De moord op George Floyd en de gevolgen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: De moord op George Floyd en de gevolgen.

Bericht door Labyrint »

Eerst even wrijven. Dan pas lezen.
In a 2015 interview, one of the movements co-founders, Patrisse Cullors, admitted in an interview that herself and some of the leaders are “trained Marxists,” as well as demanding Trump’s resignation in a recent segment with CNN’s Jake Tapper.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Labyrint schreef: 06 jul 2020 19:58 Eerst even wrijven. Dan pas lezen.
In a 2015 interview, one of the movements co-founders, Patrisse Cullors, admitted in an interview that herself and some of the leaders are “trained Marxists,” as well as demanding Trump’s resignation in a recent segment with CNN’s Jake Tapper.
Ja, en? Doet dat er wat toe? Een senator die BLM steunt is een mormoon. So?
Nog steeds niet door dat het om Black Lives Matter gaat? En nog steeds niet de hate speech van Trump beluisterd?
Born OK the first time
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Rereformed schreef: 06 jul 2020 20:09
Labyrint schreef: 06 jul 2020 19:58 Eerst even wrijven. Dan pas lezen.
Ja, en? Doet dat er wat toe? Een senator die BLM steunt is een mormoon. So?
Nog steeds niet door dat het om Black Lives Matter gaat? En nog steeds niet de speech van Trump beluisterd?
Nee die heb ik nog niet beluistert. Ik interesseer mij vooral in de venijnige gevolgen die de moord op George Floyd momenteel heeft in Nederland. En in de samenleving waarin ik mij bevind. Sinds ik "wit" word genoemd en ik het ineens over "zwart" moet gaan hebben. Over polarisatie gesproken.

Trump? Wat moet ik met Trump? De ellende van BLM is hierheen naar Nederland verplaatst.
Moet ik hem ervoor danken? In jouw Trump topic?
Of hier?

edit: Had je dit wel gelezen? Of zeg je daarop ook: "So what" of "Nou en"?
White People Are ‘Genetic Defects’ Says BLM Leader Who Mulled How Whites Could Be ‘Wiped Out’
edit: Ik weet niet waar Mormonen hier belangrijk zijn of niet. Ze zegt:
Patrisse Cullors, admitted in an interview that herself and some of the leaders are “trained Marxists,”
Linkse bende dus
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

appelfflap schreef: 06 jul 2020 09:09 toont vooral aan je dat je de boodschap neit begrijpt
Racisme is een criminele handeling waaraan iedereen zich schuldig kan maken.
Als jouw boodschap is dat iedereen racist kan zijn, dan heb ik dat best begrepen. En ik ben het daar ook mee eens. Verder zijn we het er ook over eens dat het voor het individuele slachtoffer er niet toe doet tot welke groep de boosdoener behoort. Dat maakt de daad voor het slachtoffer niet meer of minder erg.

Mijn boodschap is slechts dat je teneinde een ander te kwetsen enige macht moet hebben en dat dus machtige racisten meer kwaad kunnen aanrichten dan onmachtige racisten. Dat schijn jij niet te begrijpen.

De Armeense genocide in Turkije vond niet plaats omdat de Turken die er aan bij hebben gedragen racistischer waren dan de Armenen die er het slachtoffer van werden, maar omdat de daders machtiger waren dan de slachtoffers.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Labyrint schreef: 06 jul 2020 20:18
White People Are ‘Genetic Defects’ Says BLM Leader Who Mulled How Whites Could Be ‘Wiped Out’
edit: Ik weet niet waar Mormonen hier belangrijk zijn of niet. Ze zegt:
Patrisse Cullors, admitted in an interview that herself and some of the leaders are “trained Marxists,”
Linkse bende dus
De eerste quote ondersteund de bewering van Appelflap dat iedereen racist kan zijn. Ze negeert daarentegen mijn constatering dat je om racistische daden te kunnen plegen macht moet hebben. Zolang als blanken meer macht hebben kunnen ze niet worden uitgeroeid. Het is een domme bewering.

