen alle off-topics. :lol:
Accepted.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Re: Waarom ik in (???) geloof

Bericht door dikkemick »

Ben benieuwd

Wat/wie is de eerste *???* om in te geloven?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

'Credo in unum monstrum volans spaghetti ' Al was het maar om een volledig absurde tegenhanger te bieden aan die andere ???-en die zo normaal worden gevonden.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Henry II schreef:'Credo in unum monstrum volans spaghetti ' Al was het maar om een volledig absurde tegenhanger te bieden aan die andere ???-en die zo normaal worden gevonden.
Als je maar met je noedels van het VSM afblijft!
Einstein/Mick
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

De eerste die nog maar 1 opmerking durft te maken over dat vergiet op mijn kop zal een kopwassing krijgen waar Henry nog tot in de eeuwigheid jaloers zal op wezen.
fsm-fms-flying-spaghetti-monster-demotivational-poster-1220085912.jpg
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Dimensie, af en toe een leuk zijspoortje moet toch kunnen. Moeten niet altijd even serieus zijn. Dit is geen aanval naar Rereformed, dit is het gezellig houden.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
DiMensie

Bericht door DiMensie »

pallieter schreef:Dimensie, af en toe een leuk zijspoortje moet toch kunnen. Moeten niet altijd even serieus zijn. Dit is geen aanval naar Rereformed, dit is het gezellig houden.
Daar hebben we toch een babbelbox voor?
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Daar hebben we toch een babbelbox voor?
Als je in de draadjes alleen to the point serieuze gesprekken wil, ga je niet veel mensen op het forum overhouden. Er moet inderdaad niet te veel gezeverd worden maar het gortdroog houden is ook wat te extreem naar mijn zin. In een groot draadje even een pagina gebruiken om wat stoom af te laten zie ik dus eerder als iets positief.
Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante »

pallieter schreef:Dimensie, af en toe een leuk zijspoortje moet toch kunnen. Moeten niet altijd even serieus zijn. Dit is geen aanval naar Rereformed, dit is het gezellig houden.
Waarom en door wie is de klacht van DiMensie verwijderd? Ik zie deze namelijk niet terug.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Samante schreef:Waarom en door wie is de klacht van DiMensie verwijderd? Ik zie deze namelijk niet terug.
Door mij, en wel op zijn eigen verzoek.
Bij navraag bleek dat het verzoek wat ongelukkig geplaatst was, maar toen was de schade helaas al onomkeerbaar.
Als iemand een melding wil maken, doet diegene dat het best bij het bericht dat hij/zij berispt/gewijzigd/verwijderd zou willen zien.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante »

Jagang schreef:
Samante schreef:Waarom en door wie is de klacht van DiMensie verwijderd? Ik zie deze namelijk niet terug.
Door mij, en wel op zijn eigen verzoek.
Bij navraag bleek dat het verzoek wat ongelukkig geplaatst was, maar toen was de schade helaas al onomkeerbaar.
Als iemand een melding wil maken, doet diegene dat het best bij het bericht dat hij/zij berispt/gewijzigd/verwijderd zou willen zien.
Okay dan is dat weer opgehelderd.
dikkemick
Adelaar

Re: Waarom ik in God geloof

Bericht door dikkemick »

Omdat ik erg nieuwsgierig ben naar antwoorden op onderstaande vragen, plaats ik ze hier nogmaals:

Mijn vraag was nl. wat ondergesneeuwd (.o.a. door topic-afsplitsing) maar ik zou er graag antwoord op zien van de gelovigen.

Wat wil (een) God:
- Aanbeden worden?
- Dat er in Hem geloofd wordt? Wat is het nut hiervan?
- Waarom maakt Hij het zo godsonmogelijk voor kritische sceptische mensen om in Hem te kunnen geloven?
- Is de aarde met alle mensen erop een soort test? (Hoewel God alles op voorhand uiteraard al weet)
- Had Hij de mens deze beproeving niet kunnen besparen?

Waarom al deze moeite (als je de uitkomst al kent als alwetende entiteit)?
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Re: Waarom ik in God geloof

Bericht door dikkemick »

Sorry, ik had bij mijn vraag moeten zetten: "M.u.v. Karssenberg" Ik was nl. uitgepraat met jou Henry en jou antwoord interesseert me daarom niet. Excuses voor de onduidelijkheid.
Einstein/Mick
Plaats reactie