De tweede bewering kan waar of onwaar zijn, ze negeert het feit dat marxisten ook racisten kunnen zijn, en dat vaak ook waren. Als marxisten BLM steunen is dat zeer waarschijnlijk het gevolg van het feit dat zwarten zeven keer zo vaak als blanken tot de armsten in de Amerikaanse samenleving behoren. Wat er met "trained" Marxists wordt bedoelt vraag ik mij af. Marxisme is een economische theorie, Dus wellicht hebben sommige "leiders" economie gestudeerd?
Ik wens u alle goeds
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Peter van Velzen schreef: 07 jul 2020 05:00Dus wellicht hebben sommige "leiders" economie gestudeerd?
Peter ik zou het niet weten joh.
Ik bezit geen geheim agenda van Antifa of BLM

Alhoewel. Soms worden dingen wel wat interessanter. Deze had ik gisteren ook geplaatst. Ik werd er weer een beetje wijzer door.

Dus een tip

Maar raakt handig ondergesneeuwd en onbesproken vanwege de ernstige confirmation bias.

Hoe je het linkse fascisme allemaal door jouw groene bril wil bezien.
Het is in ieder geval anarchistisch straattuig dat beelden sloopt, rellen schopt, verdeeldheid, polarisatie en segregatie brengt en mensen en hun goederen niet spaart of om mensen te verwonden, of zelfs te vermoorden.

Dat lijkt niet op een studie.
Peter van Velzen
Site Admin

Labyrint schreef: 07 jul 2020 06:30 Ik bezit geen agenda van Antifa of BLM

<knip de video>

Hoe je het linkse fascisme allemaal door jouw groene bril wil bezien.
Het is in ieder geval anarchistisch straattuig dat beelden sloopt, rellen schopt, verdeeldheid en polarisatie brengt en mensen en hun goederen niet spaart of om mensen te verwonden of zelfs te vermoorden.

Dat lijkt niet op een studie.
"links fascisme" is een contradictio in terminus zeker als je de term toepast op ANTI-fascisten. Anarchisten zijn geen Marxisten. De meeste betrokkenen sparen wel degelijk mensen (dat is juist hun doel), en zover goederen worden beschadigd zijn dit (bijvoorbeeld in geval van standbeelden) vaak geen persoonlijke bezittingen. Ook is er vrijwel niemand op uit om mensen te verwonden of te vermoorden. Het verwonden en vermoorden vind vaak door de rechtse tegenpartij plaats, en dat is helaas voor Martin Gugino en George Floyd dikwijls de politie.

De politie in de VS treedt vaker op tegen vreedzame demonstranten dan tegen oproerkraaiers en plunderaars. Gelukkig ligt dat in Nederland anders. Er zijn in Nederland ook geen plunderaars. Dat scheelt.
Ik wens u alle goeds
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Peter van Velzen schreef: 07 jul 2020 06:59<knip de video>
Dit is je probleem. :!:
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Peter van Velzen schreef: 07 jul 2020 04:40 Mijn boodschap is slechts dat je teneinde een ander te kwetsen enige macht moet hebben en dat dus machtige racisten meer kwaad kunnen aanrichten dan onmachtige racisten. Dat schijn jij niet te begrijpen.
Het is geen weegschaaloefening.
Het uitgangspunt is dat volgens veel antiracisemgroopjes, binnen oa blm, negers zich blijkbaar niet aan racisme kunnen schuldig maken.
Jij zit op het punt dat je dat al niet bevestigd maar jij blijft hangen bij het feit dat racisme, gepleegd Door zwarten Of andere minderheden tav blanken, blijkbaar minder erg is.

Onzin natuurlijk
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef: 07 jul 2020 07:37
Peter van Velzen schreef: 07 jul 2020 04:40 Mijn boodschap is slechts dat je teneinde een ander te kwetsen enige macht moet hebben en dat dus machtige racisten meer kwaad kunnen aanrichten dan onmachtige racisten. Dat schijn jij niet te begrijpen.
Het uitgangspunt is dat volgens veel antiracisemgroopjes, binnen oa blm, negers zich blijkbaar niet aan racisme kunnen schuldig maken.
Jij zit op het punt dat je dat al niet bevestigd maar jij blijft hangen bij het feit dat racisme, gepleegd Door zwarten Of andere minderheden tav blanken, blijkbaar minder erg is.

Onzin natuurlijk
Ik vermoed dat je verwart tussen "erg" en "kwalijk".

Voor zover ik Peter begrijp beweert hij dat racisme van blanken t.o.v. kleurlingen zwaardere gevolgen heeft dan racisme van kleurlingen t.o.v. blanken. Hij beweert niet dat racisme van blanken kwalijker is dan racisme van kleurlingen.

En dat racisme over het algemeen zwaardere gevolgen heeft voor kleurlingen dan voor blanken, dat is al vaak genoeg wetenschappelijk onderzocht en bevestigd.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En wat te denken van het (bijna) wereldwijd goed gekeurde racisme in Israël? We hebben onze mond vol van discriminatie en racisme, maar wat hier gebeurt gaat alle perken te buiten. En zo vind dus goedkeuring plaats....
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 07 jul 2020 09:01 En wat te denken van het (bijna) wereldwijd goed gekeurde racisme in Israël?
Door wie dan? Israël wordt voornamelijk gesteund door de V.S.
dikkemick schreef: 07 jul 2020 09:01We hebben onze mond vol van discriminatie en racisme, maar wat hier gebeurt gaat alle perken te buiten. En zo vind dus goedkeuring plaats....
Er zijn talloze V.N. resoluties geweest om Israël te veroordelen voor een of andere schending, die er niet zijn doorgekomen wegens het veto van de V.S. Dat moet je niet verwarren met wereldwijde goedkeuring van wat er in Israël gebeurd.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

axxyanus schreef: 07 jul 2020 09:09
dikkemick schreef: 07 jul 2020 09:01 En wat te denken van het (bijna) wereldwijd goed gekeurde racisme in Israël?
Door wie dan? Israël wordt voornamelijk gesteund door de V.S.
dikkemick schreef: 07 jul 2020 09:01We hebben onze mond vol van discriminatie en racisme, maar wat hier gebeurt gaat alle perken te buiten. En zo vind dus goedkeuring plaats....
Er zijn talloze V.N. resoluties geweest om Israël te veroordelen voor een of andere schending, die er niet zijn doorgekomen wegens het veto van de V.S. Dat moet je niet verwarren met wereldwijde goedkeuring van wat er in Israël gebeurd.
De VS is de halve wereld en de meeste landen keuren goed hetgeen daar gebeurd. En waarom? Vanwege de holocaust! Maar dit is een ander onderwerp maar geeft wel aan hoe dun de scheidingslijn is. Wat Israël flikt zou wereldwijd afgekeurd moeten worden, zoals ook discriminatie afgekeurd moet worden. Het is meten met 2 maten!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Peter van Velzen schreef: 07 jul 2020 06:59 "links fascisme" is een contradictio in terminus
Het is een term die Trump gebruikt om de zaken op te hitsen: https://www.youtube.com/watch?v=Ho4ZfEf7gLk
Born OK the first time
Peter van Velzen
Site Admin

appelfflap schreef: 07 jul 2020 07:37

Onzin natuurlijk
Inderdaad het is onzin om op een dergelijke manier te negeren wat ik werkelijk beweer, en vast te blijven houden aan je stropop. Er zijn waarschijnlijk wel mensen die zo denken, maar ik niet. Dus hou daar eens mee op!

Grappig trouwens dat je het "een feit" noemt.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie